Skoda Octavia - 5x blikne oranzova olejnicka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia - 5x blikne oranzova olejnicka

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Zdravim, pri prvom starte mi 5x blikne oranzova olejnicka (octavia I, benzin, 75kw, avu, 2001) pozrel som hned olej, bol cca v polovici medzi min a max tak som dolial po max, pri dalsom startovani na druhy den rano opat blikalo, popozeral som na nete a bud je to spinac v zamku kapoty alebo cidlo hladiny a kvality oleja, alebo kabelaz k tymto dvom veciam, olej meneny pred cca 4000km, servisny interval pevny/15000km resetnuty, robi to pri 1. startovani po dlhsej dobe, ak startujem napr. po 10 min tak to uz neblika aj ked som predtym neotvoril kapotu.

-da sa nejak lahko rozlisit co to je?
-zamok kapoty som pozrel, je tam taky maly mikrospinac s kabelazou, vyzera ok, da sa menit samostatne alebo len komplet cely mechanizmus?
-moze to byt aj iny problem?

-pod auto som este nepozeral ( kabelaz k cidlu ) na to bude cas cez vikend ked budem doma
-pamat zavad pozriem...ak najdem kabel :)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

nerobí ti túto vec odvtedy, čo si vymenil olej?
Nám na oktávke 2kovej, vymenili olej a začalo to robiť vtedy. Hladali sme problém a našli. Bol to zlý olejový filter, resp. sedel podľa čísla aj modelu, ale bol od nejakého poľského výrobcu tušim VIKA. To bol ten problém, aj pri dlhšom státi a naštartovaní bolo počuť klepot motoru, ako keby nemal dosť oleja.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Urcite nie, pri startoch pozeram na kontrolky a viem presne kedy to zablikalo 1. krat, filter mam bosch, ak by bol zly tak to asi blika stale alebo na cerveno, mam podozrenie na vodu, resp. ze sa niekde dostala do kabelaze alebo kontaktov, den predtym som isiel v silnom dazdi po dialnici dlhsiu dobu, tak isto sa mi uz raz po silnom lejaku a prejazde par kaluzi odporucalo cidlo abs na zadnom kolese...
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

robi to pri 1. startovani po dlhsej dobe--to je normalny jav.ak to bude robit po kazdom starte potom to ries.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

chcel by som to poriesit, pokial mi nieco v aute blika co nema tak ma to rozculuje a naviac ohladom oleja/mazania by som to nerad zanedbal, vypis chyb z vag-comu:

00562 - cidlo stavu oleje / teploty (G266)
30-10 - preruseni nebo skrat na plus - Sporadicka
00562 - cidlo stavu oleje / teploty (G266)
27-10 - neverohodny signal - Sporadicka

po zmazani mi opat vyhodilo tu druhu chybu takze asi to bude to cidlo alebo kabelaz k nemu......., pri chybe toho mikrospinaca na kapote by asi vyhodilo nieco ine, ci?

Este mi napadlo, ma byt to cidlo oleja vobec aktivne pri pevnom servisnom intervale? Predtym tam bol peremenlivy, nulovaval som ho cez palubovku, tym sa mal prestavit na pevny, naposledy som ho nuloval cez pc ale to by zas nevyhodilo chybu az po 4000km, ci tam nieje nejaky rozkol s kodovanim pristrojovky alebo nieco podobne
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

znacka vika boli kedysi turci ale kto to vyraba dnes nikto netusi.s tym filtrom olejovym to moze byt ono.u niektorych aut je poziadavka na spravny olejovy filter pretoze nie vsetky maju v sebe spatnu klapku ktora nedovoli aby olej stiekol po vypnuti motora spat.zavisi to ako navrhli motor.ta klapka je vidiet v strede v tom otvore kde su zavity.niektore ju maju hned za nimi niektore hlbsie.kazdy motor to ma ine,preto aj cislo filtra je podstatne.ono ak sa srubuje filter na tie zavity ta klapka ma dosadat aby olej nevytekal spat do olejovej vane.u fordu je to podmienka.ja som kedysi kupoval filter znacenie mal motorcraft EL90 nahrada bola UFI no cislo uz nepamatam.ziaden iny filter nemal tu klapu spravne a ten EL90 ford uz prestal vyrabat a nahrady od motorcraftu uz boli ine pretoze ten filter sedel aj na focus co v tej dobe ako bolo moje auto este neexistoval.ta klapka bola postatna ak nebol spravny filter co start to klepot hydrostelov aj 5 sec a mazanie-olejnicka mi svietila aj 3 sec po starte.spravalo sa to akoby sa prave vymenil olej a prvy start ked si motor natiahne olej a zaplni filter.treba kupit original a potom si najst podla polohy klapky nahradu.ale ako to je u vw motoru neviem vacsinou ak svieti mazanie po starte par sec je uz motor pred smrtou su posunute salky-klzne loziska na ojnici a uz nedostatocne tlaci olej po kanalikoch motora.lepsia verzia je ze olejove cerpadlo je bud vybehane alebo niektore cepradla maju srobku na spatnom ventile a ta sa zvykne povolit.alebo to moze byt aj ten snimac tlaku.
Naposledy upravil/-a seven549 v 24.08.2016 22:27, upravené celkom 2 krát.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Seven, starty su bezproblemove, filter tam bol aj predtym taky isty a je taky ako tam ma ist, klapku ten filter ma, neviem ci je mozne ze by sa nejak porucala po par tisic km, je to len nejaky pliesok s pruzinkou, myslim ze to cidlo s tym filtrom suvis mat nebude, je na spodku vane a ci natecie olej z ponad filtru do vane alebo nie mu je asi jedno, aspon podla nazvu meria teplotu, vysku a nejak (neviem ci nejakym odporom, poctom studenych startov alebo akym sposobom) asi vyhodnocuje stav oleja, ak by nebol tlak oleja tak kontrolka neblika oranzovo ale svieti na cerveno, ak by bolo malo oleja tak asi svieti oranzovo a neblika
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

No ved to riesim ze ci je to naozaj to cidlo alebo spinac v zamku kapoty lebo co som nasiel na nete tak to blika aj ked je problem so spinacom na kapote, podla vypisu chyb to vypada na to cidlo alebo jeho kabelaz ale neviem ake chyby to hadze ked je zly spinac v zamku kapoty, nechce sa mi menit hned cidlo za 50€, valat sa pod autom, vypustat olej + filter novy ked nakonec moze byt zly nejaky mikrospinac na kapote
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Podľa mňa právne si poznamenal hneď pri tom výpisa závad . Jasne tam píše síce sporadická chyba ale kludne môže blbnúť konektor a občas je zlý kontakt a RJ nemá súvislý signál z neho a vypísala to .Káble a ich konektor ale kludne aj dačo okolo konektora vnútri na snímači. .
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Cidla/senzory su v systemoch na sledovanie urcitej veliciny. Ak senzor detekuje signal, ktory je mimo limitov, tak vyhlasi chybu. Ano je pravda, ze chybu moze vyhlasit aj pri svojom zlyhani, ale preco hned po vyhlaseni chyby vsetci podozrievaju chybu senzora a neoveria si realny stav vlastnym meranim. Ukazkovy priklad je po rozsvieteni kontrolky DPF a hlaseni chyby. Vacsina hned uvazuje a tom, ze cidla tlakov su naprt., ale to, ze oni meraju spravne ale realne tlaky vplyvom upchateho DPF su mimo prijatelnych hodnot si nepripustaju.

Ked to robi rano hned po starte, tak je mozne, ze chvilu po nastartovani sa nedosiahne v mazani potrebny tlak. Skus zmerat tlak oleja. Je dost pravdepodobne, ze budes mat upchate sitko vo vani na sacom kosi. Toto bola aj casta choroba 1.8T. Akou farbou blikala kontrolka? Na cerveno, alebo na oranzovo?
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Keby si cital hned 1. prispevok tam je napisane ze 5x na oranzovo........ aj v teme samotnej aspon 3x napisane a aj v samotnom nadpise......, blika to ked dam klucik do polohy 1, nemusim vobec startovat, klasika, rozsvietia sa kontrolky, postupne zhasnu a ked zhasne cervena olejnicka tak potom este blikne 5x oranzovo, ked dam opet klucik do tej polohy uz to nezablika, ani pri naslednom nastartovani to uz potom v takomto pripade nezablika
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných