Skoda Octavia 1.9tdi , 81kw - teplota vody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ferdy2391
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.09.2017 13:08
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9tdi , 81kw - teplota vody

Príspevok od používateľa ferdy2391 »

Zdravim niekto podobny problem? Viem vseobecne ze tdi a ohrev vody je dlha dlha debata avsak na 96kw to hreje doslova hned moj problem je takyto

Nastartujem auto povedzme ze je vonku 20 C auto na volnobeh musi klepat bez zvysenia otacok zhruba 20-30min aby bolo podla pristrojovky 90 ano viem neni to presne 90 ale o to nejde.Aj ked sa ohreje na 90 kuri tak ze polozim ruku na mriezky a citim ze ide tak mozno 20-30 C viac urcite nie.Avsak akonahle pridam na zhruba 2000ot a vysie zrazu teplota stupne by som povedal ze aj 2nasobne.Docasne som prepojil aj vyhrev s tymi spiralkami ale myslim ze nic extra zmena.

Co som doteraz spravil:

Vymena termostatu origo skoda bez zmeny aj pri 90 C citit spodnu hadicu vlaznu cize by malo byt ok

Radiator kurenia som skusil tlakom vody 4bar prefuknut isla s tade taka aki hrdzava voda ale po cca 10sec uz isla pekna cista voda.

Hadice od radiatora medzi sebou maju trosku rozdiel v teplote ale na pocit tak mozno 10 C

Auto sa total neprehrieva za cele leto 1x zaplo ventilator aj to ked klepalo 20min ohriate tlakovanie systemu neni je natlacena hadica avsak celu ju stlacim.Taktiez je zaujimave ze auto velmi skoro vychladne staci ze prejdem napr sustsvne 100km pockam 30min a rucicka na 60 alebo menej.Ako mal som sup1 96kw kde kurilo doslova od startu a to aj pri -10 ohriate na 90 do 10min v minusoch samozrejme a auti ked som po pol dni nastartoval este furt bola ohriata voda

Povedzte mi kde hľadať uz problem? uz som doslova bezradny cez zimu kde bude pod 0 a na rovine to neohrejem ani po 30km...
Taktiez zaujimave je ze do prepadovej hadicky ide trosku len voda mozno na volnobehu tak za 10-15min natece 1l na zvysenych otackach som neskusal bol som sam uz si totalne neviem rady.
Kamarat ma sdi kde ozaj ze nic neni tomu doslova od startu do pol minúty kuri ci je vonku 20C ci je -20C niekto sa zhoduje ze by to mohla byt pumpa avsak co to chladnutie motora?

Jedna sa o 1.9tdi 81kw ASV
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Prečítal som si 2x všetko, čo si napísal a aj tak nechápem podstatu problému.
Porovnávaš dva rozdielne motory, PD vs. rotačka je dosť rozdielna konštrukcia. To s okamžitým ohrevom u PD 96kw bohužial neverím, ten motor sme mali a jazdili v passate, sharane, octávke aj v audi A4 a jedine v audi to kúrilo okamžite lebo tam bolo webasto a elektrický príhrev v kúrení, ostatné auta sa zohrievali dlho.
K chladnutiu motora - porovnaj si velkosť hlavy u PD a u rotačky a hneď pochopíš, prečo rotačka chladne rýchlejšie.
Schválne som šiel do garáže, naštartoval založný voz seat toledo 1.9 tdi 81kw a čakal. Aktuálne tu mám 19° (Ružomberok) a trvalo cca 25 minút klepania kým sa zohrialo na 90°
Kúrenie sa chová ako popisuješ, na volnobeh fúka letný vzduch, po pridaní už horúci nakolko sa zvýšil po pridaní prietok vody cez radiator a zároveň sa vyprodukovalo teplo v hlave, ktoré bolo odvedené chladiacou kvapalinou.
Rozdiel medzi hadicami môže byť cca tých 10°ako popisuješ.
Ak chceš zlepšiť kúriace schopnosti a ohrev tak skontroluj hlavne príhrev vody pomocou žhaviacich sviečok na prírube idúcej z hlavy motora do kúrenia, pokial sú tam ešte od výroby budú KO. Príhrev sa zapína pokiaľ je teplota pod 10° (už si presne nepamatám) takže v lete to nefunguje. V zime som občas mal kartón pred chladičom, hodne to pomohlo a dalšia vec, skontroluj si stav zmiešavacej klapky v kúrení. Je to plech s kruhovými otvormi, na ktorom je nalepený molitan a ten sa časom rozpadne, takže studený vzduch nejde cez radiator do kabíny ale napriamo a potom je v zime problém.
ferdy2391
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.09.2017 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ferdy2391 »

ano beriem pd a rotacka su 2 rozdielne konstrukcie s tym suhlasim avsak dovolim si nesuhlasit keby som skutocne nemal superb awx 1.9tdi 96kw pd tak to vobec nepisem webasto na 100% nemalo elektricky prihrev mozno to sa nehadam avsak na prednom okne bolo zo 2cm snehu nastartoval som auto odhrnul sneh okolo a za nejakych 5-10min sam sneh spadol dole od tepla opakujem sa vlastna skusenost auro kurilo ako besne tolko ku pd okrem toho nemalo ziadnu vyhodu :D
K rotacke ako som spominal kolega ma oct1 sdi od nova naj skutocnych 140 tis a auto kuri sialene doslova do 10min je na 90 samozrejme na displeji vieme ze to neni presne ale to je o inom.Kamarat ma taktiez rotacku v ibize ohriate zachvilu doslova a aj po pol dni ma rucicku tak na 60-70
Logicky mi vychadza ze vodna pumpa ma slabsi prietok a koli tomu aj slabsie kuri kedze som teraz akurat odpojil radiator vpodstate ho premostil na skusku rurou a bez zmeny cize to by som vylucil.
O tej klapke viem robil som ju davnejsie bola uz chytena ale prisla tam taka pena na plavacku.
Ako nechcem ani nejdem sa s nikym hadat ze tak a tak a to je a neni pravda avsak ked 2 ludia maju rotacky a obidvom sa hreje ozaj za moment tak to cloveka sere. :41c2:
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: BUKDAN1 a 37 neregistrovaných