Skoda Octavia 1.9 tdi BXE , 77 kw , 2006 - TRHANIE

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9 tdi BXE , 77 kw , 2006 - TRHANIE

Príspevok od používateľa saw1159 »

Zdravím Vás,
Skoda octavia 2, 1.9Tdi BXE 77KW 2006

Chcel by som sa na vás obrátiť s mojím problemom, s ktorým sa trápim už zopár rokov, popíšem to presne čo dané vozidlo robí, pri pozvoľnej akcelerácii vozidlo nepravidelne trhne pri otáčkach 2000ot +- 100 otáčok, táto závada je cítiť viac keď je vozidlo naložené. Pri plnom plyne to nie je cítiť ako ani na tempomate. Diagnostika je samozrejme stále prázdna. Prejavuje sa to keď je motor v prevádzkovej teplote a citeľnejšie pri jazde do kopca. Všade mi vraveli, že mám prísť ak sa to zhorší, no 6 rokov je to rovnaké.Bežné témy, som prešiel a skúsil riešiť každý problém ktorý tam bol popísaný, a taktiež som navštívil zopár servisov.

Je to častá závada čo pozerám a všetky veci čo už kto písal som skúsil, mám ešte obednaný snímač plniaceho tlaku tak skúsim ho vymeniť.

Popíšem čo bolo vymenené a nenastala zmena:
-Spojka + zotrvačník
-rozvody
-vyčistené EGR
-vyčistený sacý kôš (bol čistý)
-v servise čistené turbo + nová banka
-všetky filtre + olej samozrejme niekoľkokrát
-káble k vstrekovačom
-vyčistenie systému Protech zariadením
-kontrola vačky
-vymenené olejové čerpadlo
-vymenený blok magneticných ventilov
-nová kostra motora
-rozvod synchr. Je nastavená na -3,9 ale „vraj to je dobre že sa to nastavuje na prípravky“ spotreba na volnobeh bez spotrebičov 0,4 l/h

Ak Vás niekoho ešte niečo napadne poprosím vás dajte mi vedieť, logy dám sem: https://uloz.to/tam/_aBg2Uifvf3OY
Log 3. prevodový stupeň prudký kopec

Ďakujem za akýkoľvek poznatok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zhruba viem v čom je tvoj problém,to dobré byť jednoducho ani nemôže.Škoda tých dvoch logov pretože sú nepoužitelné,ani ich nejdem pozerať,nedávajú zmysel v tej kombinácii.Pozri logovanie (sekcia diagnostika) a naloguj podla návodu.
Chýba tam jedna velmi dôležitá vec - údaj o km
saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saw1159 »

Ďakujem v prvom rade za odpoveď, a km údaj je 260000 robí to odkedy máme auto v rodine čiže cca tých 70000km a niajko sa to nemení, log som bohužiaľ robil podľa toho čo bolo písané pravdepodobne na inom fóre ale spravím podľa postupov tu.
PS: Tie logy ak hodnotíš podla názvu súboru tak to len polovička tie koncové čísla písala aby sme si zaznacili že ktorý nám vyšiel. Nezdopovedá logovaným parametrom.
Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak zostavené logy riešia iný problém,ovšem v tej zostave ako sú by sa potrebné dovedel iba človek ktorý sedí za volantom.Logovanie ktoré sa posila na posúdenie musí byť zložené tak aby ten čo údaje pozerá vedel presne čo sa dialo ako by tam bol.
Poprosím jediný log a nie guláš logov
saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saw1159 »

Dobre, zajtra to spravím presne podľa návodu a upnem to sem aby to bolo jasne, ďakujem
dodko111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.01.2015 22:13
Zdieľať na Facebook

Škoda octavia 1,9tdi 77kw BXE

Príspevok od používateľa dodko111 »

Ahoj, ešte si neskúšal VÁHU VZDUCHU. Vyskušaj najprv tam. Skús si požicať od niekoho a uvidiš či je pokazená.
stopro100
Príspevky: 132
Dátum registrácie: 20.08.2009 19:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stopro100 »

Skromny typ gumicky na vstrekovacoch popripade vymlatene sachticky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,aj
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Spravit log podla postupu co tu je fakt nie je tazke. Drzal som diagnostiku prvy raz a na druhy pokus sa mi to podarilo. Jediny problem je mat poriadnu rovinku a nepovolit nohou na plyne, lebo rychlost je ku koncu solidna, takze prvy pokus bol pre mna taky testovaci ako zvladnem rychlost a vzdialenost.

Na druhu stranu, riesit problem dva roky a nedostat sa k teme, co mi vyskoci prva, ked do googlu zadam "logovonie Tdi" je pre mna zahada, ale tak chapem, ze ked je clovek zvyknuty na inom fore, tak hlada pomoc tam.
saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saw1159 »

Tak pridávam správny log kanál 1,10,11,
Okolitá teplota : 18,5 C
Jemné stúpanie, dve osoby vo vozidle.

Log tu https://uloz.to/!KAHocRr9ssbp/log-01-001-010-11011k-csv

Ešte som len tak prebehol diagnostiku, že spravím nastavenie EGR a takto vyzerala hodnota je to ok?
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D6C2765

Ďakujem všetkým
saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saw1159 »

@kazimir Logovanie som skúsal prvý krát, možno preto to takto vyzerá a nakoľko mi s tým nevie nik v servisoch pomôcť tak to skúšam individuálne, a ten log co som spravil dnes tak som siel cca 40Km na dialnicu "do istoty" nakoľko koncová rýchlosť bola 160-165km/h
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Omlúvam sa...moja chyba.Mal som napísať že ten záťažový log postačí do 3000-3200 ot podľa premávky.On je super ak ho človek vidí až po 4000 ot lebo má celé spektrum ako na dlani,ale úplne dôležité veci sa udejú hneď po 1500 a do cca 2800 je vymalované,sú na svete najdôležitejšie parametre.Okrajovo...vyhýbajte sa ot nad 4000 ako sa len dá,tam proste otáčky končia mimo mimoriadnej požiadavky.
Čo sa týka kanála 003 EGR tak pozor...bolo to pozerané v režime základného nastavenia a EGR bolo OFF,keby sa tam ešte raz kliklo do režimu On ukázalo by úplne iné hodnoty.

Log....je urobený dobre.Do 2000 ot stúpajú hodnoty dobre,iba v tých otážkách sa nesmierne prepadne hodnota na váhe vzduchu a motor na chvílu odpadáva a s trápením sa znova preberá k životu a trvá to neskutočne dlho,do normálu prichádza až pri cca 3000 ot a potom už ok.Problém ale vo váhe nebude,videl by som to skôr v probléme na variabilite turbíny.Turbína sama stíha,ale regulácia banka - páčka predpokladám zadrháva,doporučujem overiť.Banka vyvíja velkú silu a páčku dokáže silove potiahnuť,ale na návrat do polohy späť je už iba sila pružiny vo vnútry banky,tá je značne slabšia a tak sa trápy alebo pracuje skokove.Proste to veriť,a v prípade že páčka nejde lahúčko tak šup s turbínou do ultrazvuku,v takom prípade netreba demontovať prstenec vo vnútry,to občas ľudia utrhnú jednu z troch mini skrutiek a je vymalované.Ako chodí variabilita sa dá vidieť,po štarte musí bez zaváhania banka tiahlo vtiahnuť úplne,po zhasnutí sa hneď vrátiť a tiahlo vypustí úplne.Jeden štart,jedno zhasnutie,zrkadielko ak priamo nevidieť.
saw1159
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 17.12.2010 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa saw1159 »

Dakujem veľmi pekne za reakciu, ide o to že tu banku mi menil mechanik cca 2 týždne dozadu aj s čistením turba a vravel že všetko ide krásne , skúsim sa mu ozvať či určite tu banku vymenil a dám vedieť môj ďalší progres. Bol by som veľmi rád ak by bola chyba v danom turbe.

Prajem pekný večer.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prv než za ním pôjdeš pozri prácu banky ako potiahne a vypustí banku.My podozrievame variabilitu takmer automaticky,ale to môže byť aj mierne inak,pretože je tam ešte celý podtlakový systém pre prácu tej banky,a my ani neuvažujeme o jej závade,a to teda musíme.Taktiež si značne všetko zjednodušujeme v tom zmysle,že sa môžu problémy aj križovať,trochu jedno trochu druhé.Preto by bolo správnejšie (ale asi nemožné) kontrolovať pomocou vákua prácu na banke aj systémový podtlak (tak hodnotu ako aj či sa nahodou "nemíňa").Takže...neunáhliť sa.V podstate dielňa práve pomocou podtlaku nastavuje turbínu (kontroluje) ,to je prvý z krokov.To čo si tu mi píšeme je pomoc v núdzi
marosko031
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 22.12.2008 21:12
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marosko031 »

Identický problém mal kolega na tom istom aute,motorizacii.Boli poškodené káble čo idú k čidlu vačkovej hriadele,v miestach kusok pod chraničkou.Stačilo dať preč kúsok izolacie a oddelit ich od seba..

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných