Skoda Octavia 1.6 TDi - svetla
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.6 TDi - svetla
Zravim. Vie mi niekto poradit? Nesvietia mi viacero ziaroviek sucasne. To co mi svieti na pravej strane,tak to mi nesvieti na lavej. Ak vytiahnem poistku pozicia fuse boxe F17 a vlozim ju naspät,tak sa rozsvieti vsetko. To len do doby,pokial neodstavim auto. Potom sa to opakuje. Dakujem za rady.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.09.2018 14:03 Zdieľať na Facebook
Riesil som ten isty problem na octavii 2 fl.Problemom bola poistkova skrinka a konkretne zaoxidovane kontakty poistky F16 (poistka praveho svetlometu a zadnych pravych svetiel) v motorovom priestore.Skor teda tipujem ze aj u teba bude problem v tejto poistke F16, ako v F17ke.Ja som musel vymenit celu poistkovu skrinku,kedze som tie kontakty dost vykyval a poskodil vdaka tvrdym resetom(vytiahnutie poistky a nasledne vlozenie na miesto pri vypadnuti svetiel).Ten tvrdy reset fungoval samozrejme na urcite obdobie a postupom casu som ho musel coraz castejsie opakovat tak som tie kontakty asi trochu poskodil :)Kazdopadne po vymene skrinky uz svetla nevypadavaju.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 02.09.2018 14:03 Zdieľať na Facebook
Ja som to dal spravit do istoty autoelektrikarovi a ten objednal nejaku polsku repliku kedze som nechcel dat do originalu 200 Eur. Polska replika bola za 100ku. Na bazosi som nasiel aj nejake z buraciek,ale nesedel typ.Skus sa poobzerat po nete mozno najdes typ aky potrebujes a vyjde ta to lacnejsie.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
Pfúúú... ...to fak takto zhurta ideš meniť bez toho, aby si si bol istý, kde je problém?
A keď to nebude ono?
Ty si napríklad v úvodnom príspevku písal, že keď vytiahneš poistku a dáš späť - všetko svieti.
Pri najbližšom vypnutí zapaľovania a opätovnom zapnutí, hoci aj len pár sekúnd po vypnutí, ti svetlá svietia, či nie?
Deje sa tak po každom vypnutí a následnom zapnutí zapaľovania? Vždy pomôže vytiahnutie poistky?
Alebo musí auto stáť nešpecifikovane dlhšie, aby sa závada prejavila?
A keď to nebude ono?
Ty si napríklad v úvodnom príspevku písal, že keď vytiahneš poistku a dáš späť - všetko svieti.
Pri najbližšom vypnutí zapaľovania a opätovnom zapnutí, hoci aj len pár sekúnd po vypnutí, ti svetlá svietia, či nie?
Deje sa tak po každom vypnutí a následnom zapnutí zapaľovania? Vždy pomôže vytiahnutie poistky?
Alebo musí auto stáť nešpecifikovane dlhšie, aby sa závada prejavila?
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
Áno, mám iný názor... ...po tvojej reakcii ho aj plný chuti a nadšenia prednesiem...
Nestalo sa mi to v Oktávii, ale v Opli a najmä s brzdovými svetlami.
Či sa to môže udiať aj v Oktávii - neviem.
Príde mi ale maximálne divné, že po každom štarte nesvietiš, vytiahneš poistku, dáš späť a už je všetko v poriadku.
Na spomínanom Opli sa po niekoľkých meraniach a skúškach zistilo, že je, bohužiaľ, vadná akási riadiaca jednotka, ktorá napríklad zobrazovala hlásenia o vypálených žiarovkách.
Neboli vadné žiarovky. Nebol vadný snímač brzdového pedálu. Neboli vadné poistky, poistková skrinka, svetlá, objímky. Nič z toho, nič z bežných vecí. Dokonca aj tempomat fungoval korektne a jeho činnosť sa správne prerušila v momente dotknutia sa brzdového pedálu. Presne v ten moment, keď som sa dotkol brzdového pedálu a činnosť tempomatu sa pozastavila, ani vtedy brzdové svetlá nezasvietili. Veľmi nebezpečný typ poruchy, podľa môjho názoru.
Kým všetko fungovalo ako malo, auto sa správalo tak, že nastal štart auta, kontrolu brzdových svetiel vysvietilo vždy po štarte, avšak s prvým stlačením pedála a teda rozsvietenia brzdových svetiel hlásenie zmizlo.
V rámci tejto poruchy sa v 99.5% prípadov stalo to, že s prvým, ani so žiadnym ďaľším stlačením brzdového pedála hláška nezmizla a svetlá sa skutočne nezasvecovali. Riadiaca jednotka skrátka detekovala iný prúd, ako bola skutočnosť a svetlá jednoducho nespúšťala...
Hoci som tomu sám neveril, opravou bolo až naozaj výmena riadiacej jednotky.
V drvivej väčšine sa vada prejavila na brzdových svetlách, zvyklo ale mať záchvaty porúch aj iných svetiel, s rovnakým chovaním. Taktiež nastavovanie výšky svetiel zlyhávalo (automat - xenón). Všetko s výmenou RJ prešlo...
Takže zo srandy - hlási ti oktávia vypálené žiarovky? Nemyslím teraz, keď nesvietia, ale všeobecne - máš takú funkciu?
Nestalo sa mi to v Oktávii, ale v Opli a najmä s brzdovými svetlami.
Či sa to môže udiať aj v Oktávii - neviem.
Príde mi ale maximálne divné, že po každom štarte nesvietiš, vytiahneš poistku, dáš späť a už je všetko v poriadku.
Na spomínanom Opli sa po niekoľkých meraniach a skúškach zistilo, že je, bohužiaľ, vadná akási riadiaca jednotka, ktorá napríklad zobrazovala hlásenia o vypálených žiarovkách.
Neboli vadné žiarovky. Nebol vadný snímač brzdového pedálu. Neboli vadné poistky, poistková skrinka, svetlá, objímky. Nič z toho, nič z bežných vecí. Dokonca aj tempomat fungoval korektne a jeho činnosť sa správne prerušila v momente dotknutia sa brzdového pedálu. Presne v ten moment, keď som sa dotkol brzdového pedálu a činnosť tempomatu sa pozastavila, ani vtedy brzdové svetlá nezasvietili. Veľmi nebezpečný typ poruchy, podľa môjho názoru.
Kým všetko fungovalo ako malo, auto sa správalo tak, že nastal štart auta, kontrolu brzdových svetiel vysvietilo vždy po štarte, avšak s prvým stlačením pedála a teda rozsvietenia brzdových svetiel hlásenie zmizlo.
V rámci tejto poruchy sa v 99.5% prípadov stalo to, že s prvým, ani so žiadnym ďaľším stlačením brzdového pedála hláška nezmizla a svetlá sa skutočne nezasvecovali. Riadiaca jednotka skrátka detekovala iný prúd, ako bola skutočnosť a svetlá jednoducho nespúšťala...
Hoci som tomu sám neveril, opravou bolo až naozaj výmena riadiacej jednotky.
V drvivej väčšine sa vada prejavila na brzdových svetlách, zvyklo ale mať záchvaty porúch aj iných svetiel, s rovnakým chovaním. Taktiež nastavovanie výšky svetiel zlyhávalo (automat - xenón). Všetko s výmenou RJ prešlo...
Takže zo srandy - hlási ti oktávia vypálené žiarovky? Nemyslím teraz, keď nesvietia, ale všeobecne - máš takú funkciu?
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 04.09.2008 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
Nie nemenil som. Popisem ti presne,ako sa mi ta porucha prejavuje.
To co mi svieti na pravej strane,tak presne to mi nesviet na lavej. Priklad: na lavej strane svieti tlmene svetlo na pravej nie,na pravej svieti dialkove na lavej nie,v predu na lavej strane svieti smerovka a zadna lava nie a naopak a v predu na pravej strane nesvieti ale zadna ano. Funguje to do kriza. To je aj s brzdovimi svetlami lava a stredne svieti, prava nie a cuvacka svieti prava a lava nie. Je to take psycho. Ale uz som volal s chlapom co to riesil taky isty problem a on,rozobral poistkovy panel a bola tam vlhkost a oxidacia. Vraj to vycistil a ma po probleme. Tak sa pustim do toho.
To co mi svieti na pravej strane,tak presne to mi nesviet na lavej. Priklad: na lavej strane svieti tlmene svetlo na pravej nie,na pravej svieti dialkove na lavej nie,v predu na lavej strane svieti smerovka a zadna lava nie a naopak a v predu na pravej strane nesvieti ale zadna ano. Funguje to do kriza. To je aj s brzdovimi svetlami lava a stredne svieti, prava nie a cuvacka svieti prava a lava nie. Je to take psycho. Ale uz som volal s chlapom co to riesil taky isty problem a on,rozobral poistkovy panel a bola tam vlhkost a oxidacia. Vraj to vycistil a ma po probleme. Tak sa pustim do toho.
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 07.11.2016 18:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných