Skoda Felicia 1.9 D - odstránenie sacích "trumpetiek&qu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Skoda Felicia 1.9 D - odstránenie sacích "trumpetiek&qu

Príspevok od používateľa mindfreak »

čaute, dopočul som sa že odstránenie tých sacích trubiek zníži spotrebu teda pôjde tam viacej vzduchu ale potom samozrejme načo by to tam bolo ja si myslím že sú tam na to aby nešiel do sania olej lebo celé to je prepojené s krytom hlavy teda tam kde sa nalieva olej a aj v tom saní to bolo od oleja aj ked nemozem povedat zeby tie trubky boli naspodu nejak utesnené ..
červeným zaznačené je prepojenie medzi saním a krytom hlavy [img]http://www.imagehosting.cz/images/img201jgj.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a mindfreak v 04.06.2017 10:55, upravené celkom 3 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rezonančná komora,bude dunieť sanie
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

dobre čiže odstránenie tých 4 zahnutých trubiek by zvýšilo hlasitosť motoru to som si ako aj myslel ale zase bol by vacsi prietok vzduchu

neviete načo je to prepojenie medzi tou komorou a krytom hlavy ? lebo ono to "ťahá" tade olej ako som si všimol to nevadí saniu nemoze sa to tam potom okolo ventilov zapekať ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musí to byť,drží priestor motora v podtlaku a kedže tam je olejová hmlovina je logické aj zamastenie.O prietok tam nejde vonkoncom,diesel má otvorené sanie a palivo sa dávkuje patrične k továrenskému stavu a nie upravovanému,nič by sa odrezaním neudialo iba motor by bol hlučný
vlado659
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado659 »

Tie trumpetky bezne odstranuju,ze tym sa odstrani traktorovy zvuk.Tieto trumpetky byvaju dost zanesene od karbonu,cize minimalne ich treba vycistit,ale vycistit aj v hlave pod trumpetkami k sacim ventilom.Tym sa lepsie spriechodni privod vzduchu do valcov-to by mohlo mat vplyv na spotrebu.Niekedy tie trumpetky byvaju tak zanesene ze tam je zmensenie priemeru na polovicu,po vycisteni alebo odstraneni trumpetiek motor citelne ozije.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Vyčístiť ano, odstrániť nie. Nie ako tu niekto napísal že sa vytratí traktorý zvuk, on sa ešte zvýrazní, alebo sa inak zmení. Každoádne to bude hlučnejšie.

Ja som mal v Renaulte po niekom vložku filtra od BMC, stálo to cca 60€ a ja som ju nahradil klasikou. To ticho je na nezaplatenie. S tým BMC to malo také rezonancie okolo 3500rpm že ma šiel šlak trafiť, zrovna budíkových +- 130km/h a ked to mal človek počúvať skoro 100km pri jazde po dialnici, tak paráda

Ja ešte rozmýšlam ako by som to ešte viac utlmil
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne ako ivko píše - len vyčistiť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Však experimentovať a laborovať zo SVOJIM autom može každý,
iniciatíve sa medze nekladú ...

napr. ja mam vo svojom aute položený K&N filter ako vložku vo filterboxe , nepačil sa mi ten zvuk,preto som pod tento filter podložil priedušnú syntetickú tkaninu,
a nie je to také ostré, a vždy je to lepšie ako z papierovým filtrom...
a ešte to má aj výhodu, po nejakých km, vymením tu tkaninu
a povodná K&N vložka ostáva krásne čistá ...

Nikoho nechcem na nič navádzať, len som prispel svojim tipom..
vždy treba si niečo najprv naštudovať, zistiť PRINCÍP kvoli čomu to tam je a potom možem tu sučiastku modifikovať...

Seriový motor ma aj tak vo všetkom rezervy, v určitom obmedzenom rozsahu sa daju zlepšiť jeho výkony,
ale zase na ukor niečoho..
Ale zas si myslím,že normalný človek by nemal mať s tým problem, či TEORETICKA životnosť motora v jeho aute bude povedzme 573 821 km, alebo len 430 976 km :d :D
ked ma nabehané realne cez 200 000 km
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

mhlavaty napísal:Rezonančná komora,bude dunieť sanie
To iste mi spravili na Espere ,ked mi tam namontovali Lovato-Loveco-01
a tiež dunelo v saní pri akcelerácii..
ale mne sa tento zvuk páčil :3035:
aspoň som vedel,že motor maká naplno...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Hluk sa isto zvýši ...mal som podobné na scootri v airboxe.
A hento dávať preč len zato že to je zasraté od karbonu je blbosť šak sa to dá vyčistiť a je zas pokoj na pár rokov.
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

ono to s tým čistením a vybratím vyjde narovnako je to 6 dlhých šróbov s nah*vno prístupom aspon keby sa ten kryt dal dat preč

ja som skorej rozmýšlal nad tým že ked dam preč tie trumpetky či tam nepojde trocha oleja naviac do sania a potom sa to moze na stenach zapekat lebo z toho prechodu z krytu hlavy do krytu sania sa dostaval olej lebo cele to sanie bolo zasrane a privod na tom kryte vyustje rovno nad jedným otvorom kade ide vzduch do posledného valca
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Ten dekel das normalne dole odtial... Mas tam rozperu medzi tlmicmy ze? Tak musi aj ta dolu.. Trumpetky som vyhodil aj ja svojho casu a pojdu naspet ked sa k tomu dostanem.. Moje boli ciste, len mastne. Auto malo v tom case okolo 200tis km.
mindfreak
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 08.05.2017 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mindfreak »

no praveže nejde zavadzaju trumpetky ved fotka v prvom prispevku je tam vidiet ze dalej tym nepohnem len takto vyklopit

ako co som ich pozeral boli mastne aj spinave trocha utrel som co sa dalo ale vnutro ani nie to ich musim dat von len tie sroby su dlhe drzia to cele na bloku a ani sa k nim neda dobre dostat skrz ten dekel
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to auto ma min 16 rokov take zamastenie je nic.spotreba dole nepojde a vykon hore tak isto.za tie roky sa tomu nikto nevenoval {tunning} a je to dobre aspon to mas tak ako to bolo z vyroby.zavri to a neries.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Jaj takto myslis.. To je ale v pohode pristup.. imbus nastavec na golu a normalne to ide pekne dole.. :)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: juraj2442 a 37 neregistrovaných