Škoda Felicia 1.3 BMM vs 1.3 MPi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

darkkspark
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22.07.2019 16:09
Zdieľať na Facebook

Škoda Felicia 1.3 BMM vs 1.3 MPi

Príspevok od používateľa darkkspark »

Zdravím páni, chcel by som sa vás opýtať aké sú rozdiely medzi motormi 1.3 bmm a mpi keďže bmm má kompresiu 8,8:1 a mpi už 9,5:1 a 10:1 (40kW a 50kW). Je tam rozdielna vačkovka, sú tam dlhšie ojnice, nižšie uloženie hlavy alebo čo teda? Ďakujem za všetky odpovede :)
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

bmm jednobodové vstrekovanie bosch, mpi viacbodové vstrekovanie multi point injection,pokiaľ si správne pamätám obe boli aj 40 aj 50kw-ové
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

A typ vstrekovania robí ten rozdiel v kompresii? Lebo o tom bola otázka...
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

:3020:
Naposledy upravil/-a Mateusz737 v 22.07.2019 21:51, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ďalší! Už aby znova začala škola! :::
darkkspark
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22.07.2019 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darkkspark »

Vstrekovanie poznám, len potrebujem vedieť konkrétne komponenty, ktoré sú rozdielne medzi týmito dvomi variantmi, ak niekto pozná, to by mi veľmi pomohlo. Lebo neviem, či vačkovku majú rovnakú a je rozdielny zdvih alebo podobne.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Motory maju ine hlavy valcov. Konstrukcne su tam rozdiely. Podrobny popis tu:

https://skoda-virt.cz/cz/clanky/motor/6 ... ozdelenie/
darkkspark
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22.07.2019 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darkkspark »

A čo sa týka kľukovky, piestov a zotrvačníka, tak tie sú rovnaké, že?
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Cico zas ti stara nedala co? Nevadi my co to tu citame casto sme si uz zvykli a mal by si si aj ty :d :D
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Aj ty sa nudíš cez prázdniny?! Čo máš za problém? Otázka bola na odlišnosti - prečo je iná kompresia a pacient mu napíše, že vstrekovanie?! :::
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Už som ti to napísal a musím sa opakovať,chod sa dat preblafnut docentovi Chocholouškovi,silno to potrebuješ,mas zjavne nejaký problém na krku.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Felicia 1.3 BMM vs 1.3 MPi

Príspevok od používateľa cicmanec »

darkkspark napísal:chcel by som sa vás opýtať aké sú rozdiely medzi motormi 1.3 bmm a mpi keďže bmm má kompresiu 8,8:1 a mpi už 9,5:1 a 10:1 (40kW a 50kW). Je tam rozdielna vačkovka, sú tam dlhšie ojnice, nižšie uloženie hlavy alebo čo teda?
pedro727 napísal:bmm jednobodové vstrekovanie bosch, mpi viacbodové vstrekovanie multi point injection
Takže sa láskavo najskôr nauč čítať s porozumením a potom môžeš riešiť moje duševné zdravie! :::
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Felicia 1.3 BMM vs 1.3 MPi

Príspevok od používateľa pedro727 »

darkkspark napísal:Zdravím páni, chcel by som sa vás opýtať aké sú rozdiely medzi motormi 1.3 bmm a mpi keďže bmm má kompresiu 8,8:1 a mpi už 9,5:1 a 10:1 (40kW a 50kW). Je tam rozdielna vačkovka, sú tam dlhšie ojnice, nižšie uloženie hlavy alebo čo teda? Ďakujem za všetky odpovede :)
ja si zasa vyberiem čo vyhovuje mne,zbytočne zasratá téma len kvôli tebe.
našiel som aj čo chcel zadávateľ okrem vstrekovania sa vyrábal tento motor v dvoch prevedeniach s nízkym aj vysokým kompresným pomerom pre obe verzie vstrekovania,s nízkym kompresným pomerom má označenie 135 a s vysokým 136. oba motory sú rovnaké až na piesty,motory 136 majú hlavy piestov ploché a motory 135 majú v piestoch dutiny a iné vačkové hriadele.
motory 136 majú na hlave valcov žltý znak škoda(aj keď je otázne či ešte po tých rokoch bude žltý) a motory 135 majú znak bez farby.
vrtanie 75,5mm,zdvih 72mm,
motory:
135-kompresný 8,8:1-40kw
136-kompresný 9,7:1-50kw
oba motory mmajú oba kompresné a nie tak ako si písal.
tlak oleja: min.3,5 max.5,8 baru
vôla na olejovom čerpadle hriadeľ vs. víko 0,02 až 0,06mm , hranica opotrebovania0,15mm
mezdi hnaný a hnacím hriadeľom 0,014 až 0,050mm, medzi ozubenými kolesami a puzdrom 0,1mm, hranica opotrebenia 0,1mm.
viac sa mi nepodarilo dohľadať.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ako vravím, čítanie s porozumením...
darkkspark
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 22.07.2019 16:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa darkkspark »

Ďakujem moc Pedro, toto som chcel vedieť :)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných