Skoda Fabia - zla reakcia motora , zhasínanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia - zla reakcia motora , zhasínanie

Príspevok od používateľa EUzone »

Zdravím Vás páni!
Jedná sa o HTP/40kW. Jedná sa o pretvávajúce veci. Motor má nabehané cca 151 000km ale už nejakú dobu má zlé reakcie na plyn a občas pri stlačenej spojke aj zhasne motor ale to ozaj len občas.
Diagnostika udávala: Príliš bohatú zmes 1.valec, relé pal.čerp.-skrat na kostru.No po vymazaní sa závada dlhšie neprejavovala...
Na stk mi neskôr povedali že mám zlé čidlo nasavaného vzduchu. Neskoršia diagnostika to neukázala tak sa nemenilo.
(zapalovacia cievka to asi nebude lebo na 2.valci sa menila a viem ako skáče motor ked je zlá)
Bude to predsa ten snímač nasávaného vzduchu? Dakujem za pomoc. :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25017
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V meraných hodnotách treba pozrieť tlak kým motor nie je štartnutý.Tlak sa bude rovnať atmosferickému tlaku okolia.Na volnobehu sa vytvorí podtlak a bude sa pohybovať kdesi okolo 350mBar
Ak to takto dopadne je čidlo z veľkou pravdepodobnosťou správne./plne by to potvrdil len oscilo napichnuté na signálovú cestu a dala by sa odkontrolovať celá práca čidla
Čo doporučem urobiť,je odpojiť na chvílu bateriu,vymazať pamäť (aj keď je prázdna) a urobiť základné nastavenie klapky
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

OK. Zajtra to aj urobím tak ako to píšeš. A prípadne mi vieš povedať čo je za chybu ten skrat palivového čerpadla? Znie to ako pekná závada. Dakujem!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25017
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To nie je zkrat ako si to predstavuješ pod tým názvom,je to neprítomnosť napájacieho napätia
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Ešte by som doplnil že pred zakladnym nastavenim by bolo dobre vyčistiť klapku.
Ked HTP piše zavadu tlak nasavaneho vzduchu tak vačšinou to sposobuje prisavanie falošheho vzduchu. Ak ide o AWY tak tam často sa predere plastova trupka a gumove sojky od regulatora kartrovych plynov po lkapku. U BMD gumove spoje.
To rele čerpadla často sposobuje dorobeny alarm či tajny vypinač ak toto tam nie je tak su poškodene už kontakty toho relatka.
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

Tak! Srandu okolo škrtiacej klapky mám dúfam za sebou. Tiež som si pomyslel že by ju trebalo prečistit tak som to dnes urobil poriadne a potom prišli základné nastavenia. Mám pocit ako keby šiel motor kludnejšie. No vag udáva chybu- príliš bohatá zmes 1.valec... ;-(

Jasné tá plastová trubka sa už začala aj mne drať ale všimol som si to. Poriešil som to ale ešte pozriem tie gumuné či sú ok. A to relé- bude kvoli tajnému vypínaču. :189:
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

Pokračujem! gumene hadičky sú ok. + nové sviečky. To šklbanie až skapínanie už pomenej ale nie je to odstránené.
Už aj zapalovacie cievky som si označil a zamenil či sa chyba neukáže ale RJ stále píše o bohatej zmesi na 1.valci.

Po dlhšom čase som skontroloval olej. po výmene bola hladina-ryska po 3/4.
Teraz má olej 10tisíc km a na ryske je len po 1/4. Takto mi olej ešte nežral - môže tam byť súvis?
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Ta spotreba oleja bude stale viac. 5reba nove kružky dať.
Ta bohata zmes niekedy pomože iny druh sviečok ak je dobry tlak paliva. (to 1.valec asi bude 1. rad valcov)
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

Jasné tak to žranie oleja je normálne opotrebenie.
Mimochodom sviečky som mal staré NGK a nové mám Denso iridium. Tak neviem :-(
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Ten tlak paliva pozri.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25017
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tá hláška ... RJ stále píše o bohatej zmesi na 1.valci. ..bude ako už písal tempo 10 v skutočnosti 1 rada valcov. RJ nevie určiť jednotlivý valec na bohatú zmes a vyznačiť ho.
Tlak paliva áno,ale asi bude kratšia cesta vo výmene palivového filtra.Ak ma pamäť neklame (opravte ak to neplatí) tak je tam filter integrovaný z regulátorom tlaku.Len treba pozrieť,je na ňom vyrazený tlak,tak nech sa kúpy na správny
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

Rozumiem. :3035: Ok. Zajtra pozriem ten pal.filter a aj ho objednám.
Aj keby to nebola príčina -nezaškodí jeho výmena ;)
Zatial ďakujem!
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Ak je to AWY tak ma obyčajny palivak ventlil tlaku ma na mostiku injektorov ak je BMD tak ventil je v palivaku.
EUzone
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 03.12.2010 10:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa EUzone »

Prúser Arnošte! :-( Mám AWY.
Tak ten regulátor kupovat len tak bez zmerania tlaku asi neni najsam nápad.
Aj ked podla všetkého to je príčina...
nevedko666
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 28.06.2017 16:26
Zdieľať na Facebook

fabia

Príspevok od používateľa nevedko666 »

Zdravim, mam fabiu 1.2 htp 47kw a mam ten isty problem. Zhasinanie motora v nepravidelnych intervaloch niekedy po 20km niekedy po 100km. Zacalo to (mozno len nahodou) po tom ako mi odisiel vstrek na 1 valci a dosiel som domov na 2 valcoch 10km rychlostou asi 20km/hod. Zacalo to asi po tyzdni. Hned som vymenil palivovy filter. O dva tyzdne na to odislo cerpadlo ktore som tiez vymenil. Vymenil som aj snimac otacok kluky. Zhasinanie bolo pravidelnejsie aj pri kratkych jazdach na cca 5km vzdialenost mi zhasol motor aj 2 krat. Potom mi mechanik vymenil sviecky a myslel som, ze problem je prec. O 2 tyzdne zase zacal zhasinat ale uz nie tak casto. Potom uz aj vyhodilo chybu na palubnej a po napojeni na pc vypisalo chybu bohate zmesi chyba lambda sondy. Po skontrolovani sondy ukazalo ze je v poriadku. Teraz mi motor zhasina len ked pridavam zhruba rychlost nad 100km/hod. Pokial neprekrocim tak zatial nezhasol (predtym zhasinal aj pri nizsich rychlostiach). Stale zhasne len ked stupnem na plyn a pridavam. Nikdy pocas toho ako udrziavam rychlost. Viete mi nieco poradit? Nie som odbornik. Vdaka

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných