868 729
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Fabia 1.4 Mpi - lambda sonda,vyriesene

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
radinno
Založený: 06 apríl 2010
Príspevky: 43
Nabehané: 5 hod 50 min
Predmet: Skoda Fabia 1.4 Mpi - lambda sonda,vyriesene PríspevokZaslal: 11.11.2013 08:48   
Zdravim na fabii svieti kontrolka motora.
V pamäti zavad su tieto zavady:
17523 - rada valcu 1 - sonda 1: obvod vyhrivani: zkrat na kostru
P1115 - 35-00 - -
17525 - rada valcu 1 - sonda 2: obvod vyhrivani: zkrat na kostru
P1117 - 35-00 - -
16524 - rada valcu 1 - sonda 2: zadna aktivita
P0140 - 35-10 - - - Sporadická

ako mozem zmerat vyhrievanie lambda sondy pomocou multymetra ci je tam obec stava.
sonda pred katalizatorom ma 4. vodicova
na ktore skupiny sa mam zamerat v meranych hodnotach?
sonda pred kat. bola menena pred necelym rokom.
jeto 1,4 mpi 2001 AZF ,ma dve sondy pred a za katalizatorom.vdaka za info


Naposledy upravil radinno dňa 13.11.2013 17:09, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2013 09:18   
Preložené do ľudskej reči....sonda 1 aj 2 sú bez napájania,tj nevedia sa dostať do pracovnej teploty nutnej na ich prácu,resp predlžuje sa čas kým ju dosiahnu.Vyhrievanie je palubným napätím a je v dvoch káblikoch rovnakej farby.
Výstup ktorý dáva sonda do RJ odmeraná vo voltoch je tuším v kanáli 031. Tu môžeš odsledovať pohyb medzi stavom počas chudobnej a bohatej zmesy,čo je ale zámerne nesprávne ponímanie iba pre tejno moment lebo lambda meria zbytkový kyslík.Pozor na to,lambda v studenom stave stojí,až v prevádzkovej teplote pendluje medzi cca 0,3-0,8V skokovite (v diagnostike)inak jej priebeh má tvar vlnovky bežiaci v časovom horizonte,čo dáva po použití lupy pri pozorovaní osciloskopom možnosť vidieť chyby v priebehu,čo OBD diagnostika nevie zachyťiť.Preto aj nepatrné chyby pochádzajúce z iných komponentov motora sú tu sledovatelné a dokonca identifikovatelné z práce ktorého valca pochádzajú.
Iba osciloskop ukazuje presný tvar signálu aj z prípadnými chybami,tie OBD nevie znázorniť.
Len pre lambdu je množstvo sledovaných kanálov,(Fabiu tu mám čerstvý protokol a z neho vyberiem) napr 030 až 037, 041 vyhr. 043 teplota katu,046 teplota katu

Nemerať pred dosiahnutím prac.teploty a pri zmenách zaťaženia,vtedy RJ signál ignoruje ! Vyhrievanie je možné merať multimetrom,signál nie lebo nestíha vzorkovanie prístroja
Citovať
radinno
Založený: 06 apríl 2010
Príspevky: 43
Nabehané: 5 hod 50 min
PríspevokZaslal: 11.11.2013 11:32   
vdaka za info pojdem to pozriet,skusim aj zmerat privod vyhrievania multymetrom ci je vobec napäteie v konektore.
ta stara sonda pred kat. bola menena koli hlodavcom,mam taky tusak ze teraz to bude podobna pricina.len sa pustili do kablov asi na inom mieste
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.11.2013 11:54   
Napájanie sond je z jednej vetvy ako čerpadlo nádrže...
takže ak čerpadlo ide,chyba môže byť až za vetvením
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (30)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 852
Nabehané: 2 dní 17 hod 9 min
PríspevokZaslal: 11.11.2013 17:51   
Odpalene vyhrievacie teleso u lambdy pri fabii je pomerne bezna zalezitost, zmeraj multimetrom medzi dvoma bielimi kablikmmi od lambdy ca 17 ohm.
Citovať
koldo
Nová tvár - Trabanto (8)
expert: PSA
Založený: 13 marec 2006
Príspevky: 305
Nabehané: 1 dní 15 hod 24 min
PríspevokZaslal: 11.11.2013 18:32   
odpalovanie ohrevu sond mal na pricine vadny soft ecu motora. original riesenie bolo prehratie softu priamo v skodovke.
ale zoparkrat som aj menil ecu motora z dovodu odpalenia ovladacieho clenu ohrevu.



p.s. ako uz bolo napisane,napajanie 12v ide po kluci,resp. pri chode motora. je to tvrdych 12v,cez poistku. ukostrovanie riadi ecu motora v pravidelnych impulzoch.
_________________
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
Citovať
radinno
Založený: 06 apríl 2010
Príspevky: 43
Nabehané: 5 hod 50 min
PríspevokZaslal: 13.11.2013 11:43   
zavada odstranea vadna bola poistka v poistkovom boxe coje na lavej strane pristrojovky.
ide konkretne o poistku cislo 9.ak niekto ma podobny problem.
vdaka za info
Citovať
roman34343
Založený: 25 december 2013
Príspevky: 8
Nabehané: 2 hod 3 min
Predmet: Odpalované Lambda sondy PríspevokZaslal: 07.10.2018 03:52   
Tusim mam tiez ten problem, ale ci mam stary soft v RJ neviem, pretoze okrem niekde uvadzanej http://nokiaclub.szm.com/Tabul....._CD_CZ.doc ktora nexistuje som nic zatial nenasiel.

Info z nasej RJ Fabija I:
Control Module Part Number: 047 906 033 E
Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ34
Software Coding: 00021
Vie niekto, ci je to vhodny soft na upgrade? A urobia to v kazdom skoda servise? Pretoze v "nasom" LS menili a toto neriesili. Mozno chcu radsej menit este 4 LS a nie prehravat RJ. :)

koldo, robil to chip BOSCH CJ125? Jeden som si preventivne kupil.
Prehratie SW priamo v servise skoda, alebo sa da aj po doma, ak by sa tie subory nasli a islo by to cez VAG-COM?

Ten problem podla mna postupujet tak, ze LS bud kvoli falosnemu vzduchu, alebo zlym svieckam citia zlu zmes a rozstluju to este viac, ako sa da. Dostanu pecky do vyfuku a odidu do vecnych lovist.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum