Skoda Fabia III - podvozok
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 07.10.2012 21:54 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia III - podvozok
Caute skodovaci mam fabiu 3 kratku a podvozok sa mi zda prilis tvrdy je to normalne alebo sa mi to len zda? Pomohlo by zmenit velkost kolies na 16 ? Pytam sa pretoze mam odjazdenu fabiu 1 aj 2 nezda sa mi ze by boli podvozky take tuhe .
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
A teraz tam máš aké kolesá ?
Osobne som nabetón presvedčený, že autíčku veľkosti fóbie bohate stačia 15" kolesá, s primerane vyššími bokmi pneumatík.
Samozrejme každé auto, aj fabia s 18" diskami lepšie vyzerá, ale teraz sa bavíme o pohodlí.
No a fabie nikdy neboli žiaden etalon mäkkého pruženia, všetky boli voči konkurencii tvrdšie.
Máme doma Lancia Musa, veľkosťou porovnateľné auto.
Tiež je dosť tvrdé, keď som ho kúpil, malo originálne 16" kolesá s 205 mm pneumatikami.
Tá tvrdosť mi vadila, okrem toho nedržalo stopu podľa mojej predstavy.
Obul som 15" pneumatiky 195 mm, podvozok je trocha mäkší a stopu pri jazde drží neporovnateľne lepšie.
Osobne som nabetón presvedčený, že autíčku veľkosti fóbie bohate stačia 15" kolesá, s primerane vyššími bokmi pneumatík.
Samozrejme každé auto, aj fabia s 18" diskami lepšie vyzerá, ale teraz sa bavíme o pohodlí.
No a fabie nikdy neboli žiaden etalon mäkkého pruženia, všetky boli voči konkurencii tvrdšie.
Máme doma Lancia Musa, veľkosťou porovnateľné auto.
Tiež je dosť tvrdé, keď som ho kúpil, malo originálne 16" kolesá s 205 mm pneumatikami.
Tá tvrdosť mi vadila, okrem toho nedržalo stopu podľa mojej predstavy.
Obul som 15" pneumatiky 195 mm, podvozok je trocha mäkší a stopu pri jazde drží neporovnateľne lepšie.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 07.10.2012 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 07.10.2012 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak najskôr kúpiť nejaké iné auto.
S týmto už nič moc nenarobíš.
Jedine ak by si chcel podvozok troška stvrdnúť, tak to sa dá riešiť použitím väčších diskov s primerane nižšími pneumatikami.
Ale zmäknúť podvozok, to je pre amatéra technický problém, pretože dať mäkšie pružiny len tak od oka, bez použitia zodpovedajúcich tlmičov pruženia, to je cesta k havárii.
S týmto už nič moc nenarobíš.
Jedine ak by si chcel podvozok troška stvrdnúť, tak to sa dá riešiť použitím väčších diskov s primerane nižšími pneumatikami.
Ale zmäknúť podvozok, to je pre amatéra technický problém, pretože dať mäkšie pružiny len tak od oka, bez použitia zodpovedajúcich tlmičov pruženia, to je cesta k havárii.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
motorizaciu tam mas aku? F3 je celkovo tvrdsia, prednu napravu by mala mat zhodnu s rapidom, pri prudkych zaboceniach sa tak neprepadava na vonkajsie predne koleso ako ostatne skodovky predtym, ten diskonfort pocitujes skor od predu alebo zozadu? moze byt ze na nezatazenom aute dost citit nadskakujucu zadnu vlecnu napravu (mas rezervu alebo opravnu sadu) este ci nahodou nemas nejak extra prehustene gumy (ale tam uz budekontrola cez tmps)
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 07.10.2012 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 07.10.2012 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
tulensik napísal:Tu tvrdost je citit pri prejazde cez uplne male nerovnosti ako keby ten podvozok nezachytaval nic dost to buchne .prehustene pneu nemam to skor mozem vyskusat podhustit zlahka
Nedá sa o tom urobiť dobrý obraz.
Malé nerovnosti zrejme každý vníma úplne inak.Ja si to predstavujem ako vyflakovanú rozpraskanú mestskú komunikáciu kde si človek myslí že sa auto rozpadne,aj nové. Ale reč je o buchnutí,čo pripadá skôr do úvahy pri väčšej jednotlivej jame alebo hrbole.
Nech je ako chce,je to o pomere odpružených a neodpružených hmotností.Pre pochopenei,neodpružené je to čo skáče (koleso,závesy,brzdy) odpružené je všetko ostatné ktoré je už v pohodlí a klude-tj celý zbytok auta.
Na tomto ide zmeniť málo.Úspora kg pri zmene kolies na iné je malá,ešte trochu ide napraviť pneumatikami z väčším profilom ktoré pomáhajú tlmiť a sme zhruba na konci.Hustenie treba vždy dodržať ! Laborovanie s pružinami a tlmičmi nie sú v možnostiach domáceho dvora.
Skôr treba prijať že auto je aké je,nemá parametre (základné) ktoré robia z jedného auta tvrdé a z druhého mäkké a plavné.
Tú istú cestu kde sa Corsa C išla doslova rozpadnúť,keď som išiel z Roverom 75 som myslel že tam nový asfaltový koberec,úplné ticho a pohoda,ani ťuk z podvozku či od kolies.Lenže stačí pozrieť váhy a konštrukciu a je to jasné.
Existovali aj malé mäkučké autá ktoré boli ale odpužené skrutnými tyčami vpredu vzadu a nie vinutými pružinami.Kedže tým totálne znížili mieru neodpružených kg a skrutné tyče majú aj inú charakteristiku.Platia za to náklonom karosérie v zákrutách,to si mnoho ľudí nikdy nezvyklo tak sa to prestalo používať
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných