Skoda Fabia II - zmena oleja klepot
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia II - zmena oleja klepot
Zdravim vas.Zas potrebujem radu Fabia 2 1.4 63kw BXW (2008) 144000Km
Auto po kupe islo na vymenu rozvodov a samozrejme oleja,predtým tam bol olej castrol 5w40 a kedze som jej chcel dopriat nieco lepsie dal som tam mobil 0w30 a auto zacalo klepat,pred vymenou klepkalo za studena a potom som to uz nepocul no teraz po cca 400km od výmeny klepka (skor cvaka) aj za tepla na volnobehu prerusovane a aj pri pridani plynu sa mi to zdalo,pocas jazdy do kabiny nie je pocut vobec nic ide ticho.A este je zaujimave ze po nastartovani hned neklepka zacne o chvilu neskor.Tak otazka:mohla to sposobit zmena oleja?Mam ho vymenit za taky ako tam bol?Rozmyslal som este tie aditiva na zdvihatka ale neviem cital som aj dobre aj zle recenzie a neviem sa rozhodnut.
Este neviem ci to zerie olej lebo auto jazdi velmi malo kedze je len rezervne.
Dakujem vopred za radu a sorry ak tu uz nejaka taka tema bola,lebo o tych klepkaniach na 1.4 je toho hodne ale konkretne taky pripad som nenasiel.
Auto po kupe islo na vymenu rozvodov a samozrejme oleja,predtým tam bol olej castrol 5w40 a kedze som jej chcel dopriat nieco lepsie dal som tam mobil 0w30 a auto zacalo klepat,pred vymenou klepkalo za studena a potom som to uz nepocul no teraz po cca 400km od výmeny klepka (skor cvaka) aj za tepla na volnobehu prerusovane a aj pri pridani plynu sa mi to zdalo,pocas jazdy do kabiny nie je pocut vobec nic ide ticho.A este je zaujimave ze po nastartovani hned neklepka zacne o chvilu neskor.Tak otazka:mohla to sposobit zmena oleja?Mam ho vymenit za taky ako tam bol?Rozmyslal som este tie aditiva na zdvihatka ale neviem cital som aj dobre aj zle recenzie a neviem sa rozhodnut.
Este neviem ci to zerie olej lebo auto jazdi velmi malo kedze je len rezervne.
Dakujem vopred za radu a sorry ak tu uz nejaka taka tema bola,lebo o tych klepkaniach na 1.4 je toho hodne ale konkretne taky pripad som nenasiel.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
ano je to olejom pretoze uz to neni nove auto netusis kolko km jazdilo od vymeny po vymenu a kto ako s tym jazdil.
a daj tam 5w40.castrol neni nejaky shit oroti mobilu.ja som odjazdil mondeom cez 200 000km na mobile kolega na takom istom aute na castrole a obe ziju dodnes.
inac mam ibizu s takym istym motorom a rocnikom od asi 62000km kupene 5 rocne.
olej to dostavalo tiez castrol ja som to zmenil na agip koli cene sudoveho oleja a teraz je tam zadarmo od kolegu shell helix nejaky hx8 ci co to je.a nic nikdy nezaklepalo.auto bude mat teraz 135000km.olej som menil raz za 3 roky pretoze posledne roky to jazdi 5000 km rocne a olej sa meni po 150000km cize raz a 3 roky.
olej to zerie ak sa to tlaci po dialnici nad 150km/h a tiez ten motor papkal vzdy pri tych jazdach aj vodu.odhad po jazde 2x taliansko a spat pol litra na 6500km dialnicnym jazdenim 150-170km/h.voda zmizne 0.5dcl na 150000km.
auto sa uziva 70 percent jazd mesto 3-5km.netoci sa jazdi sa s tym civilizovane.
25 percent jazd su okresky ktore absolvuje koli vyvetraniu raz za 5-7 tyzdnov z tych studenych startov aj 150km dlhu cestu kde to po zahriati dostava nazrat ako firemna fabia zazrak ked ten motor ide pod 4000 otacok.v kopcoch je tam bezne 3 alebo 4 prevod a pedal na podlahe radi sa az na 6000 otackach.ja si tak rad zajazdim na tej skatuli.
a 5 percent jazd su to dialnice.
berie to tak 6 litrov v lete na okreske s klimou ak to nenahanas a nejazdis na 5 prevode pod 90km/h.ten motor nejde pod 2500 otacok preto hned pod 90tkou treba radit 4 prevod.
daj do oleja jednu vec hydrostosel aditiv od liqui molly celu plechovku zabera to ale potom radsej ten olej vypusti a daj novy az to prestane klepkat.zabera to do par km jazdy motor stichne.
a daj tam 5w40.castrol neni nejaky shit oroti mobilu.ja som odjazdil mondeom cez 200 000km na mobile kolega na takom istom aute na castrole a obe ziju dodnes.
inac mam ibizu s takym istym motorom a rocnikom od asi 62000km kupene 5 rocne.
olej to dostavalo tiez castrol ja som to zmenil na agip koli cene sudoveho oleja a teraz je tam zadarmo od kolegu shell helix nejaky hx8 ci co to je.a nic nikdy nezaklepalo.auto bude mat teraz 135000km.olej som menil raz za 3 roky pretoze posledne roky to jazdi 5000 km rocne a olej sa meni po 150000km cize raz a 3 roky.
olej to zerie ak sa to tlaci po dialnici nad 150km/h a tiez ten motor papkal vzdy pri tych jazdach aj vodu.odhad po jazde 2x taliansko a spat pol litra na 6500km dialnicnym jazdenim 150-170km/h.voda zmizne 0.5dcl na 150000km.
auto sa uziva 70 percent jazd mesto 3-5km.netoci sa jazdi sa s tym civilizovane.
25 percent jazd su okresky ktore absolvuje koli vyvetraniu raz za 5-7 tyzdnov z tych studenych startov aj 150km dlhu cestu kde to po zahriati dostava nazrat ako firemna fabia zazrak ked ten motor ide pod 4000 otacok.v kopcoch je tam bezne 3 alebo 4 prevod a pedal na podlahe radi sa az na 6000 otackach.ja si tak rad zajazdim na tej skatuli.
a 5 percent jazd su to dialnice.
berie to tak 6 litrov v lete na okreske s klimou ak to nenahanas a nejazdis na 5 prevode pod 90km/h.ten motor nejde pod 2500 otacok preto hned pod 90tkou treba radit 4 prevod.
daj do oleja jednu vec hydrostosel aditiv od liqui molly celu plechovku zabera to ale potom radsej ten olej vypusti a daj novy az to prestane klepkat.zabera to do par km jazdy motor stichne.
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 24.05.2017 17:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: 06.01.2008 08:54 Zdieľať na Facebook
pisem z vlastnej skusenosti,myslel som si ze hocijaky olej 10w40 do fabie jednotkovej benzinovej nemoze nic pokazit,ale stalo sa,nikdy by som nepovedal ze zmena oleja taketo nieco sposobi
0W30 je nevhodny olej do toho,ked tak 5W30,ale ostal by som pri tom 5W40,do dizlu vw davam 5W30 tiez castrol a nie je problem
0W30 je nevhodny olej do toho,ked tak 5W30,ale ostal by som pri tom 5W40,do dizlu vw davam 5W30 tiez castrol a nie je problem
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
nelaboruj s olejom. 0W30 do Fabie urcite nie.Treba si pozriet v mazacom plane co tam patri, a to tam naliat. Dodrzat VW normu 502 00, alebo 501 01. 5W30,5W40,5W50,10W40,10W50,10W60. To vsetko odporuca vyrobca pre dany motor a vsetky teploty ovzdusia.
Ziadny strach, ak tento konkretny Shell splna pozadovanu VW normu alebo vyssiu, bude to v pohode.
Benky71, s tym 5W30 oznacenim opatrne. Velmi podstatna je aj norma ktoru olej musi plnit. Ci uz je to VW norma, alebo ACEA, alebo norma pre Ople, alebo Fordy, alebo....
Ziadny strach, ak tento konkretny Shell splna pozadovanu VW normu alebo vyssiu, bude to v pohode.
Benky71, s tym 5W30 oznacenim opatrne. Velmi podstatna je aj norma ktoru olej musi plnit. Ci uz je to VW norma, alebo ACEA, alebo norma pre Ople, alebo Fordy, alebo....
-
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: 27.10.2008 15:31 Zdieľať na Facebook
Kokso,nie som doma som týždeň mimo a nedalo mi tak som pozrel mazaci plan mobil a tam 5w30 tak ako som tam mohol dat 0w30 no nijako,poslal som manzelku do garaze nech pozrie a mam tak 5w30 mobil.Velke sorry pani,ze som napísal blbost.Ale tak ci onak idem to v sobotu menit za castrol 5w40,zajtra pôjde manzelka vymenit ten shell nech to bude vsetko tak ako to bolo a som zvedavy asi bola fabia náučná na hustejsi a vadi jej aj to 30... Dam vediet ci pomohlo
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
s tym olejom je to tak ze ak je motor dobry je mu jedno aku znacku oleja tam das.cize ono uz nieco s tymi hydrostelmi bude.cize daj naspat to co tam bolo a nech to s tym zije dalej.castrol neni shit olej.ak by som ja kupil auto ktore to dostavalo od nova pokracoval by som v tom dalej max by som menil viskozitu teploty.
napr podla pouzivania auta.ak som jazdil dialnice benzinakom daval som mu 5W50.alebo u stareho forda v lete 10w60 v zime 10W40.islo mi o teploty ktore olej musi zvladat.benzinak ktory sa uhana v lete na dialnici,zahreje olej aj na 160 celzia.
doma stoji v garazi stare bmw coupe e36 320i.tam bol tiez boj s tym klepkanim.bmw olej klepal za tepla na volnobehu valvoline klepkal pocas jazdy shell helix klepal stale a mobil 5w50 ide kludne.
je to divne ze ti to klepe pri tak malo km ale stava sa to.kupil si divny kus.
raz mi tak klepal moj youngtimer uz 29 rocne auto a nebolo pomoci.spalil som motor v juznom taliansku nocnou jazdou.praskla hlava valcov medzi ventilmi + prasklo vyfukove koleno.ale domov doslo v plnej parade len sa nesmel vypnut motor ani na benzinke aby voda nepretiekla do valca.
ked sa to doma opravilo akonahle sa zahrial na 60 celzia klepali hydra.kupil som aj nove hydra znacky topran lacno z alergra ---u nas cena 25 ecok kus bolo jedno aka znacka ---alegro 8 euro kus nejako spravili zlavu.a kepali ako tie stare ked sa motor zahrial.po mesiaci ma raz napadlo dat hned po jazde dole ventilovy dekel do 1 minuty.kazdy hydrostel siel stlacit a po 5 minutach uz nie.boli presne take ako maju byt.nechcel som laborovat s olejom skupil som vsetke jazdene na sk a cz co kto predaval asi 80 kusov.hned prve zabrali a motor ide ako rolexy.
co bolo tym topranom netusim alebo olej netusim.stale tam davam agip.
napr podla pouzivania auta.ak som jazdil dialnice benzinakom daval som mu 5W50.alebo u stareho forda v lete 10w60 v zime 10W40.islo mi o teploty ktore olej musi zvladat.benzinak ktory sa uhana v lete na dialnici,zahreje olej aj na 160 celzia.
doma stoji v garazi stare bmw coupe e36 320i.tam bol tiez boj s tym klepkanim.bmw olej klepal za tepla na volnobehu valvoline klepkal pocas jazdy shell helix klepal stale a mobil 5w50 ide kludne.
je to divne ze ti to klepe pri tak malo km ale stava sa to.kupil si divny kus.
raz mi tak klepal moj youngtimer uz 29 rocne auto a nebolo pomoci.spalil som motor v juznom taliansku nocnou jazdou.praskla hlava valcov medzi ventilmi + prasklo vyfukove koleno.ale domov doslo v plnej parade len sa nesmel vypnut motor ani na benzinke aby voda nepretiekla do valca.
ked sa to doma opravilo akonahle sa zahrial na 60 celzia klepali hydra.kupil som aj nove hydra znacky topran lacno z alergra ---u nas cena 25 ecok kus bolo jedno aka znacka ---alegro 8 euro kus nejako spravili zlavu.a kepali ako tie stare ked sa motor zahrial.po mesiaci ma raz napadlo dat hned po jazde dole ventilovy dekel do 1 minuty.kazdy hydrostel siel stlacit a po 5 minutach uz nie.boli presne take ako maju byt.nechcel som laborovat s olejom skupil som vsetke jazdene na sk a cz co kto predaval asi 80 kusov.hned prve zabrali a motor ide ako rolexy.
co bolo tym topranom netusim alebo olej netusim.stale tam davam agip.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných