Skoda Fabia II - startovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

tazko sa zistuje ked raz ide a raz nie
moze byt problem v riadiacej jednotke pripadne oxidacia - treba pozriet kontakty
idealne dat niekomu co sa specializuje na tieto motory lebo ma skusenosti a asi to bude choroba cize sa s tym uz stretol...
ani znackovy Skoda servis nemusi byt yla volba ak tam maju mechanika co robi 10 rokov tieto auta a nie nejakeho co vcera predaval chlieb...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Jasne že ťažko sa zisťuje ak sa závada nedeje stále ale ak predsa nenaštartuje tak treba kludne pátrať po tom aspoň tak dajako od oka pozerať káble konektory... Tam nieje RJ alebo zásuvka na diagnostiku? asi by bolo OK začať tam aspoň možno bude dajaká indícia od čoho sa dá odraziť. Skúsiť ak točí a nenatočí že či to dáva iskru ked to točí ...Jakože ozaj dnes každý len do diagnostiky kukať , alebo v tomto prípade asi ani to nie....lebo pozreť základné veci na chod motora ako vzduch palivo a iskru je asi moc náročné a pritom na to ani tú blbú diagnostiku netreba . možno snímač polohy kluky blbne je x možností . možno to nedáva palivo lebo nebeží čerpadlo
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

aby motor naštartoval, treba splniť 2 podmienky:
1) benzín vo valci
2) iskra v správny čas vo valci

Ak motor neštartuje, tak je jednoduché, až primitívne zistiť, prečo neštartuje. Buď nemá vo valci palivo, alebo na konci sviečky nie je iskra. To je alfa a omega celého problému. Diagnostický kábel nech ostane v šuflíku. NETREBA HO.

Mal som 11 rokov, keď som zisťoval, prečo mi neštartuje motorka. Od tej doby sa nič nezmenilo. Stále musí do valca prísť benzín a iskra a je jedno, či je to starý dvojtakt, alebo moderný štvortakt. Ak Ti servis nevie odpovedať na otázku, či nemá iskru alebo benzín vo valci, tak okamžite ber preč svoje auto z tohto servisu.

Doplním: domnievam sa, že na aute je problém so signálom zo snímača otáčok kľukového hriadeľa.
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

das sprej do sania a za 3 sek vies,ci nemas palivo,alebo elektriku a potom hladas aj bez znalosti dalej - nejde elektrika - ide iskra na sviecku?snimac kluky?nejde palivo - pocut cerpadlo?odpojis hadicku v motore a pozries ci tlaci benzin? - casty problem ze ide vsetko a nic neukazuje je skrt.klapka - ta vie narobit problem.ak to skape bez skakania,odhadujem ze odpoji elektriku-nie benzin..snimac otacok treba kuk - potom uz len hladat a merat,len mi je divne, ze trapna fabia a maju takyto sok v dielni.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Kamarát mal podobný problém na octavii a bol to nejaký snímač asi ten co spomínajú vyššie vymenil sa a auto štartovalo normálne
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Do šrotu určite nie, pri dobre údržbe dá ešte 2x toľko km.... No k veci popíšte ešte či sa to stane za jazdy, t.j. či ide a zastane...ale už neštartuje po tom ako sa odstaví...inak ako písali nadomnou, najprv zistiť či mu chýba benzín alebo iskra a potom postupovať podľa toho....
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Kód: Vybrať všetko

A kazdy samozrejme hned napaja kabel. Diagnostika neukaze nic
Iba malokto vie skutocne pouzivat diagnostiku a vyznat sa v tom, ze tam ma vsetky hodnoty cidiel, polohy, uhly, napatia, teploty len sa v tom musi vediet orientovat. Vacsinou sa precita pamat zavad, a ak je prazdna, konstatuje sa ze je vsetko ok... Nehovoriac o zobrazeni priebehu signalu osciloskopom, napr u spominaneho snimaca otacok, lambdy a podobne... to je v mnohych dielnach scifi.

Chalani radia dobre, zaklad je zistit ci nema palivo alebo iskru, potom sa da pohnut dalej, dovtedy by sa dalo vymenovat vsetky sucasti palivoveho, zapalovacieho a riadiaceho systemu motora.

Priklanam sa tiez k naozoru ze to moze byt snimac otacok, pripadne aj VN cievka, mozno aj cievka imoilizera, bude to prkotina za par eur. Este skus pocitat skoda forum ci sa tam neriesilo nieco podobne.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

aquamichi napísal:.... auto bolo na diagnostike, nic neukazalo...
tu je cely problem :41c2: , uz by som sa len opakoval co tu bolo napisane, alfa omega - proste treba najst jedneho normalneho mechanika, len teda ked sa v tom vrtalo pol slovenska a vymenili aj mariu magdalenu chcem toho sebevraha vidiet co bude hladat ihlu v kope sena...este jedna vec ma zaujima, jeden z tych servisov bol aj autorizak ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

Podla mna na forach sa s tymto problemom uz niekto stretol a ked poguglis starotovanie tej motorizacie 1.4 16V tak tam najdes.
Ak nie si doma, dal by som do autorizovaneho Skoda lebo tam sa uz s tym museli stretnut a ak je skuseny mechanik alebo prijimaci technik tak vedia o tej chorobe auta a je predpoklad ze nie si prvy. Chyby sa zvyknu opakovat a kto to uz riesil tak ten hned vie co to je.
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

akoze aby som prispel aj skusenostou, kamarat ma sice jednickovu fabiu, ale 1,4 16V a on mal problem s egr :41c2: , tiez to nechcelo nastartovat a zhasinal motor, musel to drzat aj na neutrali na 4000, inac to chciplo, skusili to egr vybrat a cistit nebolo mu nic moc, dali naspat a stale zle, tak musel kupit novy a potom ma pokoj, teraz riesi vyfuk zistil ze ma 2x katalyzator, proste grupa dokurvi aj benzinak bez turba , co narobis :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Svagor mal rovnaky problem ale na skode felicia,ked sa auto zohrialo tak prestalo startovat. Bolo to palivove cerpadlo,boli tam popraskane nejake hadicky a ked sa zohrialo tak nedalo potrebny tlak na start a chod motora. Diagnostika bola rovnako cista.
Najhorsie bolo ze nikdy sa nepodarilo byt v servise ked auto nestartovalo, vzdy ako na potvoru islo a tym padom nevedeli nic najst.
Netvrdim ze mas zle cerpadlo len ta podobnost mi pripomenula tuto historiu.
Inak presne tuto fabiu mam aj ja, zatial bez poruchy :3035:
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Thomasl »

za mňa snímač teploty vody,rovnaký motor ,rovnaké symptómy,investícia cca 14 Eur,po výmene OK....
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to je jedna z veci co diagnostika ukaze, ale iba tym co maju oci a vedia citat :zga28: , nejebne im chybovu hlasku kladivom po hlave !!! toto je tragedia dnesneho servisu, zobrat vam tie pocitace a kable, ked ich pouzivate len na mazanie chybovych hlasok...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

aquamichi napísal:A este nieco chlapy.Asi sa pojdu vymenit vsetky vymenovane veci,ktore ste navrhli a uvidime.Naposledy ked dosiel chlapik so servisu aj s odtahovkou, napojil pocitac a po par minutach oznamil,ze auto je v top stave,ze nehlasi ziadnu poruchu,ze moze byt este problem v kluciku (start) ze nieje dobre stale pouzivat ten isty,ze treba skusat rezervny.Ak by to povedal mne,asi ho vysmejem,bohuzial moj otec mu uveril a zacal skusat rezervny.Samozrejme ziadna zmena.Takze asi tolko servisy....nikoho ale neosocujem, viem ze su aj dobri mechanici.Kazdy si zarobil,auto ze vraj v top stave,len nechce startovat,lebo klucik je asi tiez v dochodku....

Len toto nie !!! Priama cesta do pekla.Diagnostika týchto "rýchlikov" spočíva v čítaní chybového zápisu,ničomu viac nerozumia. Že tam je niekoľko sto hodnôt kde je možné vidieť elekrické parametre často vo viac parametroch aj v percentách práce,niečo ako reálna hodnota niečo ako hodnoota výpočtu riadiacej jednotky.Ak je niekto hlúpy ako Major Terazky a nerozumie ani len výrazu slova,bude darmo pozerať sýtenie zapalovacích cievok.Pokiaľ Tvoj mechanik nevie čo tých niekoľko sto parametrov vlastne vôbec je,nevie si skontrolovať funkciu osciloskopom ak treba alebo iným prístrojom...je to všetko jedna partia čo sa honosí titulom "para z automechanického h...na" Ak je auto z východu,máte tam aj šikovných ľudí,dokonca veľmi šikovných ľudí a kupodivu ich poznám zo zahraničných diagnostických fór kde majú svoju "hodnosť" povedal by som že vysokú.Ozvi sa mi v ss správe,dám spojenia na neho,len prv sa spýtam či je priestor to zobrať,títo ľudia často riešia prémiovejšie vzorky aut,ale spýtam sa ak bude záujem.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Je to uz 10-15rokov ked som zo zvedavosti kupil z ciny OBD kabel, ci ako sa vola, do laptopu stiahol VAG a nasu staru feldu som si napichol na kabel a len so zakladnymi znalostami som si nacital tabulku hodnot, skusal som co to robi, ako to funguje, nastartoval som motor a sledoval ake hodnoty a veliciny naskakuju v tabulke. Bol som prekvapeny ako jednoducho si dokazem precitat vsetky udaje a hodnoty, ako som krasne videl reakciu na zosliapnutie plynu, ako sa zmenil uhol klapky, ako sa predlzila dlzka vstreku, ako sa rozpojil nejaky volnobezny kontakt atd atd, to je jedno, dolezite je ale ze nemusim vytahovat a merat napr cidlo teploty, aby som vedel ze dava spravne udaje a nechapem ako moze niekto rozobrat pol auta, vymenit rozvody, tesnenie hlavy, bateriu, neviem co vsetko, bez toho aby sa vobec presvedcil ze aj ked je pamat zavad prazdna, cidlo teploty moze vykazovat -40 stupnov. Auto nevie ci skutocne nieje treskuci mraz a ci to je chyba alebo skutocna hodnota a tak sa snazi prisposobit zapalovanie, zmes, otvorenie klapky tejto hodnote, aj ked je vonku krasnych 20 stupnov...
Prekvapuje ma ze napriek tomu ze niesom ziadny mechanik, nemam ani garaz a niekto kto tymto veciam nerozumie alebo ani nepozna ma autoservis...

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 32 neregistrovaných