Skoda Fabia II 1.2 HTP - kontrolka motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia II 1.2 HTP - kontrolka motora

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Jedna sa o vysávač Škoda Fóbia II 1.2 HTP 44kw rok 2009, navysávaných 123 000km.
Ak za jazdy vytočím motor nad 4000 otáčok, tak sa rozsvieti kontrola motora a podľa trasenia ide motor len na 2 valce. Po preštartovaní pokračujem normálne.
Na diagnostike to vždy ukazuje valec č. 1....chyba zapalu, alebo vynechanie zápalu..už neviem presne. V stredu budem vedieť aj presné číslo závady.
Zámena cievok nepomohla (vždy je to valec 1), sviečky som dal úplne nové.

Vie niekto poradiť?
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

zatlacene sedla ventilov zaciatocny stav.stracas kompresiu.treba merat studeny alebo vlazny motor a ukaze to len na prvy krat ze tlak bude do 6 barov.
Naposledy upravil/-a seven549 v 21.02.2021 21:55, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

isiel si na to dobre, cievky byvaju standartny vinnik. Pozor este na fajku (pripojenie kabla) na tu cievku, zvyknu sa rozpadat, a potom ti uz nezostava nic lacne len zmerat pritomnost CO2 v nadobke s chlaciacou kvapalinou a odmerat kompresie.

Mikroprasklina v hlave ktora sa este neprejavuje vyrazne navonok ?
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre jasnejšiu predstavu,je to čistá diagnostika oscilom,datovým rekordérom,tj vyhodnocujú sa zosnímané hodnoty.Vie určiť efektivitu valcov,problém sania alebo výfuku,tj práca rozvodov cez celé spektrum otáčiek,tak isto prácu zapalovanie celého spektra otáčok,čo znamená že aj čiastkový okamžikový problém v nejakom rozsahu otáčiek od-do
To OBD nedokáže zachytiť.Vyzerá to ako EKG,ale ten kto tomu rozumie vie čo ktorá čiara presne znamená
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Až také možnosti diagnostiky nemá. Toto vyhadzuje diagnostika.
[img]https://i.postimg.cc/0MSk5Hbs/IMG-20210224-164056.jpg[/img]
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Pri 123000 by som už prekružkoval aby nebolo treba robiť 2x.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja by som sa prave do tohoto mechanickeho zasahu nepustal, pretoze je tam mozne tooooolko veci "doje-pokazit" ze az.

Rozmyslanie : masina od roku 2009 [!!!!] dodnes najazdila 123.000km takze zhruba 11.000km rocne v priemere. Ak ten motor ma padnut pri 150-160.000 co sa nedeje uplne bezne (nie kazdy druhy/treti sa posere pri tom najazde), tak tento moment pride az niekedy o tri-styri roky. Dovtedy auto nebude mat, preda, rozbije, cokolvek. Proste zbytocne riskovat TERAZ ked sa mi MOZNO O STYRI ROKY nieco stane.

Urcite by som isiel po krku len hentomu vynechavaniu. Ano, moze to byt mechanika a mozno bude nutne rozoberat motor do urovne ze prekruzkovanie uz je poruke. V takom pripade samozrejme v pohode.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Je len preto že repasujem hlavy a spodky HTP hlavne taxiky a po hlave okolo 120t. často začne brať olej a na EK vypadne a treba znovu rozoberať. Konečne prešli na 1.0 mpi+brc a to su nezmary ako taxik.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v poriadku, suhlasim - avsak HTP ma slabucku konstrukciu, to sa proste nehodi na taxik. To je masinka tak pre dochodcu, jazda dvakrat za tyzden do kostola a do obchodu, 46.230km od novoty z roku 2004...


a nie pre taxikara co potrebuje nabombovat 70.000+ km rocne. To je ako zobrat Audi A8 orať, no co, kW to ma dost ne ? :)
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Zatiaľ to asi nebudem riešiť. Závada sa prejavuje len nad 4700 otáčok, čo v žiadnom prípade nepotrebujem. Je to ako druhé auto v rodine do mesta. Prejavila sa, keď som úmyselne išiel povyháňať pavúky. Možno ešte vydrží roky bez potreby servisu (ročný nájazd predpokladám 2500 - 5000km).
sniip26
Príspevky: 296
Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sniip26 »

Injektor, vyhod EGR...
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Zatiaľ prehodené vstreky...nepomohlo :-(
71jany71
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 31.01.2016 18:19
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Fabia II 1.2 HTP - kontrolka motora

Príspevok od používateľa 71jany71 »

Takže boli to podpálené všetky 3 výfukové ventily v počiatočnom štádiu. Po repase hlavy všetko OK. :3dcline:
ALE po cca 3 mesiacoch jazdenia začal byť studený štart cca o 2 sekundy dlhší. Takže zase obdobie hľadania príčiny :zga27:
fzubaty
Príspevky: 1562
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Fabia II 1.2 HTP - kontrolka motora

Príspevok od používateľa fzubaty »

Je to embečka. S tou sa nenudiš.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0907250429 a 23 neregistrovaných