Škoda Fabia 2018 1.0 TSI 81KW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

juraj963
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 31.10.2016 10:07
Zdieľať na Facebook

Škoda Fabia 2018 1.0 TSI 81KW

Príspevok od používateľa juraj963 »

Ahojte,

nedávno som kúpil novú Fabiu (už po facelifte) s motorom 1.0 TSI - 81kw 6st. manual.

Chcem sa Vás opýtať na názory:
1) Je tam predĺžený servisný interval - 30 000 km/2 roky - trochu nezmysel, nie? Hlavne aj čo sa týka kabínového a vzduchového filtra... Ako to máte vy? Meníte to výlučne iba podľa toho intervalu, alebo povedzme aj každý rok/15 000km?

2) Keďže sa jedná o úplne nové auto, je mi jasné, že ho treba šetrit ako tak zo začiatku. Oplatí sa povedzme po prvých x tisíc kilometrov vymeniť olej a olejový filter, povedzme po 5 000 km? Jasné, že tým človek nič nepokazí, nie je to ani veľa peňazí, len skôr či to nie je strata času...či to má nejaký zásadný význam.

Ďakujem za kazdý názor.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

v prvom rade servisny interval na vymenu oleja nedodrziavat !!!! znizit min, na 15 tis. km a prvu vymenu sprav po 10 tis. km bude ti povdacne motor aj neskor turbo, co sa tyka filtrov pelovy , palivovy kludne nechaj 30 tis,stym sa neda az tak pokazit , hlavne neries filtre na ktore sa tak odusevnene pytas ale vymen olej a men ho o polovicu viac
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Presne tak. Olej a olejovy filter raz rocne alebo kazdych 15 tis km. Ostatok kazdych 30 tis km je v pohode.

Ja menim olej kazdych 10 tis km....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

TSi netreba vobec šetriť, ked sa trochu zahreje, treba mu hneď nakladať...
aby sa čím skorej zoptimalizovali vole medzi valcom, kružkami a piestami, lebo ked bude podchladený bude prenikať benzin do olejovej naplne cez stierace krúžky...

Treba aj zvažiť či je nutné absolvovať predražené zaručné prehliadky v autorizaku, tebe ako majitelovi, tá záruka v konečnom dosledku nemusí priniesť vobec nič...

Ale autorizák z toho žije... Pokiaľ si vieš vymeniť olej požadovaniej quality"samodomo" tak tým ušetríš nemalé fin.prostriedky , ktoré možeš hneď minuť na palivo
a tým pádom viacej jazdiť... Fabia nie je S-kový Mercedes, žeby sa trebalo báť, že čo sa stane ak niečo v motore nedajbože kľakne...
Prvy x vymeniť olej po 5 000 km ma velký význam , pretože ako prva naplň do motorov idú tie najlacnejšie žbrndy, kvoli tomu aby sa motor rýchle zabehol...

Samozrejme to platí aj pre prevodovku, ale tam stači až po 50 000 km, vymeniť prev.olej

čo sa týka vzduchového filtra ten stačí meniť pri každej druhej vymene oleja , teda po 20 000 km,
čo sa týka peĺového filtra stačí 1x ročne , ja mením na jar začiatkom leta ...
Kvoli tomu, že ten filter sa najviacej zase*re v jeseni a hned po zime na jar, kedy je pri ceste plno prachu z posypoveho materialu..
Naposledy upravil/-a laco1871 v 25.10.2018 19:51, upravené celkom 1 krát.
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Ak chceš byť pedant a pre motor to najlepšie tak prvý krát vymen po cca 2tis a potom každých 7500 alebo pol roka, ja som to mal takto predpísané na jednom starom Mitsubishi tak to tam bolo motor bez turba 15 a s turbom 7,5, aj kamarát má BMW M3 a tiež tam predpísané cca 30000 ale mení po max 15
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

zaujala ma posledná veta - či to nie je strata času - no ako pre koho. Ak kupuješ nové auto čo 3 roky tak to strata času je a stačí ti dodržiavať longlife interval. Ak si chceš auto nechať 10 rokov tak nebudeš dávať takéto otázky predpokladám. Lebo aj také prezúvanie je strata času, výmena filtrov je strata času a aká strata je servisná prehliadka.... ale nechoď tam keď škoda robí bezproblémové autá ta ne?
juraj963
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 31.10.2016 10:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj963 »

Ďakujem všetky za názory. Predtým som mal Octaviu a tam som menil tak každých 10-12000 km a tam bol 1 ročný interval..Vždy som si hovoril, že čo to je za nezmysel ten predlžený interval.. Čo sa týka toho vzduchového a kabínového filtra..to som myslel tak, že ja som si to menil sám, aj dvakrát do roka...zasvinilo sa to celkom rýchlo a je to celkom lacné...preto som napísal, že pre mňa nezmysel meniť to až po dvoch rokoch...

hjundai - to sa ospravedlňujem, keď som to tak znova po sebe prečítal, vyznelo to hrozne, určite som to tak nemyslel, že strata času. Ja len, že som počul všelijaké názory takzvaných odborníkov, keď som sa opýtal, či ísť meniť napríklad po 5 000 km, tak sa mi dostalo výsmechu, že na čo by som to robil... Mne však zdravý rozum hovorí, že keď je niečo úplne nové a začne to pracovať, tak hlavne na začiatku vznikne najviac "odpadu"..

Ďakujem ešte raz, a som aj rád za takéto názory, som na tom podobne.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ak jazdis hlavne mesto men olej aj po 10000km.ten prvy by som dal prec do 5000km.tie kabinove vzduchove filtre men kedy uznas za vhodne.mne to vychadza napr u 2 aut stale teraz na jesen.vyckam kym vypada listie zo stromov a tak nove kabinove filtre aby to v zime fukalo ako ma.vzduchovy podla zaspinenia.u turbomotora sa spinia vzduchove filtre 3x rychlejsie ako u atmosfery.turbo saje vzduch ako vysavac a vsetko je na filtri.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Juraj, v odseku 2,v prvej vete s tebou súhlasím, treba šetriť do dosiahnutia prevádzkovej teploty, potom full gas, aby auto nezlenivelo. Strata času, čo píšeš v poslednej vete to určite nie je, auto sa Ti odvďačí na dlhšie obdobie svojou výdržou. Inak po dlhej dobe celkom seriózny príspevok so skvelými odpoveďami. Pekný deň prajem dami a páni.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

No aj amma tiež TSI škodu rapid noa s výmennými intervalômi to mám takto:

Olej 5W-30+všetky filtre(kabinovy,olejovy,palivovy,vzduchovy) každých 15 000 km
Sviečky každých 60 000 km
Olej v manualnej prevodovke každých 60 000 km
A rozvody uvažujem že budem meniť každých 120 000 km

To znamená že keď bude mať auto 120 000 km tak dam vymeniť olej+všetky filtre,rozvody,sviečky a olej v manualnej prevodovke..
zhavic11
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 09.03.2017 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zhavic11 »

@dekarbon tak nejak by mal vyzerat kazdy intervalovy kalendar
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

trucker694 napísal:Juraj, v odseku 2,v prvej vete s tebou súhlasím, treba šetriť do dosiahnutia prevádzkovej teploty, potom full gas, aby auto nezlenivelo. Strata času, čo píšeš v poslednej vete to určite nie je, auto sa Ti odvďačí na dlhšie obdobie svojou výdržou. Inak po dlhej dobe celkom seriózny príspevok so skvelými odpoveďami. Pekný deň prajem dami a páni.
k tej prevadzkovej teplote, je rozdiel teplota vody na budikoch a teplota oleja, to mozu byt dva uplne ine casy, ten olej je podstatna info ale to sa da len hadat pri vacsine aut aj ked si myslim, ze v tomto pripade FIII uz ponuka tuto hodnotu zobrazit palubnym PC
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
kirke25
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirke25 »

Jasné, na to si kúpil nové auto, aby menil olej každých 5-10 tisíc km....


Nebuďte smiešny...
Normálne chod podľa manuálu a auto vydrží... A máš aj záruku v pohode.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 2018 1.0 TSI 81KW

Príspevok od používateľa undertaker007 »

juraj963 napísal:1) Je tam predĺžený servisný interval - 30 000 km/2 roky - trochu nezmysel, nie?
Absolútny, galaktický!
Toto je zabijak dnešnej techniky!
juraj963 napísal:Hlavne aj čo sa týka kabínového a vzduchového filtra... Ako to máte vy? Meníte to výlučne iba podľa toho intervalu, alebo povedzme aj každý rok/15 000km?
Vzduchový najneskôr po 15000 kilometroch, resp. po jednom roku, podľa toho, čo nastane skôr. Kabínový relatívne pravidelne kontrolujem, vytriasam, väčšinou stihnem do roka dve výmeny, pretože sa mi už predchádzajúci nepozdáva... ...Veď koľko že už len môže stáť kabínový filter...
juraj963 napísal:2) Keďže sa jedná o úplne nové auto, je mi jasné, že ho treba šetrit ako tak zo začiatku. Oplatí sa povedzme po prvých x tisíc kilometrov vymeniť olej a olejový filter, povedzme po 5 000 km? Jasné, že tým človek nič nepokazí, nie je to ani veľa peňazí, len skôr či to nie je strata času...či to má nejaký zásadný význam.
Moje auto, keď bolo nové, malo predpísané výmeny motorového oleja nasledovne:
1. krát najneskôr pri 1600 km, bez časového limitu
2. krát najneskôr pri 5000 km, bez časového limitu
3. krát najneskôr pri 15000 km, resp. pri 12 mesiaci
4. a nasledujúce razy už po 15000 km, resp. po 12 mesiacoch od poslednej výmeny
Pozor, všimni si predložku pri, nie po, čiže napr. medzi prvou a druhou výmenou by malo byť max. 3400km
To vôbec neznamená, že dnešnej technike by sa takýto olejový servis nezišiel. Rozhodne áno. Lenže skús v dnešnej dobe povedať prípadnému zákazníkovi, že behom 1 roka musí prísť 3 krát na výmenu motorového oleja, z toho prvý krát za chvíľku, po 1600km.
Mne by to spravilo radosť... ...mnohým nie...
kirke25
Príspevky: 308
Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kirke25 »

A to bolo v ktorom roku?? To bol žigulák?? :40bd: :40bd:

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných