Skoda Fabia 1,4 benzin - nejde nastartovat

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia 1,4 benzin - nejde nastartovat

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Vsetkych pozdravujem. Potrebujem surne poradit s problemom. Skúsim ho popisat:
mam benzinovu fabiu 1.4 44kw . rok vyrobi 2001. Ma uz najazdených 225 000 km co je samozrejme dost ale doteraz jazdilo bezproblemov. Kupil som ho pred rokom. Vymenil som sviecky,vsetky filtre a lozisko. Jazdim cca 2000km mesacne -doteraz bez problemu. Dnes som ako vzdy isiel do prace -35 km a zastavil sa v obchode. nakupil som a isiel nastartovat a po nastartovani zacali klesat otacky a motor zhasol. Takto som nastartoval este 3x s rovnakym scenarom. Potom uz auto nechcelo nastartovat vobec. Mozte mi poradit v com by mohol byt problem? Ako laikovy mi napada ze odislo cerpadlo. Druha vec je ze mi casto pri startovani zacne blikat kontrolka imobilizeru. Vzdy to ale riesim tak ze vytiahnem kluc a znova ho dam do zapalovania a uz to je v poriadku. To iste sa stalo aj pri tomto poslednom startovani ale s tym rozdielom ze sa rozsviietila kontrolka imobilizeru ale ihned aj zhasla-cize nebolo potrebne vytahovat kluc a znovu zasunut. Ak sa ale nemylim tak ak by bol problem v imobilizery tak by auto nastartovalo a hned zhaslo-cize by nepadali otacky. Alebo sa mylim a moze byt problem v imobilizery? Momentalne nemam moznost vyskusat iny kluc. bude to mozne az zajtra ale rad by som vedel dopredu od niekoho skusenejsieho ci by to mohlo byt imobilizerom.
Druha vec je ze ked som odchadzal do prace tak spod auta vysla macka. Napadlo ma ze by mohla nieco v aute poskodit ale normalne som nastartoval a dosiel do prace-tak neviem.
A este dalsia vec ze rano som dolieval vodu do ostrekovacov a trosku som sa netrafil a vylial trosku bokom. Ale to je asi blbost kedze to je destilovana voda-to len tak na okraj.
Inak ma napada len to cerpadlo. Viete mi s tyym poradit? Cerpadlo by som vedel vymenit aj sam-ale nechcem sa do toho pustat pokial nevime ze je chyba v nom. Oprave v servise by som sa chcel vyhnut pretoze to je stare auto a nikto to nebude robit za menej nez 200-300e co je moc. Co mam s tym urobit? vdaka za kazdu radu. Zajtra skusim druhy kluc ale velmi tomu neverim lebo ked som startoval s blikajucou kontrolkou od imobilizera tak auto nastartovalo normalne-bez klesania otacok a ihned zhaslo. Budem vdacny za kazdy nazior vdaka.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

odklop sedak zadneho sedadla, daj dole okruhly plastovy dekel, pod nim najdes palivomer s cerpadlom. po zapnuti klucika by si mal pocut jeho bzucanie. Ak bude ticho, alebo len slabe brumlanie cerpadlo ja po smrti. 225 000 km je uz primerany najazd. Niekedy na chvilku pomoze pobuchat po cerpadle pästou.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Macka neublizi autu,ale macka musela nieco hladat,citit,napriklad kuna, potkan,a tie uz vedia urobyt svoje.Immobilizer ak by bol poskodeny tak kontrolka svieti,alebo blika ale motor nastartujes na 1-2 sec a zdochne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj dielňa by urobila len to,čo môže vlastne aj sám majiteľ.Overí si chod čerpadla najprv zvukom.Ak ho počuje a stále podozrieva že je nedostatok paliva tak si skontroluje tlak pri motore.Ak motor nepočuť,samozrejme hladá sa prečo.
Na overenie tlaku v núdzi stačí flaša,hadičku do nej a stlačiť či je v nej tlak.pomocník na chvílu otočí kľúčom.Pre základnú vedomosť stačí,ak tlak nesedí aj tak domáce laborácie končia.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ešte čo vieš doma overiť je skutočnosť, či sviečky majú iskru. Tým by som aj začal, je to najjednoduchšie.
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

dakujem za vsetky odpovede. Skusim popisat ako som dnes rano postupoval:
1./Ako prvé som sa snazil podla prispevku zapocut do zvuku cerpadla-ci vydava zvuk. Odokril som sedadla a krytku cerpadla a zapocuval sa ci vyda nejaky zvuk po otoceny klucika do polohy č.1. Výsledok čerpadlo bolo tiché. Nevidalo ziadny zvuk.
2./Skusil som pouzit druhy kluc-aj ked tiché cerpadlo znacilo problem inde. vysledok:auto nenastartovalo-kontrolka imobilizeru uuz neblikala

Po tomto zistení som pristupil ku kontrole poistnej skrinky. poistky vyzerali na pohlad v poriadku-t.j. ziadna nebola cierna aj kazda mala v sebe neporuseny drot. manualne som ich rukov pre istotu kazdu zatlacil.
Po tom som sa rozhodol ze premeral multimetrom ci ide do cerpadla elektrika. Odpojil som teda konektor z cerpadla a klucik dal do prvej polohy. Nameralo to cca 3v. Ked som vratil klucik spat-resp. vytiahol zo startera tak to ukazovalo rovnako-3v. Tu som zacal šípiť problem lebo by to podla mna v prvej polohe malo ukazovat viac. Este som skusil odmerat napatie na konektore pri startovani-klucik v polohe dva a vtedy sa napatie zvysilo na12-13v.
Pri startovani "naprazdno" sa na palubovej doske rozsvietila kontrolka oleja a palubna doska zacala piskat. Zapojil som preto konektor naspat do cerpadla a uzavrel poklop s tym ze auto odtiahnem do servisu. Skusíl som este raz nastartovat a kupodivu auto chytilo hned na prvy x. Previezol som sa na nom. Par krat som este vypol motor a opatovne nastartoval a vsetko bez problemov. Auto uz ide ako ma. Toto zistenie ma vsak nepotesilo pretoze som vlastne nic neopravil a do popredia sa dostalo riziko ze auto tuto situaciu s nenastartovanim sa bude opakovat co je neprijemne zistenie. Priznam sa ze by som bol radsej keby je poskodene cerpadlo ako tatko. Po zapnuti klucika do polohy jedna je pocut jasne cerpadlo ako natiahne palivo. Proste auto ide ako ma. Presiel som domov-35km a znovu nastartoval a vsetko v poriadku.
Napada ma nasledovne: S autom sa robili dve veci -kontrola poistiek+ odpojenie konektora s cerpadla. Logicky ma napada ze jedna z tychto veci mohla odstranit poruchu. Ale nedava to logiku. Nemyslim si ze by manualne dotlacenie poistiek mohlo zasunut uvolnenu poistku-poistky tam drzia dobre a asi nie je mozne aby sa jazdou autom po nerovnostiach uvolnili. Druha vec ktora sa urobila je vybratie konektoru z cerpadla a jeho patovne nasadenie naspat. Konetrory boli ciste-neboli spinove ani zaoxidovane takze toto mi tiez nedava logiku. Este ma napadlo ze by mohol byt problem v nejakom relatku na ceste medzi bateriou a cerpadlom ale netusim ci tam vobec nejake relatko je.
Neviem co teraz s tym. Auto sice ide ale je neprijemne ocakavat po kazdom vypnuti motora ze nenastartujem. Co si o tom myslite? ako by som mal dalej postupovat? nemohla nastat napriklad situacia ze cerpadlo pomali odchadza?-t.j. ze raz ide a raz ano. Je mozny takyto stav? Znovu dakujem za kazdu radu.

p.s. sviecky som menil pred 15 mesiacmi. najazdene cca 20 000-25 000km. ak sa nemylim tak zivotnost je okolo 40 000. Palivovy filter bol meneni pomerne nedavno. 5 mesiacov dozadu spolu s ostatnymi filtrami
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jeden z najhorších stavov.Televízor má krásny obraz a treba čakať až sa zase stane problém.
Nikto to nespomenul,ale...po klúčiku ide a iba na krátku dobu sa objaví 12V,po krátkej dobe je už zbytočne zapnuté zapalovanie.Čerpadielko sa rozbehne po prvých signáloch z čidla kľuky z čoho RJ vie že motor sa točí.
Tento stav je bežný,čerpadielko má polohu z ktorej sa nerozbehne.Takže záleží na náhode,v akej pozícii zastane.To je počiatočný stav,zhoršovať sa logicky bude.Platí čo písal zsvatos - pomôže pobuchanie na nádrž,hoci zospodu kopanec približne kde je sosák čerpadla.Otras zväčša rozbehne,ak už raz ide,tak pôjde bez problému do zastavenia.
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

cize je problem v cerpadle? vymenou cerpadla za nove to vyriesim?
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

naco ti ho menit ak funguje.ale ako na tie km uz sa moze stat ze sa poberie do hrobu.tak si zadovaz nove ale lacne niekde z polska z alegra tam take cerpadla predavaju po 20 ecok a vydrzia aj 3 roky.


ono cerpadlo ak je nove ma ja svoj zvuk ja uz podla zvuku pocujem ze take cerpadielko odchadza.nie pocuvanim za jazdy ale napr davas auto von z garaze a popri tom ako vrci vzdy u kazdeho auta pocuvam ako bezi motor ci nieco nehrka atd.to su take 10 sec veci.


mas 20 rocne auto s takym autom sa vzdy jazdi tak ze uz nieco odide.

ale ty vies kde co hladat poradis si.mas merak popozeras to cize sa nic nedeje.je to lepsie ako 90 percent ludi co sem pridu s problemom a nevedia ani kde ma auto pojistky.

ak chces mat istoty na ceste tak musis ist do noveho auta alebo udrziavat to stare v kondicii.

vezmi si mna.najstarsie auto doma je z roku 1992.a kamosova zena dodnes kruti hlavou ze kludne s nim potiahnem dialnice ako s novym autom nemecka dialnica leti ako sa patri dojdem na sever spanielska odjazdim pyreneje a dogulam spat v plnej parade.

cize ak vies ze nieco sa poruca vymen to.fabia sa da drzat v dobrej kondicii za par eur.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte jedna vec u Fabie...je tam filter paliva s integrovaným regulátorom tlaku.Gazda by mal vedieť aký je starý.Pozor na tlak ...je vyznačený na telese filtra,nepomýliť sa pri nákupe.Čerpadielko je pár drobných,nedoporučujem dávať no name čínu,zbytočne sa potom kupuje dva razy
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

chcem sa vyhnut len spominanemu zasekavaniu sa cerpadla v polohe ze sa nerozbehne- ako pisal mhlavaty. riesit to kopanim ci buchanim do nadrze sa mi velmi nepozdava. preto ta vymena. Cize opytam sa este raz ako laik lebo dost dobre som neporozumel tomu popisanemu zasekavaniu cerpadla v polohe ze nejde nastartovat: vyriesim problem s nahodnym zasekavanim cerpadla v nespravnej polohe vymenou cerpadla za nove? alebo to chapem spatne?
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Zbytočne nevymieňaj čerpadlo keď to nieje na 100%iste že je pokazené mohla mat aj poistka zlý kontakt a pohybanim poistky sa kontakt upravil a spojil obvod na fab a fel dosť častý problém keď auto neštartuje . Málokedy odchádza relé čerpadla ale stať sa to môže . Niektoré povodne čerpadla vydržali celu životnosť auta skôr tam odišlo tesnenie hlavy na 8v 1.4 môj názor je že ho nebymienaj a pojazdi snim max povyberať poistky a prečistiť kontakty čo je najčastejšia zavádza plus predný káblový zvezok sú najčastejšie poruchy fabii
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V nádrži je kolektorový motorček ktorý má uhlíky.Toto nie škola aby teraz začala téma v 7 tr.ludovej že o čom je komutátorový motorček.Nech postačí vedieť,že môže mať polohu z ktorej sa nerozbehne...finito,netreba vedieť viac.Výmena za nové ...asi ťažko sa bude nové správať ako vybehané.Je katastrofa riešiť čokoľvek z ľudmi čo nemajú ani len základ logiky.Staré sa správa ako staré a ako sa mu zachce.Nové je nové a musí sa správať ako nové.
Sme na bode keď si píšeme veci ktoré môžu byť...neznamená že musia.
Kopanie zospodu nie je oprava...je to pomoc aby gazda došiel domov vlastnou silou a nie na odťahovke.Tak by bolo dobre opustiť túto formu logiky
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked si vytiaghol a dal naspat zastrcku na cerpadle,vo vnutri sa takisto pohinali veci,kontakti,nie len v zasuvke.Odporucujem vybratcerpadlo,a skontrolovat kontakty,pripadne vymenit samotne cerpadielko.
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Áno všetko treba ihneď vymieňať a pritom to človek fyzicky nevyskúšal , len raz to nenakoplo a už je ihneď pokazené čerpadlo pričom to na 100% nikto nevie vyvrátiť ani potvrdiť keď to fyzicky nepreskumal hlavne zo 7 triedy ľudovej .Ale napríklad cca v r 2011 som rozoberal fábiu do ktorej nám narazili a bola na totálnu škodu , mala cez 220 tisíc km 1,4 8v bolo demontovane čerpadlo aj s plavakom a bolo vložené do druhej fábie kde bol odlomeny vývod paliva a kvôli tomu bolo menené , predal som fabku kolegovi , behá mu na tom žena a čerpadlo ešte stále to iste podľa majstra nado mnou vynechané a Fabia cez pól mega akurát že mala menené tesnenie pod hlavou a samozrejme rozvody . S čím boli problémy na oboch vozoch bol predný káblový zvezok pod baterkou a snímač natočenia volantu . Mal som dobrých pár fabii ale ani na jednej som nemal problém s palivovým čerpadlom a autá boli všetky nad 200 tisíc .poslednú som predal v nobembri , kúpil som ju za 100eur s platnou ek STK a fúknutím tesnením pod hlavou , bol to známy ale čerpadlo povodne a plne funkčné . Fabia 1 8v 1.4 je totálne jednoduché auto ale žiaľ veľa mechanikov to bere ako vesmírnu techniku ktorej chápu len erudovaný ktorý vymenia diel a ak boh dá chvíľku to ide . Pripadne to odovzdajte do šrotu pretože tam treba vymeniť pól auta . Na poslednej či som mal pôvodnému majiteľovi povedali že mu prdol posilňovač riadenia a to musí meniť celé . Bol u mna a ja som mal snímač natočenia volantu ,vymenil som za použitý diel a posilňovač fungoval bez najmenších problémov . A takto to bolo s veľa súčiastkami a autami . Príklad uvediem mondeo Tdci r 2005 a v r 2011 mu povedali výmena riadiacej jednotky motora , cena horibilná , zobral som kamosovi čo opravuje mikroelektroniku a plosaky , premeral , vymenil nejaký odpor alebo kondenzátor , už si nepamätám oprava do 10 EUR a auto šliapalo veselo ďalej . Ja osobne radšej meram kontrolujem skúmam a až keď je to nevyhnutne tak mením

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných