:::SKODA 110 R-ka,SLAVI 40-ROKOV::::
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9954
- Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22 Zdieľať na Facebook
:::SKODA 110 R-ka,SLAVI 40-ROKOV::::
Sportovní kupé Škoda 110 R slaví čtyřicetiny
Jeden z nejhezčích automobilů s logem okřídleného šípu, Škoda 110 R, slaví čtyřicet let od zahájení a třicet let od ukončení výroby. Kupé pro 2 + 2 cestující nabídlo výkon 62 koní.
Před 40 lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R. Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů, včetně kabrioletu Felicia.
Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31. března 1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5.-14. září 1970.
Technické parametry Š 110 R Coupé
Výkon: 45,6 kW (62 k) při 5250–5500 ot/min
Max. točivý moment: 86 Nm při 3500 ot/min
Objem motoru: 1107 cm3
Max. rychlost: 145 km/h
Spotřeba: 9 l/100 km
Vyrobeno: 57 000 ks
Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko“ zvýšený výkon z 53 na 62 k.
Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný sportovní vůz 130 RS. Poslední vůz Škoda 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30. prosince1980.
Chlapci..,ani sa mi verit nechce,ako to uteka...Ako fagas som so zavistou pozeral na tento sportiak a ako mladenec som tuzil len po tejto znacke...Nostalgia...a krasa...
Jeden z nejhezčích automobilů s logem okřídleného šípu, Škoda 110 R, slaví čtyřicet let od zahájení a třicet let od ukončení výroby. Kupé pro 2 + 2 cestující nabídlo výkon 62 koní.
Před 40 lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R. Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů, včetně kabrioletu Felicia.
Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31. března 1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5.-14. září 1970.
Technické parametry Š 110 R Coupé
Výkon: 45,6 kW (62 k) při 5250–5500 ot/min
Max. točivý moment: 86 Nm při 3500 ot/min
Objem motoru: 1107 cm3
Max. rychlost: 145 km/h
Spotřeba: 9 l/100 km
Vyrobeno: 57 000 ks
Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko“ zvýšený výkon z 53 na 62 k.
Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný sportovní vůz 130 RS. Poslední vůz Škoda 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30. prosince1980.
Chlapci..,ani sa mi verit nechce,ako to uteka...Ako fagas som so zavistou pozeral na tento sportiak a ako mladenec som tuzil len po tejto znacke...Nostalgia...a krasa...
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 18.07.2009 19:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5455
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 255
- Dátum registrácie: 07.02.2008 09:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 20.04.2009 18:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5455
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
tuzing by mi nevadil, aj tak by som to všetko dával do pôvodného stavu... ale ak už niekto chce 1500-2000 eur za potencionálneho veterána, tak očakávam, že aspoň to nebude zhnité skrz-naskrz.bs napísal:Martin cichy, zabudol si na jednu malickost ze vsetci majitelia R-ka sa snazili ho vsemozne znicit sadlackym tuzingom a v povodnom stave snad ani neexistuje.
-
- Príspevky: 435
- Dátum registrácie: 15.08.2008 19:39 Zdieľať na Facebook
--
Noo bol som v MB depozite
Okruhovka max rýchlosť cez 280km/h
[img]http://www.upnito.sk/0/gycwbekwqnw5zmtd ... gecgn3.jpg[/img]
Na jazdy do vrchu
[img]http://www.upnito.sk/0/mjun5kram86kntsd ... 67bdgm.jpg[/img]
a kopec krásnych kúskov tam je ..... bohužial depozity neotvoria len tak hocikomu
Okruhovka max rýchlosť cez 280km/h
[img]http://www.upnito.sk/0/gycwbekwqnw5zmtd ... gecgn3.jpg[/img]
Na jazdy do vrchu
[img]http://www.upnito.sk/0/mjun5kram86kntsd ... 67bdgm.jpg[/img]
a kopec krásnych kúskov tam je ..... bohužial depozity neotvoria len tak hocikomu
-
- Príspevky: 517
- Dátum registrácie: 08.12.2005 10:52 Zdieľať na Facebook
Taktiež som kedysi takú kúpil v tuzingu a prvé čo som spravil,bolo že som ho dal do pôvodného stavu.Maník tam nadr...al krídlo,zhŕnač na sneh a vrchol boli čierne plastové nárazníky z nejakej novšej 105-ky.Nechápal som ako to ťahalo.Dcéra dodnes tomu vraví "raketa" ako som to nazýval ja.Ale vtedy tu boli len žigulíky,zástavy,dáčky a škodovečky.Potom som ju predal mlaďasovi z BA a tomu to zavalila omietka z nejakého baraku.Tam moja snaha.bs napísal:Martin cichy, zabudol si na jednu malickost ze vsetci majitelia R-ka sa snazili ho vsemozne znicit sadlackym tuzingom a v povodnom stave snad ani neexistuje.
-
- Príspevky: 435
- Dátum registrácie: 15.08.2008 19:39 Zdieľať na Facebook
-
Noooo ak by sa teoreticky naplnil neaký mikrobus alebo pozháňalo páru ľudí dalo by sa niečo vybaviť
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 10.06.2009 08:43 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 78 neregistrovaných