Sirka disku zo 7j na 8j kvoli novym strmenom a zapis do TP.

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

djopt
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.06.2007 20:54
Zdieľať na Facebook

Sirka disku zo 7j na 8j kvoli novym strmenom a zapis do TP.

Príspevok od používateľa djopt »

Dobrý deň, prehľadával som tu fórum ale nenašiel som podobnú problematiku. Problém je nasledovný mam auto ktoré sa v Európe nevyrábalo ani nepredávalo, automobilka zanikla a tým pádom potvrdenie od výrobcu nie je možne, tak isto ako opačný prípad žiadny výrobca diskov netestoval disk na dane konkrétne auto. Mam Eagle Talon Tsi awd r. v. 1995 (obchodný názov v TP Chrysler-Eagle – totožne s Mitsubishi Eclipse 2G), kúpil som si kompletne brzdy z Mitsubishi Lancer EVO 8, a chcem si ich namontovať (bežná prehrabká v zahraničí). Problém nastáva v tom že povodne elektory R17x7J ET40 s 215/45 gumami nebudú pasovať kvôli predným strmenom ktoré sú veľmi široké (neexistujú elektróny s rovnakými parametrami ktoré by vykryli EVO Brembo brzdové strmene). Lancer evo 8-9 s týmito Brembo brzdami majú originál disky r17x8j ET38 235/45. Chcel by som si tieto originál disky aj kúpiť (z pod ruky) ale problém je že majú rozdielne ET a šírku disku. Je dajaká legálna možnosť disky zapísať do TP? Plán B by bol jazdiť bez zápisu alebo kúpiť rozširovacie podložky čo je tiež nelegálne. Viete dakto poradiť alebo pomôcť čo ďalej?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To či to nikdy nikto kontrolovať nebude, by som si istý nebol, každú chvíľu niekto vymyslí nejaké nové sprísnenie voľačoho, takže nevieme čo bude za pár rokov, vedľa v rakúsku sa už na tom pri TK odbavujú.
Je ale fakt že prvú vec, ktorú u nás hociktorý policajt skontroluje, je súlad rozmeru pneumatík so zapísaným rozmerom v techn. dokumentácii auta.
To znamená že by som sa snažil mať obuté také pneu ako máš zapísané.
Čo sa týka zmeny zapísaných rozmerov diskov a aj pneumatík, pochybujem že za stavu ktorý si popísal, to bude legálne možné. Tvojej iniciatíve sa však samozrejme medze nekladú, možnože by to išlo cez Mitsubishi, lebo fakticky to je naozaj Mitsubishi, len s iným znakom na kapote a na volante.
Zase ale rozmer diskov ani ET, pokiaľ nebudú viditeľne presahovať obrys blatníkov zrejme naozaj nikto v súčasnosti kontrolovať nebude.
Takže ak sa ti nepodarí zapísať do dokladov od vozidla nové rozmery pneumatík, javí sa mi ako najschodnejšia cesta použitie pôvodných kolies, vypodložených takými podložkami aby sa tam tie brzdy zmestili, prípadne zohnať disky s menším ET. Ale doporučujem disky aj podložky kupovať len po reálnom vyskúšaní na aute, či brzdy nechytajú.
andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andre.x »

Zdravim, tak ak to "niekto znami" proste nezapise tak to u nas legalne nebude nikdy ani jedno ani druhe. Ja som podobne riesil par rokov a to som mal certifikaty, TP z inych aut kde potrebne rozmery boli zaevidovane a nic, jazdim dalej a netrapim sa tym.

Skusim poradit aspon z ineho uhla: ono by bolo dobre najprv skusit ci nahodou nepasuju aj tie 7J - kazdy disk je zvnutra inak tvarovany a nahoda je blbec. Ale kedze je to mala pravdepodnost tak aspon poradim, ze treba 11mm podlozky ked porovname rozmery diskov (realne ale mozno budu stacit aj polovicne, co zavisi od tvaru vnutra diskov):

https://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Osobne ale podlozky nemam rad nakolko mam s nimi zle skusenosti. Za dalsie ked sa riesia lepsie brzdy na taketo zaujimave auticko, tak predpokladam, ze budete jazdit "sportovo" a dalej ladit jazdne vlastnosti co rozsirenie iba prednej napravy moze narobit bud problemy alebo vylepsit jazdne vlastnosti, to uz si otestujete sam. Tym padom by bolo treba rovnake podlozky aj dozadu aby bola zachovana povodna stopa medzi prednou a zadnou napravou. To ale znamena kupa podloziek + dlhsich srobov na obe napravy a nezvysuju sa iba naklady ale aj neodpruzene hmoty.

Ja osobne by som isiel cestou tych sirsich diskov - mozno dokonca budu z eva aj lahsie ako originalne 7J co by bola len vyhoda.
A co sa tyka legalnosti je to auto na kazdy den alebo obcasne jazdenie a zavody? Ja mam presne tieto rozmery na mojom aute ale neriesim to nakolko pri prihlasovani mi zapisali uplne iny motor a take rozmery diskov co na original brzdy ani nedam. Vyriesil som to ale kompromisom a na 8Jx17 som obul prave tie 215/45 R17 a som spokojny+u vas by dalej uz pravdepodobne neskumali ci pasuje sirka disku. Je tam sice "Acko" z gumy ale podla certifikatu k diskom tam od urcitych vyrobcov moze ist aj 205/40 guma a 215/45 uplne v pohode, takze z toho si tazku hlavu nerobim. A ani po 6tich rokoch hrubeho zaobchadzania som to nikde nevyzul ani nemal iny problem ak by chcel na to niekto narazat.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Sirka disku zo 7j na 8j kvoli novym strmenom a zapis do

Príspevok od používateľa Acon »

djopt napísal:.... kúpil som si kompletne brzdy z Mitsubishi Lancer EVO 8, a chcem si ich namontovať (bežná prehrabká v zahraničí). Problém nastáva v tom že povodne elektory R17x7J ET40 s 215/45 gumami nebudú pasovať kvôli predným strmenom ktoré sú veľmi široké (neexistujú elektróny s rovnakými parametrami ktoré by vykryli EVO Brembo brzdové strmene)....
Tak po prvé. Vobec mi nie je jasné ako by tento problém vyriešil širší disk o 1" Pretože disk sa tak či tak montuje na to isté miesto a pre strmeň zaberá to isté miesto. Šírka disku na to nemá žiadny vplyv. Tu pomožu podložky pod disky, ktoré priemerom nepresahujú náboj kolesa. Potom už treba uvažovať nad zmenou ET aby kolesá príliš neprečnievali.
djopt
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.06.2007 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa djopt »

Zdravím, podložky mam ako plán B problém je len vpredu vzadu pasujú originál keďže sú pod kotúčmi ešte bubny na ručnú brzdu. Problém sa da vyriešiť tým že o 1" širší disk ma aj ET o 2 mm menšie ET a dizajn disku teda lúče úplne na kraji. Keď si pozriete EVO 8 alebo 9 s originálnymi diskami Enkei (napr. tieto mam v pláne kúpiť: http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... 5728&stc=1 )
tak tam zbadáte že strmeň je par mm od lúčov disku. Moje povodne disky sú RSL Ikari 17x7j 5x114 ET40 rovnaké ako tu http://smg.photobucket.com/user/stored_ ... e.jpg.html
kde sú tiež originálne strmene myslím že na Toyote. Práveže štvorpiestikové brembo strmene majú piestiky aj z druhej strany čo originál nemajú a dosť vyčnievajú voči pôvodným brzdám, ak by som dával podložky tak by museli byt okolo 2 cm a tam je tiež problém že Talon nemá skrutky ale štíty, čiže by museli byt tie podložky nie priechodzie ale so stiftami a museli by byt také široké aby zakryli aj matky keďže moje disky sú dvojroztecove tak sa oproti jednoroztecovim vedľa dier nezmesti z vnútornej strany matka alebo vytŕčajúci stift, alebo by som musel dať nove dlhšie stifty. Postupoval som podľa tohto návodu http://www.dsmtuners.com/threads/diy-in ... 2g.260580/ kde na konci tiež autor píše že ma disky ET 38 (typujem že 7J) ale ma 11 mm podložky a jeho disky vyzerajú že majú lúče viac vonku teda ak som to približne pozeral u seba by boli podložky min. 16 mm ak nie viac. Čo sa týka váhy tak tie Enkej z eva vážia približne 9,2 kg a moje su ľahké a vazia okolo 7,4 kg. Rozmer gúm by som zachoval teda Enkei ET 38 8Jx17 by boli na 215/45 R17, to ET38 vs. 40 je zanedbateľne problém je v šírke, na 8J aj lepšie ukážu lenže je vidno že to nie sú 7j ale že sú to 8j(kamarát ma na svojej eclipse presne tuto kombináciu šírky a pneu), auto by bolo na víkendovú zábavu.
Ešte k tomu zápisu mam napr. v TP aj udaj o kw zlý mam zapísaných 211 kW možno si dakto v minulosti myslel že HP = kW keďže originál v knižke aj na nete to ma 156.5 kW / 213 PS / 211 hp.
andre.x
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andre.x »

Myslim, ze tu nikto viac nepomoze.

Z hladiska legalnosti o co Vam asi pri zakladani temy islo, realna pomoc na verejnom fore nebude existovat.

Podla mna sa len treba rozhodnut ci jedno alebo druhe a dalej sa tym netrapit a ak to auto nie je ani tuningovy bastel, tak urcite sa bude dat aj policajtom vysvetlit, ze vikendove auto ktore jazdi po suchej ceste je urcite bezpecnejsie na 1" sirsom disku alebo nejaky iny blabol so slusnym vysvetlenim.

Stifty sa daju kupit dlhsie v pohode len to tiez nieco stoji. Ja osobne by som ale isiel do diskov, ktore ked tak bude aj v buducnosti urcite lahsie predat, ale hlavne by som sa snazil najst cloveka ktory mi disky ked tak nejak za vsimne zapise(na bazosi, medzi znamimy, cez znameho znameho co ma znameho) a to pojde urcite lahsie ako podlozky.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

7j a 8j disk v pohode bez problem 215 guma sadne nic nebude vidiet.et 38 et40 mozno to sadne aj rovnako ved 8j disk je sirsi dovnutra aj dovonka.musis koleso nahodit na auto a polozit ho na zem.otazka je teraz len stredova diera disku.bude sediet?lebo vymedzovacie kruzky sa casom vytlacia a bude to vibrovat autom.
djopt
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.06.2007 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa djopt »

Stredová diera na aute je rovnaká a to 67,1 ako na lanceri evo takže originál elektrón nepotrebuje stredové krúžky a bude to pasovať rovnako ako na lancery.
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

hod tam podlozky...nikto to riesit nebude, prípadne daj disk 8j ako chceš ale rozmer pneu zachovaj, síce to bude trochu natiahnuté no etcka a tieto veci ti kontrolovat nebudú.

Mimo tímy, nebývaš náhodou vo Vrábloch na konci smerom na Tehlu?
Dosť jazdím po SR a iba tam ma zaujalo toto auto. Červené. :)
djopt
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.06.2007 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa djopt »

Zdravím, nie som z Vrábľov ale z Nových Zámkov a auto je Biele s čiernymi elektrónmi, už dlhšie sa na ňom nejazdi a je momentálne dočasne odhlásene kvôli prehrabkám, repasu motora atď.
pby
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

vyuzijem povodnu temu na overenie jednej info..

-citam ze sa bat nemusim ale pre istotu je sanca ze to bude niekto merat (policajt alebo na TK) idem na leto nahodit ALU disky R17 kt ma zapisane v technicaku problem je ze hodnota v technicaku R17 sirka 6,5 ET 26 a ja mam disk R17 sirka 7 ET 25 - inak pneu pouzijem predpisane rozdiel je len v tychto detailoch.
Diky
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

V popisovanom prípade sa jedná prakticky o zhodné disky.
Pri rozdiele ET 1 mm sa technicky nič nemení, aj formálne považujem za vylúčené, aby sa tým niekto niekedy reálne zaoberal, aj keby to bolo každému známe.
Čo sa týka šírky disku, z technického hľadiska pokiaľ sa jedná o rozumné hodnoty (t.j. nie 10“ šírka), tak šírka disku nemá na auto žiaden vplyv, jediná závislosť je na šírke použitej pneumatiky. Pre každú šírku disku je určité rozmedzie doporučených šírok pneumatiky, napr. pre disk o šírke 7“ to sú pneumatiky 195 až 225 mm široké, v tomto prípade zrejme nebude problém.
Takže celkovo je možné konštatovať, že v tvojom prípade sa pri uvedenej zmene diskov technicky prakticky nič nemení a z formálneho hľadiska tam síce je drobná odchýlka, ale jednak sa naozaj jedná o drobnú zmenu a konečne bez demontáže kolesa sa to aj tak nedá zistiť. Keďže uvedené zmeny sú minimálne, pohľadom na namontované koleso nebude viditeľný žiaden rozdiel voči zapísaným hodnotám, takže ani nebude dôvod na nejaké zisťovanie s demontážou kolesa.
pby
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 28.11.2012 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pby »

Super, diky
pre uplne spresnenie v technicaku je zapisane 205/50 R17 6,5 ET26 a realne budem mat 205/50 R17 7 ET25
Napísať odpoveď

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných