825 724
inzerátov
Pridať inzerát

Sharan/Alhambra 1,9TDI PD vs. 1,8T vs. 2,8 V6

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
winnim
Založený: 28 marec 2005
Príspevky: 69
Nabehané: 4 hod 50 min
Predmet: Sharan/Alhambra 1,9TDI PD vs. 1,8T vs. 2,8 V6 PríspevokZaslal: 17.02.2018 19:17   
Ahojte,

chcel by som vedieť čo pri ktorých motoroch ma čaká z hľadiska údržby pri Sharan/Alhambra 1,9TDI PD 85kW, pri 1,8T 110kW a pri 2,8V6 150kW. Radi by sme 2005-2010.

Predpokladám 1,8T 110kW a 2,8 V6 150kW že budú prestavané na LPG spoľahlivou spoločnosťou.

Rozhodujeme sa medzi týmito troma motorizáciami s tým, že auto plánujeme na dlhšie obdobie.

Je 1,8T alebo 2,8V6 v niečom špecifický, že na túto vec veľký pozor, že je to veľmi prúserová vec?

Ďakujem za presné odpovede, prípadne skúsenosti.
_________________
Opel Movano 2000, 2,8DTI 84kW S9W700
Opel Movano 2016, 2,3BiTurbo 107kW
Citovať
gnagy
Povedomá tvár - Favorito (38)
Založený: 19 marec 2016
Príspevky: 537
Nabehané: 10 dní 3 hod 14 min
Bydlisko: DK
PríspevokZaslal: 17.02.2018 20:53   
1.8T s LPG nie je dobrá kombinácia. Mal som motor 1.8T 110kW v Octavii I., nádherne pružné, tiché, dynamické. Aj úsporné - kombinovane 7,3l/100km. Ale do Sharana patrí 1.9 TDi. Len nájsť nejaký v dobrom stave a bez hrdze...
_________________
Všetko sa dá uskutočniť, keď to nie je vyslovene nemožné. Keď na to človek zameria svoju myseľ a je rozhodnutý, źe to urobí.
Sir Nicholas Winton
Citovať
LOCHNESS
Známa tvár - Feldo (79)
moderátor fóra
Založený: 01 december 2007
Príspevky: 3733
Nabehané: 18 dní 1 hod 9 min
Bydlisko: ZA
PríspevokZaslal: 17.02.2018 21:01   
Ja osobne mám teraz Sharan 2,0i . . .ale už je starý a idem ho vymeniť za novší a tiež uvažujem nad 1,8 T alebo 2,8 V6

uvidím čo bude v lepšom stave a kúpim podľa toho . .ale radšej by som 1,8T.

Veľa štastia pri kúpe.
_________________
https://www.autobazar.eu/mazda-6-wagon-20-diesel-id12230831.html
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-1-116i-e87-id12146623.html
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (615)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 19175
Nabehané: 2 mes 11 dní 15 hod
PríspevokZaslal: 17.02.2018 21:03   
Ja by som radsej sestvalec.
_________________
Ak nechceš byť označený za blba, nepíš blbiny.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2135)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.02.2018 21:12   
Presne.Auto má svoju váhu,potrebuje už zospodu velký točivý moment.1,8T je zbenzínov od grupy snáď úplne najlepší motor.Treba ale upozorniť že iba kým sa neudeje niečo vážnejšie,pretože minimum servismanov ho zdiagnostikuje,dokonca nepustia do dielne.Mám takých v okolí dosť,stoja,nikto sa toho nechytá,skončia v šrote.Treba povedať že motor je vynikajúci a do určitých km sa problémov báť netreba napriek zložitosti toho agregátu.Preto zvažovať ten agregát podľa km a podľa servisnej histórie.Plyn do toho (je to 5 ventilov/valec) jedine pod 300 tis to by som videl tak ako hornú mieru montáže.
2,8 je dynamická,a kultivovaná jednotka,velmi príjemná napr v passate,ale NIKDY v Sharane.Je to V motor ktorý vyplní priestor pod kapotov tak,že ak ho pes ociká nepadne na zem ani kvapka.Nemáš šancu do dielne,pozri si najprv nejakého naživo.
Diesel je tam konfortne zastavaný,ale aj tam pre mnoho úkonov treba demontovať límec pod stieračmi pre prístup.A samozrejme traktorový zvuk,spotreba sa bude páčiť.Treba dať pozor na prevodovky,hrkoty na volnobehu často nepochádzajú z dvojhmoty ako tvrdí majiteľ ale z vybitej prevodovky (hlavné ložisko vybité v obale)
Treba sa zohnúť a pozrieť priečnik ktorý ide od začiatku prahu k nosníku,80% aut okolo rokov 2000 ho majú zhnité obe strany že sa boja dvíhať auto.
Vešľa štastia na slušný kus.
2,8 v Sharane chlapci ani keby ste k tomu autu jeho cenu ešte vy platili mne,niet toho svätého
Citovať
mjz
Známa tvár - Feldo (67)
Založený: 06 september 2007
Príspevky: 2099
Nabehané: 4 dní 12 hod 18 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 08:41   
mam v dielni sharan 2.8 - koli motoru - je to des a hruza a este plyn,co v poslednej dobe uz nemusim,tiez to tam nabuchaju kade-tade,ten pristup na motor je 100x horsi ako inde.za mna 1.8T,ak tiez niesi zastanca diesl.serblov,ak ches plyn-hlavne primazavanie, co ma malo kto.ja tiez idem menit mam alhambru 2.0b,chem uz novsiu ale uz tak spolahlive a jednoduche niet a benzinu je ich velmi malo,vsade len d-serble a ja nechcem ani plyn-co je skoro nemozne kupit.
_________________
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,


Naposledy upravil mjz dňa 18.02.2018 09:35, celkom upravené 1 krát.
Citovať
jankode
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 21 február 2008
Príspevky: 683
Nabehané: 3 dní 12 hod 43 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 09:13   
Máš súkromnú správu.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (587)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10647
Nabehané: 4 mes 1 dní 20 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.02.2018 09:33   
preco si vynechal 2,0 s LPG ?
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
jankode
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 21 február 2008
Príspevky: 683
Nabehané: 3 dní 12 hod 43 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 09:34   
Asi o tejto možnosti nevedel,už som mu preto písal SS aj s nástrahami budúcna.
Citovať
lubos zimovcak
VIP člen - Veyron (349)
Založený: 19 november 2008
Príspevky: 3893
Nabehané: 14 dní 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 10:29   
2010 už boli aj s 2.0 TDi, nie ?
musí to byť iba Sharan ?
C8, 807, Voyger nemôžu byť ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2135)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.02.2018 11:31   
Za Sharana je plnohodnotná náhrada tak trocha problém.Myslím na staršiu generáciu maximálne po PD generáciu.V podstate by sa toho nik nezbavoval nebyť neštastnej hrdze pod prahmi prípadne lemy.Kto si ošetril tak toho prežije,to nie šanca za jeden život odpísať pri dobrom gazdovi.
Zo spomínaných by ako náhrada určite stál na prvom mieste Voyager 2,5 Cr-kový rok okolo 2000-2001 105 kW ,novšie už nie.To sú podobne ako Sharan výborné priestorné mašiny dokonca tak ako Sharan nekorodujú.Trocha problém servisu aby ib rozumeli,ale je pár dobrých na SVK čo sa špecializujú a tých aut zase tak veľa nie je.
Citovať
bandit97
Povedomá tvár - Favorito (49)
Založený: 24 január 2011
Príspevky: 973
Nabehané: 14 dní 2 hod 16 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 15:42   
Pán Hlavaty, cim su ine Voyagery po roku 2001 oproti tym z 2000-2001?
Citovať
pavolh
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 október 2007
Príspevky: 53
Nabehané: 6 hod 45 min
PríspevokZaslal: 18.02.2018 19:04   
to by som aj ja rád vedel, ved predsa ten model sa vyrábal az do 2007 s rovnakým motorom 2.5 crd
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2135)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.02.2018 20:07   
Ano je tak,zmetočne som to napísal,myslené je na generáciu 2,8
Z generáciou 2,5 Crd nie je problém,je takmer neuretiteľné že aj keď je to už CR motor tak nepozná také tie typické zákernosti novej generácie
Citovať
oldoss
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 16 september 2008
Príspevky: 423
Nabehané: 14 hod 19 min
PríspevokZaslal: 19.02.2018 00:13   
Osobne by som sa poobhliadol po inom aute jak je grupa. Sam mam alhambru ale ta hrdza je katastrofa a to nebola nikdy capnuta. Auto co nove stalo tak cca 45-50 litrov a hnine jak stara filcka dakujem druhykrat neprosim.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia