Sharan/Alhambra 1,9TDI PD vs. 1,8T vs. 2,8 V6

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

winnim
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 28.03.2005 01:52
Zdieľať na Facebook

Sharan/Alhambra 1,9TDI PD vs. 1,8T vs. 2,8 V6

Príspevok od používateľa winnim »

Ahojte,

chcel by som vedieť čo pri ktorých motoroch ma čaká z hľadiska údržby pri Sharan/Alhambra 1,9TDI PD 85kW, pri 1,8T 110kW a pri 2,8V6 150kW. Radi by sme 2005-2010.

Predpokladám 1,8T 110kW a 2,8 V6 150kW že budú prestavané na LPG spoľahlivou spoločnosťou.

Rozhodujeme sa medzi týmito troma motorizáciami s tým, že auto plánujeme na dlhšie obdobie.

Je 1,8T alebo 2,8V6 v niečom špecifický, že na túto vec veľký pozor, že je to veľmi prúserová vec?

Ďakujem za presné odpovede, prípadne skúsenosti.
Opel Movano 2000, 2,8DTI 84kW S9W700
Opel Vivaro Tourer 2017 1,6 BiTurbo 107kW
Opel Movano 2019, 2,3 BiTurbo 120kW
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

1.8T s LPG nie je dobrá kombinácia. Mal som motor 1.8T 110kW v Octavii I., nádherne pružné, tiché, dynamické. Aj úsporné - kombinovane 7,3l/100km. Ale do Sharana patrí 1.9 TDi. Len nájsť nejaký v dobrom stave a bez hrdze...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Ja osobne mám teraz Sharan 2,0i . . .ale už je starý a idem ho vymeniť za novší a tiež uvažujem nad 1,8 T alebo 2,8 V6

uvidím čo bude v lepšom stave a kúpim podľa toho . .ale radšej by som 1,8T.

Veľa štastia pri kúpe. :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne.Auto má svoju váhu,potrebuje už zospodu velký točivý moment.1,8T je zbenzínov od grupy snáď úplne najlepší motor.Treba ale upozorniť že iba kým sa neudeje niečo vážnejšie,pretože minimum servismanov ho zdiagnostikuje,dokonca nepustia do dielne.Mám takých v okolí dosť,stoja,nikto sa toho nechytá,skončia v šrote.Treba povedať že motor je vynikajúci a do určitých km sa problémov báť netreba napriek zložitosti toho agregátu.Preto zvažovať ten agregát podľa km a podľa servisnej histórie.Plyn do toho (je to 5 ventilov/valec) jedine pod 300 tis to by som videl tak ako hornú mieru montáže.
2,8 je dynamická,a kultivovaná jednotka,velmi príjemná napr v passate,ale NIKDY v Sharane.Je to V motor ktorý vyplní priestor pod kapotov tak,že ak ho pes ociká nepadne na zem ani kvapka.Nemáš šancu do dielne,pozri si najprv nejakého naživo.
Diesel je tam konfortne zastavaný,ale aj tam pre mnoho úkonov treba demontovať límec pod stieračmi pre prístup.A samozrejme traktorový zvuk,spotreba sa bude páčiť.Treba dať pozor na prevodovky,hrkoty na volnobehu často nepochádzajú z dvojhmoty ako tvrdí majiteľ ale z vybitej prevodovky (hlavné ložisko vybité v obale)
Treba sa zohnúť a pozrieť priečnik ktorý ide od začiatku prahu k nosníku,80% aut okolo rokov 2000 ho majú zhnité obe strany že sa boja dvíhať auto.
Vešľa štastia na slušný kus.
2,8 v Sharane chlapci ani keby ste k tomu autu jeho cenu ešte vy platili mne,niet toho svätého
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

mam v dielni sharan 2.8 - koli motoru - je to des a hruza a este plyn,co v poslednej dobe uz nemusim,tiez to tam nabuchaju kade-tade,ten pristup na motor je 100x horsi ako inde.za mna 1.8T,ak tiez niesi zastanca diesl.serblov,ak ches plyn-hlavne primazavanie, co ma malo kto.ja tiez idem menit mam alhambru 2.0b,chem uz novsiu ale uz tak spolahlive a jednoduche niet a benzinu je ich velmi malo,vsade len d-serble a ja nechcem ani plyn-co je skoro nemozne kupit.
Naposledy upravil/-a mjz v 18.02.2018 09:35, upravené celkom 1 krát.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Máš súkromnú správu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

preco si vynechal 2,0 s LPG ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Asi o tejto možnosti nevedel,už som mu preto písal SS aj s nástrahami budúcna.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Za Sharana je plnohodnotná náhrada tak trocha problém.Myslím na staršiu generáciu maximálne po PD generáciu.V podstate by sa toho nik nezbavoval nebyť neštastnej hrdze pod prahmi prípadne lemy.Kto si ošetril tak toho prežije,to nie šanca za jeden život odpísať pri dobrom gazdovi.
Zo spomínaných by ako náhrada určite stál na prvom mieste Voyager 2,5 Cr-kový rok okolo 2000-2001 105 kW ,novšie už nie.To sú podobne ako Sharan výborné priestorné mašiny dokonca tak ako Sharan nekorodujú.Trocha problém servisu aby ib rozumeli,ale je pár dobrých na SVK čo sa špecializujú a tých aut zase tak veľa nie je.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Pán Hlavaty, cim su ine Voyagery po roku 2001 oproti tym z 2000-2001?
pavolh
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavolh »

to by som aj ja rád vedel, ved predsa ten model sa vyrábal az do 2007 s rovnakým motorom 2.5 crd
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano je tak,zmetočne som to napísal,myslené je na generáciu 2,8
Z generáciou 2,5 Crd nie je problém,je takmer neuretiteľné že aj keď je to už CR motor tak nepozná také tie typické zákernosti novej generácie
oldoss
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 16.09.2008 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oldoss »

Osobne by som sa poobhliadol po inom aute jak je grupa. Sam mam alhambru ale ta hrdza je katastrofa a to nebola nikdy capnuta. Auto co nove stalo tak cca 45-50 litrov a hnine jak stara filcka dakujem druhykrat neprosim. :b:
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Chlapi, čo to znamená priečnik od začiatku prahu k nosníku?

Sú ešte nejaké miesta na tom aute (sharan) na ktorých si treba dať pozor na hrdzu?
jankode
Príspevky: 682
Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jankode »

Všade,kde sa drží voda. Napr. zadný kufor. Spodný priestor dveri atď. Dá sa to odsledovať a riesit. Teraz mám Alhambru,min korozie začína.Mal som Voyager model 2.5 CRD RG4 r.v. 2008 a tiež kvitol zadné dvere zospodu,okolie gumoveho tesnenia a spodok dverí. Takže platí moja prvá veta.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných