Servis VW Tiguan - rozdiely
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 06.07.2010 12:55 Zdieľať na Facebook
Servis VW Tiguan - rozdiely
Dobrý deň
Rád by som poprosil o názor členov fóra, ktorí majú skúsenosti so servisom VW Tiguan.
Chceli by sme kúpiť jazdené rodinné SUV a dohodli sme sa na tomto modely. Ide o modely od roku výroby 2017 s AT DSG, pohon 4x4, a do úvahy pripadajú 4 rôzne verzie:
Vopred ďakujem za rady.
Rád by som poprosil o názor členov fóra, ktorí majú skúsenosti so servisom VW Tiguan.
Chceli by sme kúpiť jazdené rodinné SUV a dohodli sme sa na tomto modely. Ide o modely od roku výroby 2017 s AT DSG, pohon 4x4, a do úvahy pripadajú 4 rôzne verzie:
- TSI 2.0
TSI 2.0 R-Line
TDI 2.0
TDI 2.0 R-Line
Vopred ďakujem za rady.
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
R-Line je len bizuteria. A co je na Tiguane rodinne? Ci to, ze si ho budete v rodine serovat?
-
- Príspevky: 922
- Dátum registrácie: 28.01.2019 16:58 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Tak, tak, R-line je vec, ktora okrem pekneho Rka na maske a par image doplnkov nema ziaden realny vyznam. Vplyv na motor to nema vonkoncom ziaden.
Ako majiteľ starej Sline A6ky to viem z prvej ruky
Ako majiteľ starej Sline A6ky to viem z prvej ruky
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Vidiet ze otazka je polozena velmi amatersky a preto by som v prvom rade oslovil PROFESIONALA pri kupe a pozorne pocuval co mi poradi a hlavne keby som uz kupoval 5 rocny VW tak by som si priplatil za extra super dobry stav s mensim najazdom lebo usetrene peniaze pri kupe sa velmi rychlo vykotulaju za servis polovraku a ten uz polovrakom bude navzdy.
Samozrejme ja by som si ZIADNY podobny vergel nekupil a treba zobrat v uvahu ze zivotnost tohoto auta je 200.000km aby ti nenapadlo kupit tu herku s najazdom 190.000km...
Samozrejme ja by som si ZIADNY podobny vergel nekupil a treba zobrat v uvahu ze zivotnost tohoto auta je 200.000km aby ti nenapadlo kupit tu herku s najazdom 190.000km...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Rozdiel v servisovani ziadny. Robit kazdych 10-15 tis km olejovy servis je zaklad. Ostatok podla planu udrzby. Diferencial a dsg si zasluzia vymenu oleja kazdych 60 tis km.
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Rline má veľké nizkoprofilove kolesá R19 , čiže na našich cestách skôr vymlatis nápravy ložiská atď. plus podstatne drahšie pneu a vyššia spotreba
a upozornenie diesel brať len na väčší nájazd alebo dlhšie trasy
a upozornenie diesel brať len na väčší nájazd alebo dlhšie trasy
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Podľa položenéj otázky, zrejme nemáš veľkú predstavu o autách. V takom pripade, keď chceš roddiné auto , a nie šporkasu pre servis, tak nekupuj vw. Radšej si kúp novú dáčiu, alebo niečo zmysluplnejšie, máš pokoj, na dlhú dobu. Ale kto chce kam pomôžme mu tam. No a dsg pri 200 000km je zrejme pred smrťou.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Ci menis olej v motore dustera alebo tiguana - je to finacne jedno. Filtre detto. Brzdy vo vw su trochu drahsie. Podvozok tiez. Ci chce autor temy novu daciu, alebo jazdeneho tiguana, je to na nom. V pripade dustera, prvych 100 - 150 tis km len meni oleje. Co v pripade jazdeneho tiguana to uz nemusi byt pravda.
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 01.03.2016 16:52 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Rozdiel v servise je obecny benzin-diesel, takze v podstate je hranica, kedy sa zacnu kazit diesel veci - vstrekovace, DPF, senzory diff tlaku, SCR, NOx senzory, dvojhmota, turbo/biturbo, EGR.
Takze zalezi na tom kolko najzdis, ked malo, tak benzin (alebo aj diesel, to je jedno), ked vela, tak diesel si na seba zarobi, ale je tiez otazka, ci ten, co vela najazdi sa mu oplati ojazdene auto alebo dokonca diesel, lebo pri predstave, ze to vsetko vymeni a este aj nejaku tu elektroniku a spotrebne veci, to uz moze lietat lietadlom.
Takze zalezi na tom kolko najzdis, ked malo, tak benzin (alebo aj diesel, to je jedno), ked vela, tak diesel si na seba zarobi, ale je tiez otazka, ci ten, co vela najazdi sa mu oplati ojazdene auto alebo dokonca diesel, lebo pri predstave, ze to vsetko vymeni a este aj nejaku tu elektroniku a spotrebne veci, to uz moze lietat lietadlom.
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Neviem akú má predstavu autor o ročnej cene servisu na toť auti.
Ale keď porátam 100 za olej, filtre 50, nejaké platne 80, likvidácie náplne, spotrebny material, diagnostika, voda do ostrekovacov, normohodina 30e X 5 sa rovná cakom prask od 500e.
Tak platí krstny v cz na 2.0 tdi tiguan v autorizáku. Niekedy aj 16000czk.
A to sa ešte nepokadil nejaký senzor/egr/podvozok....
Tuším, že dnes viacerí sledujú YTube a závozníka Kubrta, čo vozí také fajnové auti z De.
Ale asi nikto nemyslí na to kde to bude servisovať.
Lebo ja mám vo velkej dedine problém nájsť dielňu, kde spravia aspoň čo treba. A to si musím všetko predtým značiť fixou a potom kontrolovať olej na jazyk, či je čerstvý.
A to mám šuntový fúrik do mesta.
Sorry ja sa bojím do lesa.
Tu vyššie téma V12 je len kochačka pre mňa. Na SK nepredstavitelné for me...
Ale keď porátam 100 za olej, filtre 50, nejaké platne 80, likvidácie náplne, spotrebny material, diagnostika, voda do ostrekovacov, normohodina 30e X 5 sa rovná cakom prask od 500e.
Tak platí krstny v cz na 2.0 tdi tiguan v autorizáku. Niekedy aj 16000czk.
A to sa ešte nepokadil nejaký senzor/egr/podvozok....
Tuším, že dnes viacerí sledujú YTube a závozníka Kubrta, čo vozí také fajnové auti z De.
Ale asi nikto nemyslí na to kde to bude servisovať.
Lebo ja mám vo velkej dedine problém nájsť dielňu, kde spravia aspoň čo treba. A to si musím všetko predtým značiť fixou a potom kontrolovať olej na jazyk, či je čerstvý.
A to mám šuntový fúrik do mesta.
Sorry ja sa bojím do lesa.
Tu vyššie téma V12 je len kochačka pre mňa. Na SK nepredstavitelné for me...
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Riešila sa tu dvojhmota gruppy z 2016teho, k tomu rozvody , čistenie egrka , nejaké jednotky v readiness kode a problém pri EK. Teraz čerstvo prúser zase gruppa po rozvodoch v autorizáku asi zaplakal dpf. Krásne čítanie pre tých čo a to nemajú a sú všetkých týchto problémov ušetrení.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 527
- Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Skoda ze si nenapisal este cenovu predstavu, davalo by to tusit ci sa ides prizabit alebo zabit.
Jedno ti mozem teda prezradit, ze tak ci tak nebudes riesit tie halierove rozdiely v mnozstve naplne ci je tam 4.5 alebo 5.3 litra ani to ci stoji olejik 6.90 alebo 8.30 za liter ale skor (podla sposobu naplanovanej samovrazdy) ci ti prdne skor turbo za 1000, nieco v motore za 1000 az 5000 alebo DSG za 1000 az 5000 a taka vymena brzd za 700 ti pride uz ako malina. A ak sa ti zda ze prehanam, tak to som nevymenoval ani stvrtinu toho ca sa tam serie. Kebyze som blazon a idem do Tiguana tak si ho kupim v cukrikovom stave a najazde 70.000km a predam ho skor ako pride cas na rozvody cize casovo za 2 roky a teda pri max 150.000km. Ale pocital by som so stratou hodnoty auta lebo uz ludia zacinaju otvarat mysel a zliezat zo stromov cize uz celkom bezne vedia ze Tiguan DSG nie je to najlepsie riesenie. Tiguan si kupi firma, za 4 roky ho odpise, pri najazde 150.000km ked je vsetko na konci zivotnosti ho preda. To znamena ze na kvalitu auta sa nepytaj ani cloveka co ho mal prve 4 roky a najazdil do 150.000km. Ten povie super auto. Ale ty ked si to super auto kupis a nebodaj ho zacnes aj vyuzivat tak proste pride plač a to velmi horky. VW robi kazitka a vola sa to planovane opotrebovanie, cize ulohou SPECIALNE koncernu VW je uz cca 20 rokov to, aby sa ti vysralo aspon 10 drahych veci v rozmedzi 200-250tkm. Normalne maju na to inzinierov, ktori vymyslaju tak, aby to bolo co najpresnejsie pri 200tkm lebo auto uz nema zaruku a zakaznik si "nevsimne" ze to auto je vopred odpisany vrak vo veku 5 rokov a 200tkm. Samozrejme sa zadari ze sa to spusti uz pri 150.000km - to je vlastne aj podla paliva olejservisu, zachadzania, nedialnicnych km atd.
Jedno ti mozem teda prezradit, ze tak ci tak nebudes riesit tie halierove rozdiely v mnozstve naplne ci je tam 4.5 alebo 5.3 litra ani to ci stoji olejik 6.90 alebo 8.30 za liter ale skor (podla sposobu naplanovanej samovrazdy) ci ti prdne skor turbo za 1000, nieco v motore za 1000 az 5000 alebo DSG za 1000 az 5000 a taka vymena brzd za 700 ti pride uz ako malina. A ak sa ti zda ze prehanam, tak to som nevymenoval ani stvrtinu toho ca sa tam serie. Kebyze som blazon a idem do Tiguana tak si ho kupim v cukrikovom stave a najazde 70.000km a predam ho skor ako pride cas na rozvody cize casovo za 2 roky a teda pri max 150.000km. Ale pocital by som so stratou hodnoty auta lebo uz ludia zacinaju otvarat mysel a zliezat zo stromov cize uz celkom bezne vedia ze Tiguan DSG nie je to najlepsie riesenie. Tiguan si kupi firma, za 4 roky ho odpise, pri najazde 150.000km ked je vsetko na konci zivotnosti ho preda. To znamena ze na kvalitu auta sa nepytaj ani cloveka co ho mal prve 4 roky a najazdil do 150.000km. Ten povie super auto. Ale ty ked si to super auto kupis a nebodaj ho zacnes aj vyuzivat tak proste pride plač a to velmi horky. VW robi kazitka a vola sa to planovane opotrebovanie, cize ulohou SPECIALNE koncernu VW je uz cca 20 rokov to, aby sa ti vysralo aspon 10 drahych veci v rozmedzi 200-250tkm. Normalne maju na to inzinierov, ktori vymyslaju tak, aby to bolo co najpresnejsie pri 200tkm lebo auto uz nema zaruku a zakaznik si "nevsimne" ze to auto je vopred odpisany vrak vo veku 5 rokov a 200tkm. Samozrejme sa zadari ze sa to spusti uz pri 150.000km - to je vlastne aj podla paliva olejservisu, zachadzania, nedialnicnych km atd.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
ešte by som doplnil, keď firma kúpi auto na 4 roky a ide do sveta, tak pri servise určite neriešia výmenu po 15 tkm, ale proste longlife 30 000, aby ušetrili na servise, a tiež je veľmi málopravdpodobné, že by menili olej v DSG, keď je tam doživotná náplŃ. Najlepšia sranda, je , že človek sa nikde nedozvie, koľko je životnosť tej DSG,
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Ale dozvie - ked ten kram kupi a klakne mu, tak velmi presne vie kolko sa dozil.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 06.07.2010 12:55 Zdieľať na Facebook
Re: Servis VW Tiguan - rozdiely
Dobrý deň, ďakujem páni za vaše odpovede.
Trochu by som zareagoval na poznámky vyššie. Áno som amatérsky vodič s ročným nájazdom do 15.000km. Autami sa neživím, ani ich neopravujem, využívam ich jediný prínos, a to je pohodlie pri ceste z bodu A do bodu B. Ale vždy im dám to čo potrebujú, pravidelný servis. Inak by som mal pocit, že som niečo zanedbal.
Prečo som si vybral VW Tiguan? Tento nám vnútorným priestorom, pohodlím, výškou sedadla pri nasadaní a aj svojim výzorom vyhovuje najviac. Keďže už nie sme najmladší (50+) tieto vlastnosti auta sú pre nás dôležité. Vyberali sme medzi Škoda Karoq, Toyota RAV4, Peugeot 3008, Suzuki S4Cross, Seat Ateca, Audi A4 Allroad(ale ten má nižšie sedadlo).
Či diesel, benzín? Máme Fiat500 1.2, ktorým jazdíme do mesta a po okolí. Toto druhé auto by bolo na väčšie vzdialenosti, iba výkon by mohol byť vyšší, aspoň 104kw.
Prečo R-Line? Páčil sa manželke aj dcére a aj mne viac ako klasický.
Prečo 4x4? Nakoľko nám to ešte naše zdravie dovolí chodíme na aktívne výlety na bike, lyžovať, turistiku a dostať sa k začiatku aktivít je niekedy pre predokolku náročné (Martinky, Roháče, Salamander,...)
Prečo som sem dal tú otázku na servis? Doteraz som mal 3 autá - benzíny. Škodu favorit (6rokov), Chevrolet Kalos(9rokov), Chevrolet Cruze(8 rokov). Všetky tieto autá som pravidelne ročne dal do servisu a dal vymeniť čo bolo treba podľa intervalu aj opotrebenia. Ak by som to mal povedať zjednodušene "len som lieval olej" a ani jedno auto ma nikde nenechalo a nesklamalo. Servis ma mohol stáť od 200-500Eur ročne, niekedy menej, niekedy viac, ale nikdy som tie peniaze neľutoval. Chcel som len vedieť, či to nie je ako so Škoda RS, kde každý diel aj olej musí byť nejaký špeciálny a tým pádom aj drahší. To by bolo pre mňa zbytočne viac peňazí.
Po prečítaní vašich odpovedí mám teraz z toho Tiguanu trochu obavy, veď diesel by mal zvládnuť aj 500.000km (ja som môjho Cruza 1.8 LT predával keď mal 11 rokov a 240.000km z toho ja som ho mal 8 rokov a najazdil 79.000km), niekto tu napísal, že DSG má životnosť 200.000km, ja poznám jedného pána, čo má VW Passat s DSG s cca 500.000km. Asi to je individuálne. V každom prípade je kúpa jazdeného auta ako kúpa mačky vo vreci.
Ale hľadať neprestanem. Možno sa nájde nejaký spoľahlivý 2.0L Benzín/Diesel s malým nájazdom za dobrú cenu
Trochu by som zareagoval na poznámky vyššie. Áno som amatérsky vodič s ročným nájazdom do 15.000km. Autami sa neživím, ani ich neopravujem, využívam ich jediný prínos, a to je pohodlie pri ceste z bodu A do bodu B. Ale vždy im dám to čo potrebujú, pravidelný servis. Inak by som mal pocit, že som niečo zanedbal.
Prečo som si vybral VW Tiguan? Tento nám vnútorným priestorom, pohodlím, výškou sedadla pri nasadaní a aj svojim výzorom vyhovuje najviac. Keďže už nie sme najmladší (50+) tieto vlastnosti auta sú pre nás dôležité. Vyberali sme medzi Škoda Karoq, Toyota RAV4, Peugeot 3008, Suzuki S4Cross, Seat Ateca, Audi A4 Allroad(ale ten má nižšie sedadlo).
Či diesel, benzín? Máme Fiat500 1.2, ktorým jazdíme do mesta a po okolí. Toto druhé auto by bolo na väčšie vzdialenosti, iba výkon by mohol byť vyšší, aspoň 104kw.
Prečo R-Line? Páčil sa manželke aj dcére a aj mne viac ako klasický.
Prečo 4x4? Nakoľko nám to ešte naše zdravie dovolí chodíme na aktívne výlety na bike, lyžovať, turistiku a dostať sa k začiatku aktivít je niekedy pre predokolku náročné (Martinky, Roháče, Salamander,...)
Prečo som sem dal tú otázku na servis? Doteraz som mal 3 autá - benzíny. Škodu favorit (6rokov), Chevrolet Kalos(9rokov), Chevrolet Cruze(8 rokov). Všetky tieto autá som pravidelne ročne dal do servisu a dal vymeniť čo bolo treba podľa intervalu aj opotrebenia. Ak by som to mal povedať zjednodušene "len som lieval olej" a ani jedno auto ma nikde nenechalo a nesklamalo. Servis ma mohol stáť od 200-500Eur ročne, niekedy menej, niekedy viac, ale nikdy som tie peniaze neľutoval. Chcel som len vedieť, či to nie je ako so Škoda RS, kde každý diel aj olej musí byť nejaký špeciálny a tým pádom aj drahší. To by bolo pre mňa zbytočne viac peňazí.
Po prečítaní vašich odpovedí mám teraz z toho Tiguanu trochu obavy, veď diesel by mal zvládnuť aj 500.000km (ja som môjho Cruza 1.8 LT predával keď mal 11 rokov a 240.000km z toho ja som ho mal 8 rokov a najazdil 79.000km), niekto tu napísal, že DSG má životnosť 200.000km, ja poznám jedného pána, čo má VW Passat s DSG s cca 500.000km. Asi to je individuálne. V každom prípade je kúpa jazdeného auta ako kúpa mačky vo vreci.
Ale hľadať neprestanem. Možno sa nájde nejaký spoľahlivý 2.0L Benzín/Diesel s malým nájazdom za dobrú cenu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných