Servis po najazdeni 200 000 km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 14.06.2010 15:06 Zdieľať na Facebook
Servis po najazdeni 200 000 km
Dobrý deň borci.
Auto: VW Polo, 1,4 benzín, 63 kW, r.v. 2011, kód motora: CGG.
Auto bolo kúpené nové a momentálne má nájazd cca. 207 000 km.Blíži sa 2. výmena rozvodov a ja by som Vás chcel požiadať o radu, aký servis autu dopriať zároveň s výmenou rozvodov aby autíčko ešte poslúžilo.
Doteraz robený bežný servis (spotrebný materiál).
Chyby: Od kúpy dolievam olej cca. 1-1,5l na výmenu (interval 15 000 km, 5 w 40),čo som si všimol ako keby motor žral viac oleja keď mu doprajem svižnejšiu jazdu,raz za čas dolievam chladiacu kvapalinu pretože pozorujem miernu stratu.
Poslednú dobu som si všimol ranné poklepkávanie motora.Taký jemný klepot po naštartovaní,potom sa to troška stráca.
V celku som s autom spokojný,inšie výraznejšie chyby som si nevšimol.
Poradte mi prosím Vás aký (väčší) servis by ste odporúčali spraviť na motore tohto auta,už keď budem dávať tie rozvody. Prípadne niekoho odporučiť v okrese Mi,He,Vt, kto by sa na auto pozrel a vedel mi dobre poradiť so servisom.
Ďakujem
Auto: VW Polo, 1,4 benzín, 63 kW, r.v. 2011, kód motora: CGG.
Auto bolo kúpené nové a momentálne má nájazd cca. 207 000 km.Blíži sa 2. výmena rozvodov a ja by som Vás chcel požiadať o radu, aký servis autu dopriať zároveň s výmenou rozvodov aby autíčko ešte poslúžilo.
Doteraz robený bežný servis (spotrebný materiál).
Chyby: Od kúpy dolievam olej cca. 1-1,5l na výmenu (interval 15 000 km, 5 w 40),čo som si všimol ako keby motor žral viac oleja keď mu doprajem svižnejšiu jazdu,raz za čas dolievam chladiacu kvapalinu pretože pozorujem miernu stratu.
Poslednú dobu som si všimol ranné poklepkávanie motora.Taký jemný klepot po naštartovaní,potom sa to troška stráca.
V celku som s autom spokojný,inšie výraznejšie chyby som si nevšimol.
Poradte mi prosím Vás aký (väčší) servis by ste odporúčali spraviť na motore tohto auta,už keď budem dávať tie rozvody. Prípadne niekoho odporučiť v okrese Mi,He,Vt, kto by sa na auto pozrel a vedel mi dobre poradiť so servisom.
Ďakujem
-
- Príspevky: 296
- Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01 Zdieľať na Facebook
Vitaj, no, to ze papka olej bude piestnymi kruzkami, kompresiu motora si asi nemeral ? Dal by som hustejsi olej + prisadu do oleja na vytesnenie netesnosti piestnych kruzkov - nieco by to malo pomoct. To poklepkavanie moze byt sposobene ventilmi, mozno by sa ich patrilo zostelovat, neviem ale ci sa daju alebo ma hydrostely. Ale hustejsi olej by mal taktiez pomoct, ale to poklepkavanie nieje si myslim ze velka zavada. Rozvody si menil ? Vymen aj vodnu pumpu, termostat a taktiez aj si to vies, tak vycisti cele sanie od bordelu, treba ho ale zhodit dole a poriadne vyrajbat.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Vlani sme mali taky motor s takym klepkavanim za studena,proste ako tvoj opis.Boli zapecene kruzky stieracie,chyteny piestny cap v ojnici/mal strasne velku volu/,bordel vsade,chytene olejove cerpadlo.Odporucam riadne zdiagnostikovat,s tymi motormi uz sme si zazili svoje,pri nasich pracach.
Ziadny chustejsi olej nesmie byt!!!!!
Ziadny chustejsi olej nesmie byt!!!!!
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
vyslovene nebezpecna rada ! je jedno ci z nevedomosti, alebo zamer, do kazdeho motora ma ist taky olej co je predpisany vyrobcom, ziadne hokusy pokusy s hustejsimi, to je iba definitivna istota zabitia toho stroja...sniip26 napísal:...Dal by som hustejsi olej + prisadu do oleja na vytesnenie netesnosti piestnych kruzkov - nieco by to malo pomoct....
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
absolutne nebezpecna rada...
>> Dal by som hustejsi olej + prisadu do oleja na vytesnenie netesnosti piestnych kruzkov
V ZIADNOM PRIPADE NIE !!! takymito vecami ten motor rychlejsie odrovnas.
.
.
K tomu hustejsiemu oleju velmi strucne takto : ked mas olej 0w-40, 5w-40 a 15w-40, ich "hustota" (technicky spravne oznacenie je CERPATELNOST) je ROVNAKA PRI PRACOVNEJ TEPLOTE, pretoze ich horna hranica patri do triedy 40.
Ked je olej studeny a vonku -25, tam je rozdiel medzi 0w-40 olejmi a olejmi 5w-40 a 15w-40. Oleje 15w-40 maju SIALENE MENSIU CERPATELNOST PRI NIZKYCH TEPLOTACH a preto sa sialene menej hodia do mrazov. Povedane po slovensky, v mrazoch KED JE TREBA NAJVIAC MAZAT, "huste" oleje (v ponimani bezneho sudruha obcana 10w-40 alebo 15w-40) MAZU NAJHORSIE KED JE TO NAJVIAC TREBA, teda pri uplne skrehnutom motore. Daleko NESKOR sa dostanu po celom motore, daleko neskor namazu vrch motora, daleko neskor (to su SEKUNDY !!) dorazia do turboduchadla ktore autor tejto temy nema, ale ini maju a preto je dolezite aby o tomto vedeli.
To je zlepsovak, co ? Namiesto toho aby si motoru doprial lepsie mazanie sposobis "hustejsim" teda MENEJ CERPATELNYM olejom to, ze tvoj motor budes mazat daleko neskor a daleko horsie. Paraaaaaada !!
https://www.youtube.com/watch?v=V5a4kP-5Jiw
a takychto videi mas stovky, proste to tak funguje lebo tak to aj fungovat ma.
Ked sa oleje ZOHREJU a maju 100 stupnov, cize pracovnu teplotu, ich hustota (! cerpatelnost !) je prakticky rovnaka. Moze tam byt rozdiel par percent pretoze trieda "40" vyzaduje nejake parametre, ale tie oleje su prakticky vyrovnane. To znamena ze maju zhruba rovnaku hrubku a silu mazacieho filmu co oddeluje jednotlive kovove suciastky od seba, su zhruba rovnako riedke ehm cerpatelne atd.
Ziadny olej nie je natolko zazracny ze by dokazal vytesnit stvrtinu milimetra ak ti volakde chyba. Cize ak mas nejaky problem s ovalitou valcov, ak mas nieco s piestnymi kruzkami (zrejme nemas, 1 liter spotreba na 15000km je uplne v poriadku pre tento motor), tak neexistuje zazracna vodička ktora by tento problem dokazala vyriesit, napriek tomu co ti sniip napise !!!
A teraz nieco na rozmyslanie : ked ti motor klepka rachoce vydava zvuky studeny, vtedy je olej najhustejsi. Ked sa olej zohreje a je ukrutne ukrutne "redší", preco motor potom stichne ??? VEd ked podla SNiipa pomoze hustejsi olej, tak by to malo byt uplne presne naopak : na zaciatku ked je olej najhustejsi lebo je studeny by mal motor ist najtichsie, a potom - postupne ako sa olej zohrieva - by mal motor rachotat viac a viac, kedze olej je menej husty.
RO - ZMY - SLAJ !!
Kazdemu je jasne ze pri -30 je olej hustejsi nez pri +25, bez ohladu na to aky je to olej. Takze kde je logika, na zaklade coho je opodstatnene pouzitie "hustejsich" olejov ??
Darmo budes mat hustejsi 25w-40 olej kamarade ked si odfajcis motor - ano, potom uz prestane klepkat pri studenom starte, to je pravda.
>> Dal by som hustejsi olej + prisadu do oleja na vytesnenie netesnosti piestnych kruzkov
V ZIADNOM PRIPADE NIE !!! takymito vecami ten motor rychlejsie odrovnas.
.
.
K tomu hustejsiemu oleju velmi strucne takto : ked mas olej 0w-40, 5w-40 a 15w-40, ich "hustota" (technicky spravne oznacenie je CERPATELNOST) je ROVNAKA PRI PRACOVNEJ TEPLOTE, pretoze ich horna hranica patri do triedy 40.
Ked je olej studeny a vonku -25, tam je rozdiel medzi 0w-40 olejmi a olejmi 5w-40 a 15w-40. Oleje 15w-40 maju SIALENE MENSIU CERPATELNOST PRI NIZKYCH TEPLOTACH a preto sa sialene menej hodia do mrazov. Povedane po slovensky, v mrazoch KED JE TREBA NAJVIAC MAZAT, "huste" oleje (v ponimani bezneho sudruha obcana 10w-40 alebo 15w-40) MAZU NAJHORSIE KED JE TO NAJVIAC TREBA, teda pri uplne skrehnutom motore. Daleko NESKOR sa dostanu po celom motore, daleko neskor namazu vrch motora, daleko neskor (to su SEKUNDY !!) dorazia do turboduchadla ktore autor tejto temy nema, ale ini maju a preto je dolezite aby o tomto vedeli.
To je zlepsovak, co ? Namiesto toho aby si motoru doprial lepsie mazanie sposobis "hustejsim" teda MENEJ CERPATELNYM olejom to, ze tvoj motor budes mazat daleko neskor a daleko horsie. Paraaaaaada !!
https://www.youtube.com/watch?v=V5a4kP-5Jiw
a takychto videi mas stovky, proste to tak funguje lebo tak to aj fungovat ma.
Ked sa oleje ZOHREJU a maju 100 stupnov, cize pracovnu teplotu, ich hustota (! cerpatelnost !) je prakticky rovnaka. Moze tam byt rozdiel par percent pretoze trieda "40" vyzaduje nejake parametre, ale tie oleje su prakticky vyrovnane. To znamena ze maju zhruba rovnaku hrubku a silu mazacieho filmu co oddeluje jednotlive kovove suciastky od seba, su zhruba rovnako riedke ehm cerpatelne atd.
Ziadny olej nie je natolko zazracny ze by dokazal vytesnit stvrtinu milimetra ak ti volakde chyba. Cize ak mas nejaky problem s ovalitou valcov, ak mas nieco s piestnymi kruzkami (zrejme nemas, 1 liter spotreba na 15000km je uplne v poriadku pre tento motor), tak neexistuje zazracna vodička ktora by tento problem dokazala vyriesit, napriek tomu co ti sniip napise !!!
A teraz nieco na rozmyslanie : ked ti motor klepka rachoce vydava zvuky studeny, vtedy je olej najhustejsi. Ked sa olej zohreje a je ukrutne ukrutne "redší", preco motor potom stichne ??? VEd ked podla SNiipa pomoze hustejsi olej, tak by to malo byt uplne presne naopak : na zaciatku ked je olej najhustejsi lebo je studeny by mal motor ist najtichsie, a potom - postupne ako sa olej zohrieva - by mal motor rachotat viac a viac, kedze olej je menej husty.
RO - ZMY - SLAJ !!
Kazdemu je jasne ze pri -30 je olej hustejsi nez pri +25, bez ohladu na to aky je to olej. Takze kde je logika, na zaklade coho je opodstatnene pouzitie "hustejsich" olejov ??
Darmo budes mat hustejsi 25w-40 olej kamarade ked si odfajcis motor - ano, potom uz prestane klepkat pri studenom starte, to je pravda.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 25.02.2020 11:02, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 296
- Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01 Zdieľať na Facebook
Nemyslim, original olej co udava vyrobca je pre novy motor, tak do 150t. km max, potom by sa mal dat hustejsi, prave koli tomu klepaniu. Ale to je len moj nazor... Turbo v tom Pole asi nema, cize hustejsi kludne dat moze.
Naposledy upravil/-a sniip26 v 25.02.2020 11:05, upravené celkom 1 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
TOTALNA SPROSTOST.
Su ludia, napriklad ja, ktori MILION KILOMETROV pouzivaju olej predpisany vyrobcom a nic tomu motoru nie je a samozrejme ani nebude. Cele auto sa mi rozpadne od hrdze, ale ten hlupy motor bude vrndzat dalej.
Prestan ludom tlacit sprostosti do hlavy, utekaj rozoberat ten zazracny TFSI motor co mas na dvore, ktory nedozil ani dvestotisic...
Su ludia, napriklad ja, ktori MILION KILOMETROV pouzivaju olej predpisany vyrobcom a nic tomu motoru nie je a samozrejme ani nebude. Cele auto sa mi rozpadne od hrdze, ale ten hlupy motor bude vrndzat dalej.
Prestan ludom tlacit sprostosti do hlavy, utekaj rozoberat ten zazracny TFSI motor co mas na dvore, ktory nedozil ani dvestotisic...
-
- Príspevky: 296
- Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
pre tvoju informaciu, motor co ma nagulany milion kilometrov alebo milion mil (=1.6 miliona kilometrov) nema najmensi problem byt v stave uplne noveho motora. UPLNE NOVEHO. To nehovorim ja, to hovoria inzinieri Audi, BMW, Mercedesu a kazdej znacky...
https://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
https://www.youtube.com/watch?v=HEK7a0LHnLM
Ziadny hustejsi olej - ten nech leje Sniip do svojho Wolcgagenu. Skus sa zamysliet nad tou problematikou ktoru som ti rozpracoval aby si nemusel nieco hutat vo vlastnej makovici...
skus zdovodnit preco RIEDKY olej v pracovnej teplote NIE JE problem pre motor, a preco by HUSTY olej mal/mohol nieco zachranit (husty olej mas par sekund/minut po nastartovani motora dokial sa zohreje, potom cely cas bezi v pracovnej teplote v riedkej hustote).
https://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8
https://www.youtube.com/watch?v=HEK7a0LHnLM
Ziadny hustejsi olej - ten nech leje Sniip do svojho Wolcgagenu. Skus sa zamysliet nad tou problematikou ktoru som ti rozpracoval aby si nemusel nieco hutat vo vlastnej makovici...
skus zdovodnit preco RIEDKY olej v pracovnej teplote NIE JE problem pre motor, a preco by HUSTY olej mal/mohol nieco zachranit (husty olej mas par sekund/minut po nastartovani motora dokial sa zohreje, potom cely cas bezi v pracovnej teplote v riedkej hustote).
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 296
- Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01 Zdieľať na Facebook
Tak potom si to asi nikdy neskusal. Mal som mazdu aj feldu, nemyslim teraz tu mazdu co ma otec od nova ale taku istu. Tiez trocha poklepkavala ked sa ohriala. Nalial som hustejsi olej a bolo po klepkani a to iste aj felda a aj kamosova ochcafka. Vsetky auta isli dobre, vykon mali.
Jasne ze su motory, ktore vydrzia aj 500t km a aj viac, ale to zvycajne diesle velkych objemov
No nic, ja som napisal co som vedel...
Jasne ze su motory, ktore vydrzia aj 500t km a aj viac, ale to zvycajne diesle velkych objemov
No nic, ja som napisal co som vedel...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných