796 612
inzerátov
Pridať inzerát

Servis brzd

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
dekarbon
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 február 2013
Príspevky: 280
Nabehané: 3 dní 5 hod 28 min
Predmet: Servis brzd PríspevokZaslal: 20.02.2019 11:40   
Ahojte.Zaujimali by ma vaše názory na to že keď vymeníte či už len platničky brzdové alebo spolu aj platničky+kotuče či by ste pri každej výmene menili aj brzdovu kvapalinU..je to podla vás zbytočné? bavíme sa o tom že by bola výmena brzdovej kvapliny aj u takých šoferov že tie platničky zajzdia športovou ajzdou povedzme za 20 000..to ako len priklad..
Citovať
vsevetko
Povedomá tvár - Favorito (21)
Založený: 19 marec 2017
Príspevky: 228
Nabehané: 20 hod 9 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 12:54   
Zjazdiť brzdové doštičky za 20000km + stará brzdová kvapalina = ideálna kombinácia do hrobu. Nie pre srandu králikov ti merajú na STK každé 2 roky bod varu brzd. kvapaliny.
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (384)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6572
Nabehané: 12 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 13:24   
Kvapaline je jedno ako často sa brzdí a ako intenzívne. Jej životnosť je ovplyvňovaná vlastnosťou a tou je, že je hydroskopická. Skrátka počas nejakého času na seba nadviaže toľko vody, že výrazne klesá jej teplota varu. Ak jej bod varu klesne na 140° neprejdes cez STK. Nejakých 160 a viac je úplne bezpečná teplota. Najlepšie kvapaliny majú bod varu pod 200° Kvapalina starne časom, nie používaním a bezpečná výmena s rezervou je 2,5-3r. No môže vydržať oveľa viac.
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (281)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3001
Nabehané: 16 dní 16 hod 14 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 13:36   
Zase buďme realisti.
Pri bežnom jazdení po rovine sa šofér nikdy nedostane do situácie, že by mu zovrela brzdová kvapalina, hoci by bola 20 rokov stará.
Samozrejme pri prvej jazde cez nejaký horský prechod, keď treba dlhodobo a intenzívne brzdiť, by k tomu nevyhnutne došlo. Teplo od brzdových platničiek sa prenesie do piesta a za ním sa vo valci z prítomnej vody vytvorí parný vankúš, ktorý je pružný a tým je v podstate znemožnené účinné brzdenie.
Preto sa kontroluje množstvo vody v brzdovej kvapaline (bod varu), lebo nikto nevie že či to auto niekedy cez nejaký horský prechod nepôjde.-

Ale meniť kvapalinu pri výmene platničiek a kotúčov je nepochopenie situácie. Kvapalinu je treba meniť po strate požadovanej kvality, t.j. keď sa zníži jej bod varu (pod 150oC), prípadne preventívne každých maximálne 5 rokov.
Samozrejme keď auto ujazdí ročne 10 tis.km a je dnes bežné že platničky vydržia 100 – 150 tis.km, takže v takom prípade už mala byť kvapalina 2 x vymenená.
No a o šoféra, ktorý „športovou“ jazdou zoderie platničky za 20 tis. km, netreba mať žiadnu obavu, pretože on zrejme často a silne brzdí, takže u neho by sa degradovaná kvapalina určite prejavila počas jazdy znížením účinnosti brzdenia a musel by to riešiť.
Citovať
dekarbon
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 26 február 2013
Príspevky: 280
Nabehané: 3 dní 5 hod 28 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 13:59   
Totizto takto..podla mojho nazoru je to tak že akonhale sa menia brzdove platnicky alebop komplet platnicky +kotuce tak pri zatlacani piestiku je riziko ze si to cucne vzduch..nasledne su tie brzdy v prdeli aj ked su nove nebude to brzdit ako ma,spatne si sadnuá kotuče+platne pri zabehu a uz ste v pazi..stalo s ami to,po vymene brzdovej kvapaliny vsetko ok..tak vychadzam z toho..pokial vsak brzdova kvapalina naviaze na seba dostatocne mnozstvo vody tak to sposobuje koroziu vo vnutri brzdoveho strmena co moze viest az k zadrhaniu brzdoveho piestika v strmeni takze preto by sa mala meniť brzdova kvapalina najneskor raz za dva roky..vysoky obsah vody v brzdovej kvapaline sa rovna rposte casom korozia vnutra strmena a nasledne problem..je to proste tak
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (384)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6572
Nabehané: 12 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 14:44   
Pri odvzdušňovani bŕzd sa zvýši obsah vody o nemeratelne množstvo. Absolútne to nemá zmysel riešiť. Aj keby si tu kvapalinu vypustil do vedra a o hodinu ňou naplnil systém, zásadne sa neznehodnotí. Ona na to potrebuje hodne dlhý cas
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (281)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3001
Nabehané: 16 dní 16 hod 14 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 14:50   
dekarbon napísal:
pri zatlacani piestiku je riziko ze si to cucne vzduch. nasledne su tie brzdy v prdeli aj ked su nove nebude to brzdit ako ma,spatne si sadnuá kotuče+platne pri zabehu a uz ste v pazi..

Prečo by si to pri zatláčaní piesta malo „cucnút“ vzduch ?
Čiste z fyzikálneho dôvodu je to skôr opačne, nejaký vzduch ak tam je, by skôr mal snahu uniknúť cez netesnosti okolo piestika.
Ako už napísal Acon, tam je problém v hygroskopickosti brzdovej kvapaliny, nie v tom že by sa mal do systému dostať vzduch. Ten sa tam najskôr dostane pri neodbornej výmene kvapaliny, inak nemá dôvod.
A nejaký obsah vody v brzdovej kvapaline prioritne nespôsobuje koróziu strmeňa, tá vzniká hlavne v dôsledku posypových solí a nečistôt, ktoré sa pri pohybe piesta nasajú do medzery medzi piestom a valcom v strmeni.
No a obsah vody ani vzduchu v brzdovej sústave nemá nič spoločné s tým, ako si po montáži nových pri zábehu „sadnú“ kotúče a platničky.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (229)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1869
Nabehané: 7 dní 15 hod 9 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 15:21   
ja mám skúsenosť že pri aute starom 4-6 rokov bolo meranie v nádržke stále OK - predpokladám moderné kvapaliny a funkčná brzdová sústava držia ten stav dlhodobo v norme. Druhá otázka je aký je stav kvapaliny v okolí strmeňa... podľa mňa keď sa mierne pretiahne doba 2 rokov a lebo 30 000km... nič zásadné sa nestane. Ale ak už sa tie brzdy robia prečo to pri tom neurobiť - sú to korunové položky
Citovať
Acon
VIP člen - Veyron (384)
Založený: 07 máj 2018
Príspevky: 6572
Nabehané: 12 dní 19 hod 42 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 15:31   
Ani 30 000 ani 300 000km nerozhoduje o životnosti. Čas, Čas je hlavný argument. Dnešné kvapaliny vydržia ďaleko viac sko tie zo 70. rokov. Mierne má na životnosť vplyv jej zohrievanie no naozaj zanedbatelne. Lebo samotné zohrievanie nie je problém, ale v tom, že sa teplom roztiahne, zo systému (nádržky) vytlačí vzduch a po ochladnuti zasa vzduch natiahne a s ním aj vlhkosť. No sami si už z tohoto viete spraviť predstavu o akom množstve vlhkosti sa bavíme, tak sa na to vy5erme a fakt sa stačí zamerať na životnosť s ohľadom na dobu používania. A tá je dnes s prehľadom 5 a viac r.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (205)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3612
Nabehané: 22 dní 18 hod 42 min
PríspevokZaslal: 20.02.2019 23:30   
Potvrdzujem to, čo hovorí Acon,

ja mam auto stare 6 rokov najazdené 193000 km ,
vpredu su kotúče povodné ,
2-há sada platničiek je zodratá tak na 30 %

vzadu boli menené brzd.kotúče a je tam nová sada platničiek, spolu s kotúčmi najazdené okolo 8 000 km cca ...

Pred cca mesiacom bola vykonana STK
hodnoty predne brzdy 2,69 Ľ 2,71 P
zadne brzdy 2,39 2,40
Parkovacia už si nepametam
teda absolutne sumerny brzdny účinok

Kvapalina NIKDY menená nebola , ani odvzdušňované brzdy nikdy neboli ...

Čo sa mńa týka , CHCEL by som niekedy aspoň podvzdušňovať všetky valčeky aby vytiekla z nich stará kvapalina , a to bude všetko, čo som ochotný pre brzdy urobiť,
žiadná plošná celobjemova vymena kvapaliny sa nebude konať,
užil som si svoje s brzdami na žigulíkoch , kde som menil prasiatka a valčeky a hadičky a rozdeĺovacie kocky a obmedzovače brzdného účinku, dokonca hlavný brzdový valec nevydržal viac ako 2 roky funkčný...
TFUJ ...
a nasytil som sa toho na celý život , nikdy viac to nebudem opakovať..

Jednu vec treba na brzdach bezpodmienečne urobiť a síce zraziť ostrap na okrajoch kotúča , lebo ten ostrap veĺmi obmedzuje brzdný účinok.
Citovať
xentry
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 29 jún 2018
Príspevky: 260
Nabehané: 10 dní 12 hod 3 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 06:42   
Ked chces otvarat valceky aby vytiekla stara kvapalina tak uz ju vymen celu lebo budes robit to iste akurat miesto trosku, cele.
_________________
Programovanie klucov MB.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2223)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19427
Nabehané: 3 mes 19 dní 3 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 21.02.2019 09:10   
Zrejme patrím k mála ľudom čo pri výmene platničiek pri najmenšom podozrení demontujú valček a rozoberú,vyčistia či pregumičkujú.
Ak sa nedá na volnú hadičku bez brzdiča blend,pomaličky odteká kvapalina a stačí podvesiť priesvitnú pet flaštičku a je prehlad koľko.Kým sa robí brzdový baran,kapalina odkvapkáva a mení sa tak sama,pri odtečení cca 1,5-2 dcl sa nádobka vpredu doplní aby sa do systému nedostal vzduch. Nie je v tom nič plus práce,len nezabúdať dolievať a výmena je hotová kým sa z brzdami pracuje.Pokiaľ je brzdič preč a nie je potreba "vypúštať" kvapalinu,tak sa podoprie pedál rozperkou pod volant aby ostal stlačený,kvapalina nebude odtekať.
Jednoduché,osvedčené,netreba druhá osoba.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (205)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3612
Nabehané: 22 dní 18 hod 42 min
PríspevokZaslal: 21.02.2019 09:11   
Myslel som , že niekto bude držať stlačený pedál, ja otvorím odvzdušňovak, vytečie trochu starej kvapaliny (čierna) , zopakujem to 3-4 x pokiaľ nebudem vidieť, že vyteká žltá kvapalina, FERTIG .
Samozrejme budem sledovať hladinu kvapaliny v nádržke.
to je maximum, čo som ochotný urobiť.
To,že som to doposiaľ neurobil, je to,že v provizornych podmienkach , je to veľmi pracné, dvihnuť celkom auto a popodkladať na podperky aby všetky 4 kolesa sa dali dať dole..

Ja nemam zdvihak a 120 m 2 hangar na opravovanie mojho auta
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia