823 944
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Leon - zvysenie vykonu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
Predmet: Seat Leon - zvysenie vykonu PríspevokZaslal: 31.03.2019 18:02   
Dobry den , mam auto Seat Leon 1m, 1.9 TDI 66 kw AGR s obtok turbom. Auto taha velmi pekne s beznym jazdenim neni co vytknut motor zatiahne skoro vzdy , avsak chcel.by som.zvysit vykon aspon aby bol.ostrejsi nastup na to obiehanie, aby auto lepsie tahalo do kopca pri plnom nalozeni. Staci mi obycajna optimalizacia vykonu , to.znamena max na tych 81kw az 85 kw to.bohate mne staci. Da sa to urobit len cisto chipom ? Ci musim prestavavat motor , bude to navysenie na 85 citit pri predbiehani a tak , da sa to spravi aj na tomto AGR kovom.obtokovom turbomotore ? A na kolko by teda islo navysit na takomto type.motora maximalne len chipom bez nejakej dalsej investicie do prestavby ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.03.2019 18:20   
Motor z obtokovým turbom sa dá navýšiť len obmedzene.A najmenej v pásme ktoré sa žiada na vystrelenie potrebné k predbiehaniu to je pásmo 1500-2000 ot.Obtokové turbo je úplne závislé od množstva výfukových plynov,tých motor ešte v tom režime neprodukuje dosť.Preto sa prešlo na variabilné turbo,ktoré z toho istého množstva spalím dokáže roztočiť turbínu na vyžšie otáčky a tda dosahovať v nižších otáčkách preplnenie v takom rozsahu že je možné k nemu aj nadávkovať patrične palivo.A to je základ výkonu,viac vzduchu a viac paliva.Treba ale povedať že je možné motor prestavať na variabilnú turbínu za predpokladu preprogramovania ovládania podtlaku variability.Kým AGR používa pretlakové ovládanie tlaku turbíny,variabilné turbo použiva k ovládaniu podtlak.Ale možné to je,len samozrejme treba tie veci poriešiť.Teoreticky nič nebráni urobiť aj preprogramovanie k variabilite aj zvýšenie výkonu v jednom úkone.
Citovať
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 18:27   
Obmedzene neni problem.nepotrebujem z toho vytlacit 100kw , bohate postaci tych 80 alebo.ak.sa da aj 85 kw maximum . len ci to.ide cisto len chipom bez nejakeho.prestavania turba a dalsich drahych investicii?


Turbo origo, spojka myslim ze tiez origo, trysky myslim ze tiez origo ma najazdene 196 000 km
Citovať
avelmak
Obľúbený člen - Bawo (94)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2089
Nabehané: 1 mes 14 dní 15 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:04   
Da sa kludne.Uz sme robili zopar a zatial spokojnost zakaznikov.Da sa urobit,nie je problem,len motor musi byt v poriadku,nesmie byt v ziadnom pripade "chory".Ak chces napis mi ss.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:17   
Možno ak budete aj vy fúkať do turba....obtok vypúšta prebytok,to má poriešené.Ale nemá poriešené to že motor v nízkych otáčkach nemá splodín dosť.Kým nemá dosť splodín,nemá turbínu čo roztáčať aby vytvorila tlak pre preplňovanie.Kým nie je tlak dostatočný,nie je možné tam začať dávkovať plus palivo.Ak sa rovnica dá doporiadku,potom sa začne dvíhať výkon. Porušenie súhry v trojuholníku palivo vzduch preplňovanie ...to aj tak dopadne,slovensky sa tomu hovorí..ako keď sere a maluje.Preto sa vymyslela variabilita aby tento nedostatok oklamala.Čo chcete čipovať na obtoku ? tých pár kW ?
Avelmak...ľudia sú v prvom rade hlúpy. Pretože zmenu odozvy pedála nerozlíšia od čipu,o iných trikoch z rotačkami nehovorím.Problém je v tom že sa naraz oklame aj motor aj gazda.
Ak sa to pomenuje jemne,hovorí sa tomu cigánska robota.
Citovať
Mateusz737
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 60
Nabehané: 1 dní 12 hod 45 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:27   
Pri takom malom výkone je každý koník dobrý a auto je ľahké tak aj tých pár kW by ho mohlo pekne vzpruzit
Citovať
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:28   
mhlavaty Takze to znamena ze AGR sa neda dat ani na tych 81 kw chipom na tu optimalizaciu bez tych drahych dalsich uprav motora ?
Citovať
jaster-83
Povedomá tvár - Favorito (44)
Založený: 16 september 2010
Príspevky: 735
Nabehané: 12 dní 13 hod 30 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:44   
http://www.cimbu.cz/index.php?.....mp;lng=cze
_________________
1U5 AVU
6U1 AMH
6Y5 ASY
N15 GA14DE
3B6 AVF
Citovať
avelmak
Obľúbený člen - Bawo (94)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2089
Nabehané: 1 mes 14 dní 15 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:46   
aleno-da sa kludne.Na tych 80kW kludne.Ak chces napis.
Citovať
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:52   
Lebo mne jeden zmamy hovoril.ze chipol.obtok dokonca na 85 kw bez nejakych vymen turba a podobne aj toto.je mozne ? Nevadi tomu ani to.ze to su pevne lopatky?


Naposledy upravil Aleno9 dňa 31.03.2019 19:55, celkom upravené 1 krát.
Citovať
avelmak
Obľúbený člen - Bawo (94)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2089
Nabehané: 1 mes 14 dní 15 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:53   
Pisem ti ss.
Citovať
keyness
Povedomá tvár - Favorito (29)
Založený: 23 máj 2011
Príspevky: 663
Nabehané: 12 dní 6 hod 18 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 19:55   
Do tohoto stareho uzasneho motora netreba vrtat. Raketa to nikdy nebude dizajn to ma uz za sebou, proste si nepochopil ucel alebo aky ma zmysel vlastnit tento motor. Ale ja ti to napisem jazdi tes sa este 15 rokov bez problemov. Obtokove turbo je bez-udrzbove nema lopatky-VARIABILNE natacanie zazraky sa s tym nedaju ale zato sa ti odvdaci ziadne nudzove rezimy.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.03.2019 20:32   
Chlapci nechcete pochopiť.Dať sa dá,ale je to cigánska robota.Všetko čo sa týka výkonu,teda aj čipovanie je kompromis viacerých vecí,a ak ani jedna zo základných požiadavok výkon - spolahlivosť - spotreba - dymivosť nemá dostať na frak,tak od tej myšlienky je lepšie upustiť.Bude to iba o jeden črep viac na ceste
Ten motor je dobrý (skvelý) tak ako je,obtokové turbo je v spolahlivosti dobehnuteľné iba vodou chladenými starými turbami.Sami si musíte odpovedať čo urobíte,aké sú vzťahy som vysvetlil,buď rozumiete alebo vám škoda čokoľvek vysvetlovať,máte svoj rozum,nepýtajte sa ak základné veci pochopiť neviete.Cigánska robota,je to vaše robte ako myslíte
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 31.03.2019 20:41   
Aleno9 napísal:
Lebo mne jeden zmamy hovoril.ze chipol.obtok dokonca na 85 kw bez nejakych vymen turba a podobne aj toto.je mozne ? Nevadi tomu ani to.ze to su pevne lopatky?



A rozmýšlať vlastnou hlavou vieš ? Známy hovoria kadečo,hlavne nenesú zodpovednosť vôbec za nič takže trepať môžu od rána do večera.Čipol,to mi je jasné,to sú tiež čiperi ako za korunu nožík.Na rotačke ťa čipne chlapec čo u ńa robil za 10 min a budeš "zírať" ,ale to neznamená že ak sa "dá" že by to trebárs urobil sám sebe.To je aj taký čip...ale auto ide ako bláznivé.Že sa dá urobiť potreba bez stiahnutia gatí je jasné,ale zdravý jedinec to predsa len neurobí.
Citovať
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
PríspevokZaslal: 31.03.2019 20:49   
Tak kebyze to chcem natiahnut na 150 kw to.viem.ze je nemozne ale na tych 81 kw sa tomu musi dat cipnut vsak hovoria ze TDI znesie aj o 20% viac vykonu bez zasahu mechan a 120 %z 66je presne 81
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum