Seat Leon - vymena spojky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0944315379
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29.09.2016 16:29
Zdieľať na Facebook

Seat Leon - vymena spojky

Príspevok od používateľa uwa0944315379 »

Zdravim caka ma vymena spojky seat leon 1.9 77kw bxe:) a chcem sa opytat ci ju staci objednat podľa vin cisla alebo ju treba dajak pomerat za rady dakujem :)
Naposledy upravil/-a uwa0944315379 v 27.04.2018 21:46, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laki oktavia tdi ide na vsetko, jak zeleny dolnik :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stačí podla kódu motora,BXE a predajca už vie presne.Menší problém je že sa treba rozhodnúť medzi zn LUK a Sachs. Sachs je predmontovaný,tj zložený a zoskrutkovaný do jedného celku zotrvačník,lamela a prítlačný kotúč,tj netreba strediť lamelu. U spojky LUK je potrebný montážna sada,prípravok SAC a teda aj strediť lamelu. Sachs je vhodnejší na motory kde je rezerva aj pre čip,naproti tomu LUK je komfortnejší,jemnejší
Na Leone vrelo doporučujem dať dole nápravu (10 minut práce) inak sú to galeje z prevodovku treba točiť inak nejde dať dole.No a hore pri montáži to je dobré tak akurát na pokurv..ie lamely,takže...náprava preč a robí sa to potom ako hračka.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Za 10-min dole nápravnica na Leone? - dobré.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Mozno 20.. ale ide to jednoducho a rychlo problem je potom treba geometriu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možno nie 10 ale 11,prehnal som to :)
Schválne si to zrekapitulujme.Prevodovka ide dole,to znamená že ide von jedna aj druhá poloos.Ak sú poloosi vonku,tak teraz ide tá práca "navyše" - dve a dve skrutky na 13 klúč zodpodu ktoré držia riadenie. Na riadiace tyčky sa zakvačí malý španifér,druhý koniec do spružiny a došponuje.
[img]https://s17.postimg.cc/e0q9jtaln/DSCN7716.jpg[/img]
Tým ostane riadenie hore a na mieste,a nápravnica môže odísť.Ostali už iba štyry skrutky nápravnice na 21 klúč.Logicky pod nápravnicu hydraulický zdvihák a spustiť dole
[img]https://s17.postimg.cc/yxmhoj62j/DSCN7718.jpg[/img]

Asi to bude predsa len na 10 min
Bez geometrie,na to je tiež trik ako nápravu presne na pôvodné miesto.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Len tak detail toto je leon 1 teda sa zabudlo na tycky stabilizatora .. ktore su u dvojky na tlmic
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kde vidíš či pán rieši Leon I alebo II ? Ak áno tak je to horšie,tie tyčky na dvojke ak nemali ošetrené prebytočné závity resistinom tak môže rovno odrezať karbom,s tým sa srať neoplatí,lebo práca si ich cenu zoberie
alterego
Príspevky: 289
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Motor BXE sa dával iba do Leona II.
uwa0944315379
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29.09.2016 16:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944315379 »

Prepacte nenapisal som ze je to rocnik 2008 :) ale dakujem za rady ;) lebo niekde som cital ze treba spojku najpr pomerat ci co ze to su viac velkosti
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

keyness napísal:Mozno 20.. ale ide to jednoducho a rychlo problem je potom treba geometriu
Chcem sa opýtať. Pred rokom som menil spojku, išla dole nápravnica, no brat mi vravel že nemusím dať na geometriu. Ja som myslel že bude treba no on mi vravel, ide diera na dieru tak netreba. S tyčkami riedenia sa nehýbalo ostali zafixované, auto ide rovno. Určite sa geo. trocha rozhodilo ale či ostalo v tolerancii?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Záleží či to už rozoberá so zretelom na to,aby sa to dostalo pri montáži späť úplne identicky.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Nikdy to netrafis diera na dieru su tam nejake vole toboz ak to bolo demontovane stylom ze nie odsrobovany srob na gulovom cape ale cely cap uvolneny z ramena tie tri skrutky
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Čapy na ramene sú lisované a bolo dávané dole naraz komplet nápravnica spolu z ramenami, čapy na ramenách ostali. A áno šrób z guláku sa dal dole a krásne to celé zišlo dole.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

mhlavaty napísal:Záleží či to už rozoberá so zretelom na to,aby sa to dostalo pri montáži späť úplne identicky.
Robil som to z bratom, robí už mechanika cez 30-rokov tak dúfam že bral na to zreteľ. Vravím ja som myslel že dám na geo. no on že nemusím.
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných