983 578
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Leon - výmena motorového oleja

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
mifo626
Založený: 14 apríl 2017
Príspevky: 12
Nabehané: 3 hod 50 min
Predmet: Seat Leon - výmena motorového oleja PríspevokZaslal: 14.10.2018 00:02   
Čaute chalani, kúpil som seat leon 1,9 tdi (2001) a chcel by som vymeniť motorový olej lenže neviem aký tam bol. Čo mám spraviť ? Aký tam mám dať ?
Citovať
bokszos
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 37
Nabehané: 6 hod 22 min
PríspevokZaslal: 14.10.2018 08:10   
tak najlepšie v tomto prípade repkovy olej alebo keď je lacnejšia tak môže byť a slnečnicovy olej, ale ja osobne by som tam dal čo mi ostalo od hranoliek!
Citovať
dreeevo
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 21 november 2010
Príspevky: 171
Nabehané: 11 hod 16 min
PríspevokZaslal: 14.10.2018 08:25   
Nenapísal si aký motor presne máš ...ale podla roku výroby by to mala byť ešte rotačka 1.9tdi 66/81kw...ja som tiež niečo podobné riešil ale na tolede 2000 tdi/81kw, nalial som tam valvoline max life 5w-40....splňuje to VW normu 505.00 pre ten motor a sám motor ide tiež pekne potichu (v rámci naftových možností :D)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.10.2018 08:29   
V tom ročníku 2001 tam mohli byť dva typy Tdi motorov.Takže v oboch prípadoch 5W40 ale v prípade motora ARL čo je PD motor treba aby mal olej normu 50501,to je na balení oleja vyznačené.Proste treba žiadať olej 5W40 z normou 50501,každý predajca už vie o čom je reč.Ak to je AGR alebo AHF tak tú normu sledovať nie je nutné,ale je možné aj tu použiť taký olej.Má niektoré velmi dobré vlastnosti navyše,takže ho možno použiť do oboch typov.Ale norma 50501 je nevyhnutná iba u toho ARL.
Citovať
jergusko
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (117)
Založený: 13 júl 2009
Príspevky: 1623
Nabehané: 5 dní 16 hod 25 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 14.10.2018 15:06   
Na to vôbec nepozeraj, aký tam bol predtým, to je úplne jedno. To je taká povera ešte zo socíku, keď sa po dlhodobom používaní minerálneho oleja nemal dávať syntetický, lebo minerálny robil usadeniny a syntetický by ich mohol rozpustiť a mohli sa upchať niektoré olejové kanáliky.
Toto už dávno neplatí. Daj tam 0W 40 a na nejaké normy sa vyprdni. Tie normy sú stanovené tak nízko, že ich spĺňa úplne všetko.
Pozerať pri oleji na nejaké stupídne VW normy, ktoré sú tam napísané len aby sa to celé tvárilo dôležito, majú asi taký význam, ako keby bola norma na pneumatiky, ktorá by určovala, že musia byť gumené, čierne a guľaté.
To 0W tam daj, lebo ide zima. To, že každý doporučuje 5W (obvykle 5W 30) je dané tým, že skoro nikto nevie, čo tie čísla znamenajú.
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3294
Nabehané: 6 dní 23 hod 42 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 14.10.2018 18:17   
Jergusko, ak sa do toho nerozumies, tak radsej nepis nic!

Videl som dost motorov, ktore klakli kvoli nespravnemu olejovemu servisu. Aj teraz jeden taky mam v dielni. A ma najazdenych necelych 100 tis km. Nepriamovstrekova jednoducha japonska atmosfera zabita nespravnym olejovym servisom.

Asi najrychlejsie sa nespravny olej prejavi u PD motorov.

Preto autor temy nech si dokladne prispevok mhlavateho a riadi sa nim. 5w40 pre tdi na nase podmienky je o.k. Uz len dodrzat normu.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (576)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10442
Nabehané: 3 mes 29 dní 0 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 14.10.2018 18:30   
u PD sa z olejom nesranduje, ale moze mat aj rotacku...ked takto sproste zada dotaz, tak odpoved musi byt 2x dlhsia a docka sa aj konspiracnych odpovedi, ktore by v 50% mohli byt aj dobre...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.10.2018 18:42   
Olej je krv motora.Komu je jedno či A-čko B-čko a pozitív či negatív nech si tam naleje hoci aj olej po hranolkoch ak má taký názor.Nič proti,len nech nikomu inému neradí nič,zlomyselnosť sem nepatrí
Pán odpoveď dostal...aj dve...pre rotačku 5W40 s normou 505 00
a pre PD 5W40 s normou 505 01
U PD motora je tá norma nevyhnutná,motor má špecifiká aké nemá žiaden iný motor
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3343
Nabehané: 20 dní 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 14.10.2018 19:27   
Možno moj príspevok bude off-topic

a niektorých aj naštvem ...

Ale ja používam olej špecifikácie VW 505.01 do atmo motora 1.8
fungujúceho na LPG , práve kvoli hrubke mazacieho filmu a kvoli dobrým studeným štartom , aj kvoli lepšiemu chladeniu motora v letných horúčavach...

Za mňa olej 5W-40 špecifikacie ACEA A3/B4 C3
veľký PALEC HORE !
Citovať
Mateusz737
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 19
Nabehané: 4 hod 19 min
PríspevokZaslal: 15.10.2018 07:10   
martin cichy napísal:
Jergusko, ak sa do toho nerozumies, tak radsej nepis nic!

Videl som dost motorov, ktore klakli kvoli nespravnemu olejovemu servisu. Aj teraz jeden taky mam v dielni. A ma najazdenych necelych 100 tis km. Nepriamovstrekova jednoducha japonska atmosfera zabita nespravnym olejovym servisom.

Asi najrychlejsie sa nespravny olej prejavi u PD motorov.

Preto autor temy nech si dokladne prispevok mhlavateho a riadi sa nim. 5w40 pre tdi na nase podmienky je o.k. Uz len dodrzat normu.


Aký japonec to kľakol???
Ja som chcel prejsť u Carismy 1.6 z 5w50 na 0w30 a bolo mi to zatrhnute kvôli možnému rozpusteniu karbónu tak som to radšej neriskoval aj keď si myslím že by sa nič nestalo
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (438)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15878
Nabehané: 23 dní 10 hod 50 min
PríspevokZaslal: 15.10.2018 11:53   
chlapi poradili spravne - Mr.Hlavaty aj Mr.Cichy maju pravdu.

Specialne pri PDckovych motoroch (74kW, 77kW, 85kW, 96kW, 1.9 110kW) TDI sa proste s olejmi nesranduje, a specialne nie na takejto starej masine ktora uz co-to ma za sebou. Osobne mam tiez doma PD motor v prevedeni 85kW, samozrejme 505.01 oleje.

Na viskozitu teda 0w-40 alebo 5w-40 nepozeraj ako na primarny parameter, absolutne najdolezitejsie je dodrzat normu ktoru predpisuje vyrobca motora. PDcko ma specialne aditiva (alebo spravne modifikatory) v oleji ktore su vyzadovane z dovodu honovania - finalneho opracovania materialu v motore plus jeho zlahka odlisnej konstrukcie oproti klasickym motorom (nema prilis vyznam popisovat tutok ako sa vytvara obrovsky tlak nafty vo vstrekovacoch). Nejdeme to tu dalej komplikovat tym ze do PD motora mozes pouzit aj olej ktory splna normu 507.00 - proste tam nalej 505.01 olej a maximalne 15.000km pripadne jeden rok, potom musi ist von.

Stare "rotackove" motory ktore boli spomenute su 66kW a 81kW verzie, tam moze ist akykolvek olej co splna normu 505.00 alebo 507.00. Tieto su daleko menej citlive na olej nez PD bracekovia.

Napoveda : olej vzdy vymienaj pred zimou. Prdlajz makovy ti je platny olej co ma za sebou 14.400km najazdenych cely rok, ked udrie december a -15 teploty. Kazdemu je jasne ze zima je najnarocnejsie obdobie na mazanie, a prave preto chces v motore olej ktory uz nie je "vypotrebovany" a ktory uz toho nema proste dost.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2096)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18850
Nabehané: 3 mes 12 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.10.2018 15:28   
laco1871...nie si sám kto to objavil,ten olej má zaujímavé plus vlastnosti.I keď prioritne riešil potreby PD-čiek,viem viac ľudí ktorý ho už dlhšiu dobu dávajú práve do benzínov a sú s tým spokojný.Čo mňa stále fascinuje u tohoto oleja,sú motory vnútorne čistučké aj pri velmi vysokých km.Proti ktorémukoľvek PD čku z pol mega km je benzinový motor ktorý mám v Roveri proste humusový.Ja tiež ešte jednu dve výmeny oleja potiahnem na 5W30 a prejdem na PD-kový 505 01.Motor už bol do šróbika rozobraný (pri 200 tis km) a úplne vyčistený,takže výsledok bude z prvej ruky.Ten sajrajt čo v tom Roveri bol by som nevyškrabal z pätdesiatikch PD čiek dokopy.Ale ...žiaľ predchádzajúci majiteľ počúval na radu nejakého blba že je terno ak prejde na "hustejší" 10W40.Tá do neba volajúca kravina ma stála kompletné rozobratie motora.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3343
Nabehané: 20 dní 16 hod 33 min
PríspevokZaslal: 15.10.2018 17:58   
m hlavaty ,

ked idem do Nemecka 1300 km s dvoma prestávkami po cca 1,5-2 hod

a ten motor beží vkuse okolo 3800-4000 rpm ,tak sa vnutri toho motora nemaju čo robiť usadeniny , hocjaký olej by som tam nalial, s tým, že behám aj v Nemecku okolo 1500-2000 km za mesiac a ked sa vratim na Slovensko menim olej automaticky, či je tam najazdené od vymeny 6500 alebo 8500 km alebo kolko ,nezaujíma ma to....
Jednoducho kupim spominaný olej v TESCU ,vymením a hotovo.

A starý olej dávam kamarátom, čo maju samo-domo vyrobené piecky v ktorých spaĺujú ten "opotrebovaný" olej...

A keby chcel niekto rýpať,že ekologia, tak tie piecky su premakané do takýchto detailov, že ten olej sa tam prakticky splyňuje a horí modrým plameňom ako normalne v kotli na zemny plyn...
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (89)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3294
Nabehané: 6 dní 23 hod 42 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 15.10.2018 18:10   
Suzuki jimny 1.3 16v.
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum