Seat Leon - výmena motorového oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mifo626
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 14.04.2017 10:31
Zdieľať na Facebook

Seat Leon - výmena motorového oleja

Príspevok od používateľa mifo626 »

Čaute chalani, kúpil som seat leon 1,9 tdi (2001) a chcel by som vymeniť motorový olej lenže neviem aký tam bol. Čo mám spraviť ? Aký tam mám dať ?
bokszos
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 16.04.2012 19:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bokszos »

tak najlepšie v tomto prípade repkovy olej alebo keď je lacnejšia tak môže byť a slnečnicovy olej, ale ja osobne by som tam dal čo mi ostalo od hranoliek! :40bd:
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Nenapísal si aký motor presne máš ...ale podla roku výroby by to mala byť ešte rotačka 1.9tdi 66/81kw...ja som tiež niečo podobné riešil ale na tolede 2000 tdi/81kw, nalial som tam valvoline max life 5w-40....splňuje to VW normu 505.00 pre ten motor a sám motor ide tiež pekne potichu (v rámci naftových možností :D)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tom ročníku 2001 tam mohli byť dva typy Tdi motorov.Takže v oboch prípadoch 5W40 ale v prípade motora ARL čo je PD motor treba aby mal olej normu 50501,to je na balení oleja vyznačené.Proste treba žiadať olej 5W40 z normou 50501,každý predajca už vie o čom je reč.Ak to je AGR alebo AHF tak tú normu sledovať nie je nutné,ale je možné aj tu použiť taký olej.Má niektoré velmi dobré vlastnosti navyše,takže ho možno použiť do oboch typov.Ale norma 50501 je nevyhnutná iba u toho ARL.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Na to vôbec nepozeraj, aký tam bol predtým, to je úplne jedno. To je taká povera ešte zo socíku, keď sa po dlhodobom používaní minerálneho oleja nemal dávať syntetický, lebo minerálny robil usadeniny a syntetický by ich mohol rozpustiť a mohli sa upchať niektoré olejové kanáliky.
Toto už dávno neplatí. Daj tam 0W 40 a na nejaké normy sa vyprdni. Tie normy sú stanovené tak nízko, že ich spĺňa úplne všetko.
Pozerať pri oleji na nejaké stupídne VW normy, ktoré sú tam napísané len aby sa to celé tvárilo dôležito, majú asi taký význam, ako keby bola norma na pneumatiky, ktorá by určovala, že musia byť gumené, čierne a guľaté.
To 0W tam daj, lebo ide zima. To, že každý doporučuje 5W (obvykle 5W 30) je dané tým, že skoro nikto nevie, čo tie čísla znamenajú.
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Jergusko, ak sa do toho nerozumies, tak radsej nepis nic!

Videl som dost motorov, ktore klakli kvoli nespravnemu olejovemu servisu. Aj teraz jeden taky mam v dielni. A ma najazdenych necelych 100 tis km. Nepriamovstrekova jednoducha japonska atmosfera zabita nespravnym olejovym servisom.

Asi najrychlejsie sa nespravny olej prejavi u PD motorov.

Preto autor temy nech si dokladne prispevok mhlavateho a riadi sa nim. 5w40 pre tdi na nase podmienky je o.k. Uz len dodrzat normu.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

u PD sa z olejom nesranduje, ale moze mat aj rotacku...ked takto sproste zada dotaz, tak odpoved musi byt 2x dlhsia a docka sa aj konspiracnych odpovedi, ktore by v 50% mohli byt aj dobre...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Olej je krv motora.Komu je jedno či A-čko B-čko a pozitív či negatív nech si tam naleje hoci aj olej po hranolkoch ak má taký názor.Nič proti,len nech nikomu inému neradí nič,zlomyselnosť sem nepatrí
Pán odpoveď dostal...aj dve...pre rotačku 5W40 s normou 505 00
a pre PD 5W40 s normou 505 01
U PD motora je tá norma nevyhnutná,motor má špecifiká aké nemá žiaden iný motor
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Možno moj príspevok bude off-topic lol

a niektorých aj naštvem ... :zg282:

Ale ja používam olej špecifikácie VW 505.01 do atmo motora 1.8
fungujúceho na LPG , práve kvoli hrubke mazacieho filmu a kvoli dobrým studeným štartom , aj kvoli lepšiemu chladeniu motora v letných horúčavach...

Za mňa olej 5W-40 špecifikacie ACEA A3/B4 C3
veľký PALEC HORE ! :hero:
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

martin cichy napísal:Jergusko, ak sa do toho nerozumies, tak radsej nepis nic!

Videl som dost motorov, ktore klakli kvoli nespravnemu olejovemu servisu. Aj teraz jeden taky mam v dielni. A ma najazdenych necelych 100 tis km. Nepriamovstrekova jednoducha japonska atmosfera zabita nespravnym olejovym servisom.

Asi najrychlejsie sa nespravny olej prejavi u PD motorov.

Preto autor temy nech si dokladne prispevok mhlavateho a riadi sa nim. 5w40 pre tdi na nase podmienky je o.k. Uz len dodrzat normu.
Aký japonec to kľakol???
Ja som chcel prejsť u Carismy 1.6 z 5w50 na 0w30 a bolo mi to zatrhnute kvôli možnému rozpusteniu karbónu tak som to radšej neriskoval aj keď si myslím že by sa nič nestalo
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

chlapi poradili spravne - Mr.Hlavaty aj Mr.Cichy maju pravdu.

Specialne pri PDckovych motoroch (74kW, 77kW, 85kW, 96kW, 1.9 110kW) TDI sa proste s olejmi nesranduje, a specialne nie na takejto starej masine ktora uz co-to ma za sebou. Osobne mam tiez doma PD motor v prevedeni 85kW, samozrejme 505.01 oleje.

Na viskozitu teda 0w-40 alebo 5w-40 nepozeraj ako na primarny parameter, absolutne najdolezitejsie je dodrzat normu ktoru predpisuje vyrobca motora. PDcko ma specialne aditiva (alebo spravne modifikatory) v oleji ktore su vyzadovane z dovodu honovania - finalneho opracovania materialu v motore plus jeho zlahka odlisnej konstrukcie oproti klasickym motorom (nema prilis vyznam popisovat tutok ako sa vytvara obrovsky tlak nafty vo vstrekovacoch). Nejdeme to tu dalej komplikovat tym ze do PD motora mozes pouzit aj olej ktory splna normu 507.00 - proste tam nalej 505.01 olej a maximalne 15.000km pripadne jeden rok, potom musi ist von.

Stare "rotackove" motory ktore boli spomenute su 66kW a 81kW verzie, tam moze ist akykolvek olej co splna normu 505.00 alebo 507.00. Tieto su daleko menej citlive na olej nez PD bracekovia.

Napoveda : olej vzdy vymienaj pred zimou. Prdlajz makovy ti je platny olej co ma za sebou 14.400km najazdenych cely rok, ked udrie december a -15 teploty. Kazdemu je jasne ze zima je najnarocnejsie obdobie na mazanie, a prave preto chces v motore olej ktory uz nie je "vypotrebovany" a ktory uz toho nema proste dost.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

laco1871...nie si sám kto to objavil,ten olej má zaujímavé plus vlastnosti.I keď prioritne riešil potreby PD-čiek,viem viac ľudí ktorý ho už dlhšiu dobu dávajú práve do benzínov a sú s tým spokojný.Čo mňa stále fascinuje u tohoto oleja,sú motory vnútorne čistučké aj pri velmi vysokých km.Proti ktorémukoľvek PD čku z pol mega km je benzinový motor ktorý mám v Roveri proste humusový.Ja tiež ešte jednu dve výmeny oleja potiahnem na 5W30 a prejdem na PD-kový 505 01.Motor už bol do šróbika rozobraný (pri 200 tis km) a úplne vyčistený,takže výsledok bude z prvej ruky.Ten sajrajt čo v tom Roveri bol by som nevyškrabal z pätdesiatikch PD čiek dokopy.Ale ...žiaľ predchádzajúci majiteľ počúval na radu nejakého blba že je terno ak prejde na "hustejší" 10W40.Tá do neba volajúca kravina ma stála kompletné rozobratie motora.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

m hlavaty ,

ked idem do Nemecka 1300 km s dvoma prestávkami po cca 1,5-2 hod

a ten motor beží vkuse okolo 3800-4000 rpm ,tak sa vnutri toho motora nemaju čo robiť usadeniny , hocjaký olej by som tam nalial, s tým, že behám aj v Nemecku okolo 1500-2000 km za mesiac a ked sa vratim na Slovensko menim olej automaticky, či je tam najazdené od vymeny 6500 alebo 8500 km alebo kolko ,nezaujíma ma to....
Jednoducho kupim spominaný olej v TESCU ,vymením a hotovo.

A starý olej dávam kamarátom, čo maju samo-domo vyrobené piecky v ktorých spaĺujú ten "opotrebovaný" olej...

A keby chcel niekto rýpať,že ekologia, tak tie piecky su premakané do takýchto detailov, že ten olej sa tam prakticky splyňuje a horí modrým plameňom ako normalne v kotli na zemny plyn... :4012:
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Suzuki jimny 1.3 16v.
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní