820 302
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Leon - sekanie vykonu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
Predmet: Seat Leon - sekanie vykonu PríspevokZaslal: 03.02.2019 14:41   
Seat Leon 1m, 1.9 TDI, 66kw, AGR,2001, odometer 192 000km,
Dobry den, mam mensi problem ktory by vela ludi ani neresilo. Motor ide inak krasne ziadne problemy krasny tah na dany vykon a krutak. Avsak ked pridam napriklad 3 prevodovy stupen k podlahe od spodneho spektra otaciek, krasne zapne turbo od tych 1500 ( pri 2000 zatlacenie do sedacky) ale pri 2500 otackach nastava mala strata vykonu proste turbo vypne a ide k 3000 ot ako sdi a pri 3000 znova zatlaci aj turbo citelne je tam take seknutie vykonu a vzdy len vtedy ked sa to prezenie s plynom, ked dam trochu plynu krasne plynulo vytoci rychlost so zatahom turba, ale pri plnom kotli je tam ten sek, ze pri 2500 akoby nastal proti vietor a pri 3000 znova tlaci. Dalej je to poznat na 5 rychlostnom stupni pri dialnicnom zrychlovani pri 100 kmh ked sa da plny plyn motor krasne zatlaci do sedacky a za 2 sekundy citit akoby nejaky brzdu akokeby narazovy vietor, potom zase motor ma tendenciu zrychlit ale zase ho nieco pribrzdi a je to vidiet aj na spotrebe, pri dlbodobej 130, 140 spotreba 6.0-6.4l , a nad 160 kmh sa to sprava ako sdi ale zase to nie je az taky problem kedze 160 sa aj tak nikde nejazdi to len pre zaujmavost, na diagnostike vypisalo jedinu chybu, nieco ohladom RJ. Moze toto robit ta riadiaca nejaky kabel zhnil alebo skor mam riesit turbo, podtlak, vahu vzduchu a taketo veci ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19954
Nabehané: 3 mes 23 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.02.2019 15:08   
Neoporučujem riešiť čo nie je jasné...čo sa týka kábla.Tam ani jeden káblik v motor menežmente nie je bez "dozoru" teda žiadne prerušenie ani skrat ani odpojenie sa neujde oku RJ a neujde zápisu chyby.Existujú ale odchýlky ktoré ponechá RJ žiť pretože predstavujú prevádzkový stav aj keď zabiehajú občas mimo pásma kde by mali byť.To bude tento prípad kde RJ toleruje odchýlku tlaku turbíny (99,99% predpoklad)
Nutné skontrolovať chod na tiahle banky,čiže variabilitu turbíny,zrejme je zatuhnutá a spôsobuje zpomalené pohyby,to by znamenalo vyčistenie.U daného typu je možnosť čistenia turbíny ako celku v ultrazvuku bez demontáže turbíny zo zberného potrubia,ona turbínka krásne vôjde už do 2 lt ultrazvuku,parohy ostanú von a turbína celá ponorená,2x20 min pri 60°C v multifrekvenčnej a je čistá ako z fabriky.A nehrozí žiadne z úskalí ktoré hrozia demontážou turbínky z výfukových parohov.
Citovať
Aleno9
Založený: 15 júl 2018
Príspevky: 25
Nabehané: 3 hod 15 min
PríspevokZaslal: 03.02.2019 15:25   
Pokial predchadzajuci majitel nemenil turbinu tak podla kodu Agr nie je variabilita ale este obycajne odtokove turbo
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2306)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19954
Nabehané: 3 mes 23 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.02.2019 15:48   
Pokiaľ je obtok,tak je situácia tá samá,akurát ovládanie odfuku je v opačnom garde - tlak sa redukuje
Či je to regulácia jedna či druhá je šumafuk,za 5 minút je výsledok,treba nalogovať jazdu v plnom zaťažení a netreba nič hádať
Citovať
tonoaaa
Povedomá tvár - Favorito (24)
Založený: 19 január 2009
Príspevky: 532
Nabehané: 3 dní 21 hod 8 min
PríspevokZaslal: 03.02.2019 17:27   
Presne tak, treba spravit log. Pri tak vyraznom poklese to je lahko odhalitelne. Mne toto iste robila nespravna vaha vzduchu. Mala iny prevodnik a davala strasne vysoke hodnoty pre RJ. Tym padom limitery pre zabranenie dymivosti neobmedzovali vstrekovane mnozstvo paliva, jazda bola trhava a pri dlhsom krmeni rj hodnotami, ktore boli pre nu "neuveritelne" to padlo do nudzaku bez zapisu chyby, ale po uvolneni pynu slo auto krasne dalej, nebolo potrebne vypnutie a zapnutie zapalovania. Pri tak starom aute je mozne, ze je niekde aj unik podtlaku pre regulaciu, ak je vsak nabeh vykonu bez zmeny oproti stavu ked vsetko fungovalo tak to nemusi byt tento pripad. Nejaky "odbornik" nemenil podtlakove hadicky? Ludia tam zvyknu popchat vsetko mozne co plus minus sedi avsak celkovy objem sa zmeni a uz sa uberaju tolerancie odchylok a lahsie kazda dalsia odchylka sposobi problem.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum