Seat Leon Cupra R 2005, 1.8 T165KW kod motora BAM 180 000km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
Seat Leon Cupra R 2005, 1.8 T165KW kod motora BAM 180 000km
Zdravím Vás, zrejme mam nejaký problém s autom a potrebujem poradiť. Mam cupru 165kw upravenú na 200kw chip +väčšie sanie, 2 intercoolery, iridiove sviečky, športový filter atď.
Problém je v tom, že cítiť z vyfuku benzin a keď vytáčam motor (idem napr 200km/h) tak od vyfuku hore cely naraznik aj kufor ma také čierne akoby kvapky ktoré idú z vyfuku, pýtal som sa známych že čím to môže byť tak mi všetci povedali že to je normálne že pri takom výkone je bežné že potiahne viac benzínu a že to čierne v okolí vyfuku je nespaleny benzin a preto to je aj cítiť ale stále mi to neda pokoj a stále čítam rôzne fóra a píšu že to môže byť kat alebo lambda atď len každý mal iny problém... ešte nikde som nevidel aby niekto písal že ma cely čierny naraznik :D a obávam sa aj STK, olej ani voda nemizne a spotreba je podľa mňa normálna keď idem napr 90km/h po rovine tak cca 9l
Problém je v tom, že cítiť z vyfuku benzin a keď vytáčam motor (idem napr 200km/h) tak od vyfuku hore cely naraznik aj kufor ma také čierne akoby kvapky ktoré idú z vyfuku, pýtal som sa známych že čím to môže byť tak mi všetci povedali že to je normálne že pri takom výkone je bežné že potiahne viac benzínu a že to čierne v okolí vyfuku je nespaleny benzin a preto to je aj cítiť ale stále mi to neda pokoj a stále čítam rôzne fóra a píšu že to môže byť kat alebo lambda atď len každý mal iny problém... ešte nikde som nevidel aby niekto písal že ma cely čierny naraznik :D a obávam sa aj STK, olej ani voda nemizne a spotreba je podľa mňa normálna keď idem napr 90km/h po rovine tak cca 9l
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
https://youtu.be/-ha1obzqI9s - - - tu počujem taky zvláštny zvuk, neviem či to má vydávať taky zvuk alebo je niekde chyba
https://youtu.be/qG3M3AmPuGc - - - tu je počuť akoby tikanie v okolí nadobky chlad. kvapaliny
https://youtu.be/S3Yk4vbU7oY - - - tu je ešte vyfuk
https://youtu.be/qG3M3AmPuGc - - - tu je počuť akoby tikanie v okolí nadobky chlad. kvapaliny
https://youtu.be/S3Yk4vbU7oY - - - tu je ešte vyfuk
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím že EK bude veselá,pretože aj napriek čipu nesmie motor produkovať spaliny v takom rozsahu a už vôbec nie aby pach razil po benzíne.Dá sa iba tušiť že motor ide z prebytkom paliva,aj spotreba samotná tomu nasvedčuje.Bez ohľadu na výkon pri ustálenej rýchlosti 90 km/hod je nutný výkon na úrovni 45kW a tomu by mala zodpovedať zhruba aj spotreba.Mal som pár velmi výkonných strojov ktoré žrali aj trávu pri ceste a pri ťažkej nohe by som urobil max tak Ba a späť (200 km) z celej nádrže.Ale pri ustálenej rýchlosti sa dalo hravo robiť spotreby okolo aj pod 8 lt.Ono 2,5 tonová mašina bude vždy trochu rozdiel.9 lt spotrebu urobil BMW750 iL NZ - Bardejov a späť a to sa nedá ani celkom nazvať ustálenou rýchlosťou,skúr iba že žiadna naháňačka.
Samozrejme že riešenie ide cez diagnostiku,ale vzhľadom na to že východzí motor je 1,8T a ešte čipnutý,to vidím ako velké štastie ak sa trafí super diagnostik.Pretože ani sériovku nezvládne 99,99% mechanikov.Čo tu bolo okolo týchto mašín,všetky viac stály ako jazdili,nik ich nechcel servisovať.Je to super agregát,do prvej poruchy
Zvuk ani nejdem počúvať,tu je nutné vidieť hodnoty než počúvať zvuk
Samozrejme že riešenie ide cez diagnostiku,ale vzhľadom na to že východzí motor je 1,8T a ešte čipnutý,to vidím ako velké štastie ak sa trafí super diagnostik.Pretože ani sériovku nezvládne 99,99% mechanikov.Čo tu bolo okolo týchto mašín,všetky viac stály ako jazdili,nik ich nechcel servisovať.Je to super agregát,do prvej poruchy
Zvuk ani nejdem počúvať,tu je nutné vidieť hodnoty než počúvať zvuk
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
mas to zle cipnute a rozpadlo sa to. Davidko, u nas v nasej krasnej krajine je bezpecne a v pohode lietat 200 ?
Sa mi pripomenul iny Davidko - to urcite nie si ty a zrejme takto ani nechces dopadnut.. https://www.topky.sk/cl/10/1352199/Zabi ... o-slobode-
Ja viem ze ty si daleko lepsi sofer ako henten Davidko, a ze ty to mas daleko predaleko viac v ruke. Mne je to jasne.
.
.
>> Bez ohľadu na výkon pri ustálenej rýchlosti 90 km/hod je nutný výkon na úrovni 45kW
daleko menej... neviem presne ale na sedanik tejto hmotnosti a aerodynamiky odhadujem okolo 20kW. Povedane inak, keby 45kW bolo potrebnych, Skoda 100, 110, 1000, 105 by nemohli jazdit 130-145km/h... lebo tych 45kW proste nemali. Samozrejme ze aerdynamika a hmotnost hraju svoju ulohu (GMC Yukon XL versus Opel Korza), ale 45kW nabeton nie pre golfa, pasatta, superba, sedany kombiky.
A ked uz Leonik, tak si dajme konkretny priklad z Golfa : http://www.maxtuning.sk/novy/galeria/golfsdi.php
51kW seriovy vykon na hladkom diesli, 163km/h maximalna rychlost. Takze uz je jasne ze 90km/h a 45kW sa nekona.
.
.
>> Čo tu bolo okolo týchto mašín,všetky viac stály ako jazdili,nik ich nechcel servisovať.
prepana preco ? Co je na tej masine taky sialeny postrach ??
Sa mi pripomenul iny Davidko - to urcite nie si ty a zrejme takto ani nechces dopadnut.. https://www.topky.sk/cl/10/1352199/Zabi ... o-slobode-
Ja viem ze ty si daleko lepsi sofer ako henten Davidko, a ze ty to mas daleko predaleko viac v ruke. Mne je to jasne.
.
.
>> Bez ohľadu na výkon pri ustálenej rýchlosti 90 km/hod je nutný výkon na úrovni 45kW
daleko menej... neviem presne ale na sedanik tejto hmotnosti a aerodynamiky odhadujem okolo 20kW. Povedane inak, keby 45kW bolo potrebnych, Skoda 100, 110, 1000, 105 by nemohli jazdit 130-145km/h... lebo tych 45kW proste nemali. Samozrejme ze aerdynamika a hmotnost hraju svoju ulohu (GMC Yukon XL versus Opel Korza), ale 45kW nabeton nie pre golfa, pasatta, superba, sedany kombiky.
A ked uz Leonik, tak si dajme konkretny priklad z Golfa : http://www.maxtuning.sk/novy/galeria/golfsdi.php
51kW seriovy vykon na hladkom diesli, 163km/h maximalna rychlost. Takze uz je jasne ze 90km/h a 45kW sa nekona.
.
.
>> Čo tu bolo okolo týchto mašín,všetky viac stály ako jazdili,nik ich nechcel servisovať.
prepana preco ? Co je na tej masine taky sialeny postrach ??
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 01.10.2019 17:57, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nevieme to je to co bolo napisane hore, ze auto treba vidiet a aj na diagnostike. Ake ma hodnoty. Napriklad taka uvarena lambda od teploty - ked sa premavas 200 po dedine, je v tom vyfuku "trosicku" teplejsie nez pri dedulovi co sa ruti od dochtora do kostola 52km/h.
A ked je tam trosicku teplejsie, moze sa stat ze lambda sa uvari. Nasledne uz lambda dobre nelambduje a je prieser na svete. Takisto moze byt podpaleny nejaky ventil, neuzatvara sa dobre, palivo prenika tam kde nema - ano do vyfuku - a potom trosicku smrdi. Nemusi dobre chodit nejaka sviecka s odlomenou spickou alebo zlomenym kablom (neviem ako su robene zapalovacie cievky, ci mas jednu pre vsetky valce alebo kazdy valec ma svoju), aj tam moze byt cirkus. Niekde na nejakom valci uz nebude dobra kompresia, vylamane piestne kruzky, nebude sa to utierat tak ako by sa malo, a aj pri uplne dobrych ventiloch nieco uteka do vyfuku co by uz v spalovacej komore nemalo byt.
Najvacsiu pravdepodobnost vsak mas v tom, ze chlapci co robili cip ho proste nespravili uplne uzasne. Pribili tam hodnoty ktore uz technika nezvlada a toto by mohol byt veselo jeden z prejavov.
A ked je tam trosicku teplejsie, moze sa stat ze lambda sa uvari. Nasledne uz lambda dobre nelambduje a je prieser na svete. Takisto moze byt podpaleny nejaky ventil, neuzatvara sa dobre, palivo prenika tam kde nema - ano do vyfuku - a potom trosicku smrdi. Nemusi dobre chodit nejaka sviecka s odlomenou spickou alebo zlomenym kablom (neviem ako su robene zapalovacie cievky, ci mas jednu pre vsetky valce alebo kazdy valec ma svoju), aj tam moze byt cirkus. Niekde na nejakom valci uz nebude dobra kompresia, vylamane piestne kruzky, nebude sa to utierat tak ako by sa malo, a aj pri uplne dobrych ventiloch nieco uteka do vyfuku co by uz v spalovacej komore nemalo byt.
Najvacsiu pravdepodobnost vsak mas v tom, ze chlapci co robili cip ho proste nespravili uplne uzasne. Pribili tam hodnoty ktore uz technika nezvlada a toto by mohol byt veselo jeden z prejavov.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 01.10.2019 18:02, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
david1208 napísal:ten cip bol robeny asi v nemecku takže nemyslím si že by bola chyba tam a k tej rýchlosti som sa uz vyjadril :D a keby bola na vine lambda tak by svietila kontrolka motora nie? lenže mne nesvieti žiadna kontrolka
Nemusí...je to vec úpravy,môže pokojne ísť úplne mimo lambda regulácie,to je jedna vec.Druhá..lambda s týmto dokopy nebude mať nič,labda je činná v ustálenom režime a pri požiadavke na výkon je mimo hry úplne pretože je zámer obohacovať.Či áno či nie,zistiť ako je zasiahnuté do menežmentu sa dá pozorným sledovaním hodnôt prípadne jednoduchým logom aby sa potrebné dalo odvodiť.Oscilom by to bolo za pár minút odsledované priamo zo sondy.Tu ale chýbajú úplne základné informácie napr. či chyba je chybou novou a motor takéto problémy nemal.Tj čo vôbec bolo...nie je o tom zmienka.Tento prípad je množstvom poznatkov tak akurát na krištálovú guľu.
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: 14.01.2018 21:30 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní