Seat ibiza - zadna naprava (nerovnomerne opotrebovane pneu)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 14.04.2008 11:35 Zdieľať na Facebook
Seat ibiza - zadna naprava (nerovnomerne opotrebovane pneu)
Dobry den,
manzelka pouziva na presun do/z prace seat ibiza 2003 1,4 74kW. V poslednych dnoch som spozoroval, ze vnutorna strana zadnych pneumatik je ocividne viac opotrebovana ako vonkajsia. Pneumatiky kupovane nove, ma ich druhu zimu. Siel som za mechanikom, skontroloval zadnu napravu a povedal mi, ze nic neobvykle nenasiel ( naprava, capy, atd ), ze to najskor vyzera na krivu napravnicu ( dovod skrivenia ze mohol byt naraz do nejakeho kanala, prekazky, ...). Tento problem som spomenul aj inemu mechanikovi, ten na auto pozrel a povedal, ze problem je vo vybitych zadnych tlmicoch, ze ich treba vymenit a bude to v poriadku.
Viem, ze je tazke takto cez forum diagnostikovat problem, chcem Vas len poprosit o Vas nazor, co by mohol byt problem, pretoze mne osobne sa tie zadne vybite tlmice nezdaju ako dovod nerovnomerneho zjazdenia pneumatik, skor ta napravnica (nechcem zbytocne vyhadzovat peniaze za tlmice ak problem je niekde inde)...ale som len laik, mozno je to uplne nieco ine. Podla Vas co to moze byt? Ak je to ta napravnica, viete mi odporucit, kde v okoli PO, KE viem zohnat pouzitu, alebo mam rovno zhanat novu?
Dakujem
manzelka pouziva na presun do/z prace seat ibiza 2003 1,4 74kW. V poslednych dnoch som spozoroval, ze vnutorna strana zadnych pneumatik je ocividne viac opotrebovana ako vonkajsia. Pneumatiky kupovane nove, ma ich druhu zimu. Siel som za mechanikom, skontroloval zadnu napravu a povedal mi, ze nic neobvykle nenasiel ( naprava, capy, atd ), ze to najskor vyzera na krivu napravnicu ( dovod skrivenia ze mohol byt naraz do nejakeho kanala, prekazky, ...). Tento problem som spomenul aj inemu mechanikovi, ten na auto pozrel a povedal, ze problem je vo vybitych zadnych tlmicoch, ze ich treba vymenit a bude to v poriadku.
Viem, ze je tazke takto cez forum diagnostikovat problem, chcem Vas len poprosit o Vas nazor, co by mohol byt problem, pretoze mne osobne sa tie zadne vybite tlmice nezdaju ako dovod nerovnomerneho zjazdenia pneumatik, skor ta napravnica (nechcem zbytocne vyhadzovat peniaze za tlmice ak problem je niekde inde)...ale som len laik, mozno je to uplne nieco ine. Podla Vas co to moze byt? Ak je to ta napravnica, viete mi odporucit, kde v okoli PO, KE viem zohnat pouzitu, alebo mam rovno zhanat novu?
Dakujem
-
- Príspevky: 3801
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 14.04.2008 11:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 14.04.2008 11:35 Zdieľať na Facebook
Pneu maju z vnutornej strany 30% dezen oproti vonkajsej strane, po sirke gumy postupne opotrebenie. Jednoducho evidentne zodratie vnutornej strany pneu na oboch zadnych kolesach oproti vonkajsej.
Prveho mechanika som sa pytal, ci problem nie je v geometrii, ale vravel mi, ze na zadnych kolesach geometriu nevie nastavit, ze sa nastavuje len na prednej a zadne sa len vlecu - tak asi je tam ta obycajna vlecena ( ale to sa len domnievam, netusim ). Pred 4. rokmi nastavoval na tom aute geometriu prave tento mechanik a nastavil ju dobre - ziadne opotrebenie pneumatik ( predne, zadne) nebolo.
Tiez si tie tlmice neviem logicky zdovodnit preco by nerovnomerne zodretie pneumatik sposobovali vybite tlmice.
Dakujem za rady
Prveho mechanika som sa pytal, ci problem nie je v geometrii, ale vravel mi, ze na zadnych kolesach geometriu nevie nastavit, ze sa nastavuje len na prednej a zadne sa len vlecu - tak asi je tam ta obycajna vlecena ( ale to sa len domnievam, netusim ). Pred 4. rokmi nastavoval na tom aute geometriu prave tento mechanik a nastavil ju dobre - ziadne opotrebenie pneumatik ( predne, zadne) nebolo.
Tiez si tie tlmice neviem logicky zdovodnit preco by nerovnomerne zodretie pneumatik sposobovali vybite tlmice.
Dakujem za rady
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Osobne tiež pochybujem že nadmerné opotrebovanie vnútornej strany dezénu by spôsobovali tlmiče.
Neúčinné tlmiče by mali byť príčinou tzv. „plôškovatenia“ dezénu, keď sa na ploche dezénu vytvoria také nepravidelné, viac opotrebované plôšky, tieto sú viditeľné pri osvetlení dezénu z boku.
Pri nadmernom opotrebení okrajov dezénu býva na príčine obvykle nesprávna geometria nápravy alebo podhustenie pneumatík, pripadne spoločne obidvoje.
Samozrejme ale dôkladná kontrola geometrie zadnej nápravy ani výmena tlmičov autu určite neuškodia.
Alebo potom sú ešte tzv. veci medzi nebom a zemou, keď sa niečo deje ale nevieme prečo.
Mám známeho, ktorý jazdí dlhšie trasy, obsadenosť obvykle 3 osoby. Keď mal pneumatiky obuté na 6“ plecháčoch, pneumatiky 195/65 R15 sa drali pravidelne. Keď obul hliníkové disky 7“ široké, ET podobné, za sezónu sa mu úplne zodrali vnútorné okraje pneumatík na zadnej náprave. Pri návrate k plecháčom zase všetko v poriadku. Geometriu nápravy opakovane kontroloval, bola v rámci predpísaných hodnôt, disky boli súmerné, centrické, pneumatiky nafúkané tak ako mali byť, .
Teoreticky by 195 mm široká pneumatika nemala mať žiaden problém so 7“ šírkou disku, doteraz neviem prečo to v tomto prípade spôsobilo taký účinok
Neúčinné tlmiče by mali byť príčinou tzv. „plôškovatenia“ dezénu, keď sa na ploche dezénu vytvoria také nepravidelné, viac opotrebované plôšky, tieto sú viditeľné pri osvetlení dezénu z boku.
Pri nadmernom opotrebení okrajov dezénu býva na príčine obvykle nesprávna geometria nápravy alebo podhustenie pneumatík, pripadne spoločne obidvoje.
Samozrejme ale dôkladná kontrola geometrie zadnej nápravy ani výmena tlmičov autu určite neuškodia.
Alebo potom sú ešte tzv. veci medzi nebom a zemou, keď sa niečo deje ale nevieme prečo.
Mám známeho, ktorý jazdí dlhšie trasy, obsadenosť obvykle 3 osoby. Keď mal pneumatiky obuté na 6“ plecháčoch, pneumatiky 195/65 R15 sa drali pravidelne. Keď obul hliníkové disky 7“ široké, ET podobné, za sezónu sa mu úplne zodrali vnútorné okraje pneumatík na zadnej náprave. Pri návrate k plecháčom zase všetko v poriadku. Geometriu nápravy opakovane kontroloval, bola v rámci predpísaných hodnôt, disky boli súmerné, centrické, pneumatiky nafúkané tak ako mali byť, .
Teoreticky by 195 mm široká pneumatika nemala mať žiaden problém so 7“ šírkou disku, doteraz neviem prečo to v tomto prípade spôsobilo taký účinok
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 14.04.2008 11:35 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak a 5 neregistrovaných