SEAT IBIZA DIESEL TROJVALEC AMF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

SEAT IBIZA DIESEL TROJVALEC AMF

Príspevok od používateľa jefo1 »

Prosím Vás ,môj SEAT stratil výkon pri otáčkach 1200-2100 min-1.Ak ma pracovať pri týchto otáčkach /pri záťaži/ strašne chveje.Napr.na trojke pri rýchlosti pod 60km/h.Keď má nad 2100 ot/min je motor pružný ako predtým.taktiež na päťke 90 nedá sa ísť-chveje a počuť dunivý zvuk.Môžete mi niekto poradiť ? Skúšali sme už :váhu vzduchu,prečistiť EGR ventil,snímač tlaku vzduchu ,"skrinku podtlakov"-umiestnenú pod kapotou vľavo hore.Diagnostika nevypisuje žiadne chyby.Počas jazdy ukázalo chybu váhy vzduchu a snímača tlaku-preto sme to skúšali vymeniť.
Vozidlo sme skúšali akcelerovať na trojke z 1500 ot/min ,ozýva sa tupý dunivý zvuk a motor začne akcelerovať až od 2100 ot/min. Vďaka
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Vzduchovy filter ste vymenili?
Presli ste detailne tesnost celeho sania (od filtra az po motor vsetky hadice, spoje... pozorne).

Napis sem presne kody chyb, ake to vypisuje.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Filtre paliva a sania su nové.Olej som tiež teraz kôli tomu vymenil predčasne /asi po 7000km/. Používam CASTROL 505.01 Auto má najazdene 71 000km.Membrána na variabilitu turba bola vyskúšaná "odsávačkou a zároveň tlakovou pumpou v jednom" orginál v dielni SEAT.Vraj po odsatí drží podtlak.
Je pravda ,že sacie potrubie od filtru som poriadne neskontroloval.Musím dodať že stalo sa to, s tým výkonom po výmene spodných silentblokov .Menili sa "pružné -uchytene v dvoch bodoch " za pevné.V značkovej dielni SEAT.Je mi jasné,že táto oprava s tým nesúvisí.
Vďaka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

uz som stretol aj masinu ktora mala odfajcene turbo tak ze v malych otackach robilo problem... ked sa dostalo nad nejakych 1900 tak tahalo jak sproste az do maxima ale pod tou hranicou to bola tragedia.

tak len aby si nemal to iste...

diagnostiku musite robit zaziva = pocas jazdy, kedze mas hentie spomenute veci vymenene/vycistene, tak doporucujem jednoducho skuknut to turbo na tych malych otackach. Kolko ma tlacit ti povie riadiaca jednotka a hodnota z nej, kolko v reali tlaci ti povie zase vaha vzduchu. A tie hodnoty mas vedla seba v dvoch kolonkach takze je jednoduche ich porovnat.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Prosim ta mp3-možeš mi napisať postup podľa diagnostiky na VAGu ako to mám nastaviť ? Vojdem do diagnostiky motora,vyberiem si pomocou + /-/ 0xx a v ktorých kolónkach to odčítam ? Dosť som sa "hral" s diagnostikou a porovnával som graf MAP senzora predpisany mi nesedi so skutočnosťou.Taktiež hodnoty jednotlivych vstrekov sú rozdielné.Počul som tiež že el.lišta v hlave ku jednotlivým vstrekom robi problém.
Skúšal som zablendovať EGR,no nepomohlo ,navyše žačala svietiť diagnostika ,tak som to naspäť odblokoval.Vačku som tiež prezrel ,je bez chyby .Vďaka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ze je vacka ok je mimoriadne podstatne, asi tam sypes taky olej ktory do toho PDcka patri. A to je dobre.


zaslepene EGR : kludne si to nechaj svietit, o nic sa nejedna. Ked budes auto predavat, odblendujes ho a vymazes chybu na diagnostike takze svietit nebude. KED TEN MOTOR DYCHA CERSTVY VZDUCH NAMIESTO SRACIEK, NIC ZLE SA MU STAT NEMOZE !!


vstrekovace : ake mas hodnoty vyvazovacich davok? Nemali by byt na volnobeh mimo rozsahu +-2.8mg/str (mg paliva na jeden stroke = impulz = vstrek). Pokial mas vsetky tri v rozmedzi od -0.8 do +0.8 tak nic dalej neries, to je bezne opotrebenie motora/vstrekovacov po 150.000km. Motor co ma 500.000km moze mat studeny tie hodnoty priblizne -1.5 az +1.5, zohriaty niekde okolo tych -0.8 az +0.8. Pri jazde pod zatazou mi mozes pichnut cely log, nenahnevam sa. Lista : obcas treba prihnut a prestriekat tie konektory, nic sa tomu nestane. Jemne a s citom.


ako diagnostikovat turbo : mal som tu pred tromi mesiacmi taky prispevok, bolo to v teme:

http://forum.autobazar.eu/kontrola-stav ... 13214.html


a keby si mal s hocicim problem, tak to proste naloguj a sem mi to capnes a ja skusim poradit.
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Pri vymene tych silentblokov - nepotrebovali odpajat nejake vzduchove hadice/rury na sani, za turbom? To by bolo este dobre prekontrolovat na zdvihaku.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Sanie som prekontroloval tak,že som odpojil hadicu od filtra vzduchu a pri voľnobehu zatlačil dlaňou.Podtlak je v poriadku,nikde nebolo nič počuť.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Sobota,02,Leden,2010,12:14:34
045 906 019 BG,,1.4l R3 EDC 0000SG 5180,

,Skupina A:,'001,,,,Skupina B:,'011,,,,Skupina C:,'013
,,otacky motoru,Inj. Quantity,Inj. period pozad.,chlazenii teplota,,otacky motoru,pozadovana MAP,Actual MAP,D.cycle MAP v.,,Cyl 1,Cyl 1,Cyl 1,
,ČAS,,3.0-9.0 mg/H,3...7*CA,80-110*C,ČAS, 2800...3200rpm,1650-2200 mbar,1650-2200 mbar,40-95%,ČAS,+- 1.9//2.8,+- 1.9//2.8,+- 1.9//2.8,
Značení,ZNAČKA, /min, mg/str,°KW,°C,ZNAČKA, /min, mbar, mbar, %,ZNAČKA, mg/str, mg/str, mg/str,
,1.33,1554,31.8,11.2,89.1,0.00,1470,1040.4,1009.8,24.7,0.66,0.00,-0.26,0.31,
,3.41,1827,44.7,15.8,89.1,2.04,1638,1672.8,1315.8,24.7,2.72,0.00,-0.28,0.33,
,5.49,2226,51.1,18.9,89.1,4.12,1953,1968.6,1795.2,29.9,4.80,0.00,-0.28,0.33,
,7.55,2667,48.9,19.9,89.1,6.18,2373,2091.0,2223.6,45.0,6.87,0.00,-0.28,0.33,
,9.63,3087,44.5,19.4,89.1,8.26,2814,2091.0,2111.4,49.0,8.94,0.00,-0.28,0.33,
,11.69,3486,40.9,19.4,89.1,10.32,3234,2091.0,2101.2,51.4,11.01,0.00,-0.28,0.33,
,13.77,3759,38.7,19.9,89.1,12.40,3591,2019.6,1999.2,54.2,13.08,0.00,-0.28,0.33,
,15.85,3990,37.3,19.9,89.1,14.48,3843,2009.4,1978.8,53.4,15.16,0.00,-0.28,0.33,
,17.94,4221,33.2,17.8,89.1,16.55,4074,1999.2,1989.0,51.8,17.26,0.00,-0.28,0.33,
,20.00,4347,28.5,14.3,89.1,18.63,4284,1999.2,1917.6,49.0,19.32,0.00,-0.28,0.33,
,22.08,4389,27.2,12.8,88.2,20.69,4368,1999.2,1876.8,43.0,21.40,0.00,-0.28,0.33,
,24.16,4368,27.7,13.3,88.2,22.77,4389,1999.2,1938.0,36.7,23.47,0.00,-0.28,0.33,
,26.22,4347,28.5,13.8,88.2,24.85,4347,1999.2,1999.2,34.7,25.54,0.00,-0.28,0.33,
,28.30,4368,27.7,13.8,88.2,26.91,4368,1999.2,2050.2,37.1,27.61,0.00,-0.28,0.33,
,30.40,4389,26.9,12.8,88.2,28.99,4389,1999.2,2029.8,39.8,29.69,0.00,-0.28,0.33,
,32.47,3990,0.0,-1.5,88.2,31.08,4389,1999.2,2009.4,41.4,31.77,0.00,-0.28,0.33,
,34.55,3066,0.0,-1.0,88.2,33.16,3003,1132.2,1305.6,24.7,33.85,0.00,-0.28,0.33,

cely subor v exeli
http://www.upnito.sk/subor/8655274e66b8 ... baeb3.html

obrazok co som meral
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 8aed09fcbb
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

motor ma skutocnych 72 097 km.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kukam do tvojho logu... vyrovnavacie davky totalne spickove, verim tomu ze ten motor ma kludne aj menej ako 72.097km :)

vstrekovane palivo na volnobeh super. Boli na tom aute menene rozvody?

co sa mi nezda: pozadovana MAP na volnobehu je 1030mbar a skutocna je 948.6mbaru. To mi nesedi. Hovoris ze ste skusali druhu vahu vzduchu a podobne veci, mas ju tam aj teraz pri tomto merani? Vies zarucene ze ta vaha vzduchu je presne z rovnakeho auta ako je tvoje? Totizto rozlicne vahy davaju pri rozlicnych tlakoch rozlicne napatie - nemozes len tak vymenit vahu z 85kW 1.9 diesla na 96kW diesel a uz vobec nie z 1.9tky na tvoju 1.4ku.

a teraz analyza logu :

3.41 1827 44.7 15.8 89.1 2.04 1638 1672.8 1315.8
5.49 2226 51.1 18.9 89.1 4.12 1953 1968.6 1795.2
7.55 2667 48.9 19.9 89.1 6.18 2373 2091 2223.6


posledny a predposledny stlpec, aktualna a pozadovana hodnota tlaku turba : v prvych dvoch meraniach je skutocny tlak podstatne nizsi ako by mal byt (1672 by mal byt a 1315 bol, to je rozdiel 357mbar co predstavuje 21.3% z pozadovanej hodnoty). Posledna hodnota naopak presahuje povolenu, namiesto 2091 mas 2223.

Neviem ake tlaky ma mat 1.4ka ale podla toho co vidim v tvojych hodnotach by som povedal ze sa mi nepaci turbo. 2223mbar je viac ako by tam malo byt i ked zase si prizname ze je tam jeden jedinykrat. Urob prosim ta este jedno meranie: najdi si najdlhsi najprudsi kopec co mas v okoli a od malych otacok (povedzme od 1200rpm) trojka plny kotol a aj stvorku poprosim plny kotol. Ked mas kratky kopec, tak zaloguj trojku, potom sa otoc, nabehni si na neho znovu z malej rychlosti na stvorke a loguj stvorku - proste na viackrat. Ked nemas ziadny rozumny kopec tak pridavat s rucnou brzdou ale obrovsky pozor aby si na mokrej ceste nedostal hodiny a nerozbil auto.


Co ma ale zarazilo : tvoje merania su strasne casovo vzdialene, mas tam sekundy:

1.33
3.41
5.49
7.55
9.63
11.69
13.77
15.85
17.94
20
22.08
24.16
26.22
28.3
30.4
32.47
34.55


toto je velka komplikacia. Skus pozriet nastavenie VAGu, to meranie musi prebiehat trikrat za sekundu a nie raz za skoro dve sekundy.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

To auto som doviezol s Nemecka /55000 km/ pre postihnutu dcérku.Ma aj servisnú knihu a olej ja dávam 505.01 a mením asi po 10 000 km.Vag nastaviť neviem ,ináč.Tento program som kúpil s PRAHY od jedného kluka čo sa tým zaoberá. Ten kopec skúsim,prípadne odpojím aj váhu vzduchu /skúšal som s odpojenou váhou a motor šiel asi rovnako-veľkú zmenu som nepocítil/ alebo požičiam od brata má teraz Fabiu-tiež AMF. Tú váhu som neskúšal ja ale v org.servise SEAT.Tam si s tým tiež nevedeli poradiť.
Vďaka mp3turbo.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Ešte ku predchádzajúcemu meraniu.Robil som ho na 3-ojke s max.zošliapnutý pedálom od tých 1500-maximum.
jefo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 31.03.2007 21:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jefo1 »

Rozvody menene ešte neboli.Tam je ten predlžený interval a remeň vyzerá byť tiež v poriadku.
Naposledy upravil/-a jefo1 v 13.01.2010 20:31, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vidim ze si velmi sikovny - meranie je v pohode, to ze bolo pod plnym plynom je mi jasne lebo vidim priebeh otacok.

VAG ti idem skusit pozriet nazivo, mam dojem ze ked mas bloky dat nazivo tak sa vlavo hore da zapnut zrychleny rezim citania (vtedy to vsak sleduje len jeden jediny blok namiesto troch alebo tak nejak, ja som to v zivote nepouzil a preto hovorim ze si to musim ist pozriet nazivo :)

je velmi dobre ze brat ma FAbiu s rovnakym motorom. Kedze ste spravili uz tie vsetky veci, tipoval by som na problem s turbom vzhladom na dunivy zvuk. Bud nejaka hadica okolo sania alebo kludne to moze byt aj turbo.

Kontrolna otazka predtym ako sa pohneme dalej : dokazal by si z bratovho auta na tvoje nahodit turbo? Mas priestory, schopnosti a odvahu? Nie je to nic zlozite, len neviem ci sa to na tychto autickach da vrchom alebo ci treba jamu pripadne zdvihak (fabie/ibizy som nikdy nesledoval)...

a ja idem kuknut ten zrychleny rezim. Este mi prosim napis aku konkretnu verziu diagnostiky mas (cize tri cisla, napriklad 812, 805, 409 a podobne).

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných