Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nič nebolo zle čítané.Ani jediné promile nedávam na problém prepálenia piestu,a čosi som ich zažil.Kadečo,ale nie prepálený piest
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

Moment
Asi nedorozumenie.
Cize tu tvrdite ze ak je prepaleny piest tak sa nezmeni kompresia ???
Novinka pre mna, važne.
Zijem si v tom ze ked sa piest prepali (nemyslim velka diera v pieste) tak kompresia klesne.
Cize ked spali kraj piestu ako to robia benzinove turbopriamovstreky doslova casto (hlavne po upravach vykonu a poskodenom vstreku), zapeka horne cize kompresne piestne kruzky, pripadne aj vyskriabe valec, to nic z toho nemoze znizit kompresiu. Jaj. Nevedel som vazne.
To ze u TFSI nie je bezne prepaleny piest, to verim. Ale zabuda sa na fakt, ze motor je UPRAVENY na 350 koni. Podstatnejsie je ze je UPRAVENY ako to ze na aky vykon. Da sa predpokladat ze su tam seriove piesty. Kto chce vidiet prepaleny piest na TFSI po zlom načipovani, vieme si dohodnut ukazku, doneste dobre auto a behom par minut chodu motora bude mat prepalene vsetky 4 piesty a to s nim nevylezieme z garaze.
Staci nastavit tu "spravnu" zmes paliva a zahucia jedna radost. Doslova roztopime hlavu a piesty ako čokoladu. Jedine ze pri prvom prepalenom pieste motor zacne kolabovat, tak sa mozno nepodari prepalit vsetky piesty. To by bola skoda, rad by som videl uhorene vsetky 4. Kto dufa ze zasiahne elektronika motora, tak to pekne obideme pojde to pekne na priamo a bez zasahov. Aj za cenu ze tam budem fukat LPG a namontujem rozdelovac zo Skody Felicie :-) Nebojte sa o stratu penazi, ked toto natocime, prijem z youtube bude taky, ze budeme v pluse. Kto ide do toho ?
Viem co teraz nastane, precitam si o rozpravkach a bajkach, pridu urazky lahkych atletov, mudre reci a spolocnym znakom bude to, ze nikto nepodlozi svoje tvrdenie a ja si poviem uz je to tu zas :-)
V pohode, uz som si zvykol.
Dajte argumenty, fakty, dokazy, rad sa učím. Nie prazdne slova.
Na zaver :
NETVRDIM ZE TENTO KONKRETNY PRIPAD MA PREPALENY PIEST !!! ALE NETVRDIM ZE JE TO NEMOZNE !!! Budem rad ak zadavatel napise neskor co to bolo (ak to bude riesit). Ja davam 50% na poskodeny piest. Nie prepaleny s dierou ale na kraji spaleny, pretaveny. Teraz mi napada ze sa moze jednat o NEDOROZUMENIE - ja prepaleny piest pouzivam v zmysle PREPALENY MATERIAL cize tepelnu upravu s poskodenim a nie ako u starych dieslov ze tam bola diera az som videl zhora klukovku :-)
Mozno si treba ujasnit pojem PREPALENY
U mna je to pojem oznacujuci aj minimalne poskodenie piestu vysokou teplotou.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

Dal som si namahu, nielen ja pouzivam prepaleny v tom mojom zmysle, to pre pripad ze by tu nastali vyhovorky :

https://autobild.pluska.sk/poradca/tiet ... ky-problem
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tomu sa hovorí mnoho kriku pre nič.
Prepálený piest má charakteristické správanie a s tým spojené prejavy. To je všetko

V tom materiály je to uvedené správne a niet s ním čo polemizovať.Len treba čítať s porozumením a nedopliesť pojmy a dojmy
VW na motoroch Tsi a TFsi používa olejové krúžky z tak malou stavebnou výškou (hrúbkou) že v strede kde sú v krúžku medzerky na odvod oleja je to nesmierne tenké.Gazda jazdí po meste,motor sa prakticky nezohreje nikdy na prevádzkovú teplotu,nedochádza k prirodzeným odparom cudzích zložiek (benzín a voda) z oleja,hromadia sa,vytvárajú rôzne emulzívne zložky.Tam je prirodzený nábeh aby sa priechody pre olej pomaly zanášali.To ešte ak nejaký blbeček doporučí (zmenšiť spotrebu oleja) zmeniť olej tak je dielo skazy dokonale zabezpečené.Treba si pozrieť,počiarkol som údaj o hrúbke.
Obrázok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa avelmak »

Peterson-Prepaleny piest nehrozi,kompresia by ukazala .To som pisal ja,v predoslom prispevku.Kto tvrdi ze ak je piest prepaleny,poskodeny,kompresia neklesne?Ja som tvrdil,ze ak je kompresia min 7,ako tento pripad,nemoze byt prepaleny.Kompresia by bola urcite pod 7.A ze kto tu cita???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto nie je školenie z diagnostiky zadarmo.Ale treba si zo sto kúskov puzzle čo sú informácie získané na sto spôsobov vytvoriť reálny obraz.Na počiatku sa píše že motor navonok netrpí stratou výkonu.Hergot ale čo to znamená ? Mimo iné aj to,že tam dochádza k pracovným zdvihom čo teda sú nejaké tlaky.Pri maličkom poškodení piesta sa tieto brutálne tlaky (ide o čipovaný benzín) okamžite objavia v priestore pod piestom ktorý je ako inak,plný olejových pár a prepojený na odvetranie tohto priestoru.Stačí si to domyslieť do konca.Ale tanec by to bol poriadny.
Jeden normálny motorár,(nie internetový odborník) vie aké veci sprevádza podpálený ventil,podpálený piest a všetko čo sa v týchto prípadoch vyskytuje.Potom logicky robí kroky pretože vie že tohoto pachateľa si počkám tu a tohoto zase chytím tu.Ibaže to sa na internete nedá naučiť
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa jaster-83 »

peterson999 napísal: 07.02.2022 09:56 Dal som si namahu, nielen ja pouzivam prepaleny v tom mojom zmysle, to pre pripad ze by tu nastali vyhovorky :

https://autobild.pluska.sk/poradca/tiet ... ky-problem
Ale co sem davas link na EA888 co je v podstate iny motor postaveny nanovo audi ked sa bavime o EA113 predchodzej generacii postavenej na zaklade starsich vw
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To jednoducho treba rozlišovať zadretý,zapečený,podpálený.Ako ja nemám problém ak sa niekto opýta tak vysvetlím. Vyrušuje ma ak operuje vecami a pojmami ktorým nerozumie.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa seven549 »

jaster-83 napísal: 06.02.2022 18:21 10w60 je pre ten motor uplne mimo, vw do aut nic hustejsie ako 10w40 nepredpisuje a aj to len do aut hodne stareho datumu, rocnik 2007 nebude mat nic hustejsie ako 5w30 max 5w40 uz neviem presne tu normu, tusim 504 alebo 507
pri prevadzkovej teplote su vsetke oleje 5w/40 10w/40 15w/40 na tom rovnako.

ja taky olej 10w/60 pouzivam u benzinu s ktorym jazdim dialnice.

10w/60 sa uziva v tedy ak auto benzin motor jazdi dialnice alebo sa s nim ide ponahanat.a este aj to musi mat dobry olejovy chladic.to cislo 60 ma bod varu nad 180 celzia.bezny olej asi tak 140-160 celzia.tu teplotu dosiahne benzinove auto aj po 20km useku pri rychlosti 200km/h.olej sa pecie a zalepuje piestne kruzky.normalne sa to da kupit aj na vw ford bmw atd a aj norma bude sediet.


dizlovy superb 2.0 tdi cr teraz v zime pri 210km/h {v nemecku} mava teplotu oleja okolo 120-130 celzia.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

myslim si, ze poskodeny piest ktory dajme tomu aj doskriabe valec je v zaciatocnom stadiu prepalenia schopny ZNIZIT kompresiu len o relativne malo. Dokonca si myslim, ze bezny uzivatel zvlast pri lahkom Seate s vykonom 350 koni si ZMENU NEVSIMNE a vyhodnoti ze nedoslo k znizeniu vykonu. Verim ze mi nenapisete ze znizenie kompresie o 30% na jednom valci nema vplyv na vykon. Nazdavam sa ze ma a to dost podstatny akurat ak je vykonu na rozdavanie tak si to uzivatel proste NEVSIMNE. Ak to bude 1.2HTP tak si stratu vykonu vsimne a ak sa jedna o toto delo tak proste nezaregistruje.
Venujem sa 12 rokov motoru 2.3DISI od Mazdy (presnejsie skor od Fordu) a je to priamovstrekovy turbo benzin. O problematike starsich TFSI mam trochu znalosti a hlavny problem je tusim do roku 2012 s tymi piestami a menili sa piesty aj kruzky kedze problem nebol v kruzkoch ale v tom co pise mhlavaty.
Tie Mazdacke 2.3disi som videl kadejake s kadejakym problemom vratane prepalenych piestov, vyletenych ojnic z bloku (pomerne casto) a to bola podivana ked prepalilo nielen piest ale az ohlo a prasklo vlozku valca a medzi valcom 2 a 3 bola deformacia. U tohoto motora som videl zlomeny ventil v polovici drieku, stretavky ventilov po roztrhnuti retaze a proste zabava.
Tiez ked bol ciastocne prepaleny piest, motor isiel, kompresiu som nemeral a tak trochu som videl paralelu nakolko je ten motor dost podobny TSFI...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
tibor86
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 28.07.2018 12:21
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa tibor86 »

Diky chlapi za odpovede. Na druhy tyzden idem na BG Decarbo, mozno to pomoze. Ak ne tak sa bude zistovat pricina poklesu kompresie - natlakovanie valca...

Mhlavaty, Avelmak, kedy by ste mali cas sa na to pozriet ?

Motor ide brutalne, vykon to ma a ano je to lahke auto s velkym vykonom cize ak tam aj nejake kone chybaju, nevsimnem si to.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiadne decarbá,ak chceš robiť nezmysli jednoducho ani omylom nerátaj že sa k tomu priblížim.Niet nič horšie ako motor cez ktorý sa skúšalo štastie.Už takto je to na sakra uváženie,pretože je čipnutý a je otázka či existuje záloha pôvodného softu.Tam je také navýšenie výkonu že to jednoducho nemôže byť len samotný soft,budú aj hardvérové úpravy.V podstate by to mala opravovať firma ktorá to upravovala,to by dávalo zmysel
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

Nedozvedeli sme sa ako dlho to mas, kolko je spotreba oleja.
Ale ze ides dekarbonizovat :-)
Este dolej zazracny olejček za 50 eur a urcite mas urobenu GO motora :40bd:
Rozmyslam ci tych 350 koni nebude tiez placebo a mas tam zapichnutu tu cocotinku z Aliepresu za 3 eura a ziadne upravy neprebehli len ty si presadol z Fabie 1.2htp 40kw ...
Uz som bol aj na obhliadkach načipovanych rakiet a ked to zrychlivalo horsie ako seria tak som sa zacal pytat kde je ten čip a daile.
Raz mi sused vysvetloval ako jeho Seat Inca 1.4i nenormalne ťaha a brutalne zrychluje :42f7:
To su take usmevne prihody na ktore rad spominam. A pritom sused videl na com sa bezne vozim :40bd:
Prepac ak sa mylim, budem vlastne rad, ale uprimne povedane nepoznam ani jedneho uzivatela koňmi nabuchaneho auta aby sa na fore pytal co ma s motorom. Ten vacsinou si upravu robil sam a je expert alebo dal motor upravit profikovi a ked nieco nie je ako ma byt tak ide za nim a nepise na forum.
Toto skor vyzera ze si kupil lacno vydojenu herku po amaterskom tunovani, majitel ju predal kedze vedel ze ho caka investicia 3-5.000 eur a ty si sa chvilu potesil a neskor zistil ze je problem. Alebo este len zistis. Velmi sa mylim ?
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa Renova »

.....práve ten karbon drží ten motor ako tak pri takom nájazde a výkone ešte pohromade.Ked ho chemicky odstrániš tak budeš s toho v šoku ako to začne žrať olej. :..:
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa avelmak »

Ziadne dekarbo,jednoznacne cesta na znicenie motora.OE soft nie je priblem,ak zakaznik nema "uschovany",a ak by som nemal v databaze,viem si to zabezpecit.A tych 350koni tiez sa mi nezda Otazka odkial viete ze mate skutocnych 350k?Mate nejaky protokol o merani vykonu,zrychlovani,atd?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných