Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tibor86
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 28.07.2018 12:21
Zdieľať na Facebook

Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa tibor86 »

Caute, motor BWJ, prvy valec z lava ma tlak 110PSI - suche meranie a dalsie maju rovnako 160PSI. Mokre meranie - prvy valec cca. 140PSI a dalsie narovnako cca. 180PSI. Suche meranie je ked su odpojene injektory a mokre je ked su zapojene injektory. Startuje dobre, zvuk ma dobry za studena i za tepla, neklepka jak TDI no olej je 10W60. Spotreba oleja je zrejme dost velka, nemam ju este zistenu, ze kolko presne. Co by mohlo byt pricinou nizsieho tlaku v prvom valci ? Kruzky, prepaleny piest, tesnenie pod hlavou, ventil ? Zajtra natlakujem ten valec a skusim zistit, kde to fuci. Vykon je zdvihnuty na 350HP.

Jj v podstate som si odpovedal sam, ja len reku ci nemate niekto skusenost, motor ma okolo 200t km. Niekto zo Slovenska, kto by sa mi na to pozrel, pripadne opravil ? Viem, zrejme bude potrebna celkova G.O motora, pocitam tak 2000 az 2500eur. Len aby ta G.O bola urobena dobre.

Diky za rady.
vsevetko
Príspevky: 974
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa vsevetko »

2500 € bude málo...

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Cupra 1P 177Kw 2007

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To bude téma ku kýbliku pukancov.Nič v zlom,ale je to úsmevné.
Valce sa nepočítajú zľava ani sprava,keďže polovica ľudí nevie ktorá strana u auta je vľavo a vpravo sa valce počítajú od rozvodov.(Peugeot od zotrvačníka)
Kompresiu merať takto som čo žijem nepočul...za sucha a za mokra. Ale ak už je to zmerané akokoľvek,110 Psi to je +- nejakých 7,5 baru tada je ešte v limite (min je 7)
Čo ale treba hlavne zistovať je rozdiel medzi valcami,ten je rozhodujúci pre rozhodnutie či motor riešiť.Ale stále je toto iba zistenie statickej kompresie,výpovednejšia by bola dynamická kompresia ktorá sa zistuje v celom spektre otáčok za riadneho behu motora,nie pri 200 otáčok od štartéra.Teto testovanie býva spojené z dojedného celku aj z vyhodnotením efektivity práce jednotlivých valcov.Všetko čo by bolo treba vedieť pre rozhodovanie čo s tým,ide diagnosticky zistovať aj bez rozoberania.Teda škoda špekulovať či je podpálený ventil alebo nie,ak sa dá zistiť aj bezdemontážne diagnosticky úplne presne.
Spotreba oleja má mnoho tvárí a možností a tiež je zistiteľná príčina hoci je to už trocha zdlhavejší proces.Neviem či je použitý olej vhodný
Je to Fsi čko,to je celkom komplikovaný menežment a tie úpravy budú pre klasickú diagnostiku prakticky nerozlúsknutelný oriešok,kedže to je Fsi už aj neupravené.Takže by som úporne hladal človeka ktorý sa venuje nedeštruktívnej diagnostike oscilom (presnejšie datové rekordéri) Pokiaľ je auto v ČR a auto vonku napr v D tak je možné požiadať niekoho zo zoznamu FCD servisovkde je celkom dosť ozaj dobrých diagnostikov.Pokiaľ slovensko, urobím aj ja ak sa vystihne na jeden deň volné miesto v dielni.Ziskavá sa celkový prehlad o stave motora,a na základe toho sa gazda rozhoduje čo ďalej.Považujem to za lepší spôsob než sa bezhlavo vrhať do komplexných opráv.Také rozhodnutie musí byť urobené na základe jasnej vedomosti o potrebe
Inak cena sa neodvíja od predstavy majiteľa ani ochoty.To je súčet dielov a práce,a to môže byť tak 1200 ako 3500,- ale dopredu by som to tak nestaval.Kto tomu rozumie a zistí čo je treba urobiť v akom rozsahu,dá aj rozpočet.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

TFSi boli zname spotrebou oleja.
Vies nieco o spotrebe oleja ?
Poznas to auto dobre ci ho mas len chvilku ?
Ak žerie olej a chces to vyriesit poriadne tak ci tak budes davat dole hlavu, zistovat stav cize vymene piestov a kruzkov sa nevyhnes, GO hlavy je samozrejmost.
Ak olej nezerie, ma mozno zmysel robit diagnostiky a skumania.
Mozeme sa hrat aj na optimistov ze pomoze dekarbonizacia alebo zazracne olejiky do oleja ale to byva len strata casu a penazi...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa Renova »

....nnno,a toto su následky ked niekto zle zabehá motor lol :40bd:
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa jaster-83 »

10w60 je pre ten motor uplne mimo, vw do aut nic hustejsie ako 10w40 nepredpisuje a aj to len do aut hodne stareho datumu, rocnik 2007 nebude mat nic hustejsie ako 5w30 max 5w40 uz neviem presne tu normu, tusim 504 alebo 507
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa martincichy »

10w60 tam nie je kvoli tomu, ze je "hustejsi" ale kvoli teplotam....
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa avelmak »

Fsicka zeru olej uz nad 150000km.Neviem kolko mate najazdenych,ale ak viac ako 200-250000km,tak generalka bude potrebna.Nevidim motor,neviem co by cakalo vo vnutry po rozobrati,neviem ci bude potrebny aj vybrus,brusenie kluky atd.,teda cenu neviem ani odhadnut.Zaoberame sa s generalnymi opravami motorov aj fsi,ale ak chxete uplnu generalku tak 2000€ bude malo.Tlak 7 barov je uz na hrane,ale rozdiel medzi valcami je dolezitejsi Tlak nemusi suvysiet so spotrebou oleja,a ani prepaleny piest ako ste si to spomenuli.
tibor86
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 28.07.2018 12:21
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa tibor86 »

Mno, dakujem za odp.

Mhlavaty, Avelmak - pracujete spolu ? Zeby som prisiel a pozriete sa na to.

Zohriaty motor ma tlaky: 130, 170, 170, 170.
Naposledy upravil/-a tibor86 v 06.02.2022 19:47, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa oco13 »

Jeden RS a druhý NZ lol
Ešte Jaroslavelektro v PO a je pokryté celé Slovensko - 3 miliony registrovaných vozidiel. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa jaster-83 »

martincichy napísal: 06.02.2022 18:27 10w60 tam nie je kvoli tomu, ze je "hustejsi" ale kvoli teplotam....
Jedine ze by jazdil na sahare......vyrobca predpisuje max 5w40....tu 10w60 by som tam nalial mozno max keby som isiel jazdit na okruh a aj to by isla pozom hned von...

Inak zaujimave "udelatko" to TFSI,
https://www.gt-innovation.de/wordpress/ ... -problems/

Este by ma zaujimalo ci vsetci majitelia do neho tankovali predpisanu minimalne 98ku
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

Predpokladam ze ak ma 350k tak s tym nechodi frajerka po meste 50 kmh
Asi aj 10w60 napoveda ze sa vykon pouziva
Ten motor upravuju k 500 konom cize zaklad bude asi celkom dobry (az na to žranie oleja)
Jedine nie celkom rozumiem ze majitel auta sa pyta to, co sa pyta, mne to pride ze to nedavno kupil... To su domnienky. Nepredpokladam ze sa pyta ten co to upravoval. A ano ked sa to upravilo "zle" tak moze byt kludne aj ojnica ohnuta aj piest prepaleny aj ventil podpaleny...
Ja by som to bud neriesil (to je kratkodoba vec kedy hrozi kadeco) alebo to riesil ale bez demontaze hlavy to asi nepojde. Aby to nedopadlo ako jeden motor (iny turbobenzin) co tolko chodil po diagnostikach az nakoniec zlomeny ventil spadol do valca a bola vacsia sranda... Nastastie nedoskrabalo valec cize "len" naviac isla hlava, par ventilov, piest, ojnica atd. A keby ma pani mechanici pocuvali, stacilo vymenit jeden posraty ventil.... Vraj uznavani profici... Ale mohlo to skoncit vymenou bloku cize motor von co by boli este o dost vyssie naklady. A samozrejme ked to dopadlo zle, tak vsetci muzikanti...
A to som kretenom jasne povedal ze to klepe ventil a ze to nie je zvykom tohoto motora, hrozi KO motor. A stacilo 3x nastartovat, poskusat a bol KO ...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa avelmak »

Prepaleny piest nehrozi,kompresia by ukazala .Ja si vzdy poviem z vlastnych dlhirocnych skusenosti,ze stav motora sa najlepsie odzrkadluje "komin".Na emisnych hodnotach vidno viac,ako napriklad stav katalizatora.S dalsim meranim len upresnis.Ak je motor chipnuty tak hodnoty nemusia sediet,pricom by mali.Naspat oe software a merat merat a zistit a kracat dalej.S chipnutym motirom /nevieme ako bol zvyseny vykon/ moze byt priblem.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa peterson999 »

avelmak napísal: 06.02.2022 21:08 Prepaleny piest nehrozi,kompresia by ukazala
Ty citas temu ci ides nejaku vlastnu ?
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Cupra 1P 177 kw , 2007

Príspevok od používateľa avelmak »

Co som zle cital?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných