Seat Cordoba 1.9 sdi , 1997

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

empa
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.05.2016 20:17
Zdieľať na Facebook

Seat Cordoba 1.9 sdi , 1997

Príspevok od používateľa empa »

Zdravím, mám otázku na moje auto seat cordoba , rv. 1997 , 47kw (ikeď v TP mám zapísaných 50kw) ,
Chcem sa opýtať na spotrebu. Či už na rôznych fórach , alebo aj známy ktorí toto auto vlastnili, všetci mi vraveli že mali spotrebu pod 5 L a to sa ani nesnažili. Ja mám spotrebu cca 6L + , čo nieje veľa , ale rád by som sa spýtal skúsenejších čím to môže byť. v Lete som ešte spravil 5,5 L , ale v zime idem nad 6 L . A to podotýkam že sa snažím ísť čo najúspornejšie. Veľmi sa do toho nevyznám, no olej som tam dával z tých drahších 10w40 Mobil , filtre vymenené nedávno.
Aké veci by na to mohli vplývať alebo je to len tým že to je už starý diesel ?
Za normálne odpovede ďakujem, ak som napísal niečo zle vopred sa ospravedlňujem :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten olej sa tam nikdy nemal dostať.Ale to už je dnes jedno.Je ťažké sa vyjadrovať k niečomu kde nie je známa ani tak základná informácia ako km.Či to je alebo nie možný dôsledok povedzme slabších tlakov vedia srnky.
Je ešte pomerne dosť vecí ktoré vedia zásadne zhoršiť spotrebu,napr zlý predvstrek,ale aj dlhodobo nečistené zúžené sanie,vstrekovače ktoré už nerozprašujú kvalitne,atd
empa
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.05.2016 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa empa »

Ten olej sa tam nemal dostať ? tak to prosím vysvetliť. Bol tam lievaný aj pred tým než som auto kúpil, preto som v tom pokračoval. A počul som o ňom že to je dobrá značka , netušil som ak to nevyhovuje. Mám najazdených 285 xxx , klepe v pohode, ani čierny ani biely dym z výfuku.
Čo sa týka toho sania, je zanesené to je pravda, akurát minulý týždeň mi známy ukazoval je tam dosť bordel povedal mi že by bolo vhodné ho vybrať a namočiť do technického benzínu no neviem či to je dobrý nápad.
Chcel som len vedieť čo všetko vplýva na tú spotrebu , či som niečo zanedbal atď. Ak je niečo čo som nenapísal ohľadom auta a je to potrebné kľudne doplním.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Zameral by som sa na sanie - vyčistiť.
P.s.: Roky som jazdil na Cordobe 1.4 44kW. Dlhodobá priemerná bola 5,1l na 100km benzínu, takže pri tom motore vidím spotrebu 4l u nafty celkom reálnu. Zlaté, nenáročné autá, aké tu už nebudú.
empa
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.05.2016 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa empa »

Ja som s ňou inak veľmi spokojný, a čo sa toho sania týka môžem to spraviť ako mi ten známy odporúčal ? to jest, vybrať a dať na noc do technického benzínu alebo sú aj iné spôsoby ? Mám na toto auto aj viac otázok , rád by som sa spýtal možno by sa našiel niekto čo mal podobný problém a poradil by. Mechanik u nás v meste mi poradil bohužiaľ nevedel.
1. Pri približne 2900 ot/min mi rezonuje výfuk.Pred ani po nič. Len pri týchto otáčkach na ktoromkoľvek prevodovom stupni . Bolo mi povedané že by to mohol byť silenblok na výfuku, ten je však v poriadku. Respektíve vypadá byť v pohode. Nestretol sa s tým niekto ?
2. Keď pustím volant na rovnej ceste, neustále mi samo pohne volant do prava a samozrejme aj auto , nie veľmi ale aj keď som do áut amatér viem že by malo ísť rovno v každom prípade. Boli menené homokinetické kĺby , a guľové čapy riadenia. Hneď potom mi spravili geometriu no auto stále samovoľne bočí.Bola zlá geometria alebo je problém niekde inde ? Musím podotknúť že predchádzajúci majiteľ dal volant z novšieho modelu seatu , od 1999/2000 vyššie. Môže to byť zapríčinené aj tým ?
3. V autodieloch som sa bol pýtať na žhaviče , cez zimu mi už horšie štartovalo. Predajca mi však povedal že na moju cordobu sú 2 typy žhavičov a majú rôzne veľkosti , a veľkosti závitov. Vedel by teda niekto povedať aký typ žhaviča mám ja alebo to musím dať rozobrať mechanikovi a odmerať ?
Možno si niekto povie načo riešim dopodrobna také staré auto, no slúži mi veľmi dobre a chcem sa oňho aj postarať ako sa má. Mám to auto proste rád :D
Dúfam že tými otázkami neotravujem , bol by som rád ak by sa našiel niekto kto by mi seriózne poradil.

Seat cordoba 1.9 sdi 47kw , rv. 1997 , naj. 285 xxx.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

1. Môže to byť pletencom-pružným dielom medzi zvodmi a výfukom, alebo aj s tou gumenou podložkou pri výfuku. Proste pri tých otáčkach sa dosiahne rezonančná frekvencia a optimálne podmienky na to, aby sa vydal zvuk, ktorý popisuješ. Takže auto na rampu a kontrolovať pri pridávaní, že kde a čo vydáva zvuk.
2. Geometria, zle vyvážené pneumatiky, alebo kombinácia oboch.
Daj vyvážiť pneu, ak nepomôže, tak geometria. Mne to pomohlo.
Ak tam je len nový volant, tak neva. Ak sa geometria urobí tak, ako má, tak je to jedno. Auto pri optimálnych podmienkach po pustení volantu ide rovno.
3. Žhaviče neviem- diesla nemám. Tam by som to dal vymeniť v dielni - nestoja veľa a nestojí ti to za to to zalomiť, alebo poškodiť závit. Na mojom aute si dávam tiež sviečky meniť v servise - tých 5€ za robotu ma nezabije a predpokladám ani teba. Ani keby tých 5€ nebolo 5€, ale možno aj 10€.

A k tomu riešeniu starého auta - oco má 1996tku Cordobu a dostane čo má. Hodnota toho auta je možno 200€, čo pozerám tie inzeráty. Aj to by nejaký čchurrák zjednával za 100€. Za to auto už peniaze nedostaneš ani ty, ani môj táta. Takže bude oňho starané, pokiaľ sa nerozpadne na hrdzavý prach. 30€ ročne na olej+4 filtre a auto si spokojne pradie a nič mu nie je ani nebude. Keď to auto má olej, vodu a benzín, tak jazdí. Skoro ako moderné autá, čo maju 34 čidiel len na to, aby sa raz kľuka otočila...:).
Diely na to auto stoja pár grošov - nie je dôvod si to auto nenechať. Ak ho už máš, tak sa staraj oň - iné už takéto jednoduché nebudú.
A ak necestuješ násobky desiatok tisíc km ročne a nepotrpíš si na to, aby si si kúpil "novšie, krajšie, naleštenejšie, komplikovanejšie, problémovejšie a hlavne drahšie na servis", tak ho daj do kopy.
P.s.: zadné lemy nenechaj zhniť - je to slabina tých áut - predpokladám, že aj na tvojom sa ukazujú - obetuj 100vku a daj to spraviť poriadne u lakýrnika - v domácich podmienkach to sprayom nespasíš - budeš to opravovať každý rok. Lakýrnik to spraví raz a už to nemusiš riešiť, pokiaľ to auto budeš mať... :3906:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Olej vysvetľovať je vyliať vedro vody do mora.Prídeš na to už pri prvej väčšej oprave resp riešení spotreby oleja.Motor je v dobrých rukách na 1 milion km,tak aby z toho nebola polovica.Tento motor mal mať pri 200 vymenené hydrošteli,pri 300 špičky vstrekov raz za 100 tis čistené sania.Z gučov v krku by ani človek bohvieaké výkony nepodával.Diagnostika tiež toho napovie,na spotrebu má obrovský dopad stav vstrekov,a tu sú ozaj lacné.Predvstrek skontrolovať nastaviť,má velký dopad.Všetko čo tu človek urobí pre motor je vlastne zadarmo lebo motor si to vyplatí automaticky v spotrebe.Nad 5 litrov u tohoto typu je hriech jazdiť
Na čistenie karbonových úsad sú prípravky ktoré nie sú bežne v predaji,ale úspešne to ide benzínom obyčajným alebo technickým,acetonom alebo Mafrou (ak je wapka k disp),samozrejme najprv sa mechanicky odstráni to čo sa dá vylyžičkovať
K bočeniu je škoda čokoľvek písať bez toho aby to človek videl,isté je jedno a to na 100 001% že sa na to niekto vyflákol a odviedol povrchnú robotu.Sú odmerané príklony záklony ? sú zjazdenia behúňa na pneu rovnomerné , Vymenili sa pneu na skúšku medzi sebou (lavý za pravý !!!) či sa ťahanie nezmení na opačnú stranu ? U toho motora je žhavič von do minuty,tam je škoda míňať písmená.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

K tomu oleju , sa aj tuto na fore popísalo viac ako dosť...

Olej 10W-XX je určeny do starých OHV motorov ako Š-Felicia

To,že všetci dookola ho nalievajú do hocijakých motorov, ešte neznamená,že je to najlepší olej pre každý motor.

Možno pre nejakých pretekárov, čo honia motory na maxx.otačky aj výkon, kde ide teplota motora extremne hore
tam je dobrý ten olej 10W-40
ale v motore ako je SDi,ktorý sa strašne dlho zohrieva a sustavne pracuje podchladený ,tam ten olej dáva určitý vnutorny odpor proti otáčaniu motora, a použitie toho oleja znamená nejé deci spotreby navyše..
Ďalej ako tu píše majster Hlavatý , kvoli zanesenému EGR sa pridá ďalšie deci, aj dve, potom vstrekovače dobre nerozprašujú.. a ked sa to všetko spočíta hneď je spotreba vyššia o pol litra...
A samozrejme najviac dvíha spotrebu jazdenie po meste,kde sa ten motor nestíhne zohriať a z toho je aj to zanesené EGR tým kondenzátom,čo sa tam vyzráža
každému motoru treba niekedy "stupiť" vyhnať pavuky ,čo si na´tahali siete všade okolo motora.... :40bd:
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

K tomu ťahaniu do boku a nadspotrebe či ty tam nemáš pridretú brzdu na tej strane kam to ťahá pri pustení volantu. To by mohla byť tiež jedna z príčin.
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

A k tomu oleju. Daj tam hociaký 5W40 olej pri ďalšej výmene.
Žiaden preplach, žiadne hovadiny, proste vyskrutkuj, vypusť olej, vymeň filter, naskrutkuj nas5 skrutku a nalej tam 5W40 olej.
Shell, Total, Mobil1, Valvoline, čokoľvek. A jazdi.
A na 10w40 zabudni.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Som trocha prekvapeny co som sa tu docital. Ak niekto moze nech mi to objasni. Doteraz som bol v tom ze ak lejem nejaky olej do starsieho auta s najazdom cca 300t km tak je lepsie nechat olej ktory tam bol resp. ze zmenou oleja sa moze uvolnit nieco co by nemalo a usadeniny mozu robit problemy a teraz sa tu radi zmena z 10w40 na 5w40. Zaujimam sa lebo mam motor 1.9 47kw kod aef felicia. Tiez pouzivam 10w40.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nie su tam,žiadne usadeniny, to je ďalší vymysel ĺudoveho folkloru a hlavne folkloristov... :40bd:

Všetky oleje su si zložením velmi podobné,povedal by som ,že skoro totožné až na malé odchylky...
empa
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 17.05.2016 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa empa »

Ďakujem všetkým za odpovede , v pondelok ide auto na zdvihák do servisu a servisak to pozrie . Dám vedieť ako to dopadlo :-)
PS: s tým olejom ste ma dostali doteraz som myslel že len 10w40 a čím kvalitnejší tým lepší. Dám si na to bacha a pri najbližšej výmene mením za 5w40 . Ešte raz dik
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Len neuponáhlaj aby nebolo na konci niečo s čím nepočítaš.Popros servisáka nech otvorí horné veko ventilov,je to za chvilku,podla stavu nánosov sa s ním poraď.Ja osobne by som to nedoporučil ak medzitým motor cca už nejakých 100 tis na 10-ku nabehol.Ale zariaď sa podľa toho čo budeš vidieť.Ale poprosím aby si tu napísal stav v akom to je,prípadne aké padlo rozhodnutie.
Petojeso@gmail.com
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 04.12.2016 15:07
Zdieľať na Facebook

olej...?

Príspevok od používateľa Petojeso@gmail.com »

Som prekvapeny kolko ludi vie o oleji tak vela....myslim to ironicky. V sucasnosti delenie olejov systemom plna syntetika - polosyntetika - mineral je zastarali sposob. 5w - 10w - 15w znamena zimny bod , ktory olej zvlada. Cim mensie cislo, tym viac minusov zvladne ( zachovava si tekutost ). Cislo za W 10 - 20 - 30 - 40 - 50 znamena schopnost pri vyssej teplote mazat motor v lete. ( aj teplotu motora - mazivost ) Ak olej splna normu vyrobcu auta, moze tam ist 5W-30, 5W-40, 10W-40 , 15W-40 , 0W-30 ..... .....a tak dookola. Norma je specificka od vyrobcu auta a mozu to splnat viacere viskozity. Priklad Ford - ma svoju normu M2C912-A1 a splna ho 5W-30, 10W-40, 5W-40....Ak dodrzal normu VW, nie je co riesit. Ak pouzil kvalitnu 10W-40, je lepsia ako neznama 5W-40...Kto chce vediet viac ..... http://www.fuchs.sk/e-shop/dolezite-inf ... ych-olejov

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných