1 014 042
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Cordoba 1,4 BXW - zly prvy start

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
tomi-j
Založený: 20 marec 2012
Príspevky: 9
Nabehané: 5 hod 24 min
Predmet: Seat Cordoba 1,4 BXW - zly prvy start PríspevokZaslal: 17.08.2017 14:47   
Dobry den,

Prosim o radu. Otec ma auto SEAT Cordoba 1,4 benzin, kod motora BXW, 63kW, rok vyroby 2008.
Auto ma najazdene 182000 km. V aute je namontovane LPG (namontovane, ked auto malo najazd cca 36000 km).

Auto, za studena, velmi tazko startuje. Skusim to opisat cim presnejsie:
- prvy pokus o nastartovanie: motor naskoci len na tri valce, do cca 20 sekund motorom zacne hrozne triast az radsej vypnem motor,
stlacenim pedala plynu sa motor zacne dusit,
- druhy az treti pokus o nastartovanie je uz lepsi,
- po cca minute behu na volnobeh (po tom druhom az tretom starte) motor bezi ako ma a kazdy dalsi start za tepla je uz bez problemov, nezavisle od toho, ci motor bezi na benzin, alebo LPG.

Bolo vymenene palivove cerpadlo, palivovy filter, sviecky, zapalovacie kable, lambda sonda (aj ked ta by so startom nemala mat nic), snimac teploty motora a pravdepodobne aj snimac vackoveho hriadela (to mi otec nevedel potvrdit). Zapalovacie cievky su OK. Mechanici tvrdia, ze motor ma dobre tlaky. Pri otvoreni soferovych dveri je pocut, ze palivove cerpadlo taha benzin.

Auto bolo uz v dvoch dielnach, ale prisla klasicka odpoved: "Diagnostika neukazala nic". LGP servis potvrdil, ze LPG je nastavene spravne a pracuje spravne. Benzinove vstrekovace boli vycistene ultrazvukom. Ci bola kontrolovana elektricka cast vstrekovaca, neviem, ale tak azda kazdy normalny mechanik by ich pred cistenim premeral. V jednej dielni mechanik povedal, ze pricinou su benzinove vstrekovace a treba ich vymenit, lenze nepodlozil toto tvrdenie nicim. Mne sa to vsak nezda, kedze benzinove vstrekovace sa nezvyknu kazit. Autom malo pred dvoma rokmi nehodu - skoncilo prevratene na streche. Mohla tato nehoda poskodit vstrekovace?

Chcem vas teda poprosit o radu, co by mohlo byt pricnou problemu. Pripadne, ak by ste mi mohli poradit dobreho diagnostika na VW group v Michalovciach, pripadne Kosiciach. Ak som zabudol nejaku dolezitu informaciu, prosim napiste to. Hned ako budem moct, informaciu doplnim.

Dakujem
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 17.08.2017 16:56   
skus vyjazdit benzin a dat novy, to mas najrychlejsie, v aute neni ziadna chyba, iba benzin pridlho stoji v nadrzi, dost klasicka "chyba" sporakov...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
tomi-j
Založený: 20 marec 2012
Príspevky: 9
Nabehané: 5 hod 24 min
PríspevokZaslal: 17.08.2017 18:34   
@bajo777: otec tankuje novy benzin cca kazde dva mesiace (v dnesnej dobe biozloziek v palivach je mozno uz aj to naozaj dlha doba). Tankuje len par litrov, aby bolo na nastartovanie auta. Priblizne kazde 3-4 mesiace natankuje plnu nadrz benzinu a vyjazdi ju. Za mesiac najazdi na LPG priblizne 800 km.
Citovať
kazimir
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 17 február 2016
Príspevky: 165
Nabehané: 1 dní 9 hod 53 min
PríspevokZaslal: 17.08.2017 19:44   
Téma zlý prvý štart vie dosť potrápiť. Dokonca si trufnem povedať, že nejeden servis a dieľnu slušne preverí.

Aj mňa by zaujímalo vyjadrenie skúsenejších, prečo je to tak. Rozmanitosťou možných problémov, absenciou dielni postupovat systematicky, merať/diagnostikovať a vylučovať možné príčiny?

Čo si môže bežný laik ako ja a zadávateľ postrážiť, že servis skontroluje? A v akom poradí? (Myslím pri benzínových motoroch)
Citovať
easyridersvk
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 15 júl 2011
Príspevky: 312
Nabehané: 2 dní 16 hod 19 min
PríspevokZaslal: 17.08.2017 20:45   
akoby bol prechlastany.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 17.08.2017 20:58   
cim novsie auto, euronorma, tym horsie, cim dlhsie benzin v nadrzi tym horsie, u mna 2 mesiace v lete benzin v nadrzi je bez sance , po 4 tyzdnoch to robi problem, natankujem a auto opravene...da sa pozret aj kolko mas posunute mapy, jak je plynom rozhadzana benzinova jednotka, ale to uz plynari by mali poznat...stazuj sa im ! totiz nez nabehne lambda regulacia = ohreje sa sonda, tak ten motor ide rozdrapit od radosti, ked ma posunute mapy...
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
tomi-j
Založený: 20 marec 2012
Príspevky: 9
Nabehané: 5 hod 24 min
PríspevokZaslal: 18.08.2017 08:48   
@bajo: Dakujem za tip. Skusim otca poslat este do dalsej LPG dielne na kontrolu map. Pocul som celkom dobre recenzie na pana z Lastomira pri Michalovciach.

Mohol by si dat nejaky tip ako sa starat o benzin? Otec naozaj tankuje cca 5 litrov, len aby bolo na nastartovanie. A jazdit s minimalnym mnozstvom benzinu a vkuse svietiacou rezevou asi tiez nie je celkom dobre.
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (445)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8935
Nabehané: 3 mes 4 dní 3 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.08.2017 05:41   
mam prve plynove auto, viem co funguje u mna, tak nejak som si zvykol 20e mesacne minut na benzin, ked nezabudnem dam aj vif, kludne dvojnasobnu davku, neni sa coho bat, na ten benzin obcas aj spravim kilometre, nedavno napriklad 150
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (157)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 2698
Nabehané: 17 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 19.08.2017 06:50   
Čo sa týka tankovania benzinu, treba vynechať také čerpačky ako je TESCO-MI alebo byvala Hypernova MI

a všetko bude v poriadku.. Treba tankovať benzín, ktorý je aspoň na 99 % benzinom
napr. na ulici Stavbarov pri firme Kerex zavažaju benzinom zo Swechatu , naozaj netaram
Citovať
meri27
Založený: 24 október 2008
Príspevky: 57
Nabehané: 10 hod 34 min
Predmet: seat ibiza 1.4 16V 63 kw PríspevokZaslal: 16.10.2017 21:09   
Ahojte chlapci, nechcel som vytvoriť novú tému, jedná sa o hore uvedeného agregátu, 1.4 16V, seat ibiza 2007, 63 KW. Auto má najazdených 60000 km-ov(reálnych, kúpené v SK) má tiež problemi s prvým štartom, (nie vždy), ono hned naštartuje ale trvá pár sekund kým naskočia všetky valce(trasie sa), preventívne sme vymenili sviečky, ale žiadna zmena, palivový filter bol menení minulý rok. Diagnostika nevypisuje žiadnu chybu. Auto inač ide pekne plynule. Čo ešte prekontrolovať, ďakujem za každú radu.
Citovať
tomi-j
Založený: 20 marec 2012
Príspevky: 9
Nabehané: 5 hod 24 min
PríspevokZaslal: 27.10.2017 21:09   
Zdravim vsetkych,

Chcem sem napisat riesenie mojho problemu s tazkym prvym startom na motore 1,4 BXW. Pomohla vymena benzinovych vstrekovacov (samozrejme aj s palivovym filtrom). Ano, vsetkych vstrekovacov. Kupili sa nove vstrekovace. Bohuzial, znova som sa presvedcil o velmi biednej urovni nasich servisov (samozrejme cest vynimkam, s ktorymi som nemal tu moznost sa stretnut). Vsetky styri vstrekovace sa menili z toho dovodu, ze nikto nevedel odmerat (zdiagnostikovat) ktory vstrekovac robi problem. A to sa uz okolo toho urobilo dost veci, ktore boli urobene (a samozrejme aj zaplatene) zbytocne. Nastastie si rodicia kupili auto, ktore si aj realne mozu dovolit, teda aj zaplatit servis. Par skusenosti s mechanikmi:
- jeden bol asi jasnovidec – len pozrel na motor a hned povedal, ze to budu vstrekovace. Ziadnym meranim ale svoje tvrdenie nevedel dolozit,
- auto bolo aj u elektrikara. Ten tvrdil, ze vstrekovace su vporiadku, ze je problem s tlakom paliva,
- auto teda slo do inej dielne (inej ako ta prva), kde som teda chcel aby zmerali tlak paliva. Odpoved ma dorazila: nemaju to cim zmerat.
- az v dalsej dielni odmerali tlak paliva a tlak bol vporiadku – aj pri motore, aj priamo na palivovom cerpadle.

Teda podozrenie padlo na vstrekovac (resp. vstrekovace). Len to nikto nevedel dolozit nejakym meranim. Tak som zacal studovat rozne fora, dielensku prirucku, atd. A teda padlo rozhodnutie vymenit vstrekovac a s obavami som dufal, ze to pomoze. Len sa nevedelo ktory vstrekovac, tak sa vymenili vsetky vstrekovace.
To fakt 90% dielni len meni brzdy, loziska, capy, tlmice a olej??? A ked pride nieco co treba realne odmerat, tak pomoz si sam clovece? Alebo ”opravujeme” systemom pokus-omyl a ty zakaznik plat (ano viem, je to zbytocna otazka)? Jednoducho nechapem, ako moze byt problem opravit desat rokov (asi aj viac rokov) staru technologiu. Ja amater som si vedel problematiku ako-tak nastudovat a pytat sa spravne otazky v servise, aby sme sa posunuli dalej. To potom nechapem, ako chcu takyto ludia opravovat aktualne moderne auta, ked robi problem stara technologia. Ja sam mam podobnu skusenost, ked mi na mojom aute (motor 1,9 TDI ASV) odporucali vymenu vstrekovacieho cerpadla – v dvoch dielnach nezavisle na sebe. Opat bez nejakych dokazov v podobe merania. Tak som co to postudoval a nakoniec problem opravil za cca 30 minut doma na dvore.
Ospravedlnujem sa za dlhy vylev, len som jednoducho sklamany z tej urovne. Zaroven sa chcem podakovat za vsetky prispevky, ktorymi ste sa snazili pomoct.

PS: ludia prosim: dajte si raz za rok/dva skontrolovat nastavenie svetiel. Neviem ako to je v inych krajoch, ale tu na vychode asi kazde druhe auto svetlami oslepuje.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum