Seat Ateca 1.6 , 85kW DSG

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Seat Ateca 1.6 , 85kW DSG

Príspevok od používateľa anko12344 »

Zdravím, chcel by som kúpiť Seat Atecu 1.6 diesel DSG 85kw a mám otázku čo sa na tom aute najviac kazí alebo niečo odchádza/ najčastejšie mení... zatiaľ ďakujem.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vies, ze sa dotazujes na auto, ktore sa vyraba cca 4 roky?
Kolko je zaruka u Seatu?
6 rokov,150 000 km?
Takze pravdepodobne zatial vacsina este v zaruke?
Kolko sa tych aut predalo na SK?
Spolu cca 400-500 kusov?

Ale poradim.
Technika koncernu, takze cokolvek co najdes o tych TDi a DSG z tej doby, bude platit aj pre Seat.
A to mas citania na roky.
Mame verit, ze si nevedel o koncerne, ze Seat je sucastou a zdiela rovnake technologie, pohonne ustrojenstvo?
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Zalezi od toho, aky vztah mas k technike...

Ak si technicky antitalent (bez urazky, mozes vynikat v niecom inom) skus si pozriet ine 4-kolesove presuvadlo,

Ak sa vyznas v technike, nenapadla by ta takato kombinacia 1.6 tdi + DSG...

Ak sa nevyznas, ale mas VELMI DOBREHO MECHANIKA po ruke, na ktoreho sa mozes spolahnut, aj tak by som si dva krat premyslel kupu takejto kombinacie...

Skus napisat viac info o tvojom vysnivanom aute... rocnik a plus minus kilometrovy nabeh... Podla toho by sa dalo viac vydedukovat...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale on o koncerne vie velmi dobre, kedze pise, ze je majitelom koncernoveho auta.
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

@Bumbo221 tak auto by malo byt hlavne spoľahlivé keďže to potrebujem pre niekoho iného komu to auto bude slúžiť min. 7rokov a max 4roky staré do 120tkm musí byt automat... koncern veľmi dobre poznám ale pýtam sa či mám radšej zvoliť tu 2.0 dsg alebo stačí 1.6 dsg... každý 2tyzden 600km...diki
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Kedze koncern poznas, tak tazko chapat otazku.
Auto na 7 rokov s rocnym najazdom cca 25 000 km a k tomu pripocitat cca 120 000 km sucasnych?
Auto na 7 rokov s cenovkou cca 20 000€ a ocakavat pri 200 000+ spolahlivost?
Iste, vsetko moze byt spolahlive, aj po 300 000 km, avsak za aku cenu…
O 1.6 TDI, o 2.0 TDI, o DSG si nic nenasiel?
Ani o Skoda Karoq si nic nenasiel?
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Kukol som tvoje "starsie" temy... Sam mas Q5 2.0tdi v automate... Mas s nou same problemy a chces kupit presne to iste (kedze zvazujes aj 2.0 tdi + automat) len so znakom SEATu... A navyse to ma byt spolahlive... Spolahlivost a VW Group (od cca 2005ho roku) v jednej vete je nepredstavitelne...

Takze 2.0 tdi + automat vies co obnasa... Zerie kvantum oleja, a tie prave problemy este len pridu...

A 1.6 tdi + automat je presne to iste, len v mensom obsahu...

Skus kuknut nieco, co nema logo VW Group... Niesom zastanca korejcov, ale skus radsej kuknut Kia/Hyundai... Alebo nejakeho japonca... Pripadne taliana - taky Fiat 500X/ Jeep Renegade... Mas z coho vyberat, a je to podstatne spolahlivejsie ..

Vela zdaru pri vybere spolahliveho priblizovadla...
anko12344
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 13.01.2020 23:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anko12344 »

Ďakujem za info a tej Q5 už nič našťastie neni tak dúfam že aj tak dlho vydrží.
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

ak chceš spoľahlivý s nízkou spotrebou a pohodlný dizel a 85kw Ti stačí, tak sa obzri po 1,6 HDi, alebo 1,5 HDi. s automatickým hdromeničom AISIN. V súčasnosti asi najlepšie čo v súčasnosti trh ponúka. HDi treba pozerať po roku 2010, tie majú už vychytané všetky muchy.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Bumbo221 napísal:...

Takze 2.0 tdi + automat vies co obnasa... Zerie kvantum oleja, a tie prave problemy este len pridu...

A 1.6 tdi + automat je presne to iste, len v mensom obsahu...

...
Mas aj nejaku osobnu skusenost s danymi pohonmi, ci len krcmove reci siris? Inak sa slovne spojenie "zerie kvantum oleja" ani nazvat neda. Dolezitejsie v dnesnej dobe je, ze jeho hladina nestupa riedenim kvantom nafty pretoze regeneracie maju zvladnute asi najlepsie s relativne jednoduchym systemom.

1.6 tdi nie je vhodne kupovat uz len z dovodu, ze je kombinovany s dsg so suchymi spojkami. Caste rozjazdy a jazda v kolonach tie spojky odrovnaju vepmi rychlo. Komfort u dvojspojok ponorenych v oleji je tiez niekde inde. Ked ale plati operativny lizing zamestnavatel, tak je to jedno. Ale len od nova. Tym padom 2.0 tdi s dsg je daleko lepsia volba. Jasne, ze treba ratat so zodpovedajucimi servisnymi nakladmi, ale to aj u korejca, francuzov ci japoncov.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja zlahka mimo misu : ako to dopadlo s tym zranim oleja na Q5 ?
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

pacho17 napísal:ak chceš spoľahlivý s nízkou spotrebou a pohodlný dizel a 85kw Ti stačí, tak sa obzri po 1,6 HDi, alebo 1,5 HDi. s automatickým hdromeničom AISIN. V súčasnosti asi najlepšie čo v súčasnosti trh ponúka. HDi treba pozerať po roku 2010, tie majú už vychytané všetky muchy.
Max 4 roky stare a do 120 000km. Este si precitaj o francuzskom rieseni systemu okolo filtra pevnych castic. Tusim niekde to opisoval aj mhlavaty.

Korejci a ford maju vacsinou "suche" dvojspojky, hentie hybridy od japoncov tusim cvt, ostatok je viac menej ina cenova trieda.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mp3turbo napísal:ja zlahka mimo misu : ako to dopadlo s tym zranim oleja na Q5 ?
Ako asi…
Zmieril sa s tym :40bd:
pacho17
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 12.06.2012 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacho17 »

tonoaaa napísal:
pacho17 napísal:ak chceš spoľahlivý s nízkou spotrebou a pohodlný dizel a 85kw Ti stačí, tak sa obzri po 1,6 HDi, alebo 1,5 HDi. s automatickým hdromeničom AISIN. V súčasnosti asi najlepšie čo v súčasnosti trh ponúka. HDi treba pozerať po roku 2010, tie majú už vychytané všetky muchy.
Max 4 roky stare a do 120 000km. Este si precitaj o francuzskom rieseni systemu okolo filtra pevnych castic. Tusim niekde to opisoval aj mhlavaty.

Korejci a ford maju vacsinou "suche" dvojspojky, hentie hybridy od japoncov tusim cvt, ostatok je viac menej ina cenova trieda.
Pri hdi nie je problem s filtrom, ale so vstrekovanim močoviny. Problem vznika pri neodbornom plnení, a plati pre najnovsie euro. Ináč to nie je žiadna katastrofa, len sa treba riadne starať o auto a potom nie je problem.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Pisal som o systeme okolo filtra pevnych castic, nie o samotnom filtri.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných