Seat Alhambra 2.0i + LPG Landi LSI

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sliedic1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 06.10.2012 21:21
Zdieľať na Facebook

Seat Alhambra 2.0i + LPG Landi LSI

Príspevok od používateľa sliedic1 »

Zdravim, mam Seat Alhambru 2.0i 85kw + splynovac LANDI LSI, namontovany este v Holandsku, odkial som si auto doviezol. Ihned po kupe som vymenil lambda sondu pred katalizatorom + kupil redukciu na LPG z Holandskeho typu na nas, ine problemy som vsak nemal. Poslednu dobu vsak mam s LPG problemy. 1. problem je zvysena spotreba LPG (na benzin mam spotrebu cca 8,5-9 litrov, avsak na LPG ju mam priblizne 14-15 litrov na 100 km). 2. problem je, ze auto za studena nastartuje a zdochne, musim ho startnut aj 2-3 krat a chvilu drzat v otackach, nasledne uz nezdochne. 3. problem je, ze auto ked ide na LPG tak mi pocas jazdy zvykne BLIKAT kontrolka motora, cize vynechava nejaky valec (potvrdila mi to aj diagnostika). Ono to neblika uplne vkuse pocas celej jazdy, ale dost v castych intervaloch.

Bol som s tym vcera v servise na LPG, tak pan mi povedal ze mam zle vstrekovace LPG a ich vymena by ma stala priblizne 250 eur, vraj na Landi su dost drahe diely, respektive mi ponukol alternativu, ze mi za cca 300 eur vymeni uplne ine vstrekovace, inu riadiacu jednotku a komplet elektroniku + mi na to poskytne zaruku.

Najde sa niekto, kto by vedel zohnat lacnejsie vstrekovace na Landi, pripadne spravit lacnejsie tu druhu alternativu ?

Nakopilo sa mi v aute viac investicii, bude mi treba menit olej, filtre, olej v automatickej prevodovke a co chvila aj rozvody, tak tato investicia ma velmi nepotesila...

Dakujem vopred za rady.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Neviem odkial si, no mohol by si kontaktovat

stredisko Hatiar vo Zvolene :300f:

tam su profesionali a su ochotní aj opravovať LPG systemy

:4012:
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Čo places jazdis na lpg úspora na spotrebe pokryje naklady na servis.spotreba je ok vždy si to má fungovať poriadne berie to o 40 percent viac litrov ako na benzín.u nás je palivo benzín aj lpg v porovnaní s holandskom odpad.holandania majú palivo od škandinávie.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To 7 :

Akykolvek plynovy system smie brať o 2 litre viac ako je spotreba benzinu , samozrejme bavime sa o 4-valci

ak berie viac,tak na pričine je nejaka porucha
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

seven549 napísal:Čo places jazdis na lpg úspora na spotrebe pokryje naklady na servis.spotreba je ok vždy si to má fungovať poriadne berie to o 40 percent viac litrov ako na benzín.u nás je palivo benzín aj lpg v porovnaní s holandskom odpad.holandania majú palivo od škandinávie.
:3020:

Berie si to viac o 10 až 25%. Ak to berie viac, tak je to zle nastavené!
Mne berie 6valec cca 14 - 15.5 litrov plynu...takže na tom 4valci to určite je strašne moc, by mal mať max 12 litrov...
Naposledy upravil/-a CAMLS v 27.11.2016 09:52, upravené celkom 2 krát.
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Alhambra 2.0i + LPG Landi LSI

Príspevok od používateľa CAMLS »

sliedic1 napísal:Zdravim, mam Seat Alhambru 2.0i 85kw + splynovac LANDI LSI, namontovany este v Holandsku, odkial som si auto doviezol. Ihned po kupe som vymenil lambda sondu pred katalizatorom + kupil redukciu na LPG z Holandskeho typu na nas, ine problemy som vsak nemal. Poslednu dobu vsak mam s LPG problemy. 1. problem je zvysena spotreba LPG (na benzin mam spotrebu cca 8,5-9 litrov, avsak na LPG ju mam priblizne 14-15 litrov na 100 km). 2. problem je, ze auto za studena nastartuje a zdochne, musim ho startnut aj 2-3 krat a chvilu drzat v otackach, nasledne uz nezdochne. 3. problem je, ze auto ked ide na LPG tak mi pocas jazdy zvykne BLIKAT kontrolka motora, cize vynechava nejaky valec (potvrdila mi to aj diagnostika). Ono to neblika uplne vkuse pocas celej jazdy, ale dost v castych intervaloch.

Bol som s tym vcera v servise na LPG, tak pan mi povedal ze mam zle vstrekovace LPG a ich vymena by ma stala priblizne 250 eur, vraj na Landi su dost drahe diely, respektive mi ponukol alternativu, ze mi za cca 300 eur vymeni uplne ine vstrekovace, inu riadiacu jednotku a komplet elektroniku + mi na to poskytne zaruku.



Dakujem vopred za rady.
Koľko to ma najazdené na plyne?

Diagnostika potvrdila že vynechavaju všetky valce??? To ti všetky vstrekovače odišli naraz?
Za studena zdochyna aj na benzine?
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

kontrola u dobreho LPG technika ta neminie, ak su tam emolatory, bohvie, ci idu spravne, aj cela elektronika... landi je z drahsich, ale lepsich splynovacov... olej, filtre, dosticky, olej v AP, stierace, sviecky, vstreky, spojka , gumy, nafta, benzin a pod.nepovazuj za nadmerne nakopenie nakladov na auto, je to absolutne spotrebny material,ako moje topanky.....
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

landi

Príspevok od používateľa sarusian »

osobne auto s lpg od neznameho zdroja (bazar, nemecko )by som nekupil, jedine bud si dam nainstalovat fungel nove do benzinu, alebo kupit fungel cele auto s vstavanym fabrickym lpg, pricom s najvacsou ravdepodobnostou tam bude landi, pokial je to fabricka prestavba s landi, tak je velmi pravdepodobne, ze RJ je bloknuta na zasahy zvonka, cize cokolvek nastavit v nej sa nebude dat, nieco podobne ma opel, dacia, renault - vsade su landi a su bloknute proti inemu zasahu zvonka, okrem autorizovanemu servisu, na druhej strane ma to tu vyhodu, ze motor bude zladeny s lpg (ina hlava, ventily...), teraz je kazda rada draha, priamy dovozca landi je pri kosiciach, v niznej mysli (instaluju aj nastavuju lpg), ale pokial je bloknuta RJ, neurobia s tym nic, pomoze len vymena RJ
sliedic1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 06.10.2012 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sliedic1 »

laco1871 - diky za radu, ale som z vychodneho Slovenska.

CAMLS - Auto ma najazdene 400 000, kolko z toho na LPG neviem povedat, auto som kupoval uz s LPG, cize neviem, pri kolkych najazdenych KM bolo montovane.

Diagnostika potvrdila vynechavanie 4. valca na 100% a nie som si isty ci aj tretieho. Poslednu jazdu mi uz pri jazde na plyne pocas jazdy kedykolvek zacala blikat kontrolka motora, ako vynechavanie valca.

Ked som s tym bol na diagnostike LPG v Zemplinskom Hradisti tak ked mal napojenu diagnostiku pri nastartovanom aute a pridaval mu tak hovoril ze je tam velmi velka spotreba LPG, ze to bude vstrekovacmi.

Co sa tyka toho zdochynania na studeno na benzine. Ak som predtym isiel cely cas na LPG tak auto rano na studeno startuje tazko aj ked startuje na benzin, ale minule som isiel len na benzin po celu cestu a aj ked auto nasledne stalo vonku 2-3 dni pri aktualnych teplotach auto nastartovalo uplne lahko, bez problemov, takze mi to pride ze to sposobuje LPG, akoby sa presalo LPG a zavzdusnilo, kedze ma aj tu podstatne zvysenu spotrebu.

lorak777 - riadiaca jednotka vyzera byt ok, bez problemov komunikuje s diagnostikou, aj z vonku vyzera byt v povodnom stave, nerozoberana, nenesie znamky oxidacie nic...
sliedic1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 06.10.2012 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sliedic1 »

Novy poznatok.

Zo vcera na dnes v noci som si bol natankovat na UA, ze skusim teda nejaky cas chodit cisto len na benzin. Ked som startoval z domu tak to bolo este take ako to byvalo poslednu dobu zvykom, 2-3 krat zdochlo, zakolisali otacky, pocukalo, avsak po prejdeni par km to prestalo, auto islo pekne kultivovane. Startovania zohriateho auta na hranici boli lahucke a bez problemov, taktiez auto islo bez problemov aj nasledne domov z UA na SK. Ziadne zle starty, ziadne kolisanie otacok, ziadne vynechavanie, zmizla mi z palubovky aj kontrolka motora.

Nasledne ked som dnes rano startoval auto do prace potom ako auto stalo cca 7 hodin vonku na mraze bolo tiez vsetko OK.
Nastartovalo na 1. krat, nekolisali otacky, nic, uplne vsetko bolo jak ma byt.

Cize problemy mi auto robi len na LPG. Oplati sa mi menit sviecky, ked auto ak jazdi iba na benzin, nasledne startuje dobre ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

oplati sa ist dobremu plynarovi :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

sam vies, kolko su tam tie sviecky, ale na lpg sviecky degraduju este rychlejsie, ako na benzine... ja menim akonahle pocitim prve chvenia motora za jazdy - casto je to zistitelne pri manualnom prepinani, kedy este na benzin ide uplne pravidelne...mas tam predpis. vzdialenost kontaktov 1 mm, to na plyn treba znizit na 0,8-0,9 mm, alebo daj ranu istoty 0,85 mm / jednokontakty/... vzdy to ide ovela lepsie na lpg a benzinu je to jedno....
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

Urcite by som neopomenul premerat tlaky vo valcoch.
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný