1 013 580
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
Predmet: Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw PríspevokZaslal: 06.04.2013 21:20   
ahojte chcel by som sa poradit lebo sa neviem rozhodnút či íst do kupi tejto alhambri s motorom brt,viem že bývaju tam problemi s hriadelou olejoveho čerpadla.su tie motory spolahlivé?teraz mám alhambru 1,9 tdi 85 kw a maximálna spokojnost len už je stará tak chcem novšiu a silnejšiu.je motor brt 8 ventil?lebo vraj na 16 ventiloch praskaju hlavy a su to velmi chulostive motory ja mesačne najazdím okolo osemtisíc takže potrebujem spolahlivy motor.dakujem vopred za rady
Citovať
peq
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 jún 2008
Príspevky: 143
Nabehané: 7 hod 34 min
PríspevokZaslal: 06.04.2013 22:44   
Seat Alhambra, oznacenie motora BRT :
2.0 TDI (PD) (sDPF), objem 1968 cm³, ventilov 8, vykon 103 kW (140 PS)/4000, max. tocivy moment 320 Nm/1750–2500, dodaval sa v obdobi 10/2005–09/2010.

Tu hriadel mazania pri tomto motore a najazdenych viac ako 100 tis. km netreba podcenovat, lebo ked sa rozsvieti kontrolka mazania, moze uz byt pre turbo a motor neskoro. Daj ju skontrolovat a pripadne vymenit, stoji to par euro.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5618
Nabehané: 2 mes 28 dní 5 hod
PríspevokZaslal: 06.04.2013 23:33   
pri takom najazde sa riesi jazdenka z najporuchovejsim motorm .ja ked mam svoju sezonu nakrutim cez 6500km mesacne a poviem ti ze uz nikdy nejaku blbost co ma cez 100 000km a je to jedno ci to bude 1.9tdi alebo 4.0tdi alebo benzinaky 2.0i 3.0i 4.0i.vsetko co ma okolo 200 000km sa neoplati,pretoze o dalsich 50 000km nasleduje--co vymena oleja to aj kopec oprav z nejakymi blbostami.kto jazdi 5000km za rok ten nech si to berie.este dasi 3 buduci majitelia nebudu nic investovat no 8000km mesacne jedine nova alebo fakt poctiva kara co nema ani 100 000km.
Citovať
Cherro
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (129)
Založený: 13 február 2010
Príspevky: 738
Nabehané: 13 dní 11 hod 52 min
Predmet: Re: Seat Alhambra 2,0 tdi 103 kw PríspevokZaslal: 07.04.2013 09:36   
heno76 napísal:
.............maximálna spokojnost len už je stará tak chcem novšiu a silnejšiu...............


Ja by som to dojazdil do tla na tvojom mieste, alebo po roku 2010 tak ako píše Seven. Máme Golfa 2.0Tdi (81KW)je OK....., ale to tu už bolo asi miliónkrát písané:

2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBDC 81 kW pri 4200 ot/min 250 Nm 1500-2500 ot/min
2,0 TDI 8V DPF 1968 ccm BMP 103 kW pri 4000 ot/min 320 Nm 1800-2500 ot/min
2,0 TDI 16V 1968 ccm BKP 103 kW pri 4000 ot/min 320 Nm pri 1750-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBAB 103 kW pri 4200 ot/min 320 Nm pri 1750-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm BMR 125 kW pri 4200 ot/min 350 Nm pri 1800-2500 ot/min
2,0 TDI 16V DPF 1968 ccm CBBB 125 kW pri 4200 ot/min 350 Nm pri 1750-2500 ot/min

upchatý palivový filter - zhasínanie, či cukanie motora pri akcelerácii (menej kvalitná nafta, zanedbaná údržba)
prasknutá hlava motora v oblasti hlavových skrutiek - stopy oleja v expanznej nádobke, svietiaca kontrolka množstva chladiacej kvapaliny (2,0 TDI PD/PPD, najčastejšie BKP)
poškodený chladič oleja - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (do 2007, 2,0 TDI PD/PPD)
občas náhla strata tlaku mazania - ak sa motor nevypol, nasledovalo zadretie (2,0 TDI - BKP)
opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlavé zvuky a zvýšené vibrácie (2,0 TDI PD/PPD)
zanášajúci sa filter pevných častíc - núdzový režim motora (2,0 TDI - BMP a BMR)
porucha snímača vačkového hriadeľa - nemožnosť naštartovať (2,0 TDI)
opotrebované alebo zanesené vstrekovače PD - nerovnomerný chod a zhasínanie na voľnobehu (niekedy pomôže poriadne vyčistenie)

Motory 2,0 TDI ( typy BKP a BMR – hlavne roky 2005-2006) boli čo do spoľahlivosti asi najhoršie TDI, aké kedy VW vyrobil

Celý elaborát TU
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 819
Nabehané: 2 dní 14 hod 51 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 09:37   
Ak BRT tak jedine s tym, ze prerobit nahon olejoveho cerpadla, vykonovo je to vynikajuci motor.
Ak chces silnu spolahlivu verziu tak 1,9 110kw. Kompromis medzi cenou, spolahlivostou je jednoznacne 1,9 85kw. Servisujem asi vsetky verzie ake boli vyrobene a milion km na 85kw nie je nic mimoriadne, samozrejme vsetko je to o olejoch, takze ziadne kastroly a podobne bludy tam nelievam. Nakolko kazde PDcko je najviac haklive na vacku. Menia sa ako na beziacom pase. Vsetko najma zalezi od podmienok prevadzky motora.
Opytam sa inak vozis opatrovatelky?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1826)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17059
Nabehané: 2 mes 27 dní 19 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.04.2013 17:38   
Velmi presne si pomenoval dve najdôležitejšie veci PD motora,olej a vačka.Trocha škoda že to výrobca neporiešil lepšie,ten motor by špatný nebol.
Citovať
zofre78
Založený: 13 september 2007
Príspevky: 87
Nabehané: 10 hod 40 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 20:32   
erikfrog napísal:
Ak BRT tak jedine s tym, ze prerobit nahon olejoveho cerpadla, vykonovo je to vynikajuci motor.
Ak chces silnu spolahlivu verziu tak 1,9 110kw. Kompromis medzi cenou, spolahlivostou je jednoznacne 1,9 85kw. Servisujem asi vsetky verzie ake boli vyrobene a milion km na 85kw nie je nic mimoriadne, samozrejme vsetko je to o olejoch, takze ziadne kastroly a podobne bludy tam nelievam. Nakolko kazde PDcko je najviac haklive na vacku. Menia sa ako na beziacom pase. Vsetko najma zalezi od podmienok prevadzky motora.
Opytam sa inak vozis opatrovatelky?


A čo teda tam lievaš, keď nie castrol?
Citovať
erikfrog
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 06 november 2011
Príspevky: 819
Nabehané: 2 dní 14 hod 51 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 20:46   
Zofre poslal som ti SS nakolko sa nepatri robit reklamu. Je to moja osobna skusenost. "vzorka" motorov bola dostatocna a testovali sa oleje roznych vyrobcov na priebu stoviek tisic km.
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:12   
čau chlapi teraz sa rozhodujem kupit to ci nie najazdenich skutočnych 100 tisic


Naposledy upravil heno76 dňa 07.04.2013 23:45, celkom upravené 1 krát.
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:30   
bojim sa toho motora čo som naštudoval nie je spolahlivy
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:33   
teraz mám 1.9 tdi PD 85 kw super spolahlive ale chcem silnejšie a rovnako spolahlive
Citovať
Sliedic
VIP člen - Veyron (451)
Sir
Založený: 18 máj 2004
Príspevky: 7416
Nabehané: 3 mes 20 dní 5 hod
Bydlisko: Slovak Banana Republic
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:35   
Koľko plánuješ najazdiť za rok? Neviem r.v., ale neuvažoval si o benzínovom 2.0i a prerobiť ho na LPG?
_________________
Nechci byť človekom, ktorý je úspešný, ale buď človekom, ktorý za niečo stojí.

Toyota Avensis II. 2.0 VVTi A/T 433.000km
Citroen C5 II. 2.0 HDi M/T 306.000km
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:35   
budem sklamany zo 103 kw dvojliter myslím že ano
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:37   
podla toho čo som prečítal su to hovna motori
Citovať
heno76
Založený: 07 marec 2009
Príspevky: 30
Nabehané: 7 hod 15 min
PríspevokZaslal: 07.04.2013 21:40   
za rok najazdím zhruba stotisicíc a benzinaky asi nemaju šancu
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum