Seat Alhambra - prerabka s dvoj na jednohmotny zotvacnik

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

erik34
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 31.08.2010 15:55
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Seat Alhambra - prerabka s dvoj na jednohmotny zotvacnik

Príspevok od používateľa erik34 »

Pozdravujem. Casom budem menit komplet spojku chcem sa spytat ci niekto z vas menil dvojhmotny za jednodnohmotny (pevny) zotrvacnik. Pripadne podla vas ci sa to oplati ak mate nejake skusenosti s tym a rady. Je to 1,9 tdi 85kw - kod AUY. Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bože len to nie.Dvojhmota znižuje zaťaženie prevodovky,chráni ju a v tomto prípade žiaľ často to aj napriek dvojhmote prevodovku vymláti.Náprava je drahá pretože sa zničí uloženie ložiska v samotnom obale a ložisko sa točí ako celok a vybíja ešte väčší otvor.Nastúpia zvuky ktoré majiteľ takmer vždy kruto preplatí,pretože najprv sa povymieňajú kĺby,potom celé poloosy,potom dvojhmota a často opakovane kedže zvuk je nesmierne podobný ako u zlej dvojhmoty. Tú je jedna Alhambra ako ukážka,a tu nikdy iné ako dvojhmota nebola
https://youtu.be/Ywdbflfa9l4
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

majitel nepise ci to auto ma od nova, rocnik, kolko to ma km.......a ci su skutocne alebo slovensky prikraslene........ kolko ta stara 2hmota v tom aute vydrzala? da sa predpohladat ze prilbizne tolko isto vydrzi aj nova.........tu sa neoplati spekulovat
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
sevic6563
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 04.12.2009 10:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sevic6563 »

predpokladam ze 2001-2003 430 000km slovenskych
a jazdi sa s nou do nemecka 6ti robotnici

dvojhmota je vymena tak asi raz za zivot auta a pochybujem ze to pri tomto modely vyjde viac jak 500eur, takze to neni ziaden extra nadstandardny servis, netreba smelinovat ale dat to do poriadku
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak, mam tu istu Alhambru a vobec nespekuluj s dvojhmotou. Ci zacnes riesit jednohmotu s nasledkami a nekomfortom jazdy alebo ci vymenis dvojhmotu mas uz uplne jedno, pretoze ked tam das dnes novu a si len trosku normalny, ta dvojhmota musi vydrzat MINIMALNE 150.000km aj mestskych jazd, na dialnici 400.000km...

a tolko uz ten autiak mat nebudes. Umrie ti predtym nez toto nagulas.

Takze nespekuluj, dvojhmota a ides. Minule som videl niekde ale neviem kde za 299,-eur vratane DPH, komplet cela spojka bola za 499,-

ano je to dost ak tvoja masina je z roku 2001 co AUY boli dostupne, ale bohuzial uz teraz to nezachranis. Vymena spojky najlacnejsie alebo vymena spojky normalne je rozdiel 130,-eur a to nehra ulohu.
colt.45
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 15.12.2008 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa colt.45 »

Ja by som ešte dodal toľko. Kamarát má Toledo r.v. 1998 81kw, kód motora neviem. Odišiel mu dvojhmotný, tak to dal vymeniť za jednohmotný. Teraz, ak má trošku nižšie otáčky, neskutočne trasie autom a v interiéri cítiť silné vibrácie. Áno, povieš si, že netreba jazdiť na nízkych otáčkach. Na okrskoch nieje problém, ale čo ak sa presúvaš po meste? Budeš stále jazdiť na dvojke? Ja by som dal na radu pánov nadomnou :3035:
strelecbn
Príspevky: 100
Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa strelecbn »

Známi čo robí Fordy jednohmotu na prianie zákazníka namontoval do Focusa, a za mesiac išla von a namontoval tam dvojhmotu.
hosa
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hosa »

Pri týchto motoroch v tejto cenovej hladine je vždy to isté,dvojhmota fuč-to ešte vydrží,vačka zodrata-to ešte vydrží,turbo chlipe olej-joj to ešte vydrží,poloos trepe v unášači-pohoda,že nefunguje bufik a auto behá krátke trasy s podchladeným motorom-nevadí.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Poviem ti že občas nechápeš,ako je možné že to ešte išlo,presne ako si to vymenoval,vytlčený unášač poloosy,turbína je už iba paródia na ventilátor,vačka šialenstvo,termostat tam nie je žiaden,hydrošteli takéto
[img]https://s24.postimg.org/cqn5kny5d/DSCN6517.jpg[/img]
mmajkyz
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 23.08.2015 11:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mmajkyz »

Znamy to urobil na seat toledo 81kw chcel usetrit a neusetril nic povolila mu kluka tak menil koplet motor a potom daval zasa dvojhmotu naspät a auto beho do dnes ma vyse 300000km a bez problemov tak zvaz sam ci ti to stoji za par euro tak riskovat
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Torzné kmity sú drastické,už som počul o podobnou odídení kluky lomom.Ale aj keď to bežné nie je,tá prevodovka proste klaknúť musí.Torzné pôsobenie spôsobí že vďaka šikmým zubom bude neustále pôsobiť jedna deštrukčná sila v pozdlžnom smere hriadele.To je tá sila ktorá vymláti to hlavné ložisko vzadu ešte aj v uložení.Potom to lieta až do tej miery,že začína zlé radenie pretože na tej hriadely sú aj synchrospojky radenia.No proste trpí to tam desivo.
Ešte aj tam kde bolo dvojhmota vždy OK a auto má viac km tak je hlavná hriadela v skriny volná,ložisko si svoje uloženie vybije.Preto sa dnes nedá jednoducho kúpiť použitá schopná prevodovka typu FUCHS,dokonca tým že to je posielané a kupované kadejako,často je kúpená horšia ako pôvodná.Ja som obehal okres,pozrel ich desiatky,a ani jedna nebola OK.Len čo som sa zakaždým chytil z vrakoviskárom lebo ..to tak má byť ! Je nad slnko jasné že všetky tie vylietané popredáva
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

minule sa ma jeden opytal, ci prestane v prevodovke poskodene lozisko zavijat ked stlaci spojku. A ja som nevedel.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Seat Alhambra - prerabka s dvoj na jednohmotny zotvacnik

Príspevok od používateľa Acon »

erik34 napísal:Pozdravujem. Casom budem menit komplet spojku chcem sa spytat ci niekto z vas menil dvojhmotny za jednodnohmotny (pevny) zotrvacnik. ..
Akože, prečo? Koľko tam vydržala tá pôvodná? Ja neviem, ale mne ani raz neodišla spojka skôr ako po 350 000km. No keby hneď aj po polovici, tak kvôli tomu sa neoplatí šetriť. A navyše dôvody už máš popísané
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mp3turbo napísal:minule sa ma jeden opytal, ci prestane v prevodovke poskodene lozisko zavijat ked stlaci spojku. A ja som nevedel.
Ak stojíš, tak prestane ;-) Ak ideš, tak závisí či je tá konkrétna súčiastka poháňaná od kolies
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate ak je spojka v poriadku,hlavná hriadeľ zastane,iba dobehne z titulu zotrvačnosti,ale zastane po kratučkej dobe.Absolutná istota je vytlačiť spojku a zaradiť rýchlosť,vtedy všetko stojí až do pustenia spojky.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 8 neregistrovaných