Seat Alhambra II - problém s bufikom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Seat Alhambra II - problém s bufikom

Príspevok od používateľa dataman »

Páni ak viete, poradte mi...
Bufik je komplet po repase.
Ide dva tri dni a potom prestane. Vymažem chybové kódy a zase ide chvílu...
Potom zase nič...
Toto mi hádže na VAGu:

Control Module Part Number: 7M3 815 071 A
Component and/or Version: HEIZG. B/D5W 0001
2 Faults Found:
01492 - Function Lock-Out
35-00 - -
01409 - Repeated Flame-Out
35-00 - -Seat
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

uz zacala zima, vytahuju sa bufiky na sharanoch :) neboj, zachvilu pridu nestartujuce dieslove auta tak ako kazdu zimu.

bufik : cidlo horenia plamena ; pomocny elektricky motorcek na obeh vody v motorovom priestore (ak nejde, elektronika bufiku zisti velky rozdiel v teplote vody na vstupe a vystupe a pre istotu sa vypne) ; sitko v bufiku ktore zabezpecuje rozprasenie nafty a jej dobre spalovanie ; sviecka samotna.


Pred nastartovanim auta (ale samozrejme so zapnutym klucikom a vymazanymi vsetkymi chybami z bufika) si navol na diagnostike bufikovu skupinu 18, potom bloky meranych hodnot (measurement blocks pre tych lepsich), tam nahodis kanal 001, 002 a 003 v tych troch riadkoch a daj to logovat do suboru. Nastartuj a normalne s autom chod. Ked dojdes do ciela bez ohladu na to ci bufik skape alebo nie zastav logovanie, uloz do suboru, vypni motor a subor z C:\ross-tech\vcds\logs\log-01-001-002-003.csv mi potom posli (niekam ho nahraj na web napriklad www.uloz.to, www.rapidshare.com a sem vycapni linku) pripadne ked taketo internetove veci nepoznas tak mi to posles mailom (sukromna sprava, dam ti na mna emila ci vlastne emajla).

ked ti bufik nevypadne pocas tohoto merania, aspon uvidim ako sa sprava. Ked ti bufik vypadne, mohli by sme vidiet pricinu na zaklade prevadzkovych parametrov i ked stale to mozu byt dve-tri veci dokola.

ked ti bufik nevypadne, toto iste meranie zopakujes pri dalsich jazdach az dovtedy ked ti vypadne a uvidim tam rozdiel... snad ;)


PS: ja mam to iste a idem zosaliet lebo bufik pojde uz druhykrat von. Mam ho komplet repasovany okrem jednej jedinej suciastky ktora sa proste nemoze pokazit. A uz som z toho taky zufaly ze idem za najvacsim odbornikom na sharanoidne bufiky na Slovensku...
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

dataman: uctenku do lavej ruky a trstenicu do pravej a reklamacia

mp3turbo: nerozmyslal si nad kupou Webasta TT-C ?

a vo vyssom leveli nad kupou Webasta benzinoveho so samostatnou nadrzou 5-10 litrov na benzin ?

a v najvyssom leveli nad kupou teplovzdusneho benzinoveho Webasta ?
alebo v Sharane to zohrieva len kabinu, nie motor ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

naco by mi bolo webasto ked uz mam eberspaeaeaeaeaeaecher? cize nerozmyslal.

v sharanoidnych autach je bufik teplovodny cize zohrieva motor a z neho sa hreje interier. Alebo nehreje, v mojom pripade :)
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

čo tam nareklamujem?
bolo mi povedané že je nekvalitná nafta...
takže vraj dáme filter pred bufík a uvidí sa..
čo sa mi nezdá, lebo to by museli mať aj všetci ostatní a to podľa mňa nemajú.

aj dnes ráno "po resete" som počul že sa rozbieha ale asi neišiel...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hlavne urob tu diagnostiku tak ako som ti napisal...

z toho budeme najmudrejsi, take blbosti ako nekvalitna nafta pri sharanoidnych bufikoch ani trochu neplatia. To nech si chlapci nechaju pre sprostejsich, filter tam nedavajte, usetrite kopec casu a roboty. Jo inak tito chlapci tvoj bufik nevyriesia pretoze o tych bufikoch vedia gulove ked "radia" filter.
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

za tých 200evri čo zobrali to mohlo aj fungovať...
kua kua
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

radsej nic nenapisem.
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

Repeated Flame-Out

pokial tomu kodu ma clovek verit, tak sa mu podarilo nazhavit, zapalit naftu, zdetekovat plamen. a potom plamen zhasol.

sitko v zlom stave, nedostatok vzduchu, nafty, zle snimanie teploty. alebo chyba v RJ.
to ja len tak teoreticky

za tych 200 euro by pan odbornik mal predviest kontrolu bezchybneho chodu na skusobnej stolici a diagnostiku problemu v aute

na 300 Euro odhadujem cenu pouzivaneho kurenia vo velmi dobrom stave
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pouzivane kurenie zozenies v pohode za 150eur. Vid inzeraty na tejto stranke.
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

aky je tvoj nazor, su dobre a spolahlive tieto SGAF bufiky ?
po rokoch pobytu na nedobrom mieste, niekde pri podlahe, ci sa zle pamatam ?
ak ano, tak majitela inych slabo kuriacich dieslov by sa o ne mali trhat aby si zlepsili zimny komfort, obzvlast po upgrade na nezavisle kurenie
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Bufiky su suverenne najnespolahlivejsia a najhorsia cast sharanov.

Budes mat obrovsky problem najst jeden jediny funkcny bufik na autach spred roku 2004. Ak taky aj najdes, bude rozhodne po viacerych opravach PRETOZE JE PROSTE ABSOLUTNE NEMOZNE ABY SA TENTO BUFIK OD NOVOTY DOZIL SEST ROKOV.

Nemozne. Chapeme sa?


Nove modely od roku 2005 maju keramicke sviecky ktore ich nezradia avsak stale mozu a budu trpiet na designove chyby, specialne sitko (pancuchu) ktora rozprasuje palivo.

jo a samozrejme su z nich servisaci vysrati a nevedia ich opravovat. Pritom je to principialne jednoducha "technologia"... s par snimacmi. Ale to je skoda reci, to vsetci vieme ako to s tymi nasimi servismi vyzera.
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

nuz mp3turbo, moja skusenost s nezavislymi kureniami Webasto, najma modelov Thermo Top, Top T, Top C, Top E, TOP Z/C vo variantoch benzin aj diesel je taka, ze velka cast 10 rocnych exemplarov je funkcna.
ovsem zdaleka nie vsetky. pokial by slo o zlyhanie jedineho komponentu, napriklad ventilatora, palivovej pumpy, sitka/sietky paliva tak by to bolo este OK. co vsak nie je OK, je zlyhanie riadiacich jednotiek integrovanych v telese kurenia, ci uz kvoli prieniku vody alebo ineho zvetrania.
Domnievam sa, ze AJ Eberspacher ma podobny problem
Napriek horeuvedenemu prisudzujem funkcnym starsim exemplarom nezanedbatelnu hodnotu

z tohto pohladu sa javia byt po inzinierskej stranke lepsie prastare modely s oddelenou riadiacou jednotkou umiestnenou mimo motoroveho priestoru

ako je to s tym sitkom co spominas ?
je to specificky diel pre SGAF alebo bezny Eberspacher model DxWx ?
Naposledy upravil/-a jal v 07.11.2010 01:05, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlasim s tebou - webasta drzia daleko lepsie. Neviem preco.

elektronika : jasna vec, obrovsky problem bufikov - su dole pod vozom, furt na ne spliecha bordel z cesty, sol, atd. Ja osobne som mal kable odhnite tak, ze z buzirky sa vysypal obycajny prasok namiesto medi. Riadiaca jednotka tiez, odhnity plosny spoj, porusene tri vrstvy. Jeden sikula elektrotechnik mi to daval dohromady... inak by to bola cista vymena bez diskusie.

ano, sharanoidy pouzivaju bezne DxWx diely. Nielen sitko ale aj ostatne... cidla, sviecky, duchadla atd.

PS: toho magora co vymyslel umiestnenie bufiku tak ako je na sharanoidoch by som bud zabil (z pohladu zakaznika) alebo mu dal podnikovu cenu za prinos penazi pre automobilku na opravach (z pohladu automobilky). Jeden jediny posraty plech alebo plast vyspadovany v smere jazdy by vyriesil tento problem - nespliechala by tam voda, neboli by problemy. Koniec diskusie. Posral ich pes blbcov hnusnych - zase o tomto probleme vedia 10 rokov, nic nerobia. Takisto ako turba, zanasaju sa ale oni tam hajzli neodsadia 0.1mm tie lopatky... 95% problemov s turbom by bolo vyriesenych ("vypina sa mi turbo", straca sa mi vykon atd).

... lenze to by ludia potom nekupovali nove turba, ze?

Svine su to. Obycajne svine. To iste plati o mechanizmoch stieracov - pada tam bordel, zadiera sa to, nicia sa puzdierka a capy... neriesia. Seru na svojich zakaznikov.

Tak okato az mi je to nemile. A take superfasa auto to mohlo byt - tri alebo styri zmeny za desat korun a fajront.

Svine !!
jal
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 15.10.2008 19:43
Bydlisko: Blava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jal »

kedze s Eberspächer nemam vela skusenosti neodvazim sa tvrdit, ze Webasto je lepsie.

ako priklad konstrukcnej nedomyslenosti by som uviedol montaz v inej polohe, nez je riadiaca jednotka nad horakom, potom je vacsie riziko prieniku vlhkosti na plosny spoj RJ

okrem problemu s umiestnenim vidim aj odlisny rezim prevadzky u prihrievacov ako pricinu problemov.
zapinaju sa totiz automaticky, preto maju vela startov a aj kratkych behov, ak auto preslo kratku trasu.
na rozdiel od toho si nezavisle kurenie ludia obvykle zapnu, ked ho je naozaj treba a preto su u nich dlhsie behy

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných