Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Podtlakove haducky som prezrel, vakuovka robí podtlak 0.9bar ,na banku turba ide od N75 0.6bar .po naštartovaní tiahlo krásne zatiahne ,pri trošku pridaní plynu chodí plynulé hore dole. Jedine čo mi nesedí na tom čo si napísal je že keď zhasnen motor tak by ju malo uvolnit a vysunúť. Mám tak tusak že mne estava zatiahnutá
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Musí dnu a po zhasnutí von,chodiť musí po celej dráhe
Ten systémový 0,9 asi bude chyba merania.
Ak sa nepozdáva N75 oplatí sa napichnúť aspoň vreckové oscilo a banku sledovať ako reaguje na pokyn RJ

[img]https://s33.postimg.cc/68o2lip7f/DSCN6670.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 23.08.2018 14:24, upravené celkom 1 krát.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Pozrem to
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Tiahlo chodí po celej dĺžke od dôrazu po dôraz plynulo. Po štarte ho banka zatiahne a po zhasnuti cca po 3 sekundách súčasne zo zhasinacou klapkou ho uvoľní.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tom prípade to je jasné
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

videl by som to na turbatko...avšak to je len moj nazor, auto som nevidel :)
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Info pre doplnenie. Včera sme volali z človekom ktorý na tom aute jazdi( zamestnanec) že prečo sa vlastne dávalo meniť turbo. Auto vraj chodilo dlhodobo trochu biedno tak ho dali do servisu s tým nech ho skontrolujú.tam skonštatovali že je načaté turbo tak ho vymenili. Po výmene auto začalo jazdit ešte horsie ako pred tým .
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Tak v tom turbe chyba nebude. Vozil som sa a sledoval všetko možné. Ten motor zle reaguje na plynový pedál. Ostanem stat na mieste ,zoslapnem podlahu a otáčky viditelne z leniva vyletia hore.
Taktiež ked chcem schválne prudko akcelerovat z miesta. Zoslapnem podlahu a hneď na to pustím spojku. Auto poskočí a zadusí ho. Potom až po chvíľke začne akcelerovat .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslíš že so zlým turbom to zvykne dobre reagovať ?
Na 010 na poslednom mieste máš plynový pedál,stačí potlačiť do podlahy,ak okamžite nabehne 100 % tak je pedál v poriadku.Nato aby reagoval mimo obvyklosti treba zmeniť jeho mapu v RJ a to sa síce robí (falošný tuning) ale naopak,aby reagoval prudšie.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Chápem ako to myslíš ale na druhej strane to turbo ťah má keď sa roztočí. Keďže ho roztacaju výfukové plyny ktoré vzniknú horenim paliva zrejme je ich málo a teda paliva tiez ale len v nízkych otáčkach. Nemôžu to teda robiť trysky?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V turbine je preto variabilita,aby vtedy keď je ešte výfukových plynov málo turbínu aj to málo dokázalo vytočiť na potrebný výkon.Od cca 2000 už žiadna variabilita netreba,plynov je dosť a turbína natlačí dosť aj keď by nemala variabilitu vôbec.Už to chápeš ?
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Áno chápem ale aj tá variabilita není nič zložité a obaja vieme že v základnej polohe sú lopatky naklonené tak aby plyny prúdili čo najlepšie a turbína teda nabiehala od čo najnižších otáčok. Je tak ?
Na potvrdenie toho čo som teraz napísal mi stačí urobiť jednoduchý test. Rozpojim si hadicku ktorá ide od N75 na actuator a pomocou vákuového pumpicky dostanem tiahlo do základnej polohy a pumpicka mi bude držať túto polohu koľko len chcem. Potom už len stačí sadnúť do auta a už pri prvom pridaní plynu musí byť poznat či ten nábeh tam je .
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

mhlavaty napísal:V turbine je preto variabilita,aby vtedy keď je ešte výfukových plynov málo turbínu aj to málo dokázalo vytočiť na potrebný výkon.Od cca 2000 už žiadna variabilita netreba,plynov je dosť a turbína natlačí dosť aj keď by nemala variabilitu vôbec.Už to chápeš ?
Áno ale bez nej by tlačilo do maxima až kým sa nerozleti , keďže variabilita vie prúdenie usmerniť mimoo turbíny a znížiť jej otáčky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Fujaru
Nič sa nerozletí,otáčky stúpajú,tým stúpa aj potrebný objem plynov,naopak dávka paliva klesá
Turbína dosahuje max svojich otáčok kdesi okolo bodu max.toč.momentu,nie v max.otáčkách motoru.Od 2000 ot je turbo v podstate bez variability,všetko si ďalej riadi RJ cez palivo
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

No dobre teda som rád že si ma poučil, v tom prípade by som mal skúsiť to čo som písal vyššie.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0908812777 a 6 neregistrovaných