Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu
Páni zišla by sa mi nejaká ďalšia rada. Dostala sa mi do rúk Alhambra 1.9tdi 85kw. Auto už obehlo 2 servisy ale bez zmeny.
Na motore je nahodené nové turbo ale auto nemá v spodných otáčkach výkon. Turbo citeľne zatiahne až pri 2000otackach ale ani potom to bohvieako neletí do otáčok.
Menila sa váha vzduchu za novú,auto bolo ešte lenivsie tak je tam pôvodná, v predchádzajúcom servise menili okruzky na vstrekoch a nastavili ich, potom kontrolovali všetko možné . Diagnostika nepíše žiadnu závadu.
Ja som dal dolu kat či nieje upchatý a včera som mal dolu nádrž aj čerpadlo so sitkom.Dnes som skúšal nastaviť regulačné tiahlo na turbe ale stále to nieje ono.
Na motore je nahodené nové turbo ale auto nemá v spodných otáčkach výkon. Turbo citeľne zatiahne až pri 2000otackach ale ani potom to bohvieako neletí do otáčok.
Menila sa váha vzduchu za novú,auto bolo ešte lenivsie tak je tam pôvodná, v predchádzajúcom servise menili okruzky na vstrekoch a nastavili ich, potom kontrolovali všetko možné . Diagnostika nepíše žiadnu závadu.
Ja som dal dolu kat či nieje upchatý a včera som mal dolu nádrž aj čerpadlo so sitkom.Dnes som skúšal nastaviť regulačné tiahlo na turbe ale stále to nieje ono.
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Robíte veci ktoré netreba,a nerobíte čo je nutné.Nutné je ...odmerať tlak tandemu...nie čistiť sitká v nádrži.Korekcie v poriadku a BIP v medziach,nemusíte sa vstrekov dotýkať.Riskujete ešte zhoršenie,ak nie ste machri na šachtičky vstrekov.Závada...tú nepíšu ani tie PD-čka čo si už črevá ťahajú. Váhu nie je problém overiť a turbínu ešte menej,treba urobiť log.Kat je na protitlak overený za 2 minuty.Regulačné tiahlo ...aby bola dodržaná charakteristika regulačnej slučky tam má svoje nastavenie,základné nastavenie koľko podtlaku je pri počiatku pohybu a pri ukončovaní na doraz.To sa mení už iba jemne práve na základe logu,či zvýšiť citlivosť alebo je variaabilita už preregulovaná a dochádza k prílišnému zásahu RJ pretože tlak vybehol príliš.
Len pre zaujímavosť pozri na tento zoznam-,že koľko hodnôt vieš v ňom vyplniť a hneď budeš vedieť prečo sa nedarí
[img]https://s33.postimg.cc/kipqgg6aj/Formul_r_pre_PD.jpg[/img]
Len pre zaujímavosť pozri na tento zoznam-,že koľko hodnôt vieš v ňom vyplniť a hneď budeš vedieť prečo sa nedarí
[img]https://s33.postimg.cc/kipqgg6aj/Formul_r_pre_PD.jpg[/img]
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
v tom zozname bude pre 85kW AUY najdolezitejsie DPF, cidla a protitlak vyfuku, posledne regeneracie teda riadky 19 az 22 vratane ... lebo tento motor DPF nikdy nemal.
Ani nehovorim ze nejaky log z jazdy pod plnym plynom by sa zisiel, mnozstvo vstrekovaneho paliva, udaje z vahy vzduchu, proste tak ako p.Hlavaty popisal v samostatnej teme ze treba diagnostikovat PD motory.
Tak nejak by som si tipol ze aj spotreba je vysoka... kolko zerie uplne zohriate auto na volnobeh bez akychkolvek spotrebicov ? Vypnut svetla, radio, ventilator klimy aj klimu samotnu, proste vypnute elektricke aj mechanicke spotrebice ktore sa vypnut daju.
A ak si mozem druhykrat tipnut, bude to viac nez 0.6 litra na hodinu. Pozries predovsetkym v diagnostike a musi sediet s udajom na palubnom pocitaci.
Ani nehovorim ze nejaky log z jazdy pod plnym plynom by sa zisiel, mnozstvo vstrekovaneho paliva, udaje z vahy vzduchu, proste tak ako p.Hlavaty popisal v samostatnej teme ze treba diagnostikovat PD motory.
Tak nejak by som si tipol ze aj spotreba je vysoka... kolko zerie uplne zohriate auto na volnobeh bez akychkolvek spotrebicov ? Vypnut svetla, radio, ventilator klimy aj klimu samotnu, proste vypnute elektricke aj mechanicke spotrebice ktore sa vypnut daju.
A ak si mozem druhykrat tipnut, bude to viac nez 0.6 litra na hodinu. Pozries predovsetkym v diagnostike a musi sediet s udajom na palubnom pocitaci.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vyskytnúť sa môže kadečo,aj protitlak výfuku,ale preto existujú diagnostici lebo to zistia za jednu dve minuty.Problém je že sa do všetkého ser..e každý čo má 17 klúč.Majiteľ zaplatí všetky tie zbytočné výmeny,a diagnostik zdochne od hladu ak by to robili takto všetci.Toto si musia ľudia usporiadať vo vlastnej hlave,čo je lacnejšie
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
To auto bolo u mechanika ktorý bežne servisuje také auta.to znamená že diagnostika aj za jazdy unho prebehla, taktiež tlak paliva a všetko okolo toho logicky keby to nájde hodnoty ktoré nesedia riešil by to. Ja som s ním nekomunikoval, ani netuším v čom všetkom sa vŕtali ľudia predomnu.
Ja si to teda nalogujem tiež a potom uvidíme.
Ja si to teda nalogujem tiež a potom uvidíme.
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
m.hlavaty pekny papierik...asi si taký napíšem :D
och tieto PD a zaber po 2000ot..čo som sa s tým nasral!!!! roky dozadu keď sa začali vydierať vačky a do módy prišiel repas turba za 300€ včetne strieborného nástreku...
AJ diagnostik bude mať hlavu šedivú z takých polepencov (ak náhodou).
1. Sú to autá čo majú najlepšie roky za sebou
2. bolo v nich milion mechanikov...
ak teda počítame že máš tlak na tandeme OK, vstreky počítam na stolici neboli...ale ak sú teda ok, váha ok, výfuk ok, samotný motor nie je pred smrťou.
Tvoj neskorý nábeh bude spôsobovať čínska vačka s prípadnou kombináciou čínskeho repasu turba v ktorom sú použité neoriginálne diely + možno nedostavená regulácia.
Ak je len jedno z toho pravda...budú tance.
och tieto PD a zaber po 2000ot..čo som sa s tým nasral!!!! roky dozadu keď sa začali vydierať vačky a do módy prišiel repas turba za 300€ včetne strieborného nástreku...
AJ diagnostik bude mať hlavu šedivú z takých polepencov (ak náhodou).
1. Sú to autá čo majú najlepšie roky za sebou
2. bolo v nich milion mechanikov...
ak teda počítame že máš tlak na tandeme OK, vstreky počítam na stolici neboli...ale ak sú teda ok, váha ok, výfuk ok, samotný motor nie je pred smrťou.
Tvoj neskorý nábeh bude spôsobovať čínska vačka s prípadnou kombináciou čínskeho repasu turba v ktorom sú použité neoriginálne diely + možno nedostavená regulácia.
Ak je len jedno z toho pravda...budú tance.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Potki88 napísal:To auto bolo u mechanika ktorý bežne servisuje také auta.to znamená že diagnostika aj za jazdy unho prebehla, taktiež tlak paliva a všetko okolo toho logicky keby to nájde hodnoty ktoré nesedia riešil by to. Ja som s ním nekomunikoval, ani netuším v čom všetkom sa vŕtali ľudia predomnu.
Ja si to teda nalogujem tiež a potom uvidíme.
Veď si vypýtaj log,ak ho robil má ho uložený v súbore LOGs.Na to aby ho nemal,by ho musel vymazať !!! Ukladá sa automaticky
Tlak paliva...fujaru babkinu, opýtaj sa ho ako,či ti bude vedieť dať odpoveď,a sú tam tri režimy ktoré sa kontrolujú.
v podstate vlastne nevieš nič.Predsa muselo prísť na rozhovor kde on musí von zo základnými vecami,...pane turbo (aho tu) tlačí takto,je to ok,váha dáva takto,je to ok,tlak paliva je tolko a je ok,korekcie sú takéto aha,sú dobré,BIP je takto je ok,...atd atd
Neviem či to tak bolo,ale asi ste riešili počasie či fotbal,ale určite nie tvoj motor
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na tandeme je záslepka,na jej miesto pripojí alebo manometer (musí byť zatlmený aby nekmitala ručička) alebo tlaková sonda a oscilo
režim
1 počas štartu 100 kPa
2 volnobeh 300 kPa
3 3000 ot - min 750 kPa
Sonda je ideálna pretože vie zobraziť pulzácie od otvárania vstrekovačov a kadečo sa dá z toho odhaliť
[img]https://s33.postimg.cc/fna1btcaz/image.jpg[/img]
a informácií z toho celkom dosť (materiál FCD.eu)
[img]https://s33.postimg.cc/y44g2eurf/image.jpg[/img]
režim
1 počas štartu 100 kPa
2 volnobeh 300 kPa
3 3000 ot - min 750 kPa
Sonda je ideálna pretože vie zobraziť pulzácie od otvárania vstrekovačov a kadečo sa dá z toho odhaliť
[img]https://s33.postimg.cc/fna1btcaz/image.jpg[/img]
a informácií z toho celkom dosť (materiál FCD.eu)
[img]https://s33.postimg.cc/y44g2eurf/image.jpg[/img]
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Dnes som skúšal nastaviť regulačné tiahlo na turbe ale stále to nieje ono.
prosim ta nerob blbosti, pozri si nastavenie rozvodov co som ti napisal (aj ta spotreba na volnobehu musi byt 0.4 l/hod pri tomto motore, plne zohriaty, spotrebice vypnute).
Toto je typicky prejav "dobre" spravenych rozvodov. Skontroloval si uz aj certa diabla, ruky si si zaspinil desatkrat a stravil si s tym hodiny namiesto toho aby si vytiahol diagnostiku a kukol v motorovej jednotke v kanali 004 posledny stlpec vpravo... za sedemnast sekund...
prosim ta nerob blbosti, pozri si nastavenie rozvodov co som ti napisal (aj ta spotreba na volnobehu musi byt 0.4 l/hod pri tomto motore, plne zohriaty, spotrebice vypnute).
Toto je typicky prejav "dobre" spravenych rozvodov. Skontroloval si uz aj certa diabla, ruky si si zaspinil desatkrat a stravil si s tym hodiny namiesto toho aby si vytiahol diagnostiku a kukol v motorovej jednotke v kanali 004 posledny stlpec vpravo... za sedemnast sekund...
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní