845 806
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
<12345
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20369
Nabehané: 3 mes 27 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 25.08.2018 08:36   
Len toľko si treba pamätať - variabilita rieši iba to,aby turbo aj z menej plynov vyrobilo tlak,čiže akýsi posilovač účinku v čase kedy by bez variability slabo tlačilo. Ak sa dostane (vráti) variabilita do východzej (základnej) polohy je to ako turbo bez variability.Základná poloha je vtedy keď v banke podtlaku nie podtlak alebo odpojí hadička..Takže bez podtlaku variabilita nefunguje. To je celý ten zázrak.
Variabilita rieši nábeh tlaku turbíny medzi volnobehom a cca 2000 ot a potom jej úloha končí,turbo je už "sebestačné"
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (524)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16717
Nabehané: 28 dní 3 hod 41 min
PríspevokZaslal: 25.08.2018 20:36   
Chlapciska, bol som chvilu prec. Nemyslim si ze je chytene turbo, pretoze ako si pisal nahradili povodne terajsim a je to pocitovo este horsie ; plus ako zaznelo turbo vyvinie pozadovany tlak 2100-2280mBar, pricom to dosiahne na otackach okolo 2000 co je uplne v norme.

Tazko na dialku sudit ale nemyslim si ze by slimakovi nieco bolo, reguluje sa krasne, tlaky bez problemu dosahuje a su nadherne vyrovnane bez zavahania.


Co ma ale chytilo za srdce : podla mna software v riadiacej jednotke nie je originalny. Preco ? Ked pozriem na otacky motora a POZADOVANY tlak z turba :

Engine speed Spec. intake press.
rpm/min mbar
1575 2101.2
1638 2142.0
1722 2203.2 [!!!!]
1785 2244.0 [!!!!]
1869 2274.6 [!!!!]
1953 2284.8 [!!!!]
2079 2284.8 atd
2142 2264.4 atd
2289 2233.8
2373 2223.6
2478 2203.2
2583 2193.0
2646 2182.8

vidim ze na 1600rpm si masina pyta 2100mBar a na 1722rpm uz lahko cez 2200 mBar. Uz pred 1800rpm si stroj pyta skoro 2300 mBar (2280) !!! Takisto sa mi nezdaju aj tie pravitkom zarovnane 2111mBar tlaky skoro od polovice otacok hore... takto rovna seriova mapa tusim nie je.

Nejdem sa stavit o vlastne peniaze, ale sa mi nejako zda z dob davno minulych a zabudnutych ze 85kW AUY konci s tlakmi na maximach okolo 2150rpm, pricom 96kW verzia ktoru napriklad ma moj foter nepracuje s 2300mBar - mam dojem ze tatkova 96ka konci volakde na 2250mBar.

Povedane inak, NEEXISTUJE ze tato 85kW verzia si pyta takmer 2300mBar, to mi totalne nesedi, a navyse na takych MINIMALNYCH otackach nemoze chciet 2100/2200 v serii.

Pre zaujimavost, 125kW 2.0tdi si pyta v maximach 2600 mBar, 103kW verzia 2350 mBar.


Poprosim chalanov ktori maju logy z inych 85kW strojov k dispozicii aby to porovnali s ich logmi. Mam vela promile aby som teraz hladal po internete seriove logy z 85ky, som rad ze som vyplodil aspon tento prispevok

Ak sa potvrdi moja domnienka ze software nie je originalny, nasleduje otazka ci su originalne vstrekovace (a preco to niekto robil - mam jednoduche vysvetlenie : auto neslo dobre, lebo uz vieme ze boli uplne zle spravene rozvody, menilo sa turbo a kopec inych totalne zbytocnych veci, takze v ramci tych pokusov-omylov v desiatich servisoch nejaky genius prisiel na to ze su zle vstrekovace a vymenil aj tie). Kedze mu auto ani po vymene vstrekovacov neslo - nemohlo lebo rozvody - tak dosla posledna spasonosna myslienka pred odchodom cez branu ze tam treba iny software lebo su ine vstreky.
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 26.08.2018 10:41   
treba to zaniest niekam...toto treba vidiet...turbo moze robit problemy pokial je cina, tak isto vacka...

nepresnosti vo vyrobe....diely v turbe sú vyrábané s toleranciou 0,00 nič... mal som tu XY takychto 1.9 kde bol pofiderny repas a vysledkom bolo presne toto isté, nábeh volade cez 2000!

plný turbo tlak nad 2000ot nie je normálny!!!! Dobrá PD sa zbiera ďaleko pod 2000.

či je soft original alebo nie...ak teda nie su vstrekovače iné...musi to ist.

= podla mna mechanicka zavada

ale toto vyriešiť, bude chcieť hrkať hraškom pri aute. cez net to nik nedá.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20369
Nabehané: 3 mes 27 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.08.2018 12:28   
mp3turbo píšeš....Povedane inak, NEEXISTUJE ze tato 85kW verzia si pyta takmer 2300mBar, to mi totalne nesedi, a navyse na takych MINIMALNYCH otackach nemoze chciet 2100/2200 v serii.


Vtip je v tom že existuje.Popozeral som 85 kW logy a Alhambra 85 kW
1848 ot požiadavka 2264........reálny tlak 2203 mBar
1995 ot požiadavka 2284,8......reálny tlak 2223 mbar

do pozornosti ešte
1449 ot požiadavka 1948,2......reálny tlak 1764,6 mBar


Ak napíšeš --- reguluje sa krásne.....tak musím napísať - ani náhodou !!!

Tu musím plne dať zapravdu misnightmanovi.....lebo pokiaľ táto neštastná 85-ka pri 1722 ot tlačí 1601 mBar tak iné v dobrom stave tlačia už pri 1680 ot plných 2101 mBar !!!!!!
Tuto konkrétnu nitriansku Alhambru som čistil turbo cca v 2014 r.
Ale tých logov tu mám plný zadok,je najmenej si veci dať do porovnania.
Táto konkrétna nie že nereguluje správne,ona je úplne vadná
Aj takt na N75 ukazuje že RJ vyslovene žiada variabilitu aj tam,kde už tie moje variabilitu odstavujú z činnosti

A tu sa ešte treba pristaviť že hodnoty mohli byť vyžšie,stačilo jemne prestaviť variabilitu.Ibaže,potom reálny tlak presiahne požiadavku natoľko,že to musí RJ zregulovať,a teda skrz N75 obmedzí tlak silne,a ten sa prepadne až pod hranicu požiadavky.Čo v ďalšej slučke RJ zase napráva lebo je tlak nízky,tak opäť prestavuje variabilitu na - viac. Ibaže to presiahnutie a výrazný turbo kopanec je vzápätí zaplatený prepadom,a kým sa to "opraví" je to strata taká,že celkove je čas horší a napr v čase by to auto závod prehralo z tým,čo ide plynulo hore.Navyše,predíde sa hrozbe núdzového stavu z presiahnutého tlaku.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (524)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 16717
Nabehané: 28 dní 3 hod 41 min
PríspevokZaslal: 26.08.2018 12:48   
>> Táto konkrétna nie že nereguluje správne,ona je úplne vadná

myslel som to tak ze realny tlak okolo 2110 je taky ako je vyziadany. V tom zmysle sa reguluje spravne, nepresahuje tlak, nie su tam skákanice hore-dole a podobne. Nadherne drzi vyziadany strop.

Ja sa znovu kuknem na tu moju 85ku ale az o tyzden, dovtedy pri nej nebudem.

Dobre, cize na zaklade vyssie uvedeneho nemame podozrenie na manipulovany software. Mimoriadne dolezite mat v tomto jasno.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20369
Nabehané: 3 mes 27 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.08.2018 13:08   
Nie, je to pôvodné zo 100% istotou
Mám aj pre čipom aj po čipe,niektoré sú impozantne "naložené"
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 26.08.2018 14:35   
chlapi treba to zaniest niekomu na testy a tak...mozeme tu debatovat donekonecna.

je tam problem hotovo.
Odpovedať Nová téma
<12345

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum