823 945
inzerátov
Pridať inzerát

Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum
Odpovedať Nová téma
<12345>
Autor Správa
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 23.08.2018 13:02   
Podtlakove haducky som prezrel, vakuovka robí podtlak 0.9bar ,na banku turba ide od N75 0.6bar .po naštartovaní tiahlo krásne zatiahne ,pri trošku pridaní plynu chodí plynulé hore dole. Jedine čo mi nesedí na tom čo si napísal je že keď zhasnen motor tak by ju malo uvolnit a vysunúť. Mám tak tusak že mne estava zatiahnutá
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 23.08.2018 13:07   
Musí dnu a po zhasnutí von,chodiť musí po celej dráhe
Ten systémový 0,9 asi bude chyba merania.
Ak sa nepozdáva N75 oplatí sa napichnúť aspoň vreckové oscilo a banku sledovať ako reaguje na pokyn RJ



Naposledy upravil mhlavaty dňa 23.08.2018 13:24, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 23.08.2018 13:21   
Pozrem to
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 23.08.2018 16:53   
Tiahlo chodí po celej dĺžke od dôrazu po dôraz plynulo. Po štarte ho banka zatiahne a po zhasnuti cca po 3 sekundách súčasne zo zhasinacou klapkou ho uvoľní.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 23.08.2018 19:42   
V tom prípade to je jasné
Citovať
midnightman
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 11 august 2018
Príspevky: 205
Nabehané: 1 dní 3 hod 1 min
PríspevokZaslal: 23.08.2018 20:46   
videl by som to na turbatko...avšak to je len moj nazor, auto som nevidel :)
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 24.08.2018 05:41   
Info pre doplnenie. Včera sme volali z človekom ktorý na tom aute jazdi( zamestnanec) že prečo sa vlastne dávalo meniť turbo. Auto vraj chodilo dlhodobo trochu biedno tak ho dali do servisu s tým nech ho skontrolujú.tam skonštatovali že je načaté turbo tak ho vymenili. Po výmene auto začalo jazdit ešte horsie ako pred tým .
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 24.08.2018 15:24   
Tak v tom turbe chyba nebude. Vozil som sa a sledoval všetko možné. Ten motor zle reaguje na plynový pedál. Ostanem stat na mieste ,zoslapnem podlahu a otáčky viditelne z leniva vyletia hore.
Taktiež ked chcem schválne prudko akcelerovat z miesta. Zoslapnem podlahu a hneď na to pustím spojku. Auto poskočí a zadusí ho. Potom až po chvíľke začne akcelerovat .
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.08.2018 17:07   
Myslíš že so zlým turbom to zvykne dobre reagovať ?
Na 010 na poslednom mieste máš plynový pedál,stačí potlačiť do podlahy,ak okamžite nabehne 100 % tak je pedál v poriadku.Nato aby reagoval mimo obvyklosti treba zmeniť jeho mapu v RJ a to sa síce robí (falošný tuning) ale naopak,aby reagoval prudšie.
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 24.08.2018 17:49   
Chápem ako to myslíš ale na druhej strane to turbo ťah má keď sa roztočí. Keďže ho roztacaju výfukové plyny ktoré vzniknú horenim paliva zrejme je ich málo a teda paliva tiez ale len v nízkych otáčkach. Nemôžu to teda robiť trysky?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.08.2018 19:39   
V turbine je preto variabilita,aby vtedy keď je ešte výfukových plynov málo turbínu aj to málo dokázalo vytočiť na potrebný výkon.Od cca 2000 už žiadna variabilita netreba,plynov je dosť a turbína natlačí dosť aj keď by nemala variabilitu vôbec.Už to chápeš ?
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 24.08.2018 21:08   
Áno chápem ale aj tá variabilita není nič zložité a obaja vieme že v základnej polohe sú lopatky naklonené tak aby plyny prúdili čo najlepšie a turbína teda nabiehala od čo najnižších otáčok. Je tak ?
Na potvrdenie toho čo som teraz napísal mi stačí urobiť jednoduchý test. Rozpojim si hadicku ktorá ide od N75 na actuator a pomocou vákuového pumpicky dostanem tiahlo do základnej polohy a pumpicka mi bude držať túto polohu koľko len chcem. Potom už len stačí sadnúť do auta a už pri prvom pridaní plynu musí byť poznat či ten nábeh tam je .
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 24.08.2018 21:10   
mhlavaty napísal:
V turbine je preto variabilita,aby vtedy keď je ešte výfukových plynov málo turbínu aj to málo dokázalo vytočiť na potrebný výkon.Od cca 2000 už žiadna variabilita netreba,plynov je dosť a turbína natlačí dosť aj keď by nemala variabilitu vôbec.Už to chápeš ?


Áno ale bez nej by tlačilo do maxima až kým sa nerozleti , keďže variabilita vie prúdenie usmerniť mimoo turbíny a znížiť jej otáčky
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2305)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19945
Nabehané: 3 mes 23 dní 15 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.08.2018 21:14   
Fujaru
Nič sa nerozletí,otáčky stúpajú,tým stúpa aj potrebný objem plynov,naopak dávka paliva klesá
Turbína dosahuje max svojich otáčok kdesi okolo bodu max.toč.momentu,nie v max.otáčkách motoru.Od 2000 ot je turbo v podstate bez variability,všetko si ďalej riadi RJ cez palivo
Citovať
Potki88
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 11 november 2010
Príspevky: 134
Nabehané: 12 hod 29 min
PríspevokZaslal: 25.08.2018 07:50   
No dobre teda som rád že si ma poučil, v tom prípade by som mal skúsiť to čo som písal vyššie.
Citovať
Odpovedať Nová téma
<12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Seat fórum