Seat Alhambra 1,9 tdi , 85 kw - kolko oleja cucne motor
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 153
- Dátum registrácie: 31.08.2010 15:55
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Seat Alhambra 1,9 tdi , 85 kw - kolko oleja cucne motor
Pozdravujem chalani chcem sa spytat kolko Vam zoberie vasa alhambra cca na 1000 km oleja skor jazdim dlhsie trasi a aky olej tam davate resp. aky je dobry momentalne tam mam 10w40 dikes
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 439
- Dátum registrácie: 13.03.2007 09:06 Zdieľať na Facebook
Asi sa uz aj odmenuje, ked sa Erik pyta kolko zozerie oleja na 1000 km. Ja mam tento motor, v aute vozim 1 l balenie oleja co mi vzdy zostane po vymene a do dalsej vymeny co je 15.000 km toto balenie neminiem. Neviem presne kolko dolejem pocas vymennneho intervalu, ale odhadom medzi 5 - 8 dcl. A davam tam 5W 40, norma VW 505 01
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten motor má ukrutne namáhaný rozvodový mechanizmus a vyžaduje olej z normou 50501 ako milko píše.Tieto motory netrpia na spotrebu oleja,majú nesmierne kvalitné veci ktoré na to majú vplyv,ale takáto zmena na aušus olej ho odrovnať proste musí.Ten motor pri pol milione km je vnútorne akoby ho včera vyrobily,ale pri takomto oleji budú olejové krúžky zalepené a nefunkčné.
-
- Príspevky: 137
- Dátum registrácie: 12.10.2007 11:30 Zdieľať na Facebook
Uffff,fakt tam dávaš 10W 40? Do toho motora nepatrí nič čo nespĺňa normu 505.01. Vrch motora je na PDčkach veľmi zaťažovany a aj preto tam vyrobca predpisuje to čo predpisuje. Keďže sa pýtaš na spotrebu oleja,predpokladám že už sa ti to prestáva pozdávať... Prispievatelia predomnou ti už napísali nazor s ktorým sa dá iba súhlasiť takže za mňa ti napíšem koľko "ťahala" moja pdčka keď som ju mával. Na 10tis km asi tak liter,samozrejme predpísaného oleja.
-
- Príspevky: 315
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 25.03.2008 06:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 15.09.2008 21:07 Zdieľať na Facebook
Prikmotrim sa do temy len je to octavia 1, 81kW, ASV motor, 2004, najazdene 325000km a zacal ubudat olej odrazu od poslednej vymeny pred 6000km. Dovtedy som musel medzi vymenami cca 10-12 tisic km doliat cca pol litra a teraz trebalo liter za tych 6000km. Pod autom je sucho aj vsetko v motore. Co moze byt pricinou takej nahle zvysenej spotreby oleja? Dakujem za rady
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
Olej sa prevazdkou opotrebovava ,straca viskozitu aj ostatne kvalitativne parametre.Ked sa sa ti zacina po urcitych km stracat zacina ho motor zrat=cize prenika do spalovacieho priestoru a tam sa spaluje.Spalovanie oleja j e sposobene aj opotrevanim piestnych kruzkov a valcon.Takze na tvojom mieste by som olej nedolieval ale ked ho zacne zrat vo vacsom mnozstve by som ho vymenil aj ked je nabehanych menej km.Niektore znacky olejov na rovnakom motore zacne viac motor spotrebovavat ako ine.To uz si musi kazdy sam vyskusat.
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vodítka u preplňovaného by pokojne ani nemuseli byť,tlak je väčší smerom od sania
Tu je problém v prvom rade v zlom oleji,ten idiotský olej sa tam nemal nikdy dostať.Ten motor sa môže pokojne začať rozoberať,priechod pre odvádzanie oleja z olejových krúžkov budú nepriechodné.Ten motor treba kompletne vnútorne vyčistiť a dať tam to,čo tam patrí a spotreba nebude.Treba skontrolovať aj olejové záslepky v hriadeliach vstrekov,budú vytlačené a popadané kdesi v hlavách,tým sa zníži tlak oleja a v horúcom stave nestačí pre turbínu,budú odchádzať pre nedostatok mazania.
Tu je problém v prvom rade v zlom oleji,ten idiotský olej sa tam nemal nikdy dostať.Ten motor sa môže pokojne začať rozoberať,priechod pre odvádzanie oleja z olejových krúžkov budú nepriechodné.Ten motor treba kompletne vnútorne vyčistiť a dať tam to,čo tam patrí a spotreba nebude.Treba skontrolovať aj olejové záslepky v hriadeliach vstrekov,budú vytlačené a popadané kdesi v hlavách,tým sa zníži tlak oleja a v horúcom stave nestačí pre turbínu,budú odchádzať pre nedostatok mazania.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní