scania-veľká spotreba

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MARSHALVK
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 05.03.2007 07:26
Zdieľať na Facebook

scania-veľká spotreba

Príspevok od používateľa MARSHALVK »

Vie niekto poradiť ? scania mi veľa žerie. priemer je okolo 42l je to 420 2004 ročník hpi motor :3c90:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Čo vozíš-váha? Na akej trase?
mareceks51
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 06.04.2008 13:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareceks51 »

tolko by ti nemala zrat ani plno nalozena v terene z redukciami....treba diagnostiku.takto od stola ti nekto nepovie pricinu.....
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mareceks51 napísal:tolko by ti nemala zrat ani plno nalozena v terene z redukciami....treba diagnostiku.takto od stola ti nekto nepovie pricinu.....
odhliadnuc od faktu, že SC nevyrába terénne autá s redukciami, tak ak by som sa s dovolením vyjadril napr. k modelu 6x4 (keďže ako som spomenul 6x6 sa nevyrába) určeného pre stavebné účely, s celkovou technickou hmotnosťou 35t. a jazdila by vyťažená v režime na čo je určená (stavba) tak normálna spotreba by bola 50l s toleranciou tak 6l podľa podmienok. Ak by teoreticky išlo o terénne vozidlo a podmienky by si vyžadovali jazdu na redukcii, tak spotreba cez 100l.


Takže ešte raz, čo a v akom režime prepravuješ?
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

mareceks51 napísal:tolko by ti nemala zrat ani plno nalozena v terene z redukciami....treba diagnostiku.takto od stola ti nekto nepovie pricinu.....
síce nemám scaniu, ale kolega má mana a preváža drevo, spotreba okolo 50 l na 100 km je u neho O.K.
petike4
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 27.04.2009 10:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petike4 »

skus vymenit svojho vodica...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

petike4 napísal:skus vymenit svojho vodica...
hodnotný príspevok od niekoho,kto za nákladiakom nikdy nesedel.
bona1
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 06.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bona1 »

Casto sme riesili spotrebu,ale 42 nebola tusim len per krat.a cudovali by ste sa ze kolko pomoze taka vymena vodica,ale za takeho kto nepozna ostatnych vo firme.bolo by treba spravit poriadnu diagnostiku,balancny test,a pod.vstrekovace by som odporucal vycistit ultrazvukom,ale len spicky ponorene po stojacky.nepises ci jazdis ti,alebo vodici,a co nosis,ci mas genetek,fleet manager,ba podobne vecicky.Lahko sa da aj presne kalibrovany spotrebomer odrbat,takze aj to sa da vylucit.A aky je povod voz? ked das vin do scanie,zistia ti historiu opravy,alebo byvaleho majitela.
mozno mas odlmeny ventil na valci,tazko dohadovat,treba do scanie,ked si este nebol.
bona1
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 06.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bona1 »

som zabudol pripomenut ze SC vyraba terenne vyklapace 4x2,4x4,6x2,6x4,6x6, 8x4,8x6. vyrabaju specialne vozidla,letiskove specialy,lodne motory a vselico co u nas vobec ani nevidat
mareceks51
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 06.04.2008 13:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mareceks51 »

ja som behal na Scanii 500 V8 sice len okresky a dialnice a spotreba pod 35 takze sa mi zdalo vela ...............nevedel som ze v terene sa to zdvojnasoby ........
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

bona1 napísal:som zabudol pripomenut ze SC vyraba terenne vyklapace 4x2,4x4,6x2,6x4,6x6, 8x4,8x6. vyrabaju specialne vozidla,letiskove specialy,lodne motory a vselico co u nas vobec ani nevidat
4x2, 6x2, 8x4 aj 8x6 nie sú terénne autá. Chýba im poháňaná predná náprava a sú nízke. SC nevyrába 4x4,6x6 a 8x8. Predný pohon, nie len pre SC ale aj pre DAF (obe nevyrábajú terénne podvozky), dorábajú firmy, zaoberajúce sa dostavbou áut. Okrem iného dorábajú aj ďalšie nápravy kvôli zaťaženiu na špeciálne účely. Tak isto tie špeciály nie sú výrobky SC. SC a všetky ostatné nákladné automobilky vyrábajú len podvozky s kabínou. Všetko ostatné na to stavia X firiem. Preto má nákladiak v techničáku vyplnenú kolonku:
- výrobca vozidla=podvozok + kabína
- výrobca karosérie=ložná plocha, cisterna,špeciálna nadstavba ako požiarnicka...
Na úplne špeciálne účely sa vyrábajú podvozky s motorom bez kabíny, len pedále a volant niekedy palubovka a všetko sa dorába na daný účel, ale už to nevyrába automobilka.

Čo sa týka motorov, tak všetky automobilky svoje motory predávajú aj na iné účely. SC samozrejme tiež, no v malej miere oproti iným. Sú výrobcovia, ktorý vyrábajú len motory. Chronicky známy je Cummins, Detroit. Najznámejšieho a zároveň najväčšieho producenta dieslových motorov radšej nespomeniem, lebo je to zároveň výrobca nákladiakov a tá značka by tu vyvolala vlnu ironických príspevkov napriek tomu, že je to pravda. Sám so sa s tými motormi stretol v čerpadle, kombajne, drvičke na betón, multicare a postrekovači tabaku.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Acon napísal:
bona1 napísal:som zabudol pripomenut ze SC vyraba terenne vyklapace 4x2,4x4,6x2,6x4,6x6, 8x4,8x6. vyrabaju specialne vozidla,letiskove specialy,lodne motory a vselico co u nas vobec ani nevidat
4x2, 6x2, 8x4 aj 8x6 nie sú terénne autá. Chýba im poháňaná predná náprava a sú nízke. SC nevyrába 4x4,6x6 a 8x8. Predný pohon, nie len pre SC ale aj pre DAF (obe nevyrábajú terénne podvozky), dorábajú firmy, zaoberajúce sa dostavbou áut. Okrem iného dorábajú aj ďalšie nápravy kvôli zaťaženiu na špeciálne účely. Tak isto tie špeciály nie sú výrobky SC. SC a všetky ostatné nákladné automobilky vyrábajú len podvozky s kabínou. Všetko ostatné na to stavia X firiem. Preto má nákladiak v techničáku vyplnenú kolonku:
- výrobca vozidla=podvozok + kabína
- výrobca karosérie=ložná plocha, cisterna,špeciálna nadstavba ako požiarnicka...
Na úplne špeciálne účely sa vyrábajú podvozky s motorom bez kabíny, len pedále a volant niekedy palubovka a všetko sa dorába na daný účel, ale už to nevyrába automobilka.

Čo sa týka motorov, tak všetky automobilky svoje motory predávajú aj na iné účely. SC samozrejme tiež, no v malej miere oproti iným. Sú výrobcovia, ktorý vyrábajú len motory. Chronicky známy je Cummins, Detroit. Najznámejšieho a zároveň najväčšieho producenta dieslových motorov radšej nespomeniem, lebo je to zároveň výrobca nákladiakov a tá značka by tu vyvolala vlnu ironických príspevkov napriek tomu, že je to pravda. Sám so sa s tými motormi stretol v čerpadle, kombajne, drvičke na betón, multicare a postrekovači tabaku.
preco? Velmi zaujimavy prispevok - ja by som rad mal aj pokracovanie!!
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

pretože mnohí, na tomto fóre naozaj mnohí, majú potrebu irńie a sarkazmu ak niečo narúša ich ideály o nejakej značke, tak sa im odkrví mozok a predháňajú sa vo "vtipnosti" a používaní "vtipných" a "výstižných" príspevkov. To, že s nákladiakmi robím od 94" zostane nepodstatné a ani fakt, že som niekoľko rokov pracoval ako demodriver práve na truckoch nebude mať váhu.
bona1
Príspevky: 177
Dátum registrácie: 06.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bona1 »

Acon nechcem sa stebou hadat, ale napriklad 8x8 som nepisal.Mas pravdu ze automobilky pouzivaju od dodavatelov nadstavby,aj napravy je to tak.
So scaniami som robil par rokov v autorizaku,neni su moje linie,ani idealy, ale obycajne vyklapace 6x4 vyrobia vo fabrike Sodeltajre, daju tam pohananu prednu napravu s napisom scania,co aj skladaju u seba vo fabrike(nevedel som ze predna naprava bez uzaverky sa nepovazuje za terenne,ale stavebne.sorry).prevodovky tiez,samozrejme listove pera neodlievaju.ale ramy tiez su navysene,vlastne len su medzikusy medzi ramom a perami.Nadstavbu,robia uz molcik,Meiler,atd.ale oni uz dostanu vozidlo na napravach s pohonom.Vsetko zavisy od toho co zakaznik objedna.
Prepac ked som ta urazil s volacim,som len normalne napisal prispevok,nikoho som nechcel urazit,alebo vstupit do ega.
Pekny nedelny vecer panove
Naposledy upravil/-a bona1 v 17.10.2010 20:29, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

bona1 napísal:....
Prepac ked som ta urazil s volacim,som len normalne napisal prispevok,nikoho som nechcel urazit,alebo vstupit do ega.
...
Nič také sa Ti nepodarilo, len pár posledných rokov SC neponúka predný náhon z výroby rovnako ako DAF. Tak som to chcel iba dať na správnu mieru a doplniť Tvoj príspevok. Nič viac, nič menej. O to menej preto chápem Tvoju vetu na záver.
Od alldrive postupne upustí viac automobiliek, pretože potreba takých áut klesá. Postupne to zostane len v programe divízií špeciálnych vozidiel a nebude sa tým zaťažovať logistika pásovej výroby. Osobne typujem, že pri sériovej výrobe alldrive zostane len MAN,MB a IVECO. Hlavne pre ich podiel v armádach. No a TATRA....

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní