SCANIA - mladých automechanikov niet...

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Kolko tak zarobi absolvent mechanik v takomto scania servise? Vezmu ho ked nema prax? Neberte to ako podryp ale neviem to tak sa to pytam. Vela zamestnavatelov sa stazuje ze nie su ludia ale ked sa povie A tak mozno by bolo fajn povedat aj B a to ake su fin. a ine podmienky.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

V našich značkových autoservisoch pracuje niekoľko mladých, čerstvo vyučených automechanikov. Vedúci servisov im dávajú rôzne úlohy, jednoduchý úkon sám, zložitejšie so staršími skúsenejšími automechanikmi. Na jednej dielni je ich takmer dvadsať, ich migrácia je rôzna, jeden vydrží mesiac, druhý zostane naberá skúsenosti, po určitom čase odchádza, iný zostáva. Sú si vedomí platových podmienok, nemôže zarábať čerstvo vyučený ako top mechanik s tridsať ročnou praxou.
Bohužiaľ, veľa z nás chce zarábať bez praxe a skúsenosti viac ako top mechanik ktorý vo firme pracuje 25 rokov.
Čo som tak započul od tých nespokojných, vraj sedem stoviek za mesiac práce v značkovom servise je strašne málo, pri normálnej pracovnej dobe 7:00 /15:30. Neviem posúdiť, ale keď som začal po roku po maturite vykonávať svoju prax, som mal tiež veľký finančný rozdiel medzi najstarším bez školy a mnou najmladším so vzdelaním ale bez praxe.
Ale toto je prirodzené, ako ľudstvo samé.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Automobilka v NR 4 smeny ,nepretržitej prevádzky. Operátor za linkou, len horko ťažko 1200 v hrubom. A to je robota ,že mukluješ naozaj tých 7.5 hodiny. lol
Trnava , velké logistické centrum , vozikár ,čo nakladá kamiony, 3 smenná prevádzka 900 v hrubom , nástup. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Lenže vo fabrike ak bude ešte fungovať po piatich rokoch o okolo zarobí viac oproti nástupnému platu?
Ak si budeš dopĺňať skúsenosti ako umasteny automechanik, budeš mať tromf v ruke do budúcnosti. Vozickar, operátor môže byť aj cikan bez školy, ale asi ťažko automechanik v servise
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

guide19 napísal:Kolko tak zarobi absolvent mechanik v takomto scania servise? Vezmu ho ked nema prax? Neberte to ako podryp ale neviem to tak sa to pytam. Vela zamestnavatelov sa stazuje ze nie su ludia ale ked sa povie A tak mozno by bolo fajn povedat aj B a to ake su fin. a ine podmienky.
Čísla neposkytnem,ale rozum mi diktuje že človek najprv investuje do svojeho vzdelania a praxe aby ako odborník mohol zarábať primerane.Kdesi v systéme je chyba,a hneď prvá je vo výučbe.Ak majster nedokáže mladého zaujať a nenaloží ho vedomosťami,z takého vždy bude len para z automechanického lajna.Aby bol niekto nie len dobrý,ale výborný,musí ho to v prvom rade nesmierne zaujímať,potom to je ako droga zo skvelým efektom,že aj malé nové vedomosti zapadajú ako dieliky do puzzle a vytvárajú celé nové obrazy.No ale ak nebaví,a je to len zárobok,nech si hladá čokoľvek kde je vyžší plat,načo pizdí ľuďom autá.Aj dnes sa nájdu skvelé povahy,mladý chlapci ktorým to myslí veľmo dobre,a aj chcú,je v nich motor a určite nebudú trpeť biedu. Kto bol po vyučení na vrchole svojich mozgových schopností a možností,ten by mal čím prv ísť robiť nejakú bezmyšlienkovú manálnu dobre zaplatenú prácu.Na viac nemá,čo neznamená že má ostať chudobný,znamená len že v danom segmente bude štatista.Je už len malý paradox,že koníčkom sa stane pre tých,ktorý sú v tom excelentný.Práca ktorú človek super ovláda,aj super baví,otázka teda ostáva...či na to rozumove má,alebo nie
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Operátor vo fabrike nemusí ostať len pri nakladaní liniek. Stále je zúfalý nedostatok mechanikov, zoraďovačov, údržbárov. Lenže aby si mohol linku nastavovať alebo opravovať, musíš ju najskôr vedieť prefektne obsluhovať. A nemusíš ostať ani pri mechanikovi , pár rokov praxe a učenia a môžeš robiť technologa. Len to už sú ludia s vedomosťami ako má napríklad tuto M.Hlavatý. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Áno, šikovní pôjdu ďalej ako zametanie dielne, nakladanie plechu do lisu, odoberanie súčiastky z nejakého vstrekolisu. Ale to je dané v hlave jedinca.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco aky optimista :) ,to sa casto mevidi. Zial tych americkych snov od cistica topanok k milionarovi je vo fabrike kolko? Fluktuacia zamestnancov je tak vysoka ze ak nenastupis do kola ako "vyssi level s patricnym vzdelanim" tak sa velmi tazko vypracujes napr.na technologa. Sikovny vzdelany nenastupi do automobilky ako zametac,dokladac...
Cely system je nastaveny na rychlo nahraditelnych dohodarov,kmenovych zamestnancov je ako safranu. Zober si len sam seba,kolko vydrzis v jednej fabrike pokial ti neprdnu nervy a mas tam vsetkeho po krk?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veď to má aj svoju logiku.Povedzme si to inak,práca na páse vyžaduje zaškolenie.Chlap ktorý má trochu ambície to vyžšie dotiahnuť už z princípu nemôže skončiť pri takejto práci z víziou,že je to odrazový mostík k niečomu.To je ozaj americká predstava ktorá má na SVK nulovú šancu.Vyučený človek,ak skončí u pásu,musí za tým niečo byť,hoci aj iba smola že si nevie nájsť uplatnenie,nikto ho nechce prijať ako človeka bez praxe a pod.Už v prvom roku sa u učńov oddelí zrno od pliev,pretože celkom inak sa správa vedomosti chtivý a inak čo celý deň pozerá po hodinkách lebo poobede si pôjde z bandou ožrať držku.Keď chlapci nastupujú tak ešte neviete čo sa z ktorého vykľuje.Ak máte učńov čo ich tak ozaj zaujíma po koľkom Absinte ktorý grcal v nedelu na žúre,tak už nikdy učňov na dielňu nezoberiete.Ak sa aspoň jeden zdarí..máte vyhraté.Pravdepodobnosť je minimálna.Chalana môžete cepovať na jednotkára,ale...nastúpi do práce do Nokie v Maďarsku
zobrať si dnes učňa už mám za hlúpy nápad,potrestáte sa úplne neskutočne.Benefit žiadny,povinností pribudne markantne,kontrolujú vás,ani len dovolenku si nenaplánujete ako by ste chceli
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

So vsetkym hore spomenutym suhlasim... ale polozit vsetko len do polohy ze mladym sa nechce robit alebo vzdelavat je trochu pokrytecke .... aj zo strany servisu scania alebo ineho zamestnavatela ktori sa stazuje na nedostatok pracovnej sily. Ak sa mladym nechce a su lenivi nikto nemoze scanii zakazat najat starych s praxou a dat im poriadnu mzdu a budu k nim chodit a teraz to pritiahnem za vlasy... makat aj z nemecka... cize ponukat nejaku mzdu a cakat ze mladi budu dva tri roky makat bez vyhliadky na to ze si aj cosi usetria len zato ze sa nieco naucia je naivne. Pri tom ak je pravda ze plat je niekde okolo 700 tak by stacilo mozno prihodit 100-200 eur a ti mladi by tam vydrzali a neutekali do skladov a montaznych ktabic. Lebo je aj v zaujme zamestnavatelov aby boli zamestnanci spokojni. Tkzv win-win riesenie.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Win-win riešenia nefungujú, pretože manažeri vo firmách sú z 90% rovnakí ako naši politici. Teda pozerajú len na svoje vačky a ukradnú všetko čo nie je zabetonované. :41c2: Ak firma nevie na určitú pozíciu zohnať zamestnanca 2 roky a aj tak nepridá jeho kolegom na rovnakej pozicii ani ň za robotu navyše - o čom to svedčí ? lol Ako hovorí Milan padneme na papulu a čím neskôr to bude tým to bude bolestivejšie. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

guide19 napísal:So vsetkym hore spomenutym suhlasim... ale polozit vsetko len do polohy ze mladym sa nechce robit alebo vzdelavat je trochu pokrytecke .... aj zo strany servisu scania alebo ineho zamestnavatela ktori sa stazuje na nedostatok pracovnej sily. Ak sa mladym nechce a su lenivi nikto nemoze scanii zakazat najat starych s praxou a dat im poriadnu mzdu a budu k nim chodit a teraz to pritiahnem za vlasy... makat aj z nemecka... cize ponukat nejaku mzdu a cakat ze mladi budu dva tri roky makat bez vyhliadky na to ze si aj cosi usetria len zato ze sa nieco naucia je naivne. Pri tom ak je pravda ze plat je niekde okolo 700 tak by stacilo mozno prihodit 100-200 eur a ti mladi by tam vydrzali a neutekali do skladov a montaznych ktabic. Lebo je aj v zaujme zamestnavatelov aby boli zamestnanci spokojni. Tkzv win-win riesenie.
Ibaže tích sto dvesto eur je plus plat po piatich rokoch praxe. Ale to je o láske k povolaniu, nie vzťah k firme.
guide19
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 26.06.2014 21:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guide19 »

Tak fajn ale nech potom ti manazeri neplacu do tv a medii ze nie su ludia... nech ferovo povie mame problem zohnat ludi za 700 eur a viac im dat nechceme.... to beriem

A to je ako ok? plat pre mechanika s praxou 5 rokov a zauceny 800-900 eur? To podla vas je uplne v poriadku?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pokial robíš rukami a vo firme tak myslím že strop je cca 2 tisíc v hrubom. Za prácu rukami sa dnes berie aj ťukanie do PLCčka linky alebo do ovládača robota. lol Ale na to treba tak 15 rokov v jednej firme.
To ak je niekto remeselník sám na seba a je dobrý, to už je iné kafe. Švagor je stolár a má poradovník na tri roky dopredu. :4012:
A ešte som nepočul ani jedného manažera plakať, on má svojich 5 istých a novinárovi povie čo mu pred tým napíšu na papier.
Zato hlášky typu - keď sa ti nelúbi ,pred vrátnicou stojí sto ludí na tvoj flek - počúvam tak tri krát za deň. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

guide19 napísal:Tak fajn ale nech potom ti manazeri neplacu do tv a medii ze nie su ludia... nech ferovo povie mame problem zohnat ludi za 700 eur a viac im dat nechceme.... to beriem

A to je ako ok? plat pre mechanika s praxou 5 rokov a zauceny 800-900 eur? To podla vas je uplne v poriadku?
Inak to nebude. V medzi zamestnaní, robil som obchodného zástupcu v segmente drogéria desať rokov, na SK som v kariére dosiahol strop na pozícii a aj finančný, možnosť rastu na centrále v Budapešti, ale anglicky slovom písmom a minimálne vzdelanie vs 1.stupen, ani jedno ani druhe nehrozilo. Tak som zmenil po desiatych rokoch zamestnávateľa, o pozíciu som bol vyššie ale plat sa skladal z XY poloziek, a vždy jedna nebola splnená na 100%, takže som klesol na plate oproti predchádzajúcemu zamestnaniu o tretinu som s tým sekol, obnovil psychotesty, kartu vodiča a som vodič MKD, s platom stredného manažéra slovenskej potravinárskej výrobnej a obchodnej spoločnosti. Akurát pracovná doba o niečo dlhšia, ale o 90% starosti menej. Nie som zodpovedný za team podriadených, za polovicu slovenských veľkoobchodných spoločnosti,zoberú nezoberú, splním plán osobný, splní plán team, splní plán výroba?
Toto všetko sa ma už netýka, iba termín nakladky, vykládky a čas odchodu lode.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných