Rozvody 1.4 TSi BMY 103kW 2008 motor roka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 03.07.2017 11:11 Zdieľať na Facebook
Rozvody 1.4 TSi BMY 103kW 2008 motor roka
Zdravíčko vinšujem páni,
riešim docela zapeklitú situáciu a to rozvody v spomínanej motorizácii... diagnostika vyplula kod chyby na ktorý si teraz z hlavy nespomeniem + poloha snímača vačky + príliš bohatá zmes v systéme a ja zúfalo už nejaký čas zháňam dobrovolníka typu mhlavatý alebo avelmak (proste pedantov,ktorí rozumejú veci) aby mi to dali dokopy... So šéfmechanikom mhlavatým som volal,či mi to spraví,docela dlho a dobre sme si pokecali a na koniec vraví,že on už "iba" naftu, odporučil mi avelmaka ten je v Rimavskej Sobote a ja v Bratislave a Lubeno mp3Turbo radšej zahodil telefon do kríkov ako by mi mal niekoho poradiť :D ... takže, za rozumné a chytré nápady vopred Ďakujem poněvač situácia začína byť vážna,ba až kritická (chrastenie reťaze pri štarte)..
riešim docela zapeklitú situáciu a to rozvody v spomínanej motorizácii... diagnostika vyplula kod chyby na ktorý si teraz z hlavy nespomeniem + poloha snímača vačky + príliš bohatá zmes v systéme a ja zúfalo už nejaký čas zháňam dobrovolníka typu mhlavatý alebo avelmak (proste pedantov,ktorí rozumejú veci) aby mi to dali dokopy... So šéfmechanikom mhlavatým som volal,či mi to spraví,docela dlho a dobre sme si pokecali a na koniec vraví,že on už "iba" naftu, odporučil mi avelmaka ten je v Rimavskej Sobote a ja v Bratislave a Lubeno mp3Turbo radšej zahodil telefon do kríkov ako by mi mal niekoho poradiť :D ... takže, za rozumné a chytré nápady vopred Ďakujem poněvač situácia začína byť vážna,ba až kritická (chrastenie reťaze pri štarte)..
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Dobry deň,
neviem, či som dostatočne sposobily odpovedat na tuto otazku, lebo som len mechanik amater, ako hovoria Taliani "diletant"
avšak skumam tuto problematiku už dlhší čas a učím sa na vlastnom motore Chevrolet 1.8
kde som SVOJPOMOCNE riešil vole na vyf.ventiloch čiže som vyberal vyf. vačkovu hriadeľ a tiež som musel prejsť procesom vymeny rozvodoveho remeňa , teda zhrniem svoje poznatky zo študovania mnohých člankov v angličtine a aj moje priame skusenosti kde som čo robil a ake to malo dosledky
Teda v prvom rade ČASOVANIE rozvodu musí byť PERFEKTNE nastavené BEZ TOLERANCIE v základnom nastavení, všetko perfektne na ryskách
ďalšia vec je aby boli ventilové vole na VŠETKYCH ventiloch danej vačky, bud vyfukovej alebo aj nasavacej boli ROVNAKÉ zhruba v tolerancii 0,05 tym nemyslím konkretne ventilovu volu , ale rozdiel v nastavení jednotlivých ventilov, teda ak ma jeden ventil povedzme vyfukovy volu 0,30 , tak aj ostatne ventily by mali byt zoradene približne na rovnaku volu, jednoducho nesmeie byt vola žiadneho ventilu vyrazne menšia, alebo väčšia
ale všetky ventily nastavené približne 0,30 teda od 0,29 po 0,31 NIE VIAC, NIE MENEJ
PREČO ?
Pretože rozdiel voli ak by mal jeden ventil 0,23 a další na inom valci 0,38 alebo viac vyvola CHYBOVÉ hlásenie od čidla vačky napr. P 0365 ako to je na mojom motore
ŽIADNE CHYBOVE HLASENIE od VAČKOVÉHO hriadeľa NESMIE byť prítomné,lebo to vyvolá
rozhodenie práce celého motora (!!!!)
pretože od polohy vačkového hriadeĺa si RJ berie udaje pre ignition /zapaľovanie/ a tiež pre fuel management /davkovanie paliva/
preto to hlasenie o bohatej zmesi ak je čo len najmenší nesulad v časovaní ventilov,ktorý može byť vyvolaný aj zachvením vačkového hriadela,ked su tam rozdielné vole na jednotlivých ventiloch, tak citlivý ten mechanizmus je !!
potom može byť další dosledok chybneho signalu od vačky a to vstrekovanie paliva poza pracovný cyklus
a tým pádom odpalenie katalyzatora
POZOR NA TO !
Prejaví sa to nevyrovnaným chodom na volnobehu počas zapnutej klimatizacie , a svojvolným zhasnutím motora
pri vyradení rychlosti, napr. pri dojazde do krožovatky.
Teda treba začať od začiatku, premerať ventilove vole, ZORADIŤ, nastaviť rozvod PRESNE na značky
a dufať ,že všetko bude fungovať ako ma.
A to som sa ešte nezmienil o práci systemu VVTI
premenliveho časovania vačkových hriadeĺov....
Možete diskutovať.
Ďakujem za vaše postrehy a nazory na to, čo som napísal.
neviem, či som dostatočne sposobily odpovedat na tuto otazku, lebo som len mechanik amater, ako hovoria Taliani "diletant"
avšak skumam tuto problematiku už dlhší čas a učím sa na vlastnom motore Chevrolet 1.8
kde som SVOJPOMOCNE riešil vole na vyf.ventiloch čiže som vyberal vyf. vačkovu hriadeľ a tiež som musel prejsť procesom vymeny rozvodoveho remeňa , teda zhrniem svoje poznatky zo študovania mnohých člankov v angličtine a aj moje priame skusenosti kde som čo robil a ake to malo dosledky
Teda v prvom rade ČASOVANIE rozvodu musí byť PERFEKTNE nastavené BEZ TOLERANCIE v základnom nastavení, všetko perfektne na ryskách
ďalšia vec je aby boli ventilové vole na VŠETKYCH ventiloch danej vačky, bud vyfukovej alebo aj nasavacej boli ROVNAKÉ zhruba v tolerancii 0,05 tym nemyslím konkretne ventilovu volu , ale rozdiel v nastavení jednotlivých ventilov, teda ak ma jeden ventil povedzme vyfukovy volu 0,30 , tak aj ostatne ventily by mali byt zoradene približne na rovnaku volu, jednoducho nesmeie byt vola žiadneho ventilu vyrazne menšia, alebo väčšia
ale všetky ventily nastavené približne 0,30 teda od 0,29 po 0,31 NIE VIAC, NIE MENEJ
PREČO ?
Pretože rozdiel voli ak by mal jeden ventil 0,23 a další na inom valci 0,38 alebo viac vyvola CHYBOVÉ hlásenie od čidla vačky napr. P 0365 ako to je na mojom motore
ŽIADNE CHYBOVE HLASENIE od VAČKOVÉHO hriadeľa NESMIE byť prítomné,lebo to vyvolá
rozhodenie práce celého motora (!!!!)
pretože od polohy vačkového hriadeĺa si RJ berie udaje pre ignition /zapaľovanie/ a tiež pre fuel management /davkovanie paliva/
preto to hlasenie o bohatej zmesi ak je čo len najmenší nesulad v časovaní ventilov,ktorý može byť vyvolaný aj zachvením vačkového hriadela,ked su tam rozdielné vole na jednotlivých ventiloch, tak citlivý ten mechanizmus je !!
potom može byť další dosledok chybneho signalu od vačky a to vstrekovanie paliva poza pracovný cyklus
a tým pádom odpalenie katalyzatora
POZOR NA TO !
Prejaví sa to nevyrovnaným chodom na volnobehu počas zapnutej klimatizacie , a svojvolným zhasnutím motora
pri vyradení rychlosti, napr. pri dojazde do krožovatky.
Teda treba začať od začiatku, premerať ventilove vole, ZORADIŤ, nastaviť rozvod PRESNE na značky
a dufať ,že všetko bude fungovať ako ma.
A to som sa ešte nezmienil o práci systemu VVTI
premenliveho časovania vačkových hriadeĺov....
Možete diskutovať.
Ďakujem za vaše postrehy a nazory na to, čo som napísal.
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Laco, co ma TSI s VVTI? Co ma TSI z roku 2008 s remenom?
Zadavatelovi chrasti retaz pri starte, zrejme mrtvy napinak tak rozhodil casovanie, ze to vyhodilo chybu polohy vacky a ktovie co este tam je rozsypane a ty mu tu splietas o nastavovani vole ventilov. Nejak ti v temach unikaju suvislosti.
Pilot601, tento clovek by mal mat asi najviac skusenosti s opravami TSI: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?s ... opic=28696
Alebo potom autorizovany servis, kde ich predpisane postupy budu znamenat vykrvacanie tvojej penazenky. Vela stastia.
Zadavatelovi chrasti retaz pri starte, zrejme mrtvy napinak tak rozhodil casovanie, ze to vyhodilo chybu polohy vacky a ktovie co este tam je rozsypane a ty mu tu splietas o nastavovani vole ventilov. Nejak ti v temach unikaju suvislosti.
Pilot601, tento clovek by mal mat asi najviac skusenosti s opravami TSI: http://forum.octaviaclub.cz/index.php?s ... opic=28696
Alebo potom autorizovany servis, kde ich predpisane postupy budu znamenat vykrvacanie tvojej penazenky. Vela stastia.
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
Chrastenie retaze
Zdravím,mal som 1,4 tsi malo 48 000 km a 3 roky,r.v 2008 a to isté kovový zvuk pri štarte, vymenil som rozvody originál VW Humenné, mesiac ticho potom zase kovový zvuk....odpoveď servisu oni s tým nevedia nič viac...predal som to sfleku preč a kúpil klasiku atmosféru ...Kia sportage 1,6 GDI a svätý pokoj....VW a bez. motory nikdy vice...radšej kúpiť 2.0 od Japonca ako 1.0 oturbeny vysávač ..
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
tonoaaa ,
pokusil som sa vyvetliť PRINCIP
či je tam reťaz alebo remeň, princip je ten istý
system VVTI je tam taktiež pritomny , a nebude v činnosti
pokiaľ tam bude chybové hlasenie od vačky...
ďalšia komplikacia....
jednoducho tieto systemy nemaju žiadný "fault tolerance"
to znamená,že celý systém časovania ventilov MUSÍ pracovať BEZ najmenšej CHYBY
inak su tam nevídané komplikacie ....
pokusil som sa vyvetliť PRINCIP
či je tam reťaz alebo remeň, princip je ten istý
system VVTI je tam taktiež pritomny , a nebude v činnosti
pokiaľ tam bude chybové hlasenie od vačky...
ďalšia komplikacia....
jednoducho tieto systemy nemaju žiadný "fault tolerance"
to znamená,že celý systém časovania ventilov MUSÍ pracovať BEZ najmenšej CHYBY
inak su tam nevídané komplikacie ....
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 03.07.2017 11:11 Zdieľať na Facebook
takže chlapi, volal som s avelmakom snáď z toho niečo bude, poněvač dielňa mu praská vo švíkoch, písal som aj p2p z octa clubu ten taky tak, ešte nestihol ani odpísať, veľká V Ď A K A všetkým, že Vám nezostal môj problém ľahostajný... Najčastejšie počúvam vetu, treba to predať a kúpiť niečo iné, ale touto cestou ja ísť nechcem, mám na to svoje dôvody
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 03.07.2017 11:11 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 03.07.2017 11:11 Zdieľať na Facebook
Dobrý, zdravím
takže auto mám u avelmaka, volal mi, že porobili nekajaké úvodné merania emisií, tlaku oleja a základnú diagnostiku, namerané hodnoty boli celkom v norme až na tlak oleja kde má byť tlak pri 2000 otáčkach/minútu 2 bary a u mňa je len 1,2-1,3 baru takže zrejme vadné olejové čerpadlo.... Je to všetko zatiaľ v rovine teórií, poněvač to treba rozhodiť a preštudovať fyzicky, avelmak sľúbil aj fotodokumentáciu, tak uvidíme...
takže auto mám u avelmaka, volal mi, že porobili nekajaké úvodné merania emisií, tlaku oleja a základnú diagnostiku, namerané hodnoty boli celkom v norme až na tlak oleja kde má byť tlak pri 2000 otáčkach/minútu 2 bary a u mňa je len 1,2-1,3 baru takže zrejme vadné olejové čerpadlo.... Je to všetko zatiaľ v rovine teórií, poněvač to treba rozhodiť a preštudovať fyzicky, avelmak sľúbil aj fotodokumentáciu, tak uvidíme...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných