848 369
inzerátov
Pridať inzerát

Rover 75 - vysoké otáčky na voľnobehu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Rover fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
bilingo
Založený: 05 október 2019
Príspevky: 2
Nabehané: 16 min
Predmet: Rover 75 - vysoké otáčky na voľnobehu PríspevokZaslal: 05.10.2019 17:04   
Zdravím, problém je s autom Rover 75 1.8 88kw
Auto často (nie vždy) má pri "vyhodení" rýchlosti vysoké otáčky, 1500 - 2000 s tým, že ak pridám plyn na 3000 otáčok spadnú späť dole, no tie spodné sú len nejakých 500 a nie sú stabilné, niekedy auto "klepe" kvôli nízkym otáčkam.
Bol menený krokový motorček a tiež senzor polohy vačkového hriadeľa a bola čistená škrtiaca klapka.
Na čítačke to nehádže žiadne chyby momentálne, máte niekto tušenie kde môže byť problém?
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1120)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 26635
Nabehané: 3 mes 24 dní 13 hod
PríspevokZaslal: 05.10.2019 17:45   
Tá škrtiaca bola v akom stave? Robil sa po čistení reset RJ?
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
bilingo
Založený: 05 október 2019
Príspevky: 2
Nabehané: 16 min
PríspevokZaslal: 05.10.2019 17:53   
Nečistil som ju ja osobne, no čo viem bola čistená len bez rozoberania a čo viem, tak reset sa nerobil. Takže skúsim to asi vybrať vyčistiť poriadne
Citovať
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (102)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2140
Nabehané: 1 mes 15 dní 9 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 05.10.2019 18:37   
Robil som zopar roverov a vzdy bol problem s map senzorom,ktory je sucast riadiacej jednotky.teda vymena RJ.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 05.10.2019 19:30   
Ja som po jednom štarte tiež zaregistroval že padali otáčky,motor mal tendenciu zhasnúť.Išiel von krokáčik,išiel do ultrazvuku a prehnal sa cez celú dráhu kuželíka pomocou PWM signálu.Odvtedy je pokoj.Škrtiaca klapka je ovládaná lankom,má iba snímanie uhla.Pokiaľ dôjde k väčšiemu zaneseniu v oblasti hrany klapky tak sa stane že pri pridávaní plynu sa klapka musí dostať do uhla ktorý je už mimo naučených krajných polôh potenciometra,vtedy RJ stratí "orientáciu" nevie zadefinovať polohy.Silne pravdepodobný je ten problém aj tu,v podstate RJ nevie čo má robiť,chybu nevyhodí a systém pracuje akoby sa hral s plynom.Malo by stačiť vyčistenie a overenie tesnosti motora na možnosť prisatia falošného vzduchu po zložení nájsť vhodnú štrbinku (nastaviť) na krokáčiku aby motor udržal volnobeh.Počas čistení odpojiť od bateriére aby musela RJ urobiť nové adaptácie a malo by to ísť.Po krátkej dobe sa stav ustáli,dá sa urýchliť umelým prestavením krokáčika pomocou PWM o paár krokov a skúšať inú pozíciu podľa toho či sa ide hore či dole z otáčkami.MAP je tu na sacom,atmosferický tlak (čidlo) je hodnoty ukáže v meraných hodnotách.Našťastie R75 má veškeré dielyod altíka cez RJ až xy diel za 3-5-10 e.- dostupné lebo poliaci ich naváľali do polska tisíce,ale odbyt na diely sú nula,všetko je za haliere,ja držím všetko v náhradách až kapotu a blatníky,všetko to je o halieroch.Auto má jediné velké mínus,je to exot a dielne ho na opravu neberú kým majiteľ nevysvetlí že motor je rovnaký ako Freelander,ten skôr poznajú.Ak by sa aj vyskytol problém RJ tak sa dá kúpiť RJ za 10-12 e.- alebo celý štartovací set (identita) za 25-30 e.-
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Rover fórum