Rover 214si 76kW - Nízky výkon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Rover

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

buba001
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 04.09.2006 21:49
Zdieľať na Facebook

Rover 214si 76kW - Nízky výkon

Príspevok od používateľa buba001 »

Dobry den mam rover 214 76kW je na LGP na benzine ako keby siel na 3 valce ale na plyne OK. Podla mna ma nizsky vykon nto ze ma 76kW neviete cim by to mohlo byt? Niekde bolo pisane ze by to mohlo byt aj palcom rozdelovaca a rozdelovacom ten idem menit zajtra. Dufam ze mi niekto poradi
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

plyn-benzín...lacné vozenie, dobrá volba..ale!!!
niekedy a často sa plyn nie uplne "skamaráti" s benzínom a robí šarapatu.
Najlepšie a najrozumnejšie riešenie je ísť za tým človekom-servisom, čo ti to montoval. Ten ti pri konkrétne tvojom systéme najlepšie poradí a nastaví čo treba kedže to montoval.
Nechod inde, lebo máloktorý servis LPG chce a vie opravovať to, čo montoval niekto iný!
Je síce všetko robené tak, že každý mechanik plynových zariadení tomu musí rozumieť, ale kedže sa to nemontuje vždy fabricky a niesu tam na 100% presné štandartne urobené úkony, ale sú tam nejaké individuálne "maličkosti", tak je lepšie ak ti to servisje tvoj mechanik, čo ti to montoval. Navyše mal by to brať ako svoju povinnosť, kedže je to jeho "dieťa".
Dalšia vec je, že iní mechanici sa neradi vrtaju v "inej" robote ako svojej, lebo na aute môže byť 100 iných závad nesuvisiacich s plynom, ale ho ovplyvnujucim!!!
buba001
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 04.09.2006 21:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa buba001 »

Tak to bude problem lebo Lpg bolo montovane v taliansku odkial bolo auto dovezene doteraz to nerobilo problemi az doteraz na benzine trha a ako keby islo na 3 valce na plyne netrha ale nema vykon bude tam daka sarapata
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

tak neviem odkial si, ale určite si šikovný lpg mechanik musí poradiť. Len treba skontrolovať poriadne všetko. prívod vzduchu, snímače a aj iné veci. aby išlo auto ok na plyn aj na benzín, musí byť v poriadku nielen lpg systém, ale kompletne všetko v motore čo suvisí s prípravou zmesi a palivovým systémom.
buba001
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 04.09.2006 21:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa buba001 »

vymenil som palec rozdelovaca na komplet zodrany a aj hlavu rozdelovaca jeden kontakt spaleny a vedla jedneho vypalena diera auto ide onieco lepsie ale stale to neni ono así pomenim aj kable ale rozhodujem sa medzi NGK ALEBO BOSCH dufam ze to pomoze nemate este niekto dake napady? Sviecky som menil pred cca 5000km boli tam champion a dal som bosch na lpg
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

na LPG určite NGK a nie Bosch!!!
buba001
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 04.09.2006 21:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa buba001 »

tak ze by nakoniec robili sviecky sarapatu viem ze vtedy auto stalo v dielny a na sklade mali vsade len bosch na ngk by som museĺ cakat 2 dni neslo o cenu ale oten cas ked to bude v svieckach tak ich hodim do rieky mech si uziju
marvoloso66
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 04.03.2009 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marvoloso66 »

Motor v rover 1.4si je modifikovana honda, ak to prestalo dobre slapat na benzine, uz je popraskana hlava a poodpalovane ventily na sedlach. Zmerajte si tlaky v motore. Mal som plyn v hondackom motore ktory som si montoval sam, auto slo postupne menej a menej na benzin, ale na plyn jak raketa. Tento isty problem som zazil aj s daewoo nexia modifikovany opel, kde bol motor 1.5 8ventil, ked som tam zhodil hlavu mala dokopy 12 prasklin. Plyn je super ale likviduje hlavy obzvlast u japoncov a podpaluje ventily lebo ma pomalsie horenie a vyssiu teplotu spalovania. Treba ho zozrat viacej aby mal motor vykon a potom hori este aj vo vyfuku kusok za hlavou zaroven vznika vela vody a pary co vsetko sposobi ze materialy pouzite vo ventiloch to proste neznesu a po 50000km cca zacina byt uz vazny problem. Seriozna montaz plynu zahrna aj vymenu ventilov a ich sediel. Od tej doby nechcem auto na plyn lebo sa to neoplati. Mozno na felicii kde kazdych 30 az 40 tis. km jednoducho kupim hlavu za 50e prekopem ju a vymenim na parkovisku za 2 hodiny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že si blízo podstaty,Tiež riešim chod motora u japonca a hladanie chyby ma doviedlo k ventilom.Už meranie kompresie odhalilo odkiaľ pochádza volnobežný chod na tri valce. Menežment motora je tak dobre zvládnutý že motor sa z problémom celkom pekne správal a dokonca lambda po pár postrčeniach do otáčok dokázala vykázať solidnú činnosť.Slabá kompresia pochádza od výfukového ventilu ktorý je v bezvôlovom stave o niekoľko stotiniek,čo robí všetko trocha zákerným,pretože po krátkej dobe a pôsobením tepla sa začne motor správať celkom kultivovane.Všetko je nesmierne zťažené tým,že má motor rozvodú reťaz a pevné zdvihátka bez distančných podložiek,tj menia sa celé hrnčeky výberom zo sady 35 ks odstupňované po 0,02mm. Čo je kuriózne,motor je vybavený aj chledením ventilov.Konštrukcia samotná je pridaním systému kvapalnej fázy a dochladzovaním tak neskutočne zahustená,že je problém nie že niečo odpnuť a merať,ale vôbec vidieť v tej skrumáži čo kde a kadial ide.
Potom sa netreba čudovať čudovať ochote mechanikov sa do podobnej džungle káblov a hadičiek a konektorov,storáz prepáskovaných vôbec púštať.Problém je v tom,že plynár zrovna v menežmente benzínu excelovať nebude,o tom som absolutne presvedčený.Pritom sa do už existujúceho systému vlastne nabúrať musí.Teda presne..do niečoho áno,a niečo preberia z pôvodného menežnentu určeného a vyladeného na konkrétny motor.Pri dnešných ozaj jemne vyladených systémoch napr VVT-i z variabilným časovaním rozvodu si to ozaj nemusí sadnúť,a prelínanie rôzne sa správajúcich palív riadených jednou filozofiou,to si proste do vlasov skočiť môže a vedie to k podobným závadám.
Osobne by som nechcel auto z plynom mimo takého,kde to takto vznikne ako dvojpalivová verzia u samotného výrobcu a je na takúto činnosť stvorený aj samotný menežment a tomu uspôsobená konštrukcia do posledného detailu.Plyn je z podstaty ceny šetriaca varianta,kým nezačnú problémy a každý dáva ruky preč,alebo čo je ešte horšie,začne obletovanie dielní a platenie a platenie,často z nulovým výsledkom
marvoloso66
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 04.03.2009 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marvoloso66 »

Dobre hovoris pane, pridal si tiez veci ktore su velmi dolezite. Co je na tom este horsie, ze v dnesnej dobe okrem vsetkej technologie ktoru si spominal sa aj materialy tak presne vypocitavaju na predurcenu zivotnost ze akakolvek zmena v ich okoli popripade mala odchylka pri vyrobe sposobi pukliny ci uz dosadacich ploch alebo cokolvek co prichadza do styku s reakciou vo valci. Cize okrem poldecakov aj sedla ventilov a tak dalej. Mozem ti ale podarovat dalsiu skusenost, a to ze vyrobcom dodany plyn v zafire B, bol sice funkcny kvazi aj odladeny dokonca s variabilnym casovanim ventilov, ale pruser bol ze asi aj mozno prvy toho druhu u opla a jednoducho sa teplotou zacali pridierat ventily vo voditkach a spravalo sa to ako traktor na volnobehu... mysilm ze 3 krat bola hlava dole kvoli tomu nez sa na to prislo. Cize plyn do predimenzovaneho motora t.j. zigulak, alebo lacneho bezneho t.j. felicia, ci nejake sucasne auto kde kupite cely dobry motor za 200e cimz padom sa vam oplati prevadzkovat plyn. A co sa tvojho japonca tyka nepochopil som preco to ma motor stazene tou retazou. Myslis teplotu, ci torzne odpruzenie rozvodu cez silenblok co je v tomto pripade remen? Inac osobne si myslim co sa tych ventilov tyka ze tam velmi vela zohrava okrem tych stotin co mi vlastne na um ani neprislo ze ten material je nenadimenzovany a ako som uz hore spominal, tie materialy su presne naprogramovane na benzin s jeho teplotami samozrejme ochudobnena davka cize sice vacsia teplota ale horenie viac vo valci ako po ceste von. Cize ked im nalozis, zacnu sa odpalovat po kuskoch a kedysi ako aj pouzivali olovo na utesnenie sedla tak aj ten benzin ma v sebe nieco trosku tekutejsieho fyyicky lapitelnejsieho co nejaky flak zanecha po vybuchu a zaserie trosku dosadaciu plochu sedla ventilu cimz padom to tesni. Ale plyn sa zapali aj v trhlinke a a nerovnosti preliaceninke na sedle a vyhori aj tam cimz padom ju zvacsuje namiesto toho aby sa to nejakym povybuchovym sajrajtom z benzinu ztapkalo. Zabrusoval si ventily urcite vies kolko to trva kym zmizne ten porezny bordel zo sedla ventilu v starom motore. Plyn je suchy ako sa tu uz spominalo a takto odpaluje kusy ventilov pomalicky ale pekne rovnomerne vacsinou a ventil sada a sada a ked je poldecak napodlozkovany ako si spominal zacina rychly koniec. Inac rad som si precital nazor dalsieho rozumneho cloveka. Dakujem ti zan. Su to mudre postrehy. Prajem vsetkym citatelom prijemny den a dufam ze sme im svojimi prispevka i pomohli.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kratučký návrat ku Corolle.Jeden jediný pohlad stačí aby mechanik ukázal na vadný ventil
[img]http://img809.imageshack.us/img809/9121/5ht7.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
[img]http://img24.imageshack.us/img24/5760/jnw2.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Horný rad úplne napravo je chytený,tu je strata kompresie,na skúšku naliaty benzín pretečie okamžite.
Čo satýka tejto vety...A co sa tvojho japonca tyka nepochopil som preco to ma motor stazene tou retazou...
Tak je to myslené tak že sa to nerobí dobre a každé upravenie napr vôle hoci na jedinom ventile vyžaduje demontáž vačky a teda rozvodovej reťaze,teda otvárať prsia,lebo sa menia hrnčeky celé a nie podložky v hrnčekoch ako to poznáme napr u Megana Dti
Napísať odpoveď

Návrat na "Rover fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní