Rodziel normy oleja 505.00 a 505.01

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Sú tu iste odborníci na oleje, ktorí to lepšie vysvetlia, ale myslím že ak si tam aj ten olej 505.00 nalial, tak nenastala žiadna havárijná situácia.
Uvedené rozdiely medzi tými dvoma druhmi oleja sa prejavia až po určitom opotrebovaní olejovej náplne, t.j. zhoršení mazacích vlastností oleja. Nový olej má výkonovú rezervu, ktorá prekryje prípadný rozdiel medzi tými dvomi druhmi oleja.
Takže ak si tam ten olej nalial, skráť interval výmeny na polovicu a ak len rozmýšľaš že ho tam naleješ, lebo napríklad máš možnosť ho lacno získať, tak ho nekupuj a daj tam olej tej klasifikácie, ktorú doporučuje výrobca.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

:40bd: :d :D Nechapem ludi a hlavne nerozumiem ,preco spekuluju???

Ked tam ma ist norma 50501 tak lejem TU NORMU CO ODPORUCA VYROBCA!!!! A nie inu normu!!!!

Tie normy nie su pre srandu kralikov!!! :41c2:
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Co sa stane ti mi isto nepovieme ale ten olej 500.01 bol vyvinuty špeciálne pre PD kvôli extr. namahanej vacke takže lej co tam ma ísť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

V otazke vhodného motorového oleja stale medzi motoristami

pretrváva jeden fenomen a sice , neopodstatnené vyzdvihovanie určitých noriem oleja dokonca určitých značiek, čo je už celkom nepochopiteĺné ...

Generálne kvalitu KAŽDEHO vyrobeného motorového oleja určuje norma ACEA
Ak teda vyrobca v manuale k autu píše,že do motora MOŽE isť olej podľa normy ACEA A3/B4
tak tam može isť KAŽDÝ olej ktorý splňa normu ACEA A3/B4

normy jednotlivých výrobcov služia na presnejšiu kategorizaciu oleja podĺa ich špecialnych požiadaviek,
ako je tu uvadzané (norma VW 505.01)

Teda ANO , podĺa otázky zadavateĺa je LEPŠIE ak do spomínaného motora naleje olej podĺa normy VW 505.01
avšak to vobec neznamená,že ak tam naleje olej podĺa normy VW 505.00 ,že tento motor hneď zadre alebo niečo podobné ako píše wilz vyššie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tá 01 vznikla z potreby namazať styk dvoch kovov kde sa nevie vytvoriť nosný olejový film pre kolosálny tlak akým na seba pôsobia.Ten tlak je asi úplne najvyžší aký v motore existuje rozpočítaný na tlakovú plochu,tlaky zo spalovania sú menšie.Takže radšej sa nepúštajte do nenáležitých zjednodušení o olejoch
Ak tam patrí tá norma,tak tam nutne MUSÍ a špekulácie o olejoch áno,ale radšej u bicyklov,káričiech,detských moskvich-ov ručných kosačiek a pod
deMarkqo
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 10.10.2007 15:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa deMarkqo »

To že sa môže vačka pridreť, som videl som na dielni kam chodim servisovať svoje auto. Jednalo sa o dvojkovu octavku 1.9 tdi pd, ktorá prišla na 3 valce, zvuk horšie ako traktor.

Rozobrali vrch motora, vybrali vačku a na 4. valci totalne ohoblovana. Na 3 valci to bolo už tiež pekne načaté.

Verdikt - nový vačkový hriadeľ, samozrejme majiteľ zvolil druhovýrobu za 150 €.

Dôsledok tohto všetkého - zlý olej alebo extrémne dlhé intervaly výmeny oleja.


Je to dostatočná odpoveď prečo PD motory potrebujú normu 505.01 ?


Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 5 litrovka stoji 24,99€!!! To fakt niekto ešte môže špekulovať prečo dať iný olej a nie ten čo predpisuje výrobca? PD motory vyslovene potrebujú kvalitný olej.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie dosledok, ale pricina.


Pricinou vyfajceneho motora bol nespravny olej.
Dosledkom nespravneho oleja je vyfajceny motor.

Laci, v ziadnom pripade nepozerat na ACEA alebo API vseobecne hodnotenia. V ziadnom pripade.

Okrem ineho, viacmenej kazdy vyrobca uz dnes predpisuje pre svoje motory konkretne vlastne specifikacie, cize aj tento argument pada. Jedine tam, kde vyrobca nema vlastnu specifikaciu lebo netreba (vymyslim si priklad : Chrysler Voyager motory, benzinove aj dieslove), jedine tam napise ze treba pouzit olej s viskozitou XY-ABC podla normy ACEA 123. A to proste preto, lebo nic na ten motor nema vlastne, pretoze to dany motor nepotrebuje a moze zozrat hocico "vseobecne".

Avsak v akomkolvek pripade ked vyrobca pise normu, treba absolutne najprv dodrzat tu normu, potom pozerat na viskozitu a vsetky ostatne parametre. Sucastou noriem vyrobcov sa totizto stavaju:

- pritomnosti rozlicnych specialnych aditiv, inhibitorov a podobnych zloziek s cim vseobecna norma nerata
- poziadavka na HTHS
- poziadavky na tvorbu popola kvoli DPF naftakovym (nie, ACEA nestaci znovu)
- kvanta inych veci
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných