1 043 385
inzerátov
Pridať inzerát

Renault 2,0 16V - plyn v chladiacej sustave

   Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 59
Nabehané: 9 hod 34 min
Predmet: Renault 2,0 16V - plyn v chladiacej sustave PríspevokZaslal: 10.06.2018 11:22   
Ahojte. Riesime spolu s otcom automechanikom jeden problem, ktory sa taha uz od zimy s prechodnym zlepsenim. Auto Renault 2.0 16V s LPG, na tachometri 250 000km, realne 350. V zime kratko po studenom starte a prepnuti na plyn zovrela voda, expanzka natlakovana na maximum, vymena termostatu nepomohla, ani precistenie kanalikov, podozrenie na hlavu, rozobrata, vymenene tesnenie, zbrusena, vymenene preventivne simeringy. Stav sa prechodne upravil, ale po nastartovani vzdy bolo pocut splechot podobny vylievaniu vedra. Drzalo sa to cca 2 mesiace. Posledny tyzden znova to iste, musim zastavit, vypustit odvzdusnovaciu skrutku na chladiacom systeme tesne pred radiatorom - po odvzdusneni voda v expnazke klesne na normu. Auto potom jazdi normalne, teplota nekolise, ani predtym uz po odvzdusneni nekolisala, drzala sa na normalnej hodnote, -teda nikdy toto nerobilo pri zohriatom motore. Vzdy po cca 2 hod stati. Dnes po kratkej jazde cca 2km som zastavil. Expanzka natlakovana nebola, ale evidentne bol tlak nad vodnou hladinou a po uvolneni uzaveru som citil z expanzky plyn.
System Brc genius 1500 s okruhlym reduktorom.
1. je problem v hlave?
2. mohol byt problem od prvopociatku v presakovani LPG cez reduktor do vody?
Za vsetky rady dakujem.
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (81)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3189
Nabehané: 6 dní 13 hod 6 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 10.06.2018 12:27   
Nie je jednoduchsie dat skontrolovat reduktor ako rozoberat hlavu?
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
marco98
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 19 február 2015
Príspevky: 197
Nabehané: 1 dní 3 hod 42 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 12:57   
risofarago, predpokladám že máš 99KW verziu. Je to výborný, spoľahlivý motor, avšak za cenu vyššej spotreby. (pri rozumnej jazde sa dá stlačiť na prijateľnú mieru). Tento motor spolu s 1,6 a 1,8(konštrukčne rovnaké motory, akurát každý je prevrtaný na iný objem) nie je vhodný na prestavbu do plynu. Poznám mnoho majiteľov, ktorí si takto časom zdevastovali (predtým bez problémov funkčné) motory. Ja mám v Lagune 2 1,8 16v a aj napriek tomu, že má skoro 450 000km jazdí bez zaváhania. Známy mal v 1,6 16v plyn od cca 50 000 km a pri 150 tisíc mu to začalo extrémne žrať vodu, a to na údržbu a jazdný štýl je pedant.
Citovať
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 59
Nabehané: 9 hod 34 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 14:03   
Kod motora F4R 16 ventil. Asi najprv necham skontrolovat reduktor.
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1541
Nabehané: 6 dní 13 hod 29 min
PríspevokZaslal: 10.06.2018 16:18   
test na spaliny v chladiacke a bude jasné či je to z valca alebo nie. ale aj najprv kontrola reduktora je tiež možnosť...
Citovať
stagba
Povedomá tvár - Favorito (23)
Založený: 16 január 2014
Príspevky: 214
Nabehané: 1 dní 6 hod 50 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 13.06.2018 16:49   
skus nepouzivat nejaku dobu lpg, ak sa plyn dostava do okruhu chladenia tak sa tlak z regulatora po nejakej dobe takto uvolni a pokial neprepnes do plynu a nenaplnis o5 regulator tlakom tak uvidis ci problem bude pretrvavať a ci je na vine regulator. nazvali ho že genius, podla mna neadekkvatna nazov.
Pripadne povol privodne hadide ohrevu regulatora a prepoj ich nejakou spojkou, takto uplne vylucis lpg. nemusim hadam pisat ze nieje mozne pouzivať lpg s neohrievanym regulatorom.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum LPG, CNG - Hybrid