Renault Trafic 1.9 dci - startovanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Renault Trafic 1.9 dci - startovanie
Dobrý večer,
chcel by som vás poprosiť o pomoc. V organizácií máme ako pracovné auto Renault Trafic Bus 1.9dci 59kW, kód motora F9Q 762, r.v. 2004, ktoré začalo štrajkovať. Má najazdených približne 196 000 km.
V septembri sa nešťastne roztrhol klinový remeň, ktorý sa dostal pod kryt rozvodového remeňa a jednou ranou preťal. Našťastie auto bolo vo voľnobežných otáčkach a škody boli "minimálne". Bola potrebná nová sada remeňov, nové ventily a vodítka. Vymenil sa aj naftový filter. Rozvody boli nastavené a auto pokračovalo v jazde.
Od toho okamihu dovtedy celkom spoľahlivý pracant sa začal kaziť. Turbo zapínalo, ako chcelo - bol pokazený menič tlaku, vymenil sa. Dva týždne na to sa sťažilo štartovanie, zistilo sa, že manuálna pumpa pri filtri nepodrží naftu, ktorá cez noc padala - opravené. Ani nie 3-4 dni na to, ráno sa zase nenaštartovalo. So štartovacím sprejom sme naštartovali za pár sekúnd - 2 žhaviče zo 4 boli KO, no aj s 2ma by malo horko-ťažko naštartovať podľa mňa. Mechanik vymenil žhaviče a zistil, že problémom môže byť dávkovacou jednotkou (strana nízkeho tlaku), keď tam dal nový diel podľa neho naskočilo na brnk. Odviezol som auto domov s tým, že s ním pôjdem ráno do práce. Skúšal som viackrát zhasnúť a naštartovať auto a všetko fungovalo. Ráno som však nenaštartoval. Zavolal som mechanikovi, prišli a zase so štartovacím sprejom za pár sekúnd motor naštartovali. V dielni zistili že káblik od snímača otáčok bol polámaný a keď s ním pohli motor zhasol. Opravili, cez deň som viackrát štartoval a auto fungovalo. Až zase, keď som išiel ráno do práce auto nenaštartovalo.
Kde môže byť podľa vás problém? Zaujímavé je, že so štartovacím sprejom chytí za pár sekúnd, a ak už raz naštartuje, potom ďalšie štartovania sú bez problémov. Nafta nepadá, bublinky nie sú, filter nový a čistý.
Mechanik to tipuje na regulátor vysokého tlaku v čerpadle alebo na vstreky.
Za každú radu ďakujem.
chcel by som vás poprosiť o pomoc. V organizácií máme ako pracovné auto Renault Trafic Bus 1.9dci 59kW, kód motora F9Q 762, r.v. 2004, ktoré začalo štrajkovať. Má najazdených približne 196 000 km.
V septembri sa nešťastne roztrhol klinový remeň, ktorý sa dostal pod kryt rozvodového remeňa a jednou ranou preťal. Našťastie auto bolo vo voľnobežných otáčkach a škody boli "minimálne". Bola potrebná nová sada remeňov, nové ventily a vodítka. Vymenil sa aj naftový filter. Rozvody boli nastavené a auto pokračovalo v jazde.
Od toho okamihu dovtedy celkom spoľahlivý pracant sa začal kaziť. Turbo zapínalo, ako chcelo - bol pokazený menič tlaku, vymenil sa. Dva týždne na to sa sťažilo štartovanie, zistilo sa, že manuálna pumpa pri filtri nepodrží naftu, ktorá cez noc padala - opravené. Ani nie 3-4 dni na to, ráno sa zase nenaštartovalo. So štartovacím sprejom sme naštartovali za pár sekúnd - 2 žhaviče zo 4 boli KO, no aj s 2ma by malo horko-ťažko naštartovať podľa mňa. Mechanik vymenil žhaviče a zistil, že problémom môže byť dávkovacou jednotkou (strana nízkeho tlaku), keď tam dal nový diel podľa neho naskočilo na brnk. Odviezol som auto domov s tým, že s ním pôjdem ráno do práce. Skúšal som viackrát zhasnúť a naštartovať auto a všetko fungovalo. Ráno som však nenaštartoval. Zavolal som mechanikovi, prišli a zase so štartovacím sprejom za pár sekúnd motor naštartovali. V dielni zistili že káblik od snímača otáčok bol polámaný a keď s ním pohli motor zhasol. Opravili, cez deň som viackrát štartoval a auto fungovalo. Až zase, keď som išiel ráno do práce auto nenaštartovalo.
Kde môže byť podľa vás problém? Zaujímavé je, že so štartovacím sprejom chytí za pár sekúnd, a ak už raz naštartuje, potom ďalšie štartovania sú bez problémov. Nafta nepadá, bublinky nie sú, filter nový a čistý.
Mechanik to tipuje na regulátor vysokého tlaku v čerpadle alebo na vstreky.
Za každú radu ďakujem.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
taketo rozmyslanie : ked fesak vstrekne carovny sprej do sania, co sa zmeni na regulatore vysokeho tlaku alebo na vstrekovacoch ?
Preco tieto suciastky neboli pokazene ked si velakrat skusal startovat a vsetko bolo v poriadku ? Co je na tych suciastkach pokazene takym sposobom ze ked uz raz nastartujes, potom chodi uplne v poriadku a dalsie starty su uplne v poriadku az do nejakeho dalsieho casu ked auto dlho stoji ? Potom sa tieto dve veci pokazia a vstreknutim carovneho spreja sa opravia a drzia opravene cely den co sa s autom jazdi a zoparkrat startuje ?
takze tak...
Preco tieto suciastky neboli pokazene ked si velakrat skusal startovat a vsetko bolo v poriadku ? Co je na tych suciastkach pokazene takym sposobom ze ked uz raz nastartujes, potom chodi uplne v poriadku a dalsie starty su uplne v poriadku az do nejakeho dalsieho casu ked auto dlho stoji ? Potom sa tieto dve veci pokazia a vstreknutim carovneho spreja sa opravia a drzia opravene cely den co sa s autom jazdi a zoparkrat startuje ?
takze tak...
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
Daj auto na noc mechanikovi a ten nech ráno pred prvým štartom zmeria kompresie vo valcoch. Pri poškodení motora sa stretli piesty s ventilmi. Čo ak po oprave motora sa následne rozvinula prasklina načatého piestu? Nestúpa ti náhodou hladina oleja v motori? Zmeranie kompresií nie je drahý servisný úkon a ak budú kompresie OK aspoň budeš vedieť, že tadiaľto cesta nevedie. Potom by som hľadal problém v dodávke paliva - asi sa niekde zavzdušňuje palivový systém. PS: Je baterka OK?
-
- Príspevky: 638
- Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44 Zdieľať na Facebook
ahoj,trosku mimo tvojho problemu ale skontroluj si klinovy remen aby sa ti to nestalo znovu ,,,, roztrhnuty klinovy remen sa len tak znicoho nic neroztrhne , pozri sponovaciu kladku od klinoveho remena ci nieje ohnuta , ja som mal tento motor v lagune II a presne takto isto mi strelili rozvody len ja som menil komplet hlavu bo som lacnejsie zohnal ako repas povodnej , pred poskladanim som riadne prekontroloval piesty dva krat , takze ja som mal piesty ok , po kompletnom poskladani mi auto islo normal a nerobilo problemy ako tebe
bolo to este v roku 2008 a tyzden nato som ho radsej predal uz som neveril tomu autu
bolo to este v roku 2008 a tyzden nato som ho radsej predal uz som neveril tomu autu
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Baterka je 2 mesiace stará. Vtedy, keď vymieňali žhaviče, odmerali aj kompresné tlaky a boli v poriadku. Mechanik mi hovoril, že motor je vo veľmi dobrej kondícií, problém podľa neho bude v čerpadle alebo vstrekoch. Len nechápem tomu, ako sa môže pokaziť čerpadlo alebo vstrek bez nejakého príznaku?cervinka napísal:Daj auto na noc mechanikovi a ten nech ráno pred prvým štartom zmeria kompresie vo valcoch. Pri poškodení motora sa stretli piesty s ventilmi. Čo ak po oprave motora sa následne rozvinula prasklina načatého piestu? Nestúpa ti náhodou hladina oleja v motori? Zmeranie kompresií nie je drahý servisný úkon a ak budú kompresie OK aspoň budeš vedieť, že tadiaľto cesta nevedie. Potom by som hľadal problém v dodávke paliva - asi sa niekde zavzdušňuje palivový systém. PS: Je baterka OK?
Pre mp3turbo - žiaľ ja sa do práce automechanikov nerozumiem, ale súčiastky, ktoré boli zrelé na výmenu sa vymenili, až na ten regulátor nízkeho tlaku na čerpadle. Na základe nasledovného správania sa auta nie som si istý, že tá súčiastka bola vôbec pokazená.
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
Renault Trafic 1.9 dci - štartovanie - VYRIEŠENÉ
Píšem s časovým oneskorením. Problém bol vyriešený. Bol chybný jeden zo štyroch vstrekovačov, ktorý podľa mechanika nedržal tlak, ktorý bol potrebný práve pri prvom, studenom štarte. Pri zohriatom motore už naštartoval vždy.
Všetky vstrekovače boli premerané na stolici v jednej firme kam ich zaniesol. Oprava bola 80e s prácou.
Všetky vstrekovače boli premerané na stolici v jednej firme kam ich zaniesol. Oprava bola 80e s prácou.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
peter tavoda napísal:dobry je odideny jeden alebo dva vstreky ,cez prepad uteka nafta, ked nastartuje ma dostatocny tlak,za studena nedokaze spravit tlak,uteka cez prepad dakujem
tento pán ti jediný napísal v čom máš problém,škoda že si si jeho príspevok nevšimol,resp sa nad ním nezamyslel.U CR-ka je jedna z prvých vecí skúška na prepadové dávky,stojí to 0.00 nič a aj tak sa to nerobí
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 5 neregistrovaných