Renault Thalia 1.4 55 kW - nastavenie bubnovych brzd

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
whiskeY11
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 29 jún 2019
Príspevky: 53
Nabehané: 16 hod 21 min
Predmet: Renault Thalia 1.4 55 kW - nastavenie bubnovych brzd PríspevokZaslal: 17.04.2021 20:30   
Zdravím, dnes ako som menil obidve lanká ručnej brzdy, som si všimol, že jeden z automatických nastavovačov v bubnových brzdách je úplne mimo oproti druhému. Kým na jednom bubne bolo citelné, že ide ťažšie otočiť rukou (vo vzduchu), na druhom to išlo úplne ľahko, bez odporu. Nastavil som ručne teda obidva tak, že keď som otočil bubnom, spravil maximálne 1,5 otočky. Výsledok je, že brzdový pedál zaberá oveľa vyššie ako predtým, a ručná naplno drží koleso už po 5 klikoch. Moja otázka ale znie, ako správne tieto bubny nastaviť? Videl som totiž na internete rôzne tutoriály kde ľudia spomínali, že sa to má nastaviť tak, aby šlo bubnom otočiť dosť ťažko. Toto sa mi ale veľmi nepozdáva, nechcel by som aby mi brzdy ostali visieť. Ďakujem za odpovede a rady.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1308)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 11908
Nabehané: 6 mes 1 dní 15 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 17.04.2021 20:40   
Prosím ťa nejako ma uveď do problematiky
citácia:
automatických nastavovačov

Ak su tieto nastavovače automatické a majú sa nastavovať samé podla opotrebenia obloženia, čo teba priviedlo k myšlienke nastavovať ich ručne.
Pri absolvovaní STK som si na brzdovej stolici všimol, že technika nezaujíma ako vysoko zaberá pedál, ale to akou silou na neho treba pôsobiť.
Niekedy je prílišná snaha kontraproduktívna a tým ťe chceš niečo nasilu opravovať tak to celkom doebeš.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
whiskeY11
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 29 jún 2019
Príspevky: 53
Nabehané: 16 hod 21 min
PríspevokZaslal: 17.04.2021 20:45   
Oco, automatické nastavovače by mali nastaviť - čiže expandovať brzdové obloženie zároveň s tým ako sa opotrebúva. Automaticky v tomto prípade znamená, že sa to deje buď keď cúvaš a stlačíš brzdu, alebo keď zatiahneš ručnú. V mojom prípade je to asi o tej ručnej, keďže doteraz som ju vôbec nepoužíval. Čo ma k tomu primelo je to, že mi nefungovala ručná na jednom kolese a pedál som musel tlačiť oveľa hlbšie, aby to brzdilo :) Ten nastavovač bol tak mimo, že sám by sa určite späť nenastavil, minimálne by mu to chvílu trvalo
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1308)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 11908
Nabehané: 6 mes 1 dní 15 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 17.04.2021 20:53   
Rozumne píšeš, len s tým dovetkom, že údržba týchto samostavov spočíva vo vyčistení a montáži nazad v ZÁKLADNEJ polohe. Pri prvom zošlápnutí pedálu tieto samostavy zaistia čeluste cca 0,5mm od bubnu. Toť vsjo žiadne iné nastavovanie nie je potrebné, inak by to neboli "automatické" nastavovače.
Edit - počkajme a možno ti niektorý z mechanikov prezradí tajnú fintu ako to nastavuje on.
Ja som to zatial za 35r nenastavoval a to som mal autá, ktoré mali bubny aj vpredu.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
zsvatos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 12 november 2019
Príspevky: 118
Nabehané: 2 dní 14 hod 37 min
PríspevokZaslal: 17.04.2021 22:01   
Automaticke vymedzenie vôle jednym zosliapnutim pedalu brzdy funguje len u bubnovych brzd VAG grupy.
Renault ma uplne iny system vymedzovania vole. Vsetko musi byt v dokonalom stave, ciste, premazane a hlavne nezdeformovane. Ak sa pri montazi nenastavi automat do polohy aspon zhruba zodpovedajucej aktualnemu opotrebeniu celusti, stava sa, ze sa pri prvom zosliapnuti pedalu znefunkcni, a treba brzdu znova rozobrat. Ale zakladne nastavenie sa urcite nerobi tak, ze bubon sucha o celuste.
Ale ak ma po oprave pedal maly zdvih, a rucna brzda funguje dobre, vsetko je v poriadku.
Po zdvihnuti auta musi ist koleso bez odporu, ziadne suchanie. Ak sucha, je v niecom problem

Ak viazne niektore lanko rucnej brzdy, znemoznuje to spravnu funkciu automatickeho nastavenia, paka rucnej brzdy ide vysoko, a ucinnost rucnej brzdy na prislusnom kolese sa vyrazne znizuje.
Citovať
whiskeY11
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 29 jún 2019
Príspevky: 53
Nabehané: 16 hod 21 min
PríspevokZaslal: 17.04.2021 22:23   
No, koleso sa točí vo vzduchu absolútne bez odporu, ale keď potočím stredne silno len samotným bubnom (bez nasadeného kolesa), tak ten sa otočí len o 1,5 otočky, potom zastane. Pri výmene lánk som všetko okefoval a očistil, tiež som namazal kontaktne body, kde sa čeluste dotýkaju zadnej časti bubna. Priznám sa, že som nemazal samo-nastavovače, ale tie išli relatívne ľahko pootočiť skrutkovačom, teda neboli zablokované, aspoň podľa mňa. PS: Čeluste, pružiny atď boli menené pred 30000km a valčeky len 5000km dozadu, čiže zdeformované určite nie sú. Lanká sú čerstvo nové, čiže tiež sa dá vylúčiť, že by niektoré z nich viselo.
Citovať
zsvatos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 12 november 2019
Príspevky: 118
Nabehané: 2 dní 14 hod 37 min
PríspevokZaslal: 17.04.2021 22:38   
ak sa bubon toci lahko a nepocujes suchanie, tak nie je problem. aj samotne lozisko kladie mierny odpor, takze sa koleso nemusi tocit do aleluja ako na bicykli.
Urobil si teda vsetko spravne.
Este taka drobnost. Lana rucnej brzdy treba nastavit tak, aby boli paky rucnej brzdy na celustiach v zakladnej polohe, teda uplne vzadu, avsak aby uz po potiahnuti paky o jeden zub reagovali.
Citovať
whiskeY11
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 29 jún 2019
Príspevky: 53
Nabehané: 16 hod 21 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 09:47   
Lanká som nastavil tak ako hovoríš, keď je ručná dole tak koleso točím bez problémov. Keď ju potiahnem už o 1 klik, tak cítiť ze zaberá, koleso síce dokážem stále potočiť ale už ťažšie. Na 4 stupni to už potom nedokážem vôbec a 5ty stupeň už drží naplno :)
Citovať
zsvatos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 12 november 2019
Príspevky: 118
Nabehané: 2 dní 14 hod 37 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 09:52   
takze vsetko je tak ako ma byt. Pokial vsetko funguje ako ma, najblizsie dva roky na to nemusis siahnut. Zdvih pedalu brzdy ani paky rucnej brzdy by sa nemal menit.
Citovať
whiskeY11
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 29 jún 2019
Príspevky: 53
Nabehané: 16 hod 21 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 10:05   
Okej, ďakujem za odpovede :) co sa týka životnosti týchto bubnovych brzd, ako prvé mi odišli vždy valčeky, takže uvidíme či tie dva roky vydržia bez výmeny. V prípade ze by sa ale zdvih pedalu zmenil, potom je problém v samostave? Alebo by trebalo vymeniť komplet obloženie?
Citovať
zsvatos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 12 november 2019
Príspevky: 118
Nabehané: 2 dní 14 hod 37 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 10:13   
zivotnost bubnovych brzd je veselo 200 000 km, ale len za predpokladu, za sa pocas pravadzky nezadrhne niektore lanko, alebo nepridre piestik. Vtedy sa oblozenie zoderie omnoho skor.
Zivotnost valcekov natiahnes tak, ze kazde dva roky poctivo vymenis kvapalinu, najlepsie aj valceky zdemontovat a vycistit.
Vymena celusti bude aktualna, ak dosiahne hrubka oblozenia najviac opotrebenej celuste zhruba 1mm.

ˇAno, ak sa bude menit zdvih pedalu, problem je v samostave. Staci ked sa pri demontazi ohne ocelovy pliesok na samostave a uz to nefunguje.
Funkcnost sa da samozrejme overit. Ked mas dole bubon, manzelka stlaca rukou brzdovy pedal par centimetrov, a ty pozeras, ci sa posobenim pliesku otaca zubate koliesko na samostave.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2761)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22486
Nabehané: 4 mes 15 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.04.2021 10:32   
Radosť čítať,doplním iba o maličkosť pre predstavu ako si pomôcť,uľahčiť a zrýchliť prácu.A samozrejme veľmi spresniť.Na budnové brzdy sa oplatí použiť H-áčka,čo je akási akoby velká šublera.najprv sa špičkami nastaví vnútorný priemer (zaaretuje) a potom podľa druhej strany nastaví otvorenie čeľustí ešte bez bubna komótne a presne na minimálnu vôlu ktorá ešte nešuchce.
Citovať
zsvatos
Nová tvár - Trabanto (8)
Založený: 12 november 2019
Príspevky: 118
Nabehané: 2 dní 14 hod 37 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 10:53   
sympaticka pomocka. S nou sa nestane, ze ked clovek uplne netrafi spravne zakladne nastavenie, musi 1000x slapnut na brzdu, kym samostav nacvaka spravnu polohu celustí.
V tomto je brzdovy automat VAG neprekonatelny. Aj co sa tyka demontaze zodratych bubnov, vsak ano...


Naposledy upravil zsvatos dňa 18.04.2021 13:53, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2761)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22486
Nabehané: 4 mes 15 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.04.2021 11:32   
Sú aj systémy doslova nebezpečné,typicky Renault kde je brzdový bubon v kuse s nábojom a ide dole aj z ložiskom.Tam ku šťastiu chýba ozaj iba aby vnútorný krúžok ložiska ostal na čape.
Citovať
martincichy
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 4201
Nabehané: 12 dní 14 hod 12 min
PríspevokZaslal: 18.04.2021 14:11   
A vhodna komplikacia je odlepene brzdove oblozenie a vsetko umocnene koroziou.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Renault fórum